Lissu, 28, saa seksiä aina halutessaan: ”Todella vanhanaikaista sanoa, että nainen on halpa, jos harrastaa paljon seksiä eri miesten kanssa”...
Onko suuri seksikumppaneiden määrä miinus vai plussa? 28-vuotias Lissu on kyllästynyt vanhanaikaisiin asenteisiin.
Saako nainen haluta paljon seksiä ja vain seksiä? Ei, sanoi 38-vuotias Virpi jutussamme kesällä 2018. Hän ei ole kysynyt aina seksikumppaninsa nimeä. Samaa mieltä on Iltalehden kyselyyn vastannut 28-vuotias Lissu-nimimerkillä kirjoittava nainen. Hänellä on takana kahdeksan vuotta kestänyt parisuhde, jossa tarpeet eivät kohdanneet.
– Lopulta läheisyys ja seksi miehen puolelta päättyi täysin. Aloin hakea sitä muualta, koska koen olevani täysi luonnollinen ja inhimillinen halutessani seksiä ja läheisyyttä. Lopulta erosimme, Lissu kertoo.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/336718bb-8646-4901-8135-1068e750a5a4
Kommentit (350)
Etsivä löytää. Mitenkäs sitä muuten toisilleen joka suhteessa sopivan löytää kuin etsimällä ja kokeilemalla. Näin toimittiin seitkytluvulla kun olin nuori. Villi etsikkoaika, löytyi ihana mies , jonka kanssa edelleen onnellisina elämme. Nuorille sanoisin että kannattaa kokeilla ennen sitoutumista useita partnereita mutta selvin päin ja suojautumisista huolehtien. Ei tarvitse näin vanhempana jossitella.
Olen ollut nuori ysärinä ja en ole näissä puuhissa liioinkaan pidätellyt. Varmaan löytyy 50 eri miestä. Tuo määrä voi toki olla nykyään jo pienilukuinen.
Taannoin kuulin radiosta, että syy miksi miehet eivät tykkää kokeneesta naisesta on se, että he pelkäävät jäävänsä kakkoseksi taidoissaan ja mensselin koollaan.
Naiset ovat kautta-aikain joutuneet noita miettimään maatessaan miehen kanssa. On hyvä vain, että myös miehet joutuvat tuohon tilanteeseen ja olemaan epävarmoja.
Ehkä heille hiljalleen alkaa tulla myötätuntoa naisia kohtaan, kun joutuvat enemmän naisen kenkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, joka nauttii seksistä? Ei hitto mikä sairas friikki
Parasta seksiä saa yleensä tutulta ihmiseltä, jolloin tietää mitä saa. Tai usealta vähän eri tyylisiltä ihmisiltä. Mutta jatkuva vaihto uusiin altistaa kohtaamaan huonoa laatua tai vielä pahempaa eikä kerro niinkään nautinnonhausta vaan ongelmista.
Tämä. Minä ymmärrän täysin hyvin fuckbuddyt ja fwb-suhteet. Ihmisillä on kaikenlaisia tarpeita. Sitä minä en ymmärrä ,mikäli kä tarve tyydyttyy ns. Yhdenillanjutuissa kun partneria vaihdetaan kuin paitaa. Mitä siitä saa itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvalla syötöllä näitä juttuja. Minä panen siellä ja minä panen täällä, minä panen vaikka lyhtypylvästä. Hyi h----tti sentään.
Näitä hyi helvetti -ihmisiä kyllä piisaa. Aina mietin että miten kivaa näiden oma seksielämä mahtaa olla asenteella että seksi on ällöä.
Itsellä oli ainakin erittäin antoisaa ja vaihtelevaa pitkissä parisuhteissa. Yhden kerran kokeilin kunnolla tuntematta ja jyystöähän se vain oli, tää heppu näyttää tarvitsevan edes jonkinlaisen yhteyden.
Monta eri kumppania ei kuulosta kuin halvalta/helpolta, en autoanikaan jaa jokaiselle muuten siitä tulee kiertopalkinto. Mutta jokainen taplaa tyylillään, ei tuo minulta ole pois.
