Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelin alkaa laihduttamaan (et kuule varmaan ensimmäistä kertaa;) Teen tällä kertaa ruokavalion, listan jonka mukaan syön

Vierailija
19.05.2020 |

Luulen että sopii minulle koska olen auktoriteettiymmärryksen omaava. Jos tiedän että mitä saan syödä päivän mittaan niin luulen että pärjään.

Laskin että 1800 kcal/päivä olisi se minun ruokavalioni.

Onko antaa mitään vinkkejä? Mistä löytyy paras ruokavalio-ohje kenties?

Painonpudotukseen ryhdyn nyt toisen kerran elämässäni. Viimeksi sortui siihen että kun paino oli pudonnut tavoitteeseen -10 kiloa pois niin herpaannuin enkä kiinnittänyt huomiota asiaan ja niin tuli kilot takaisin. Taisi siinä olla jotain hiilarihimoakin mukana.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella toivon että tää on provo koska eihän näin pihalla olevia ihmisiä kuin ap voi olla olemassa

Vierailija
22/50 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1800 kaloria on liikaa

Onhan se liikaa jos makaa koko päivän sängyssä. Itse teen fyysistä työtä ja 2xlenkki päivässä koiran kanssa. Kulutukseni on n. 3500-4000kcal/vrk. Laihtuisin kilon viikossa vaikka söisin 2500kcal/vrk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella toivon että tää on provo koska eihän näin pihalla olevia ihmisiä kuin ap voi olla olemassa

Olen aloittanut vasta tänään tutustumaan laihduttamiseen. Ota tämä huomioon arvioissasi. 

Miksi ajattelit että tein avauksen? Sen takia että saisin vinkkejä matkalle jolle olen lähdössä.

Kyllä tuo ruokavaliokin tuosta monipuolistuu.

ap

Vierailija
24/50 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittanut vasta tänään tutustumaan laihduttamiseen. Ota tämä huomioon arvioissasi. 

Miksi ajattelit että tein avauksen? Sen takia että saisin vinkkejä matkalle jolle olen lähdössä.

ap

Tee semmoinen ruokavalio, ettei tarvi luopua oluesta.

Vierailija
25/50 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä tarkoittaa? 188kcal. Rasvaa 12g? Eikö rasvassa ole kaloreita vai onko ne kalorit tuossa 188kcal mukana ?

https://kuntoplus.fi/laihdutus/fooddiary/kanan-ja-broilerin-kalorit-ja-…

-Kanan ja broilerin energiasisältö

Kana, 100 g

188 kcal

20 g proteiinia

12 g rasvaa-

ap.

Joo nyt tajuankin tuon. Eli 188kcal sisältää juuri tuon rasvan 12grammaa. 

Tosin ylikypsästä lihassa se jää kulhon pohjalle, otaksun.

ap

Vierailija
26/50 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tee semmoinen ruokavalio, ettei tarvi luopua oluesta.

Ou jee!

Vierailija
27/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu! Opi suomea. Alkaa laihduttaa vs. alkaa laihduttamaan. Mene kouluun.

Vierailija
28/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että oranssi, selvästi makea talvikurpitsa sisältäisi vain esitetyn määrän kaloreita. Tällä sinänsä mitään merkitystä ole, mutta se havainto kuitenkin, etten ole ainut tietämätön:)

https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruokavalio/superfood/kurpitsat

-Kurpitsan paras sesonki on syksyllä. Talvikurpitsoista saa herkullista, värikästä, ravitsevaa ja vitamiinipitoista ruokaa. Otimme kurpitsojen ravintosisällön ja terveellisyyden lähempään tarkasteluun.

Miksi kurpitsaa kannattaa syödä

Kurpitsa täyttää hyvin, vaikka siinä on vaivaiset 18 kcal 100 grammassa. Kurpitsaruuista tulee kylläiseksi ilman että energiaa kertyy runsaasti. Kurpitsassa on myös suhteellisen vähän hiilihydraattia (4,2 g/100 g), minkä ansiosta kurpitsaruuat pitäväg verensokerin tasaisena.

Kurpitsa sisältää verraten vähän kuitua, joten kurpitsakeiton tai -salaatin seuraksi sopii hyvin kuitupitoinen täysjyväleipä tai ruiskrutongit eli paahdetut ruisleipäpalaset.-

ap

Vierailija
29/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä tarkoittaa? 188kcal. Rasvaa 12g? Eikö rasvassa ole kaloreita vai onko ne kalorit tuossa 188kcal mukana ?

https://kuntoplus.fi/laihdutus/fooddiary/kanan-ja-broilerin-kalorit-ja-…

-Kanan ja broilerin energiasisältö

Kana, 100 g

188 kcal

20 g proteiinia

12 g rasvaa-

ap.

