Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on suosikkijäätelösi?

Vierailija
19.05.2020 |

Oma suosikkini on 3 Kaverin lakritsajäätelö. Suorastaan taivaallista.

Kommentit (515)

Vierailija
141/515 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumle-puikkojäätelö. Harmittavasti se törppöversio ei ole yhtä hyvää.

Vierailija
142/515 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöauton jäätelöt, suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/515 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ihan älyttömästi siitä Lidlin soijavaniljajäätelöstä! :D Toki jotkut kolmen kaverin vegaanijäätelöt yms on kans ihan sikahyviä mutta Lidlin halpisjäätelöä tulee ostettua useimmin.

Vierailija
144/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion terva oli hyvä.

Vierailija
145/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia noita täysin kermattomia/maidottomia tuotoksia saa kutsua jäätelöksi? Eihän kinkuksikaan saa kutsua esim. jotain elintarvikeselluloosasta valmistettua massaa sopivilla mausteilla vaikka se hieman näyttäisi- ja maistuisikin kinkulta. Kyseessähän on harhaanjohtava mainonta. Vähän kuin taannoin lihapullat joista osassa ei ollut ollenkaan aineksena mitään mitä saa kutsua lihaksi. Nimi piti sitten muuttaa.

Enkä sano ettei niitä saisi valmistaa tai myydä ihmisille koska kyllähän jälkiruokia ja karkkeja on monenlaisia, kyse on harhaanjohtavasta nimikkeestä. Jo nimi vegaaninen todistaa ettei se ainakaan jäätelöä ole. 

Vierailija
146/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa oli ainakin ennen vanhaan gelaterioissa vaikka mitä ihania jäätelöitä, makuja ja värejä joka lähtöön. Esim. Kookos oli hyvää

Vielä 10 vuotta sitten Helsingissä sai erikoisia makuja, mm. suklaa-chili, veriappelsiini jne. Gelato-paikoista. Eipä saa enää, samaa mansikkaa ja suklaata nekin nyt ovat. :/

Vierailija
147/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia noita täysin kermattomia/maidottomia tuotoksia saa kutsua jäätelöksi? Eihän kinkuksikaan saa kutsua esim. jotain elintarvikeselluloosasta valmistettua massaa sopivilla mausteilla vaikka se hieman näyttäisi- ja maistuisikin kinkulta. Kyseessähän on harhaanjohtava mainonta. Vähän kuin taannoin lihapullat joista osassa ei ollut ollenkaan aineksena mitään mitä saa kutsua lihaksi. Nimi piti sitten muuttaa.

Enkä sano ettei niitä saisi valmistaa tai myydä ihmisille koska kyllähän jälkiruokia ja karkkeja on monenlaisia, kyse on harhaanjohtavasta nimikkeestä. Jo nimi vegaaninen todistaa ettei se ainakaan jäätelöä ole. 

Olen samaa mieltä. Hesarissa oli tänään juttu vegaanikahvilasta, joka myy croissantteja. Se on eräänlainen mahdottomuus, koska croissantin eräs olennaisin ainesosa on VOI. Jotain leivonnaisia ne ovat, ja voivat olla hyviäkin, mutta croissanttien kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
148/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt jaksa lukea koko ketjua läpi, kun suljin välilehden jo välillä , mutta joku oli maininnut muutaman ensimmäisen sivun aikana suosikikseen kirsikkajäätelön. Miltä merkiltä sitä saa Suomessa? On myös yksi omista suosikeistani, mutta mistään ei tunnu löytyvän.

Minä täällä sen mainitsin. Itse olen löytänyt vain Ainon kirsikan kuiskaus nimisen jäätelön. Täällä sitä ei ole aina kaupoissa, mutta kai nyt sentään vielä sitä saa. Muita samantyylisiä en ole löytänyt.

Onko se yhtä makeaa kuin muut Aino-jäätelöt? Sen vuoksi Ainot ovat jääneet minulta hyllyyn.

