Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko hyväntahtoinen ja kiltti ihminen rikastua?

Vierailija
21.05.2020 |

Jos ei tahdo kellekään pahaa ja haluaa toimia aina moraalisesti oikein?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Lähipiirissäni on tällainen kiltti ja ystävällinen henkilö, joka on menestynyt omalla ahkeralla työnteollaan ja on nyt rikas. Itse olen päässyt hyvätuloiseksi vaikka olen kiltti. Muutkin tuntemani hyvätuloiset ovat kilttejä.

Vierailija
22/23 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikastuminen  on aina moraalisesti ongelmallista niin pitkään kun maailmassa on loppumattomasti hätää ja kärsimystä. Jos yksi ihminen saa enemmän kuin olisi hänen reilu osuutensa, joku jää ikävä kyllä vähemmälle. Tietenkään talous ei ole täydellistä nollasummapeliä, mutta osittain on. Kristillinen opetus, jonka mukaan rikkaan ihmisen on yhtä helppo päästä taivaan valtakuntaan kuin kamelin hyvin kapeasta raosta, on varmasti totta, jos ajatellaan taivaan olevan moraalisesti tasapainoinen paikka, joko maan päällä tai muualla.

Niin, mutta niitä rikkaita olemme me vauraiden maiden asukkaat, tai ainakin suuri enemmistö meistä. Ja harva meistä antaa hyväntekeväisyyteen kovinkaan paljon rahaa. Ei meillä taida olla mitään asiaa taivaaseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullantuoksuinen Muumimamma voi lyödä lihoiksi. Eihän tämä ole herttaisen rouvan vika mikäli joku haluaa rahoittaa 😇🥰