Ajattelin alkaa laihduttamaan (et kuule varmaan ensimmäistä kertaa;) Teen tällä kertaa ruokavalion, listan jonka mukaan syön
Luulen että sopii minulle koska olen auktoriteettiymmärryksen omaava. Jos tiedän että mitä saan syödä päivän mittaan niin luulen että pärjään.
Laskin että 1800 kcal/päivä olisi se minun ruokavalioni.
Onko antaa mitään vinkkejä? Mistä löytyy paras ruokavalio-ohje kenties?
Painonpudotukseen ryhdyn nyt toisen kerran elämässäni. Viimeksi sortui siihen että kun paino oli pudonnut tavoitteeseen -10 kiloa pois niin herpaannuin enkä kiinnittänyt huomiota asiaan ja niin tuli kilot takaisin. Taisi siinä olla jotain hiilarihimoakin mukana.
Kommentit (50)
Otin pienen aikalisän, koska ei ole ihan hallussa tämä laihduttaminen.
Ensimmäinen viikko meni alta 800 kalorin, mutta sitten törmäsin tuohon että pitäisi saada proteeiinia kuitenkin aika lailla päivän mittaan.
Lähinnä tuohon törmäsin että ei elimistö menisi tyhjäkäynnille ja niukoista kaloreista olisi enemmän haittaa kuin hyötyä pitkässä juoksussa.
Nyt menen ihan perstuntumalla. Aina kun otan leivän niin siihen pitää olla joku syy. En vaan ajan kulukseni puputa sitä. Lisäksi yritän keskittyä proteiinin saantiin.
Paino on laskusuunnassa näinkin, koska kesällä saa niin paljon liikuntaa. Talveksi pitää sitten laittaa homma kuntoon.
ap.
1800 kaloria saattaa olla liikaa, jos olet lyhyt etkä liiku lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
1800 kaloria saattaa olla liikaa, jos olet lyhyt etkä liiku lainkaan.
Olen pitkä.
Kesällä liikun koska olen viherpeukalo. Kevät on kiireistä aikaa. Varsinkin tämä kevät kun oli kylmää pitkään ja sitten yhtäkkiä lämmintä. Maa kuitenkin kylmä. Aletaan olla voiton puolella. Chilejä ruukutin isompiin astioihin. Tomaatit kasvihuoneessa. Kurpitsat istutettu. Kaalintaimet istutettu.
Kurkut seuraavaksi ja sitten mangoldin taimet ja pensaspavut, varsiellerit ja sitten herneiden kylvö.
Pitää olla vihanneksia kun laihduttaa:)
Ei tartte lähteä salille:)
Vierailija kirjoitti:
joko takas ahmintaan?
Ei.
Minulla on aika hyvät edellytykset laihduttaa koska en syö pullaa, karkkeja, sipsejä, limsaa, jäätelöä, plus muuta mässyä. Joskus otan jos tarjotaan.
Oluen otan.
Jännä juttu, että kun söin joku aika sitten leipää, niin heti alkoi tulla nälkä. Meinasi heittää ahminnan puolelle.
ap.
Tätä ketjua kun lukee, niin tajuaa hyvin miksi ihmismassat luottavat jutta gustafssoneihin, vertti harjuniemiin ja tomi kokkoihin ostamalla kalliita valmennuksia, missä kerrotaan aivan perusjutut ihmisille. Menee porukalla niin mahtavasti sekaisin perusasiat ravinnosta ja ihmiskropan toiminnasta. Tulee kaiken maailman ohjetta, että kesäkurpitsa on hyvä kun siinä ei ole hiilareita, joku "nälkävelka" on kuulemma olemassa ja sitä rataa...
On niin perusjutut hukassa, että suosittelen ihmisen aineenvaihduntaan paneutumista ja ravinnosta opiskelua, vaikka sitten ostamalla se joku maksullinen kurssi. Niin paljon virheitä kaikessa mitä tässä ketjussa on kirjoitettu, että ei edes jaksa lähteä niitä tässä oikomaan.
