Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko hyväntahtoinen ja kiltti ihminen rikastua?

Vierailija
21.05.2020 |

Jos ei tahdo kellekään pahaa ja haluaa toimia aina moraalisesti oikein?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sillä joku kuitenkin huijaa sinulta ne rahat jossain vaiheessa.

Vierailija
2/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ovat yleensä joko vanhaa rahaa joiden omaisuus on revitty kansan selkänahasta tai pikavippi / parkkivalvonta yrittäjiä tai onnekkaita lottovoittajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supercell rikastui myymällä lapsille ostoksia sisältäviä pelejä.

Vierailija
4/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Supercell rikastui myymällä lapsille ostoksia sisältäviä pelejä.

Supercellin perusti killttimies

Vierailija
5/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Tieteellisen tutkimuksen tulos oli, että rikkaat ovat epäempaattisia.

Vierailija
6/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ovat yleensä joko vanhaa rahaa joiden omaisuus on revitty kansan selkänahasta tai pikavippi / parkkivalvonta yrittäjiä tai onnekkaita lottovoittajia.

Mulla on just näin. Tulin vastaamaan, että voi, perimällä, koska mulla on just niin. Rikkaudet on kuitenkin hankkinut ihminen, joka ei ollut kiltti ja hyväntahtoinen. Tosin mielestäni se, että on aikoinaan hyötynyt muiden heikkoudesta ei ole mitenkään huono asia, kun se on sen jälkeen suvussamme hyödyttänyt niin monia.

Vierailija
7/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmisto on taas empaattista, kaikille, paitsi kokoomukselaisille, rikkaille, persuille, maanviljelijöille ja metsästäjille ja autoilijoille. Tämäkin on tieteellinen tutkimus.

Vierailija
8/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olenko senkoommin hyväntahtoinen tai kilttikään, mutta kyllä mulla on jossain vaiheessa elämää edessä rikastuminen. Ei nyt mitään ihan ökysummia, mutta kuitenkin. Suurin osa tulee toki perintönä (arviolta 500 000e), mutta itsekin olen näperrellyt rahojen eteen koko aikuisikäni (olen toki pieni/keskituloinen) mm. sijoitusasunnon ja osakkeiden avulla. Osakkeita tosin on tässä vaiheessa vielä vasta muutaman tonnin arvosta, joten säälittävää niiden oikeasti rikkaiden silmissä, mutta toivottavasti pääsen pyörittämään tuota osakesalkun kerryttämistä ihan osinkojen voimin.

Rikas vanhempi ei tokikaan tarkoita, että hän jakelisi hyvää elintasoaan lapsilleen, niinkuin minun tapauksessani on - hän ei minua todellakaan auta, eikä muutoinkaan välitä. Laki suojaa kuitenkin perintötilanteessa minua, ja tälleen anonyyminä kehtaan sanoa, että silloin vien mielelläni sen mikä hänelle rakasta on, kun häneltä ei irtoa elinaikanaan sitä, että olisi lapsensa elämässä mukana.

Vierailija
9/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmisto on taas empaattista, kaikille, paitsi kokoomukselaisille, rikkaille, persuille, maanviljelijöille ja metsästäjille ja autoilijoille. Tämäkin on tieteellinen tutkimus.

Pitäisikö sinun tehdä jotain tuolle pahalle olollesi, kun pitää luoda mielikuvitusvihollisia itselleen? Katkeruudesta on mahdollista päästä eroon.

Vierailija
10/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssiin sijoittaminen on yksi keino rikastua. Se on moraalisesti neutraalia toimintaa.

Vierailija
11/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajojen avaaminen on ainoa varma keino rikastua.

Vierailija
12/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rikastua mutta kyllähän se rajoittaa mahdollisuuksia. Löysemmällä moraalilla mahdollisuuksia on paljon enemmän.

Vierailija
13/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on just näin. Tulin vastaamaan, että voi, perimällä, koska mulla on just niin. Rikkaudet on kuitenkin hankkinut ihminen, joka ei ollut kiltti ja hyväntahtoinen. Tosin mielestäni se, että on aikoinaan hyötynyt muiden heikkoudesta ei ole mitenkään huono asia, kun se on sen jälkeen suvussamme hyödyttänyt niin monia.

Jenkeissä suurin osa miljonääreistä (yli 80 %) on ensimmäisen polven miljönäärejä. Tottahan se on. Jokainen voi ihan itse päättää haluaako hän miljönääriksi vai ei. Ei se sen vaikeampaa ole.

Vierailija
14/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne itseään kilteiksi ja moraalisiksi väittävät ihmiset ovat tasan yhtä ahneita kuin kaikki muutkin, kun vähän rapsuttaa pintaa pois. Vastaus on siis kyllä voi.

Vierailija
15/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi ylimääräistä rahaa niin ostaisin pienen sijoitusasunnon, antaisin sen maksaa itse itseään, ja jonkun ajan päästä ostaisin toisen jne. Ei siinä tarvi olla mitenkään ilkeä ihminen jos on vuokranantaja. Mun veljelläkin on sijoitusasunto ja on mukava mies edelleen, on saanut maksettua oman asuntonsa, myytyä sen, ostettua kalliimman asunnon itselleen ja se sijoitusasunto maksaa itse itseään koko ajan, eli omaisuus karttuu.

Vierailija
16/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Ala treidaamaan esim Nordnetissa ja pyydä vuolaasti anteeksi voittovedon jälkeen kaikilla löytämilläsi keskustelupalstoilla ja vanno käyttäväsi 30% rahoista hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
17/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä se aineellinen rikkaus tietyssä pisteessä ei ole enään niinkään oma asia, vaan siinä tulee tiettyjä velvoitteita.

Onhan tuo nähty, miten omaisuus "uusjaetaan" välillä niille etupäässä, joille se on suotu.

Noh, onko se aina jos koskaan mitenkään reilua peliä, sen voi jokainen itse päätellä.

Suomen kohdalla tulee tämä konklaavi 90 luvulta esimerkkinä.

Maailma on.

Vierailija
18/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut vain yhden varsinaisesti rikkaan ihmisen. Oli rikastunut jollain osakekaupoilla. Ja oli hyväntahtoinen ja kiltti. Vahvasti kyllä epäilen, että oliko uskollinen aviomies, mutta jos ei ollut, niin vaimo varmaan tiesi asiasta ja oli jollain tasolla hyväksynyt sen.

Vierailija
19/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikastuminen  on aina moraalisesti ongelmallista niin pitkään kun maailmassa on loppumattomasti hätää ja kärsimystä. Jos yksi ihminen saa enemmän kuin olisi hänen reilu osuutensa, joku jää ikävä kyllä vähemmälle. Tietenkään talous ei ole täydellistä nollasummapeliä, mutta osittain on. Kristillinen opetus, jonka mukaan rikkaan ihmisen on yhtä helppo päästä taivaan valtakuntaan kuin kamelin hyvin kapeasta raosta, on varmasti totta, jos ajatellaan taivaan olevan moraalisesti tasapainoinen paikka, joko maan päällä tai muualla.

Vierailija
20/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssiin sijoittaminen on yksi keino rikastua. Se on moraalisesti neutraalia toimintaa.

Voit pörssissä sijoittaa eri tavoin epäeettisiin yrityksiin (aseet, kannabis, yritykset, jotka tuhoavat luontoa).