Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa vuokrakämpän kaupungilta jos on työtön?

Vierailija
20.05.2020 |

Asun vanhemman luona, joten ei varmaan ole kiireinen syy? mutta miten tätä voi nopeuttaa? Ei ole rahaa maksaa yksityisten vuokravakuuksia...

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten työtön voi saada, mutta hämmästelin suuresti miten nopeasti työkaveri sai asunnon. Hän asui juurikin vanhempiensa luona, ikää kolmenkympin korvilla ja haki sitten Helsingin kaupungilta vuokra-asuntoa. Heti seuraavalla viikolla sai kaksion! Ihmeitä näköjään voi tapahtua.

Vierailija
42/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää asua vanhemman luona.

Sun on helpompi muuttaa sitten kun on työpaikka. Hanki se työpaikka ensin. Hätätilassa opiskelupaikkakin käy, niin pääset opiskelija-asuntoon.

Nyt kun asut vanhempien luona, niin säästä niistä rahoistasi ne vuokravakuut ja muuttokulut. Tarviit niitä sitten kun saat työ- tai opiskelupaikan ja muutat sen perässä pois peräkammarista. Tai voit säästää ASP-tilille että pääset ostamaan asunnon heti kun pääset töihin. Työttömänä et tarvii omaa asuntoa, se on ihan turha kuluerä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää asua vanhemman luona.

Sun on helpompi muuttaa sitten kun on työpaikka. Hanki se työpaikka ensin. Hätätilassa opiskelupaikkakin käy, niin pääset opiskelija-asuntoon.

Nyt kun asut vanhempien luona, niin säästä niistä rahoistasi ne vuokravakuut ja muuttokulut. Tarviit niitä sitten kun saat työ- tai opiskelupaikan ja muutat sen perässä pois peräkammarista. Tai voit säästää ASP-tilille että pääset ostamaan asunnon heti kun pääset töihin. Työttömänä et tarvii omaa asuntoa, se on ihan turha kuluerä.

En ole saanut töitä vaikka hakenut. Eikö työtön tosiaan saa vuokra asuntoa...

Vierailija
44/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokeile Lumo asuntofirmaa, heillä lukee etteivät ota vakuutta. Mutta valitse alue tarkasti, tai ainahan voi muuttaa pois jos ei alue ole mieleinen. Myös Sato mainostaa että 0e vakuusmaksua.

eli pitää muuttaa kauas ystäväistä ja tutuista? En omista edes autoa

Höpö höpö. Oletko masentunut?

Vierailija
45/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet tehnyt todella monta aloitusta tästä samasta aiheesta. Etköhän ole jo saanut tarpeeksi neuvoja.

Vierailija
46/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaa naamasi kenkälankilla.

Vierailija
47/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaupungin vuokra-asunnoissa on isommat vuokravakuudet, kuin yksityisillä tai isommilla vuokravälityfirmoilla.

Vierailija
48/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia a) etsi sopivan hintainen vuokra-asunto ja pyydä tarjous kirjallisena.

B) ota yhteys kelaan vuokravakuutta varten ja kuuntele mitä ne sanoo. Jos ei onnistu niin yhteys kunnan sosiaalitoimistoon.

C) Kun vakuus hoidettu niin sovit vuokranantajan kanssa muuttopäivän ja teette vuokrasopimuksen.

D) Laita asumistuki+ toimeentulotukihakemus vetämään tarvittavine liitteineen. Liiterumba kuulostaa vaikealta ja tarvitset hermoja, ota rauhallisesti, lue huolellisesti ja tee se rauhassa. Muista raksia kohta "haen muuttoavustusta", oli hommassa kummassa hakemuksessa.

Sit pakkaat ja alat muuttamaan. Maa on täynnä työttömiä jotka asuu vuokralla, tiedän kun olen kuntouttavassa työtoiminnassa ja siellä kaikki on samanlaisia luusereita kuin itse.

Sun tulot on siis vain työttömyysturva?

Vierailija
49/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko vanhemmat kusipäitä vai miksi he eivät auta takuuvuokran kanssa?

Vierailija
50/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana kun muutin niin en saanut soskusta mitään, koska mulle tuli juuri ennen sitä muutaman tonnin perintö.

Päälle parikymppisenä kun erosin, niin asuin mutsin nurkissa pari kuukautta, löysin sopivan kämpän ja lainasin vuokravakuuteen jonka maksoin takaisin lainaajalle, vakuus jäi sit mulle.

28-vuotiaana työttömänä uuden eron jälkeen ei ollut vaikeuksia löytää uutta kämppää. Jouduin käymään soskussa koska olin toimeentulotukilainen niin ne ihan itse antoi rahaa sänkyyn kun nukuin lattialla patjalla, en osannut edes pyytää.

Työttömälle vuokrataan, luottotiedoton on vaikeampi.

Miten voi olla noin vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan