Lissu, 28, saa seksiä aina halutessaan: ”Todella vanhanaikaista sanoa, että nainen on halpa, jos harrastaa paljon seksiä eri miesten kanssa”...
Onko suuri seksikumppaneiden määrä miinus vai plussa? 28-vuotias Lissu on kyllästynyt vanhanaikaisiin asenteisiin.
Saako nainen haluta paljon seksiä ja vain seksiä? Ei, sanoi 38-vuotias Virpi jutussamme kesällä 2018. Hän ei ole kysynyt aina seksikumppaninsa nimeä. Samaa mieltä on Iltalehden kyselyyn vastannut 28-vuotias Lissu-nimimerkillä kirjoittava nainen. Hänellä on takana kahdeksan vuotta kestänyt parisuhde, jossa tarpeet eivät kohdanneet.
– Lopulta läheisyys ja seksi miehen puolelta päättyi täysin. Aloin hakea sitä muualta, koska koen olevani täysi luonnollinen ja inhimillinen halutessani seksiä ja läheisyyttä. Lopulta erosimme, Lissu kertoo.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/336718bb-8646-4901-8135-1068e750a5a4
Kommentit (350)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Jokainen tehkööt mitä lystää. Itsekään en huolisi miestä, jolla olisi satoja seksikumppaneita. Kertoo vaan siitä, että tuollaiselle seksi vieraiden kanssa on samanlainen tarve, kuin syöminen ja tuollainen ei varmasti ole uskollinen parisuhteessa.
Tai sitten juuri hän on, kun tietää että seksi parisuhteessa on parempaa.
Mitä minä nyt olen ympäristöä seurannut, niin juuri tuollaiset ihmiset ovat niitä pettäjiä. Ei riitä se yksi ja sama kovin kauaa. Toki poikkeuksia on, mutta kyllä ne perheen rikkojat ovat juurikin niitä, jotka sinkkuina hyppivät sängystä sänkyyn baari-illan päätteeksi.
Omalla kohdallani se on päinvastoin. Olen saanut aivan tarpeekseni irtonumeroista. Ei ole pienintäkään tarvetta enää kokeilla, oliisko seksi jonkun uuden tyypin kanssa jännää.
Hyvä, jos on niin, mutta voisin veikata, että suurimmalla osalla tämän kaltaisista ihmisistä ei ole niin. Toki on näitäkin, joilla on ollut vain yksi seksikumppani koko elämänsä aikana ja sitä on kestänyt jo 20 vuotta, niin voi tulla halu kokeilla muitakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Jokainen tehkööt mitä lystää. Itsekään en huolisi miestä, jolla olisi satoja seksikumppaneita. Kertoo vaan siitä, että tuollaiselle seksi vieraiden kanssa on samanlainen tarve, kuin syöminen ja tuollainen ei varmasti ole uskollinen parisuhteessa.
Tutkimus onkin todennut, että sellaiset todennäköisimmin pettäjiä, joilla suuri määrä seksikumppaneita ja impulsiivinen luonne.
Tutkimusten mukaan myös jäätelöä syövät ihmiset hukkuu helpommin kuin muut. Olisikohan kyse siitä että on vaikea pettää jos ei ylipäätään ole vientiä?
Eli siis ne kenellä on vientiä, panevat tuntemattomia ja sitä kautta ovat pettäjiä? Sinusta siis se, että nainen on nuori ja kaunis, ajaa hänet ikäänkuin ulkonäkönsä takia tuntemattoman miehen panoalustaksi?
Minusta se, että nainen makailee usein vieraiden miesten alla tai petää kumppaniaan, on enemmänkin naisen päävamma eikä johdu hänen ulkonäöstään.
T. Jake
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko myös vanhanaikaista sanoa, että mies on halpa, jos harrastaa paljon seksiä eri naisten kanssa? Jostain syystä siitä näkökulmasta juttuja ei koskaan ole.
Niinpä, tai käy thaikkulassa tai venäjällä panemassa oikein urakalla tyttöjä. Tuota kyllä paheksutaan, vaikka tytöt saa sentään korvauksen työstä
mies52v
Sitä paheksutaan, koska toinen tekee sitä pakosta. Se on käytän nössä raiskaus. Usein kohde on lapsi. Vähän eri asia kuin aikuisten välinen vapaaehtoinen seksi.
