eihän sektio ole mikään synnytys!!!!sehän on leikkaus, johan se sana sen sanoo!!!
Kommentit (39)
t. äiti jonka pieni vauva syntyi hätäsektiolla ja joka on vain todella onnellinen ja kiitollinen, että lapsi on elossa ja terve.
miten se on teille sektiomammoille niin kamalan vaikeaa hyväksyä??
Olen törmännyt tohon ajatukseen ennenkin, että synnytys (alakautta) pilaa " paikat" . Ja varsinkin mitä enemmän lapsia, sitä " löysempää" .
Niille jotka eivät tiedä: Ei muuten ole totta...
ja ihanat lapseni tyytyväisenä ruokailun jälkeen katselevat pienen hetken telkkua ja syövät vähän niinkun jälkkäriksi muutaman sipsin ja juovat mehua. Kohta jo mennäänkin nukkumaan, että jaksetaan taas huomenna lähteä rannalle ja muihin kivoihin juttuihin. Ja tosi hienoa et on lomaa ja aikaa telmiä lasten kanssa ja aijuu itse en edes moista muista saatikka ajattele, mutta esikoinen syntyi alakautta ja kuopus perätilan vuoksi syntyi sektiolla. Molemmat synnytin kun olin kerta paikalla itse läsnä. Ei se sektiolääkäri puolestani käynyt missään äheltämässä naapurihuoneessa ja sitten kuin yllärinä tuonut vauvaa minulle. Minun sisästäni nämä lapsukaiset molemmat ovat tulleet ja minä heidät olen synnyttänyt hiukan eri tavoin, mutta kuitenkin ja PISTE.
Lämpimiä ja ennenkaikkea leppoisia kesäpäiviä ap ja mieti välillä jotain muutakin ettei mee turhan negatiivisiksi nää hommat :D :D :D
synnyttäminen on aktiivista toimintaa, ei passivista makaamista.
lopulta lapsi jäi jumiin ja kärsi mhapenpuutteesta, hätäsektiolla syntyi. En tehnyt mitään, kun en enää jaksanut ;-)
Sektiossakin tottakai lapsi syntyy mutta ei häntä synnytetä *vääntää rautalangasta*!!!!
Miksiköhän ihmisten on niin vaikea ymmärtää tätä eroa niiden kahden asian välillä....
Eihän se sinne mahaan jää, eikä häviä mihinkään.
Ihan selvä provohan tämä on. Ei kai tällaisella tarvitse kenenkään päteä. En ainakaan ole mielestäni yhtään sen parempi ja kokeneempi äiti kuin sektion kokenut kaverini, vaikka kumpikin omista lapsistani onkin syntynyt alakautta.
että synnyttäminen ja syntyä ovat kaksi eri asiaa!!!!!
mutta lapseni syntyi sektiolla ja minä hänet synnytin. Koin supistukset kotona, lapsivesi meni sairaalassa, ponnistelin monta tuntia ja lopulta vauvani ahdinkotilanteen vuoksi hänet leikattiin. Eli synnytin ja leikattiin - molemmat voivat mahtua samaan syntymään.
Eikö ole sama miten ne lapset maailmaan tulee, kunhan ovat terveitä!
Nyt on sitten taas lääkitys viturallaan?
Vierailija:
Eikö ole sama miten ne lapset maailmaan tulee, kunhan ovat terveitä!
kuluessa lapsistani ei mitenkään huomaa miten ovat syntyneet ja hei todellakaan en moisia hölöpölöjä edes mieti vaan olen tyytyväinen lapsistani.
Synnytys on aina tilanne joka on ylläreitä täynnä ja vaikka miten ylistäisit synnyttäneesi alakautta ja puhkuneesi kuin iso paha susi jotta saat tuloksen ulos itsestäsi niin varohan mitäs jos se seuraava tulija onkin väärinpäin tai jalka edellä tuleva ja sinä onneton et pääsekään puhisemaan vaan joudut SEKTIOON jossa lääkäri tekee työn. Voi että :D :D :D
Ja vielä kerron et ei siitä kirkkaampaa kruunua kukaan saa vaikka puhisis miten kovin tahansa ja eikös vaan et lopputuloshan tässä tärkeintä on eikä se et miten siihen on päästy :D
15
n voi määrätä, mitä toinen asiasta ajattelee?
että av:n mammat voi mitä vaan..... ;o)
synnytys, eikä sektiolla syntynyt lapsi ole oikea lapsi.
Eikä sektiolapsen äiti ole oikea äiti.
hassua että silti siitä syntyy vauva...