Suomen jäätelön kirsikkajäätelö on ainakin tosi hyvää.

Meillä lapsetkaan eivät syöneet Ainoa, jota saimme tuliaisiksi, on kyllä ihan hirveän makuisia! Mun suosikki on Pirkan kahvijäätelö ja Magnumin tumma suklaa. Jymy-luomujäätelöt on myös hyviä. Suklaa/kahvi-jäätelöt on suosikkeja.

Vierailija
149/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi suosikkia, mango-meloni ja rommi-rusina. 

Vierailija
150/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku selittää minulle, miksi Kreikassa väitetään minulle, että kaikissa muissa käsin tehdyissä jäätelöissä on gluteenia, paitsi sorbeteissa? Siis vaikka jäätelössä ei ollut mitään keksin- tai kakunmuruja, silti sanoivat sisältävän gluteenia. Ainoastaan sorbetteja - superherkullisia kyllä - suostuivat myymään minulle ”horis gluteni”. Sekoittivatko glukoosin ja gluteenin? Tämä siis eri saarilka monena vuonna. Ja juu, tänä kesänä ei tule samaa ”ongelmaa” - sattuneesta syystä😉.

Vierailija
151/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole italialaisen jäätelön voittanutta, mutta Lidlin Gelatelli Vanilla & Macademia Nut purkissa on ihan OK.

Vierailija
152/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää minulle, miksi Kreikassa väitetään minulle, että kaikissa muissa käsin tehdyissä jäätelöissä on gluteenia, paitsi sorbeteissa? Siis vaikka jäätelössä ei ollut mitään keksin- tai kakunmuruja, silti sanoivat sisältävän gluteenia. Ainoastaan sorbetteja - superherkullisia kyllä - suostuivat myymään minulle ”horis gluteni”. Sekoittivatko glukoosin ja gluteenin? Tämä siis eri saarilka monena vuonna. Ja juu, tänä kesänä ei tule samaa ”ongelmaa” - sattuneesta syystä😉.

Voisiko olla että niissä oleva glukoosisiirappi olisi viljaperäistä?

Vierailija
153/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä selitystä mietin itsekin. Eikös Suomessa kuitenkin katsota kaikkien glukoosisiirappien sopivan keliaakikoille?

Vierailija
154/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä selitystä mietin itsekin. Eikös Suomessa kuitenkin katsota kaikkien glukoosisiirappien sopivan keliaakikoille?

En ole varma, mutta kyllähän eri maissa voi olla eroja näiden suhteen.

Vierailija
155/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.dansukker.fi/fi/tuotteet/kaikki-tuotteet/glukoosisiirappi.a…

Tuon mukaan se on vehnäperäistä mutta pitoisuus on niin pieni että se luokitellaan gluteenittomaksi. 

Vierailija
156/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa mistä vaan kahvilasta ostettu pistaasijäötelö on parasta. Marketti jätskeistä Ben & Jerry’s Mansikka juustokakku. Etenkin jos saa napattua sellaisen purkin jossa on oikein paljon niitä keksinmuruja 😋

Vierailija
157/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mövenpickin pähkinä/vaahterasiirappijäätelö oli aikanaan todella hyvää. Viimeaikoina tuota ei ole näkynyt meidän kaupoissa joten en osaa sanoa onko se vieläkin.

Piparkakkujäätelöistä se annas tjsp. merkillä jouluna myyty pikkuerä oli aika eeppistä. 

Vierailija
158/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Classic kermatoffee tai kerrossuklaa. Annas piparijäätelö on myös tosi hyvää.

Vierailija
159/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole jätski, mutta ehdottomasti lidlin sitruunasorbetti! Ja kaikki ne muutkin sorbetit.

Nyt alko jo himottaan...

Ihanan raikkaita!

En pysty syömąän jäätelöä maitoallergian takia, mutta noi sorbetit kyllä korvaa sen.

Vierailija
160/515 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin Jättis vanilja