Onko mies, jolla on monta eri kumppania, halpa?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut nuori ysärinä ja en ole näissä puuhissa liioinkaan pidätellyt. Varmaan löytyy 50 eri miestä. Tuo määrä voi toki olla nykyään jo pienilukuinen.
Taannoin kuulin radiosta, että syy miksi miehet eivät tykkää kokeneesta naisesta on se, että he pelkäävät jäävänsä kakkoseksi taidoissaan ja mensselin koollaan.
Naiset ovat kautta-aikain joutuneet noita miettimään maatessaan miehen kanssa. On hyvä vain, että myös miehet joutuvat tuohon tilanteeseen ja olemaan epävarmoja.
Ehkä heille hiljalleen alkaa tulla myötätuntoa naisia kohtaan, kun joutuvat enemmän naisen kenkiin.
Ei ole meisselin koosta kiinni. Tuo on vain rumaa ja paljon jakanut nainen ei voi vakiintua lopullisesti, syystä tai toisesta.
Kunhan mennään lakien puitteissa, niin jokaisen seksielämä olkoon hänen oma asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko myös vanhanaikaista sanoa, että mies on halpa, jos harrastaa paljon seksiä eri naisten kanssa? Jostain syystä siitä näkökulmasta juttuja ei koskaan ole.
Naiset itse perustelevat biologialla monia valintojaan heille itselle suotuisaksi. Mutta sitten kun tulee biologia ja tämä ympäri ämpäri paneskelu, niin sitten biologiaan nojaaminen koetaankin kiusalliseksi.
Jos miesten mielestä biologia ohjaa heitä levittämään siementä ja harrastamaan seksiä mahdollisimman monen naisen kanssa, niin eikö olisi ihan yhtä loogista, että naisenkin kannattaa harrastaa seksiä mahdollisimman monen miehen kanssa, jotta varmistaa raskaaksi tulemisen? Jos nyt lähtökohtaisesti se lisääntyminen on se seksin perimmäinen tarkoitus.
Näkyykö se jotenkin päälle päin, että on ollut monta seksikumppania?
Jos vaikka Prismassa perunoita ostaessa näette jonkun henkilön, niin tietääkö hänen ulkomuodostaan, että on useita kumppaneita? Jos yökerhossa juttelee jonkun kanssa, niin onko joku ulkoinen merkki siitä, että on ollut paljon eri kumppaneita? Kertokaa mulle, mistä sen voi nähdä. Ilman, että ihminen kertoo itse eikä valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen kostomentaliteetti. Mitä ne kiltit ja siveät miehet on sulle tehneet, että sun täytyy kostaa niille se mitä joku aiemmin elänyt naistenmies on tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Kunhan mennään lakien puitteissa, niin jokaisen seksielämä olkoon hänen oma asiansa.
Nimenomaan. olkoon sitten setämies ja nuori nainen, seksistä suunnattomasti pitävä ja antava nainen tai maksullisissa käyvä mies. kaikille kunnia.
En vaan tajua miksi tälläisiä juttuja nykyään julkaistaan lähes joka viikko. Vai onko se jotenkin nykyaikaista että osa meistä ei harrasta seksiä koskaan ja osa on harrastanut sitä 500 ihmisen kanssa ennen kuin 30v tulee täyteen. Missä jutut onnellisista ja pitkistä parisuhteista ja vakikumppaneista on?
Vai onko nykyaikana normaalimpaa panna kaikkia jotka liikkuu 2 jalalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvalla syötöllä näitä juttuja. Minä panen siellä ja minä panen täällä, minä panen vaikka lyhtypylvästä. Hyi h----tti sentään.
Näitä hyi helvetti -ihmisiä kyllä piisaa. Aina mietin että miten kivaa näiden oma seksielämä mahtaa olla asenteella että seksi on ällöä.
Itsellä oli ainakin erittäin antoisaa ja vaihtelevaa pitkissä parisuhteissa. Yhden kerran kokeilin kunnolla tuntematta ja jyystöähän se vain oli, tää heppu näyttää tarvitsevan edes jonkinlaisen yhteyden.