Joo nyt tajuankin tuon. Eli 188kcal sisältää juuri tuon rasvan 12grammaa. 

Tosin ylikypsästä lihassa se jää kulhon pohjalle, otaksun.

ap

Otaksut väärin.

Vierailija
30/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, löytyi henkilö tai peräti henkilöitä, joille Miisun valmennus olisi ihan just passeli. Perusasiat riittävän hukassa. Kaloritavoite vähän heittää, mut äkkiäkös päivätavoitteesta nipistää 200 kcal, jos ensin saa valmentajalta opastusta siihen, mitä ne kryptiset merkinnät siinä kunkin paketin kyljessä tarkoittavat...

Vierailija
31/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa että oranssi, selvästi makea talvikurpitsa sisältäisi vain esitetyn määrän kaloreita. Tällä sinänsä mitään merkitystä ole, mutta se havainto kuitenkin, etten ole ainut tietämätön:)

https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruokavalio/superfood/kurpitsat

-Kurpitsan paras sesonki on syksyllä. Talvikurpitsoista saa herkullista, värikästä, ravitsevaa ja vitamiinipitoista ruokaa. Otimme kurpitsojen ravintosisällön ja terveellisyyden lähempään tarkasteluun.

Miksi kurpitsaa kannattaa syödä

Kurpitsa täyttää hyvin, vaikka siinä on vaivaiset 18 kcal 100 grammassa. Kurpitsaruuista tulee kylläiseksi ilman että energiaa kertyy runsaasti. Kurpitsassa on myös suhteellisen vähän hiilihydraattia (4,2 g/100 g), minkä ansiosta kurpitsaruuat pitäväg verensokerin tasaisena.

Kurpitsa sisältää verraten vähän kuitua, joten kurpitsakeiton tai -salaatin seuraksi sopii hyvin kuitupitoinen täysjyväleipä tai ruiskrutongit eli paahdetut ruisleipäpalaset.-

ap

Miksi laitette alapeukkuja kun olen oikeassa? 18kcal on kesäkurpitsan tai jonkun "vanhan ajan" (höttöa sisus) kurpitsan kalorimäärä. Se ei muuksi muutu, vaikka kuinka laitette alapeukkua.

ap

Vierailija
32/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko neuvoa, mikä dietissäni on huonoa? Alapeukkujen määrä on iso. Mitä vikaa on terveellisessä ruokavaliossa, ateriavälien opettelussa ihmisellä, joka ei edes tunnista nälkää, veden juonnissa ja kävelylenkeissä?

Miten minun pitäisi sitten syödä? Terveyssyistä en voi karpata. Tänään juuri huomasin, että viikossa on painoa tippunut 1,3kg.

Terv numero 3

Vierailija
33/50 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon kateellista porukkaa ja laittavat alapeukkua, kun eivät tykkää että jotkut onnistuu painon hallinnassaan.

Ties montako kertaa ovat yrittäneet painoaan pudottaa ilman onnistumista.

ap.

Vierailija
34/50 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt menty n. 600 kcal päiväenergialla. Että ihan hyvin menee. Leipää en ole syönyt koska sehän nostaisi kalorit heti pilviin.

Puolukan käyttöä pitää alkaa vähentämään koska loppuu puolukat parissa viikossa jos 400g päiväannoksia syö. Vie kyllä nälän aika kivasti. Pitää olla ahkera syksyllä ja poimia puolukkaa 100 kiloa. 

Pitää ehkä vähentää marjoja 200-300 g päivä. Ehkä joudun tinkimään joksikin aikaa tuosta 500g päiväannoksesta marjoja ja kasviksia.

ap.

Vierailija
35/50 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän se viikko alkaa olla lopuillaan.

Varmaan menty 600-800 päiväkaloreilla. Ruokana ollut pääasiassa puolukkasose/ maustamaton jogurtti. Lisäksi hernekeitto ilman lihaa. 4 kalapihviä. 2 broilerin koipea. 300 g ( valmiina 300g) spagettia/ paella, sienillä ja suolakurkulla.