Minulle tuo, että on tarkat ohjeet mitä syö ja mihin aikaan on sopinut ihan lostavasti. Ei tarvitse miettiä mitä ruokaa laittaisin tms kun teen ohjeiden mukaan, olen muutenkin huono ja laiska ruuanlaittaja, saati että laskisin kaloreita tms. Itse osallistuin nettivalmennukseen 2012 ja sen jälkeen on ollut helppoa, samoilla ohjeilla menen edelleen, erilaisia vaihtoehtoja ruuille annettiin ja nyt jo (8 v!?)!osaan toimia ilman niitänkin. Ihan googlettamalla ohjeita löytyy ja eri blogeista. Tsemppiä vaan !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joko takas ahmintaan?
Ei.
Minulla on aika hyvät edellytykset laihduttaa koska en syö pullaa, karkkeja, sipsejä, limsaa, jäätelöä, plus muuta mässyä. Joskus otan jos tarjotaan.
Oluen otan.
Jännä juttu, että kun söin joku aika sitten leipää, niin heti alkoi tulla nälkä. Meinasi heittää ahminnan puolelle.
ap.
Ymmärrätkö ihmisen aineenvaihduntaa sen verran, että tietäisit mistä tuoleivänjälkeinen nälkä ja ahmimishimo johtuu? Jos et ymmärrä, suosittelen ottamaan selvää. Kyllä perusasiat ihmisen energiantarpeesta ja aineenvaihdunnasta pitää olla hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo, että on tarkat ohjeet mitä syö ja mihin aikaan on sopinut ihan lostavasti. Ei tarvitse miettiä mitä ruokaa laittaisin tms kun teen ohjeiden mukaan, olen muutenkin huono ja laiska ruuanlaittaja, saati että laskisin kaloreita tms. Itse osallistuin nettivalmennukseen 2012 ja sen jälkeen on ollut helppoa, samoilla ohjeilla menen edelleen, erilaisia vaihtoehtoja ruuille annettiin ja nyt jo (8 v!?)!osaan toimia ilman niitänkin. Ihan googlettamalla ohjeita löytyy ja eri blogeista. Tsemppiä vaan !
Kiitos ja onnittelut terveellisestä elämästä.
ap.
Yleisellä tasolla: Kävin puntarissa ja nelisen kiloa lähtenyt painoa kevään aikana. Vielä 6 kiloa kun saan pois niin voi alkaa miettiä, että millä syömisellä ylipainon saa pysymään poissa.
Tällä hetkellä huolettaa kun ei ole juuri liikuntaa. Kuukauden päästä tilanne muuttuu, kun pitää niitä marjoja alkaa kerätä.
Vierailija kirjoitti:
Jes ap, pistä vaan laihdutuspäiväkirjaa tänne. Piristää omaakin päivää.
Ja tsemppiä sen 100 kilon puolukkasatsin poimimiseen.
Tämmöistä luvattu. Päässyt unohtumaan.
Mustikkaa kuitenkin poimittu 11 sangollista, josta omaan käyttöön n. 40 kiloa.
Puolukassa ensimäistä päivää, mutta eivät oikein valmiita vielä.
Painoa pudonnut keväästä 8 kiloa, mutta ei voi sanoa että oltaisiin mitenkään voiton puolella koska tulee talvi ja liikunta vähenee. Jos paino olisi ensi keväänä sama mitä nyt, niin sitten olisi ok.
Pitäisi pikku hiljaa alkaa katsoa mitä syö että saisi proteiinia tarpeeksi. Ehkä kanalla mennään pääasiassa.
ap
Tuli tästä mieleen, että kertokaa, mitkä työt kuuluvat raskaisiin ja hyvin raskaisiin töihin? PAV-laskuriin pitäisi määritellä työn raskaus. Onko kaikki työ raskasta, jos päivän aikana liikkuu jonkin verran?