Monta eri kumppania ei kuulosta kuin halvalta/helpolta, en autoanikaan jaa jokaiselle muuten siitä tulee kiertopalkinto. Mutta jokainen taplaa tyylillään, ei tuo minulta ole pois.
Onko mies, jolla on monta eri kumppania, halpa?
Kyllä on ja useasti vielä valehtelija ja toista ihmistä hyväksikäyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Etsivä löytää. Mitenkäs sitä muuten toisilleen joka suhteessa sopivan löytää kuin etsimällä ja kokeilemalla. Näin toimittiin seitkytluvulla kun olin nuori. Villi etsikkoaika, löytyi ihana mies , jonka kanssa edelleen onnellisina elämme. Nuorille sanoisin että kannattaa kokeilla ennen sitoutumista useita partnereita mutta selvin päin ja suojautumisista huolehtien. Ei tarvitse näin vanhempana jossitella.
Sen oikean löytääkseen ei tarvitse jokaista vastaantulijaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies32v_ kirjoitti:
Minun mielestä nainen on halpa jos vuoden aikana tulee useamman eri miehen kanssa mentyä sänkyyn. Tämä on minun mielipide eikä kukaan voi sanoa sitä vääräksi. Itse en arvosta tällaista naista kun etsin itselleni naisseuraa vaan todellakin saan halvan kuvan naisesta.
Tämä on eri asia kuin se onko naisella oikeus tehdä näin. Tietenkin on oikeus mutta se ei muuta sitä faktaa että nainen on minun silmissä halpa.
Oletko koskaan miettinyt miksi sinusta tuntuu tuolta? Miksi sinusta tuntuu että naisen hyvyys tai halpuus tms. on kiinni siitä? Itse yritän miettiä kun tulee kaikenlaisia tunteita, että onko niissä mitään järkeä ja miksi tunnen miten tunnen. En halua mennä elämääni epäloogisten tunteiden vallassa. Mikä siinä pil lussa nyt on niin ihmeellistä, että juuri se määrittelee naisen hyvyyden?
Olen N54 ja voin vain ihmetellä näitä ihmisiä, joille seksi on niin merkityksetön ja halpa asia, että sitä voi harrastaa kenen ventovieraan kanssa tahansa. Niin että se merkitsee yhtä vähän kuin kättely. Kyllä se osoittaa, että tuollainen henkilö on jotenkin sisäisesti rikki, mikäli tuollainen käytös on hänestä tervettä ja normaalia. Puhumattakaan siitä ,miten monenlaisille ikäville asioille panee itsensä, elämänsä ja läheisensä alttiiksi. Mielestäni tämä koskee niin naisia kuin miehiä.
Vaikka sitä seksiä harrastaa enemmänkin, ei sen tarvi olla merkityksetöntä tai halpaa. Jonkun mielestä se on kivaa, seksihän kuitenkin tuo mielihyvää ja rentouttaa. Pitkä seksittömyyskausi voi vaikuttaa jo negatiivisesti mielialaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan tajua miksi tälläisiä juttuja nykyään julkaistaan lähes joka viikko. Vai onko se jotenkin nykyaikaista että osa meistä ei harrasta seksiä koskaan ja osa on harrastanut sitä 500 ihmisen kanssa ennen kuin 30v tulee täyteen. Missä jutut onnellisista ja pitkistä parisuhteista ja vakikumppaneista on?
Vai onko nykyaikana normaalimpaa panna kaikkia jotka liikkuu 2 jalalla?Pitää ymmärtää, että kirjoittajat (=toimittajat) ovat itse helppoja naisia.
Vai johtuuko tämä siitä paljon puhutusta voimaantumisesta ja tasa-arvosta että naisten on saatava tehdä kaikkea sitä mitä miehetkin on joskus tehny? Harmi vaan että tuo kääntyy itseään vastaan. Sitten kun halutaan vakiintua ja aloittaa yksi, vakaa ja onnellinen parisuhde niin miehet eivät halua tollasta naista jota kaikki kaverit, sukulaiset, tuttavat ja muut on jo pannu.