Miten niin? Kyllä thaimaassa ainakin naiset on pattayalla täysikäisiä ja jopa tappelevat asiakkaista. Ei tuota oikein pakottamiseksi voi sanoa.
mies52v[/
Henkkareita heiltä kysyit? Tuskin...
En ole kysynyt kun ei ole ollut tarvetta. Kyllä reilu parikymppisen tunnistaa selvästi ihan normi turistikin.
mies52v
Sano nyt vielä, että se on kuin hyväntekeväisyyttä kun maksat seksistä.
Minä en ole maksanut koskaan seksistä. Enkä myöskään huorannut holtittomasti, vaikka jakoja nuorena olisikin ollut enemmän kuin 90% miehistä.
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko myös vanhanaikaista sanoa, että mies on halpa, jos harrastaa paljon seksiä eri naisten kanssa? Jostain syystä siitä näkökulmasta juttuja ei koskaan ole.
Väännetään nyt hieman rautalangasta.
On olemassa miehiä ja naisia.
Miehet ja naiset ovat erilaisia.
Miehiä ja naisia koskevat eri arvostukset ja säännöt.
Seurauksena kohtelu ei ole sama sukupuolesta riippumatta.
Ymmärsitkö?
Jos sinä ihailet miestä, joka saa helposti seksiä ja jolla on ollut vaikka 20 seksikumppania, niin jossain on olemassa ne naiset, joiden kanssa hän seksiä harrasti. Miksi sama tapahtuma olisi heidän kannaltaan negatiivinen asia?
Minä ymmärrän ja hyväksyn sen, jos pitää molempien sukupuolten irtoseksiä sopimattomana. Tuota en ymmärrä, kuinka yksi ja sama tapahtuma olisi toiselle sukupuolelle sulka hattuun ja toiselle häpeä. Ja kaikkein vähiten silloin, jos tuolla tavalla ajatteleva itse olisi valmis antamaan vaikka pikkusormensa saadakseen seksiä useilta naisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki saavat tehdä ihan mitä haluavat, mutta itse en yrittäisi rakentaa yhteistä tulevaisuutta sellaisen naisen kanssa, jolla on ollut tuhat ja yksi seksikumppania.
Monta sinulla on ollut?
Mitä yritit kysyä?
Montako seksikumppania sinulla on ollut?
Montako naisella saisi olla, että kelpaa sinulle?Muutama kymmenen seksikumppania minulla on ollyt. Naisellakin saa olla vaikka kuinka monta seksikumppania, jos hän on harrastanut seksiä lähinnä parisuhteissa. En halua elämänkumppanikseni naista, jolla on matala kynnys hypätä sänkyyn tuosta noin ties kenen kanssa.
Sinulla on ollut paljon parisuhteita, kun itsekin harrastat seksiä vain parisuhteissa. Mitä sinulla on ikää, 60 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvalla syötöllä näitä juttuja. Minä panen siellä ja minä panen täällä, minä panen vaikka lyhtypylvästä. Hyi h----tti sentään.
Näitä hyi helvetti -ihmisiä kyllä piisaa. Aina mietin että miten kivaa näiden oma seksielämä mahtaa olla asenteella että seksi on ällöä.
Seksielämämme on erittäin laadukasta ja toimivaa. Olemme viehättyneitä tantrasta ja haluamme seksiin tunteellista syvyyttä ja pyhyyttä, siksi olemme toistemme ainoat kumppanit.
Tosin emme tuomitse muiden seksimieltymyksiä yleisellä taholla, vaikka kieltämättä elämäntapana tuo "paneminen" mahdollisimman monen kanssa kuulostaa todella vastenmieliseltä.
Pyrimme parhaamme mukaan antamaan kaikkien kukkien kukkia, mutta tuollaiset ip-lehtien provosoivat ja vastakkainasettelua lisäävät jutut vaikeuttavat.
Kai nyt tiedät että aidon rakkauden löytyminen on etuoikeus eikä itsestäänselvyys. Kaikille ei sellaista löydy koko elämässä. Miksi katsot nenän vartta pitkin ihmisiä, jotka ei ole saaneet yhtä isoa voittoa elämän pelissä? Sinähän siinä se voittaja olet ja sinulla luulisi olevan vara pieneen määrään empatiaa. Seksi ilman tunteita toimii jonkinlaisena korvikkeena, mutta kaikille ei muuta ole. Joillekkin ei edes sitä.
