Huvila ja huussi - Hotakaisen pihan katastrofi
Katsoitteko jakson? Vanha, viehko maalaistalon piha turmeltiin täysin.
Kommentit (142)
Kammottava. Värimaailma ja tyyli kuin jostain K-Raudan katalogista. Seesteiseen, romanttisesti vanhanomaiseen pihaan tuotiin modernia kylmyyttä. Lukemalla vaikka pari Hotakaisen kirjaa olisi suunnittelija saanut paremman mielikuvan mitä Kari haluaa.
Miksi sitä soraa piti olla niin laajalti? Näyttää pesäpallokentältä.
Yleensä muutos on aika ruma, kolea ja kylmä.
Myös pihassa.
Ihanasti nurmettuneesta pihasta tehtiin kivituhka-aavikko. Miksi? Rautakauppamainosten pihat sopivat paremmin rivareihin tai muuten pieniin pihoihin, muttei vanhaan maataloidylliin. Tytöt esittivät tyytyväistä, mutta Kari näytti hämmentyneeltä.
70 vuotta vanha mänty kaadettiin ja tehtiin vainajasta terassi. Itkisikö vai nauraisi?
Ainahan näissä ohjelmissa pilataan kaikki. Maalataan satavuotiaat hirret valkoisiksi ja kaadetaan vanhat pihapuut. Hirsiä ei pelasta enää mikään, mutta onneksi uuden puun saa jo muutamassa vuosikymmenessä...
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä aika osuva vertaus.
Kuntta-Eeva ei ole enää tuotannossa mukana ja tämä nykyinen ylirakentaa pahasti
Ihan kamala! Kuka haluaa sorapihan? Tai kunttaa rintdikan pihaan?
Missä nurmikko ja perinnekukat??
Ei se kyllä mikään viehko ollut alunperinkään. En tykännyt lopputuloksestakaan.
Sanomattakin selvää, että se iso mänty piti kaataa. Hauska idea niitä perkoloita rakentaa siitä. Ne oli kivat. Kari pyysi parkkipaikkaa sai, myös paikan köllöttelyyn ja oleiluun.
Sitä sorasta pihaa en tajunnut, sehän vaan pöllyään lämpimällä säällä. Veski oli ihmeellisesti laitettu sinne nurkan taakse. Se maakellarikin ykskaks vaan mainittiin ja tehtiin aivan liian suureellinen kulkureitti.
Mä en tajua näitä lauturipolkuja, mitä tää vimmalla laittaa jokaiseen pihaan. Kari sanoi onneksi napakasti, että paljun viette mennessänne (mä en tajua niitä kusipurkkeja myöskään), sitä ei edes väkisin ylläriksi tehnyt, kuten muihin juttuihin. MUTTA tässä oli sentään laituria maltillisemmin kuin monessa muussa. (esim sen yhden niemennotko pilasi täysin niillä laiturin pätkillään).
Kuntasta tykkään, kun sitä on maltillisesti ja sopii pihan ympäristöön, nyt oli ihan nappivalinta. Miksi sinne piti upottaa outo kivipolku tai kaskun ei lautapolkua.
Se outo grilli - eigrilli oli ehdoton ei. Heille olisi sopinut paremmin sellainen perinteinen nuotiopaikka fiilistely.
Mä aina turhaudun näissä ohjelmissa, kun osaisin muka tehdä kaiken paremmin itse. ;)
Vierailija kirjoitti:
70 vuotta vanha mänty kaadettiin ja tehtiin vainajasta terassi. Itkisikö vai nauraisi?
No Karihan itse halusi, että se mänty kaadettaisiin, koska se roskasi pihaa niin paljon. Ja Kari tykkäsi ilmeisen paljon siitä, että mänty palasi pihalle eri muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottiin pysäköintitilaa. Se piha tehtiin maksaville asiakkaille, ei sinulle.
