Monikö henkilö on viimeisen viikon aikana ehdottanut tapaamista "turvaetäisyydellä" sinulle tai kanssasi samassa asunnossa asuville henkilöille?
Suostuitteko/suostutteko tapaamiseen? Miksi/miksi ei?
Kommentit (28)
Olen nähnyt muutamaa kaveria muutenkin koko tämän ajan. Tänään näimme ekaa kertaa kuukausiin meidän kotona. Turvavälejä ei ollut, vaikkemme toisiamme nyt nuoleskelleetkaan :D Mihinkään isompiin tapahtumiin tuskin lähtisin vielä..
Yksi ystäväni. Ensin kieltäydyin mutta lopulta suostuttelun ja turvaväliliibalaaban jälkeen suostuin. Sit kävikin niin, että myös miehensä oli kotona ja siinä istuttiin kolmistaan kahvipöydässä. Öö mikä turvaväli? Lähdin het kun kehtaisin. Sit seuraavana aamuna mulla kurkkukipee. Olin ihan hermona, et nyt sairastun ja joudun ilmoittamaan heille että ovat altistuneet. Onneksi taisin selvitä säikähdyksellä, kurkkukipu hävisi päivän aikana ja nyt olo ok. Tarinan opetus mulle. En anna ylipuhua itseäni ja enkä mene kenenkään kotiin. Ulkona voin tavata.
En usko, että kovinkaan moni enää mistään turvaväleistä puhuu. Kesä tule, hallitus avaa maan ja eletään kuin ennenkin. Eli pyydetään tapaamaan, mutta ei mitään lisäehtoja. Kohta päästään kahville, elokuviin, urheilemaan ja kaljalle.
En ota riskejä koronalevittäjien kanssa. Toistaiseksi on parempi pysyä kotona, tai vähintäänkin välttää turhia kontakteja.
Pari kolme. Aloitin vapun tienoilla ihmisten tapaamisen ulkotiloissa ja turvavälein. Nyt tapaan ystäviä pari kertaa viikossa. Sisätiloissa en vielä tapaa ketään (paitsi pakolliset työtapaamiset, joita on noin kerran viikossa). Ravintoloissa aion käydä syömässä, kunhan aukeavat. Toivottavasti kesäkuussa pääsisi jo pieniin konsertteihin.
Ei kukaan. Töissä olen tavannut 3 asiakasta, olen pitänyt etäisyyttä heihin sen mun pystyy. Lasta pyysi kaveri kylään ja kävi siellä, ekaa kerta kahteen kk:een missään.
Tuntematon mies tööttäsi torvea, pysäytti kadunreunaan ja tarjosi kyydin kotiin sateella. Osoittautui autokorjaamon omistajaksi, joka tiesi että asun kaukana ja kävelen korjaamolta kotiin. Tietenkin hyppäsin pakuun, oli oikein hauska matka. Kiva mies. Lähtisin mökillekin hänen kanssaan jos ehdottaisi. Pahus kun en huomannut, onko sormusta.
No turvaetäisyydestä en tiedä, väliä oli alle metri.
Kun ihmisten kohtaaminen käy noin helposti, niin mitä $aatanaa nuo ùlit inisee? Menisivät töihin ja kohtaisivat naisia. Aivan mutkatonta touhua, kun suhtautuu ihmisiin ihmisinä eikä taivaankappaleina.
0