Villi veikkaus sulle, että se suuri ihana rakkaus ei löydy panemalla kaikkea mikä liikkuu ??
On se monella löytynyt. Yhdenillan jutuista on alkanut monet suuret rakkaustarinat. Eihän sitä nyt ehkä kerrota suvun nutturapäille miten se alkoi.
Älä viitsi yksinkertaistaa! Siinä on iso ero, onko niitä yhdenillanjuttuja yli 100 vuodessa, vaiko kenties vain muutama. Jos määrä on tärkeämpi kuin laatu, niin minusta sellainen on aika ikävä luonteenpiirre kumppanuutta ajatellen. Tottakai voi syttyä sellainen iso intohimon liekki joka vie sinne sänkyyn nopeasti ja loput sitten tuurista kiinni, että miten kaikki muut suhteeseen liittyvät asiat osuvat kohdilleen. Ja tuo joko-tai ajattelu on tyhmää. Suvun nutturapää vs. seksiaddikti eikä mitään siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väännetään nyt hieman rautalangasta.
On olemassa miehiä ja naisia.
Miehet ja naiset ovat erilaisia.
Miehiä ja naisia koskevat eri arvostukset ja säännöt.
Seurauksena kohtelu ei ole sama sukupuolesta riippumatta.
Ymmärsitkö?
Eipä ainakaan meillä päin tuollaisten häntäheikkien arvostus kovin korkealla ole. Jotenkin säälittävää molemmille sukupuolille tahansa, jos joka viikonloppu pitää vetää hirveät kännit ja herätä jostain vieraasta sängystä kauheassa kankkusessa. Sitten ihmetellään, kun munat ja pilde vähän kutiaa eikä elämälle tahdo löytyä kunnollista tarkoitusta.
Mä nuorempana ajattelin juuri samoin. Mutta sitten jossain välissä tajusin, että seksi jonkun rändön baaripokan kanssa on yleensä ihan tosi huonoa, ja sellaisten kanssa joutuu usein myös tahtomattaan kopeloiduksi. Aiemmin meni vuodessa joku 5-6 miestä ihan kevyesti, enkä oikein edes välittänyt.
Oltuani sitten hyvässä suhteessa, jossa seksi oli hyvää ja hellää, en ole edes kaivannut yhden yön juttuja. Tietysti joskus saattaa käydä vahinko, jos tapaillessa päätyy sänkyyn ja sen jälkeen huomaa, ettei natsaa.
Ehkä se on se ihmisten käyttäminen kulutustavarana, mikä tuossa minua häiritsee. Jos seksi on vain sitä mäkkäriä ja tarkoitus on tyydyttää himoja, niin mikäpä siinä sitten. Mulle se ei ole sellaista nykyään, mutta kaikki tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus onkin todennut, että sellaiset todennäköisimmin pettäjiä, joilla suuri määrä seksikumppaneita ja impulsiivinen luonne.
Tutkimusten mukaan myös jäätelöä syövät ihmiset hukkuu helpommin kuin muut. Olisikohan kyse siitä että on vaikea pettää jos ei ylipäätään ole vientiä?
Eli siis ne kenellä on vientiä, panevat tuntemattomia ja sitä kautta ovat pettäjiä? Sinusta siis se, että nainen on nuori ja kaunis, ajaa hänet ikäänkuin ulkonäkönsä takia tuntemattoman miehen panoalustaksi?
Minusta se, että nainen makailee usein vieraiden miesten alla tai petää kumppaniaan, on enemmänkin naisen päävamma eikä johdu hänen ulkonäöstään.
T. Jake
Makailee miesten alla. On teillä kyllä "positiivinen" kuva seksistä. Itse en saisi mitään miehen alla makaamisesta (pelkkä yhdyntä lähetyssaarnaajassa, joka on naiselle tylsä ja raskas asento), joten sitä ei kyllä ole paljon tullut harrastettua sen paremmin parisuhteessa kuin aiemmissa seksisuhteissa...
Olin pitkässä parisuhteessa yli 20v
Mies petti siitä viimeisen 10v. Yritin puhua ongelmista ja kaikki on hyvin. Jaahas.
Viimein otin eron ja siitä on nyt vuosia.
Halusin luottaa ja halusin rakastaa. Jotain meni pieleen koska mies ei selkeästi minua halunnut.
