Nukutko miehesi kanssa parisängyssä?
Vai eri huoneissa? Onko teillä samanlainen rytmi vai meneekö toinen aiemmin nukkumaan ja herääkö aikaisemmin? Häiritseekö erilaiset rytmit jos nukutte yhteisessä sängyssä?
Kommentit (55)
Eri huoneissa. Rytmit on erilaiset. Se ei välttämättä häiritsis, jos mies ei torkuttais niin kauan. Sen lisäksi hänen kuorsaus häiritsee kuin mun uniapnealaitteen äänet häntä.
Joten tehtiin ratkaisu: me otettiin teinien huoneet ja teinit on isossa makkarissa. Mahtuu enemmän yhteisiä kavereita kylään. 14 vuotiaat kaksoset.
Meillä on parisänky ja täysin erilaiset rytmit etenkin nyt, kun mies on lomautettuna. Yleensä mies nukahtaa sohvalle ja nousen aamuyöllä sammuttamaan TV:n, minkä yhteydessä hän saattaa siirtyä vuoteeseen. Olen huonouninen ja erilaiset rytmit ovat pahentaneet unettomuuttani.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan se selittääkin Suomen korkeat avioerotilastot.
Jos ei pysty edes nukkumaan lähekkäin samassa sängyssä, miten sitten pystyy mihinkään muuhunkaan, joka ylläpitää avioliittoa ja suhdetta.
Mahtavaa, että sinä pystyt nukkumaan samassa sängyssä siippasi kanssa.
Moni herkkäuninen, jolla on kuorsaava ja erirytminen puoliso, luopuu mielellään yhteisnukkumisesta siinä vaiheessa, kun on toisen takia nukkunut muutamia kuukausia huonosti. Kuten minäkin.
Koko elämä (työ, lapset) kärsii, jos aina on väsynyt.
Nukutaan eri huoneissa. On kyllä keksitty, miten ollaan lähekkäin ja harrastetaan seksiä. Ei siihen parisänkyä tarvita. Miehen kuorsaus on melutasoltaan sellaista, että ei mun nukkumisesta mitään tule. Sitä paitsi menen pari tuntia myöhemmin nukkumaan kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin nukun.
Saan lukea sängyssä omalla pikku lampulla, niin myöhään kuin haluan.
Mies kuorsaa, mutta ei häiritse uniani yhtään, en myöskään herää öisin siihen jos mies käy vettä juomassa tai vessassa.
Ollaan totuttu toisiimme sekä päivin ja öin. Miehellä on on 8-16 työ ja minulla kaksivuorotyö.
Miten kummassa jotkut ovat niin herkkiä, ettei voi öitä viettää samassa sängyssä?
Aivan käsittämätöntä.
Kylläpä sulla on suppea käsityskyky.
Minulle maailman tärkeintä on hyvä uni. Tulen melko nopeasti hulluksi, jos en saa joka yö nukkua kunnolla. En ole tippaakaan herkkä, päinvastoin. Olen hermoheikko! Kyllä, vedän itseni raivotilaan, jos toinen kuorsaa tai edes hengittää eri tahtiin korvan juuressa. Yritä siinä sitten rentoutua, nukkua ja olla zen kun olet ihan saamarin ärsyyntyneenä.
Eri huoneissa, nukun vauvan kanssa. Nukutaan sit taas yhdessä kun lopetan yöimetyksen
Minä nukun muijani haarukassa kiäh kiäh kiäh...
Eri huoneissa jo monta vuotta. Miehen aloitteesta ja syitä olen kuullut mm. mun kuorsaus, hänen kuorsaus, eri rytmit, haluaa kuunnella yöllä radiota, huono lamppu, kirkas lamppu, pehmeä sänky, kova sänky viimeisin oli että sälekaihtimet häiritsee. Miksei vaan lähde?
Nukutaan lusikassa. Kumpikin omissaan.
Vierailija kirjoitti:
Eri huoneissa, nukun vauvan kanssa. Nukutaan sit taas yhdessä kun lopetan yöimetyksen
Ei minun mies olisi koskaan herännyt hoitamaan vauvaa yöllä, jos olisi nukuttu eri sängyissä.
Vierailija kirjoitti:
Parisängyssä, mutta seksi loppui siihen kun vaimo halusi erilliset peitot.