Tänään 2 ruisleipäpalaa, salaatilla ja salaatilla ja kananmunalla ja kraavilla suolalohella.

Eilen oli hirveä nälkä (tänään ei)  ja söinkin aika tavalla. Vaan ei niitä kaloreita kuitenkaan 700 enempää tullut. 

ap

Vierailija
36/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen yritä tuommoisilla kalorimäärillä kituuttaa. https://tdeecalculator.net/ Linkin takana sivusto jonka avulla kantsii kattoo itelle oikea kalorimäärä. Alle BMR:n ei pitäis mennä.

Vierailija
37/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes ap, pistä vaan laihdutuspäiväkirjaa tänne. Piristää omaakin päivää.

Ja tsemppiä sen 100 kilon puolukkasatsin poimimiseen.

Vierailija
38/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko  takas ahmintaan?

Vierailija
39/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-22,4kg kirjoitti:

Mulla toimii tämä:

Olen laskenut päivittäisen kaloritarpeeni. Syön laihduttaessa 1200kcal. Olen jakanut tämän neljään osaan, aamu- ja iltapala ja kaksi ruokaa. Ruuat ovat max 400kcal ja aamulla ja illalla 200kcal. Käytännössä voin syödä mitä vain, kunhan syön max tuon verran. 

Olen suunnitellut perusjutuista valmiita kokonaisuuksia, esimerkiksi paljonko jugurttia, marjoja ja pähkinöitä voin syödä aamulla. Paljonko kanaa ja salaattia lounaalla jne. 

Jos tekee mieli jotain muuta, katson vain että se sopii kaloreihin. Esim tänään teki mieli suklaata, joten ostin illaksi suklaan makuisen proteiinivanukkaan, jossa on 150kcal. Lisäksi söin hiukan omenaa. 

Yllättävän paljon mahtuu 1200 kaloriinkin. Kunhan muistat laskea mukaan myös rasvaa! 

Ennen jokaista ateriaa juon 4dl vettä. Sen lisäksi 1-2 litraa pullosta päivän aikana. 

Treenaan kohtalaisen paljon, 2-3 kertaa viikossa salilla, 2 kävelylenkkiä ja pilatesta.

Paino laskee tasaista tahtia, melko nopeastikin.  Noin kilon viikkotahtia. 

Tällaiset aina näyttää ulospäin hyviltä dieeteiltä, ja saavat runsaasti yläpeukkuja, mutta:

Tässäkin ollaan taas todella kaukana siitä, miten ihminen normaalisti syö. Käytännössä juuri kukaan ei jaksa koko ajan laskeskella kaloreita, tai syödä proteiinivanukkaita kun tekee mieli syödä suklaata.

Lisäksi kaloreita on aivan liian vähän, ja laihdutustahti liian kova. Ja kyllä antakaa vaan alapeukkujen heilua.

Tämäkään henkilö ei tule kertomaan, kun lopputulos on se, minkä kaikki pitkäaikaistutkimukset liahduttamisesta kertoo: mitä nopeampi ja rajumpi painonpudotus, sen varmemmin ja nopeammin kilot tulee takaisin. Ihan sama miten paljon se kiukuttaa, niin se vain on.

Pahimmillaan tällaisella meiningillä ( okei, tämä ei ole tosiaankaan vielä pahimmasta päästä) kerätään kunnon nälkävelka, ja elimistö samaan aikaan pienentää kulutustaan, ja nostaa nälkähormonit tappiin.  Siinä sitä sitten yritetään taistella pohjatonta nälkää vastaan - ja sen kamppailun häviää aina kaikki muut paitsi krooniset anorektikot.

Mutta jatkakaa. 

AP:lle sem verran, että 1800 on oikein hyvä kalorimäärä. Mitä sen on väliä, jos paino putoaa vaikka vain sen kilon kuukaudessa, jos kuitenkin pystyy elämään normaalia elämää siinä ohessa? Seon pitkällä tähtäimellä merkittävästi parempi vaihtoehto, kuin pikakuurit, joilla " tuloksia syntyy". Ja sitten itketään taas vuoden, parin päästä, miten sitä olikaan itse niin  huono, kun dieetti oli NIIN hyvä, ja silti kaikki tuli takaisin.

Vierailija
40/50 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laskit kalorit noin alas?? Eihän tuollaista jaksa pitkällä tähtäimellä kukaan. Sulla oli aluksi ideana se 1800 ja luovuit siitä koska joku anonyymi nettipalstalla sanoi että se on liikaa?