Vierailija kirjoitti:
Näin, mutta miksi levitellä lehtiin mielenterveysongelmiaan, joista apn viittaama artikkeli kertoo.
Monilla vaikuttaa olevan sellainen käsitys että seksi on ok, jos sitä harrastaa rakastamansa ihmisen kanssa ja se ei ole ok, jos ei olekaan kummempia tunteita seksikumppaniaan kohtaan. No ei mulla ainakaan halut ole kadonneet mihinkään, vaikken olekaan ollut rakastunut tai edes ihastunut johonkuhun. Mitäs siinä tilanteessa sitten? Selibaatti ei houkuta. Itsetyydytys toimii, mutta paremmin ne halut tyydyttyy, jos mukana on toinen ihminen, vaikkei olisikaan tunteita tätä ihmistä kohtaan. Ja niitä seksikumppaneita saattaa kertyä kun yrittää löytää sen täydellisen vakipanon parisuhteen tilalle (jos ei parisuhde sovi elämäntilanteeseen tai ei vain löydy ketään sopivaa).
Vierailija kirjoitti:
Mies on kova sonni jolla 100 naista.
Nainen on helppo jolla 100 miestä.
Tämä on fakta, koska vain harva mies saa 100 naista vaikka kuinka haluaisi. Naiselle 100 miestä on helppo homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies32v_ kirjoitti:
Minun mielestä nainen on halpa jos vuoden aikana tulee useamman eri miehen kanssa mentyä sänkyyn. Tämä on minun mielipide eikä kukaan voi sanoa sitä vääräksi. Itse en arvosta tällaista naista kun etsin itselleni naisseuraa vaan todellakin saan halvan kuvan naisesta.
Tämä on eri asia kuin se onko naisella oikeus tehdä näin. Tietenkin on oikeus mutta se ei muuta sitä faktaa että nainen on minun silmissä halpa.
Oletko koskaan miettinyt miksi sinusta tuntuu tuolta? Miksi sinusta tuntuu että naisen hyvyys tai halpuus tms. on kiinni siitä? Itse yritän miettiä kun tulee kaikenlaisia tunteita, että onko niissä mitään järkeä ja miksi tunnen miten tunnen. En halua mennä elämääni epäloogisten tunteiden vallassa. Mikä siinä pil lussa nyt on niin ihmeellistä, että juuri se määrittelee naisen hyvyyden?
Olen N54 ja voin vain ihmetellä näitä ihmisiä, joille seksi on niin merkityksetön ja halpa asia, että sitä voi harrastaa kenen ventovieraan kanssa tahansa. Niin että se merkitsee yhtä vähän kuin kättely. Kyllä se osoittaa, että tuollainen henkilö on jotenkin sisäisesti rikki, mikäli tuollainen käytös on hänestä tervettä ja normaalia. Puhumattakaan siitä ,miten monenlaisille ikäville asioille panee itsensä, elämänsä ja läheisensä alttiiksi. Mielestäni tämä koskee niin naisia kuin miehiä.
Vaikka sitä seksiä harrastaa enemmänkin, ei sen tarvi olla merkityksetöntä tai halpaa. Jonkun mielestä se on kivaa, seksihän kuitenkin tuo mielihyvää ja rentouttaa. Pitkä seksittömyyskausi voi vaikuttaa jo negatiivisesti mielialaankin.
Seksistä tekee hyvää ja merkityksellistä se kumpoani. Ikävä asenne, että touseen ihmiseen suhtautuu pelkkänä välineenä. Kuten joku sanoikin itsetyydytykseen on kaikenlaisia suristimia.
Itse nautin seksistä siuresti. Se on parisuhteessani hyvin tärkeä asia. Varmasti olen seksiä harrastanut nauttien suuresti vähintään 3 kertaa viikossa koko aikuisen ikäni ajan eli 35 vuotta . Seksipartnereita minulla on tähän ikään ollut tasan yksi. Rakas mieheni, joka on ainoa ihminen johon olen tuntenut minkäänlaista seksuaalista vetoa koskaan.