Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa vuokrakämpän kaupungilta jos on työtön?

Vierailija
20.05.2020 |

Asun vanhemman luona, joten ei varmaan ole kiireinen syy? mutta miten tätä voi nopeuttaa? Ei ole rahaa maksaa yksityisten vuokravakuuksia...

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon Asunnoilta saat heti kämpän koska ne rakastavat työttömiä. Minun talossani vain 20 % asukkaista käy töissä.

Vierailija
22/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Älä odota saavasi oikeita vastauksia tällä palstalla.

Monilla on tarve vastata, vaikka ei tiedä asiasta mitään.

Soita perjantaina kuntasi sosiaaliviras-toon ja kerro tilanteesi. Tai laita netissä hakemus vetämään.

Hakemus on jo tehty. Ei kuulu mitään

Tutulle tuli perjantaina häätöilmoitus. Nyt tilanne on se, että tukiasiat (ttt, asumistuki ja sai vielä muuttoavustuta satasen) ja vuokravakuus hoidettu ja maksettu Kelan toimesta ja huomenna uuteen kämppään avaimet käteen. Kela toimii nopsaan kun sinne soittaa ja sanoo että on kiireellistä.

Mutta ei kela asuntoa hommaa..

Ei tietenkään, se vaan maksoi kaikki kulut. Ihan itse sai valita haluamansa :)

miksi sitten minulle kerrottu etten voi saada vuokravakuuta?

Ei kannata uskoa täällä kaikkea, mitä kerrotaan. Täällä on paljon trolleja, jotka väittävät, että ovat saaneet 3000e+ tukia Kelalta, ihan vain ärsyttääkseen ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon Asunnoilta saat heti kämpän koska ne rakastavat työttömiä. Minun talossani vain 20 % asukkaista käy töissä.

Ei pidä paikkaansa, että heti saisi asunnon. Minulle ei ole tullut tarjousta edelleenkään ja olen kahdesti eri vuosina jättänyt hakemuksen.

Vierailija
24/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyydestä en osaa sanoa, mutta ymmärtääkseni vanhempiensa luona asuva täysi-ikäinen kuuluu erittäin kiireelliseen luokkaan asuntoa hakiessa. Olen itse saanut kaupungilta asunnon kotona asuvana ylioppilaana vailla tietoa tulevasta opiskelupaikasta. Myös lukiota käyvä poikaystäväni asui vanhempiensa luona ja saimme yhteisen asuntotarjouksen kuukauden sisällä hakemuksen jättämisestä. Meillä ei siis ollut säännöllisiä palkkatuloja ja saimme silti asunnon.

Vierailija
25/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyydestä en osaa sanoa, mutta ymmärtääkseni vanhempiensa luona asuva täysi-ikäinen kuuluu erittäin kiireelliseen luokkaan asuntoa hakiessa. Olen itse saanut kaupungilta asunnon kotona asuvana ylioppilaana vailla tietoa tulevasta opiskelupaikasta. Myös lukiota käyvä poikaystäväni asui vanhempiensa luona ja saimme yhteisen asuntotarjouksen kuukauden sisällä hakemuksen jättämisestä. Meillä ei siis ollut säännöllisiä palkkatuloja ja saimme silti asunnon.

Itsellä hakemus ollut 2 viikkoa.. ei kuulu mitään

Vierailija
26/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Älä odota saavasi oikeita vastauksia tällä palstalla.

Monilla on tarve vastata, vaikka ei tiedä asiasta mitään.

Soita perjantaina kuntasi sosiaaliviras-toon ja kerro tilanteesi. Tai laita netissä hakemus vetämään.

Hakemus on jo tehty. Ei kuulu mitään

Tutulle tuli perjantaina häätöilmoitus. Nyt tilanne on se, että tukiasiat (ttt, asumistuki ja sai vielä muuttoavustuta satasen) ja vuokravakuus hoidettu ja maksettu Kelan toimesta ja huomenna uuteen kämppään avaimet käteen. Kela toimii nopsaan kun sinne soittaa ja sanoo että on kiireellistä.

Mutta ei kela asuntoa hommaa..

Ei tietenkään, se vaan maksoi kaikki kulut. Ihan itse sai valita haluamansa :)

miksi sitten minulle kerrottu etten voi saada vuokravakuuta?

No mitä ne sulle on sanoneet, miksi et saa? Missä asut ja mitkä sun tulot ja menot on? Miten olet itse laskenut ja mistä kysyit?

Tää tyyppi on muutenkin sossun asiakas ja elää tuilla, se helpottaa ja nopeuttaa asioiden hoitoa vaikka se itsestänikin väärin on. Asutaan myös pienellä kunnalla jossa asunnoista ylitarjontaa.

Vierailija
27/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että vanhemman luona asuva on kiirrellisyys jonossa ensimmäisiä?

Vierailija
28/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä ap etsii asuntoa tai minkä ikäinen hän on, mutta isommissa kaupungeissa E-Suomessa  on kaupungin asuntojen lisäksi näitä nuorisosäätiön asuntoja, sieltä voi kysellä jos on 18-29v. Nehän on kohtuuhintaisia myös ja Kela tai kaupungin sos.toimi auttaa vuokravakuuksissa. 

https://www.nuorisosaatio.fi/

Vierailija
29/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä ap etsii asuntoa tai minkä ikäinen hän on, mutta isommissa kaupungeissa E-Suomessa  on kaupungin asuntojen lisäksi näitä nuorisosäätiön asuntoja, sieltä voi kysellä jos on 18-29v. Nehän on kohtuuhintaisia myös ja Kela tai kaupungin sos.toimi auttaa vuokravakuuksissa. 

https://www.nuorisosaatio.fi/

Tuossa ei ole paikkukunnalta jolta haen

Vierailija
30/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tässä pitää elää loppuelämä vanhemman luona. Varmaan kyllä pää sekoaa täällä

Vierailija
32/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tässä pitää elää loppuelämä vanhemman luona. Varmaan kyllä pää sekoaa täällä

Kun sä et itse hirveästi tilannetta avaa 😁 missä asut, minkä ikäinen olet, mistä haet, mitkä tulot ja menot ja tuet?

Osaatko soittaa itse virastoon ja kertoa tilanteesi?

Osaan kyllä auttaa.

T Kelan elätti

Vierailija
33/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sä et itse hirveästi tilannetta avaa 😁 missä asut, minkä ikäinen olet, mistä haet, mitkä tulot ja menot ja tuet?

Osaatko soittaa itse virastoon ja kertoa tilanteesi?

Osaan kyllä auttaa.

T Kelan elätti

27 v uudella maalla. Olen työtön työnhakija 

minne pitäisi soittaa`? 

Vierailija
34/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haet Kelan maksusitoumusta vuokravakuuteen. Sit haet asumistuen ja toimeentulotuen muuttokustannuksineen, muuttoonkin saa avustusta.

Jos tarve on ja ensiasunto niin saat apua myös esim sänkyyn, ruokailuryhmään jne.

Ei saa vuokravakuusta jos asuu vanhemman luona ja syy on vaan itsenäistyminen

Kyllä saa, älä puhu paskaa.

Vierailija
35/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieleksi arabia ja somali

Vierailija
36/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

antavat ne asunnot mieluiten työssäkäyville, tutuilleen, uusille maahan tulijoille ja narkkareille. Minulla oli/on hakemus ollut nyt kahden vuoden ajan ja mitään vastausta ei ole kuulunut vaikka kirjoitin hakemukseen olevani koditon tilapäisasunnossa ei vaikuttanut. Tosin en edes luottanut että vastaisivat mitään, eli ne asunnot näyttävät menevän muille. 

Vierailija
37/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

antavat ne asunnot mieluiten työssäkäyville, tutuilleen, uusille maahan tulijoille ja narkkareille. Minulla oli/on hakemus ollut nyt kahden vuoden ajan ja mitään vastausta ei ole kuulunut vaikka kirjoitin hakemukseen olevani koditon tilapäisasunnossa ei vaikuttanut. Tosin en edes luottanut että vastaisivat mitään, eli ne asunnot näyttävät menevän muille. 

Eli pitää asua vanhemman nurkissa loppuelämä? mitään toivoa ei ole...

Vierailija
38/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile Lumo asuntofirmaa, heillä lukee etteivät ota vakuutta. Mutta valitse alue tarkasti, tai ainahan voi muuttaa pois jos ei alue ole mieleinen. Myös Sato mainostaa että 0e vakuusmaksua.

Vierailija
39/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokeile Lumo asuntofirmaa, heillä lukee etteivät ota vakuutta. Mutta valitse alue tarkasti, tai ainahan voi muuttaa pois jos ei alue ole mieleinen. Myös Sato mainostaa että 0e vakuusmaksua.

eli pitää muuttaa kauas ystäväistä ja tutuista? En omista edes autoa

Vierailija
40/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää asua vanhemman luona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän