Nukutko miehesi kanssa parisängyssä?
Vai eri huoneissa? Onko teillä samanlainen rytmi vai meneekö toinen aiemmin nukkumaan ja herääkö aikaisemmin? Häiritseekö erilaiset rytmit jos nukutte yhteisessä sängyssä?
Kommentit (55)
En ymmärrä miksi pitäisi nukkua samassa sängyssä väkipakolla, jos se ei kertakaikkiaan onnistu? Ei se tarkoita että parisuhde on huono, vaan että ollaan erilaisia nukkujia.
Esimerkiksi mieheni tykkää pehmeästä patjasta, minä kovasta.
Meillä on vuorotyöt joten toinen voi tulla vaikka keskellä yötä kotiin ja minä olen niin herkkäuninen, että jos minut herätetään kesken unien en saa uudestaan unen päästä kiinni.
Lisäksi minä olen kova viuhtomaan käsiäni ja jalkojani unissani, olen jopa aiheuttanut unissani miehelleni nenäverenvuodon kun tempaisi kädelläni häntä nekkuun.
Ja mieheni kuorsaa kuin moottorisaha.
Joten mitä pahaa siinä, että nukumme eri sängyissä? Ei se rakkautta poista. Eikä läheisyyttä, sitä on sitten ennen kuin käydään nukkumaan. Ja joskus nukahdetaankin yhdessä, mutta yleensä minä hipsin omaan sänkyyni kun en kestä sitä meteliä, tai mieheni omaansa kun ei halua työnnellä käsiäni ja jalkojani päältään pois.
Meitä itseämme eri huoneissa nukkuminen ei häiritse mutta sen joutuu kyläijöille aina selittämään?! On tullut silmien pyörittelyä, Ai jaa-ihmettelyjä ja ihan suoraan meneekö meillä hyvin-kysymyksiä! Anoppia vaivaa tämä asia suuresti. Joka kerralla vihjaisee "hienovaraisesti" onko meillä jo uutta sänkyä tms huokailua. Ihmeellistä, mä en kyläilyreissuilla kiinnitä mitään huomioita aikuisten makuuhuoneisiin ellei siellä ole tyylin kuusi kiloa kirahvin paskaa kasa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan se selittääkin Suomen korkeat avioerotilastot.
Jos ei pysty edes nukkumaan lähekkäin samassa sängyssä, miten sitten pystyy mihinkään muuhunkaan, joka ylläpitää avioliittoa ja suhdetta.
Hyvin levännyt ja pirteä puoliso ylläpitää liittoa ja suhdetta taatusti paremmin kuin kroonisesti univajeinen ja sen takia jatkuvasti väsynyt.
Vai kuinka pitkään sä pysyt hyväntuulisena ja jaksavana jos yöstä toiseen saat unta vain pari tuntia? Ootko kokeillut?
Minä nukun sohvalla ja mies sängyssä.
Tykkään katsoa telkkaa myöhään ja olla netissä kun mies ja lapsi ei häiritse.
Mies on yrittäjä joten voi määritellä työaikansa jotenka herää aikasin aamulla lapsen kanssa ja töihin menee myöhemmin kun minä herään.
Tulee myös hyvissä ajoin ennen iltaa kotiin niin mitä pääsen tekemään asioitani.
Nukun isossa jenkkisängyssä yksin.
Meillä on 2 yhteenntyönnettyä 120 cm sänkyä ettei toisen pyöriminen häiritse toista ja että on tilaa levittää raajojaan ilman että tönii toista. Mennään joskus nukkumaan yhtä aikaa, joskus eri aikaan. Herätä ei juuri ikinä yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä nukun sohvalla ja mies sängyssä.
Tykkään katsoa telkkaa myöhään ja olla netissä kun mies ja lapsi ei häiritse.
Mies on yrittäjä joten voi määritellä työaikansa jotenka herää aikasin aamulla lapsen kanssa ja töihin menee myöhemmin kun minä herään.
Tulee myös hyvissä ajoin ennen iltaa kotiin niin mitä pääsen tekemään asioitani.
Kuka viitsii alapeukuttaa minua ja miksi??!
Kyllä, tiiviisti 120 cm leveässä sängyssä. Nukahdan joka ilta miehen kainaloon.
Minä herään töitä varten vähän aiemmin, mutta nukkumaan mennään yhtä aikaa. Kompensoin yöunia pikkupäikkäreillä.
Eri huoneissa. Miehellä on uniapnea ja siihen laite. Ihan mahdotonta, että siinä suhinassa pystyisi nukkumaan.
Parisängyssä samassa huoneessa. Minä menen yleensä vähän aikaisemmin nukkumaan ja joko luen kirjaa tai olen jo unessa, kun hän tulee sänkyyn. En herää siihen. Työaamuina minä herään aikaisemmin eikä hän herää siihen tai jos herää niin nukahtaa helposti uudelleen
Iso parisänky. Minä menen yleensä ensin nukkumaan. Mies tulee myöhemmin. Mies yleensä myös herää ensin. Mua ei haittaa yhtään, koska olen sikeä nukkuja. Meillä on myös sopimus, että saa herättää toisen seksiin. Ollaan kumpikin hyvin seksuaalisia. Eli mies herättää joskus iltaisin ja minä joskus aamuisin.
Nukkumisesta ja hyvistä yöunista on tullut entistä tärkeämpiä.
Meillä on parisänky ja jos toisen ei tarvitse töiden tai muun vuoksi mennä eri aikaan nukkumaan, nukumme yhdessä siinä. Molemmilla on myös omat työhuoneet tai makuuhuoneet työpöytineen ja -hyllyineen, joissa on myös twin-sänkypari. Ne huoneet muokkautuvat tarpeen mukaan vierashuoneiksi.
Kotona ei enää asu lapsia. Nuorempana asuimme ahtaammin, jossain vaiheessa alkuaikoina ensiasunnossamme yksiössä nukuimme yhdessä parvella, mutta emme olleet myöskään niin herkkäunisia kuin nykyisin.
Nukutaan parisängyssä. Mulla alkaa työt klo 6 ja miehellä klo 9 joten menen aikaisemmin nukkumaan. Nukun sikeästi, en yleensä herää kun mies tulee sänkyyn. Yöllä on välillä ihana hetkeksi havahtua siihen kun toinen vetää lähelle ja ottaa kainaloon.
Aamulla koitan nousta hiljaa, mutta ei mieskään onneksi ole herkkäuninen. Saattaa herätä ja jatkaa sitten unia.
En oikein tiedä lasketaanko parisängyksi, mutta samalla 140cm futonilla nukutaan. Useampi vuosi nukuttiin 120cm sängyssä niin tämä on jo suoranaista luksusta...
Ei ole suurempia ongelmia, suht samassa rytmissäkin nukutaan. Itse herään arkena monesti aikaisemmin, kun taas joskus mies taas saattaa yllättäen valvoa pikkutunneille tai nousta kukonlaulun aikaan. Mutta eipä tuo kumpaakaan haittaa, itse ainakin nukun paremmin miehen vieressä kuin yksin.