Pihasta tuli ihan mukava, sellaisia löhöily- ja istuskelupaikkoja, mitä Kari siihen halusikin. Ne riippumatot olivat kiva idea. Tehtiin aita, koska Kari halusi näkösuojaa. Tehtiin parkkipaikka, koska Kari valitti, että pihalle mahtuu jonnekin syrjään yksi auto ja toinen jää sitten jo oven eteen. Mänty kaadettiin, koska Kari niin halusi.
Saa jokainen olla mitä mieltä haluaa, mutta asiakkaalle se tehdään hänen toiveidensa mukaan ja asiakas lystin itse maksaa, joten mitä vattua te horisette 😂
Laitattakaa omat nurkkanne miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä mikään viehko ollut alunperinkään. En tykännyt lopputuloksestakaan.
Sanomattakin selvää, että se iso mänty piti kaataa. Hauska idea niitä perkoloita rakentaa siitä. Ne oli kivat. Kari pyysi parkkipaikkaa sai, myös paikan köllöttelyyn ja oleiluun.
Sitä sorasta pihaa en tajunnut, sehän vaan pöllyään lämpimällä säällä. Veski oli ihmeellisesti laitettu sinne nurkan taakse. Se maakellarikin ykskaks vaan mainittiin ja tehtiin aivan liian suureellinen kulkureitti.
Mä en tajua näitä lauturipolkuja, mitä tää vimmalla laittaa jokaiseen pihaan. Kari sanoi onneksi napakasti, että paljun viette mennessänne (mä en tajua niitä kusipurkkeja myöskään), sitä ei edes väkisin ylläriksi tehnyt, kuten muihin juttuihin. MUTTA tässä oli sentään laituria maltillisemmin kuin monessa muussa. (esim sen yhden niemennotko pilasi täysin niillä laiturin pätkillään).
Kuntasta tykkään, kun sitä on maltillisesti ja sopii pihan ympäristöön, nyt oli ihan nappivalinta. Miksi sinne piti upottaa outo kivipolku tai kaskun ei lautapolkua.
Se outo grilli - eigrilli oli ehdoton ei. Heille olisi sopinut paremmin sellainen perinteinen nuotiopaikka fiilistely.
Mä aina turhaudun näissä ohjelmissa, kun osaisin muka tehdä kaiken paremmin itse. ;)
Sorapiha oli toivottu kahden auton autopaikka. Eikä pölyä kun tietää konstit; se tiivistyy.
Oisko Hotakainen toivonut heppohoitoisuutta ja kyllästynyt nurmikon ajamiseen? Siksi soraa ja kunttaa. Mielestäni siihen olisi pitänyt tuoda joku puu, sen entisen puun paikalta muutama metri talolle päin. Liian matalaksi ja tyhjäksi jäi. Epämääräiseksi jäi mitä Hotakainen tarkoitti perinnepihalla. Jos oli mielikuva vehreydestä ja puoleista, niin kovin tuli erilainen.
Mun mielestä siitä tuli kiva, paljon oleskelu- ja löhöily-paikkoja. Pihasta tuli selkeä ja helppohoitoinen, eli juuri sitä mitä Kari toivoi. Ei se halunnut nurmikkoa ja perinnekukkia, koska sanoi ettei halua pihatöitä tehdä.
Toi taitaa olla just se ohjelma, jota kerran erehdyin katsomaan. Äidin ja tyttären omistuksessa oli ihana tunnelmallinen kesämökki, jonka mäntylaudoitus oli tummunut sisällä. No sehän piti vetää valkoisella kuultomaalilla kalmanväriseksi, ja tuoda kylmänharmaat keittiönkaapistot ja koneet keittiöön. Kaikki ihana ja kodikas tuhottiin ja tehtiin persoonaton loma-asunto.
Vanhempi nainen, se äiti, yritti peitellä kyyneliään.
Ihan hyvä muutos oli. Ja tuntuivat mökin omistajat ainakin pitävän. Keskeneräinenhän tuo jotenkin edelleen on, mutta nyt on joku runko tai rakenne jonka päälle rakentaa ja istuttaa vuosien aikana halutessaan lisää.
Vähän minua tökkii se loputon kuntan asentaminen jota vieläkin kaikissa ohjelmissa harrastetaan.