Lapset oli murkkuja, nyt aikuisia ja omillaan.
Suomeksi sanottuna seksiä on ikävä.
Omasta taustastani johtuen en voi, en halua, enkä pysty sitoutumaan. Pelkään aivan liikaa henkistä satuttamista joka tulee suhdeviritelmän kautta.
Patti tilanne.
Fyysinen olo kaipaa. Tästä saa jo nutturapäät kohtauksen, on noloa ellei hävettävää sanoa että yli 50v nainen kaipaa seksiä ilman sitoutumista.
Sekä siihen liittyvät kaikki mahdolliset liikanimet.
Olen ilman sitten. Niin hienovaraisesti en usko asiaa pystyvän hoitamaan.
En ymmärrä miten seksi tuntemattoman kanssa kerran kahteen kuukauteen on joltain pois.
Exän kanssa seksiä joka viikko joka samalla hoiteli muitakin.
Kumpi olikaan paheksuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvalla syötöllä näitä juttuja. Minä panen siellä ja minä panen täällä, minä panen vaikka lyhtypylvästä. Hyi h----tti sentään.
Näitä hyi helvetti -ihmisiä kyllä piisaa. Aina mietin että miten kivaa näiden oma seksielämä mahtaa olla asenteella että seksi on ällöä.
Ymmärrät varmaan itsekin, että seksi on kaikesta huolimatta jokaisen yksityisyysasia. Mielestäni on myös kyseenalaista tunkea ja jakaa sitä joka paikkaan kaikkien luettavaksi. Jatkuvasti yhä enemmän on hyväksyttävää pukeutuakin tilaisuudesta, ajankohdasta ja asiayhteydestä riippumatta miten lystää, tulla vaikka minibikineissä jonkun hautajaisiin koska ”minä ja minun oikeuteni ja ei minusta tunnu siltä että olen paljastavissa asuissa, minun ihoa se vaan on eikä sellaisia viboja voi tällaisesta kenellekään tulla muutenkaan eikä tämä loukkaa ketään!!”
Ja ei, en tarkoita että pitäisi kaavussa kaikkien kulkea ja lähtökohtaisesti kukin saa toteuttaa sellaista tyyliä kuin haluaa. Mauttomuus alastomuudella ei tosin kuulu mielestäni enää niihin ”oikeuksiin” ja on turha väittää että silloin pukeutuu vain itseään varten ja ihan yllätyksenä tulee että sellainen kerää (kaikennäköisiä) katseita.
Siis totta kai kuka tahansa saa tehdä mitä itse haluaa, lakien ja muita kunnioittavien moraalikoodien rajoissa tietenkin.
Samalla kukaan ei myöskään voi kontrolloida sitä, millaisia mielikuvia oma toiminta muissa ihmisissä aiheuttaa.
Itse hyväksyn täysin naisten ja miesten ympäriinsänaiskentelut, täytyy tehdä niin, kuin itse kokee parhaaksi. Ihan hyvin voin olla näin toimivan ihmisen kaveri, jopa pano-sellainen jos asia ajankohtaiseksi tulee.
Mutta kumppaniksi en tällaista ihmistä voi ottaa, sitoudun ainoastaan perinteisemmän sukupuolimoraalin ihmiseen ja tämä on muuttumaton fakta.
M34
Vierailija kirjoitti:
Mielikuvissa on paheksuttavaa sekstailla kerran kolmen eri kumppanin kanssa kuukaudessa kuin
parisuhteessa seksiä joka toinen päivä.Kumma miten värkit kuluu eritavalla.
Minulla ei ole "värkkiä" jota pitäisi tyydyttää kenen kanssa tahansa. Olen kokonainen, koko vartaloni ja mieleni on mukana seksissä, joten kumppanilla on väliä.
Nainen, joka nauttii seksistä? Ei hitto mikä sairas friikki
Onko kaikki naiset tällaisia? Ajatteleeko kaikki naiset kuten nuo artikkelin naiset? Haluaako kaikki naiset vaan mahdollisimman monta miestä?
Vierailija kirjoitti:
Kondomi ei suojaa taudeilta täysin. Jokainen pano jättää oman bakteeriflooran partnerin limakalvoille ja tuo samalla siihen myös kaikkien entisten hoitojensa flooran. Ei ole perusteetonta sanoa likaiseksi ja saastuneeksi lihaa, jolla temmeltää jopa tuhansien ihmisten bakteerifloora ristikköisnaintien seurauksena.