Sulla on sekä vaimo että mies, ja nukutte kaikki kolme siellä parisängyssä? Polyamoriaperhe. Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty edes nukkumaan lähekkäin samassa sängyssä, miten sitten pystyy mihinkään muuhunkaan, joka ylläpitää avioliittoa ja suhdetta.
Samassa sängyssä nukkumisella ei kyllä ole mitään tekemistä parisuhteen laadun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa sängyssä nukkumisella ei kyllä ole mitään tekemistä parisuhteen laadun kanssa.
Samaa mieltä. Parisuhteen laatuun voi vaikuttaa sen sijaan melkoisesti vuosikausien unettomuus.
Samassa sängyssä nukutaan. Miehellä hieman myöhäisempi rytmi, joten menen usein vähän aikaisemmin nukkumaan. Ei onneksi kuorsaa.
Ehdotonta on 180cm leveä sänky erillisillä erikorkuisilla patjoilla ja omilla peitoilla. Mikään ei ole niin ärsyttävää kun hotellin parisänky sillä yhteisellä patjalla tai yhteisellä peitolla, jolloin nukkumisesta ei tule yhtään mitään. Jos toinen vähänkin kääntää kylkeä, siinä on sitten melkoinen patjatsunami aaltoineen - ei kivaa. Ja yhteinen peitto on h***l***stä.
Aikansa lusikalla ja iholla olemisella, mutta nukkuessa täytyy saada väliä tai kellään ei ole kivaa.
Parisängyssä nukutaan. Ihan hanurista, kun puoliso kuorsaa, saa öisiä hengityskatkoksia joista havahtuu hirmu sätkyllä, kääntyilee, ramppaa makkarin ovessa keskellä yötä telkkaria katsomaan/katsomasta.
Kovalla tappelulla sain jättämään kännykän pois makkarista, kun monena yönä heräsin kajastavaan näyttöön mitä toinen keksii alkaa tuijotella aamuyöllä.
On todella mahtavaa nukkua ajoittain virkistävät koko yön unet, jos puoliso on nukahtanut koko yöksi sohvalle. Tai työmatkoilla. Kyllä sitä vaan on levänneenä täysin eri ihminen.
Terveys kuntoon, niin kuorsaajien määräkin vähenee. Myönnettäköön, että kumppanista ei olisi tullut kumppania, jos hän olisi ollut äänekäs kuorsaaja.
Nukutaan parisängyssä. Rytmit on hyvin erilaiset, minä menen tunteja aiemmin nukkumaan, ja herään aiemmin kuin mies. Olen niin tottunut siihen ettei erityisesti haittaa kun mies vaan pysyy siinä omassa normaalissa rytmissään. Makkarin oven saa kiinni niin valvoja ei häiritse nukkujaa. Jos koen tarpeelliseksi oman nukkumiseni kannalta, siirryn nukkumaan vierashuoneen parisänkyyn, jos on vaikka flunssaa ja toinen yskii pitkin yötä, tai nukkuu kovin levottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kummallista, että jonkun mielestä samassa sängyssä nukkuminen olisi joku hyvän parisuhteen edellytys. Entä jos toinen ei saa unta, valvoo vuosia, tulee hulluksi ja on lopulta lataamossa? Minkälainen parisuhde mahtaa silloin olla?
"Unettomuus aiheuttaa alivireyttä, ärtymystä, keskittymisvaikeuksia, muistin pätkimistä, tinnitusta ja oppimisvaikeuksia. Krooninen unettomuus onkin yhteydessä huonontuneeseen elämänlaatuun ja sosiaalisiin suhteisiin. Unettomuus altistaa myös sekä somaattisille että psyykkisille sairauksille ja pitkään jatkuneen unettomuuden on todettu muuttavan ihmisen dna:ta epigeneettisen metylaation kautta. Metylaatiota tapahtui erityisesti hermoston toimintaan ja kehitykseen yhdistetyllä geenipolulla. Krooninen univaje kasvattaa riskiä sairastua sydän- ja verisuonitauteihin, masennukseen ja erilaisiin muistisairauksiin."
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Unettomuus
Unettomuus myös lihottaa!!!!!!
Ja luonnollisesti parisängyssä.