Mitä scheissea. Sen kyllä uskon että naistenvihaajat uskoo just näin. Että nainen on patja johon imeytyy kaikki liemet. Upeaa, miehet, upeaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki naiset tällaisia? Ajatteleeko kaikki naiset kuten nuo artikkelin naiset? Haluaako kaikki naiset vaan mahdollisimman monta miestä?
Se on nykymuoti. Vaihtuu n. 5-10 vuoden syklissä pois.
mies32v_ kirjoitti:
Minun mielestä nainen on halpa jos vuoden aikana tulee useamman eri miehen kanssa mentyä sänkyyn. Tämä on minun mielipide eikä kukaan voi sanoa sitä vääräksi. Itse en arvosta tällaista naista kun etsin itselleni naisseuraa vaan todellakin saan halvan kuvan naisesta.
Tämä on eri asia kuin se onko naisella oikeus tehdä näin. Tietenkin on oikeus mutta se ei muuta sitä faktaa että nainen on minun silmissä halpa.
Sama pätee mieheenkin jos hakee suhdetta. Jos hakee seksiä saa tehdä mitä lystää. En ymmärrä tuon Lissun pointtia, kyllä seksiä saa olla monen kanssa. Kaikkea saa olla koko ajan kaikkien kanssa. Jos haluaa elää noin vanhaksi asti, niin se on jokaisen oma valinta. Se on sitten eri asia jos haluaa löytää elämänkumppanin ja solmia myös henkisen suhteen fyysisen lisäksi. Voi olla vaikeaa löytää kunnollista kumppania, joka ei pidä omituisena satoja seksisuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies32v_ kirjoitti:
Minun mielestä nainen on halpa jos vuoden aikana tulee useamman eri miehen kanssa mentyä sänkyyn. Tämä on minun mielipide eikä kukaan voi sanoa sitä vääräksi. Itse en arvosta tällaista naista kun etsin itselleni naisseuraa vaan todellakin saan halvan kuvan naisesta.
Tämä on eri asia kuin se onko naisella oikeus tehdä näin. Tietenkin on oikeus mutta se ei muuta sitä faktaa että nainen on minun silmissä halpa.
Oletko koskaan miettinyt miksi sinusta tuntuu tuolta? Miksi sinusta tuntuu että naisen hyvyys tai halpuus tms. on kiinni siitä? Itse yritän miettiä kun tulee kaikenlaisia tunteita, että onko niissä mitään järkeä ja miksi tunnen miten tunnen. En halua mennä elämääni epäloogisten tunteiden vallassa. Mikä siinä pil lussa nyt on niin ihmeellistä, että juuri se määrittelee naisen hyvyyden?
Olen N54 ja voin vain ihmetellä näitä ihmisiä, joille seksi on niin merkityksetön ja halpa asia, että sitä voi harrastaa kenen ventovieraan kanssa tahansa. Niin että se merkitsee yhtä vähän kuin kättely. Kyllä se osoittaa, että tuollainen henkilö on jotenkin sisäisesti rikki, mikäli tuollainen käytös on hänestä tervettä ja normaalia. Puhumattakaan siitä ,miten monenlaisille ikäville asioille panee itsensä, elämänsä ja läheisensä alttiiksi. Mielestäni tämä koskee niin naisia kuin miehiä.
Se että ajattelet naisen olevan sisäisesti rikki tuon takia on vain jotain kulttuuria jonka olet sisäistänyt. Jossain toisessa maassa nainen on sisäisesti rikki jos ei halua käyttää huivia tai tykkää tanssia.
Missä kulttuurissa on normaalia toivottavaa käytöstä, että ihmiset panee kaikkea mitä liikkuu?
Esimerkiksi roomalaiset on tätä tehneet. Seksuaalisuuden pahuus on suurten uskontojen mukanaan tuoma juttu.
Myös Roomassa oli arvostelua ja paheksuntaa rietasta elämää kohtaan, eikä sitä tosiaan kaikilta kansalaisilta hyväksytty. Baien bilekaupunkia ja siellä lomailevia myös paheksuttiin hillittömästä elämästä. Neisyyttä ja naisten siveyttä arvostettiin.
On myös helppo olla pettämättä, vaikka on vientiä.
t. kaunis nainen 35 v