Eikö shabby chic-tyylinen sisustus ole vaan aika ihana?
Instagramissa on niin supersöpöjä ja ihania shabby chic-tyylisiä sisustuskuvia. Olen ihan ihastuksissani!
Kommentit (65)
Kävin tsekkaamassa mitä toi meinaa, ei napannut. Rakastin ite tommosta tyyliä peruskouluikäisenä, nyt koen vähän lapselliseksi tommoiset hempeilyt ja krumeruulit. Plus erittäin epäkäytännölliseksi näin pölyallergisena.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tsekkaamassa mitä toi meinaa, ei napannut. Rakastin ite tommosta tyyliä peruskouluikäisenä, nyt koen vähän lapselliseksi tommoiset hempeilyt ja krumeruulit. Plus erittäin epäkäytännölliseksi näin pölyallergisena.
*krumeluurit siis :D
Vierailija kirjoitti:
Ai. Mä olen vasta nyt vanhemmiten tajunnut, että toi on just mun tyyliäni. Kaikenlaista sisustusta olen kokeillut mutta toi tyyli puhuttelee ja miellyttää eniten.
Suomessa vaan on kovin vaikeaa löytää mitään vähänkään söpöä. Erityisesti vaaleanpunainen tuntuu olevan ihan nou nou.
Shabby chic ja Rachel Ashwell :D joskus 2000-l alkupuolella tuli joltain kanavalta tuollainen ohjelma ja katselin silloin ihan sitä ihastuksissani. Onneksi tulin järkiini.
Vierailija kirjoitti:
Shabby chic ja Rachel Ashwell :D joskus 2000-l alkupuolella tuli joltain kanavalta tuollainen ohjelma ja katselin silloin ihan sitä ihastuksissani. Onneksi tulin järkiini.
Mä sanoisin sen niin päin, että tulin lopultakin järkiini kun löysin tämän. =D
Mikä tahansa asia, mitä kuvataan sanalla 'shabby', on minusta vastenmielinen. Olen juuri päinvastainen.
Niin se on tuollainen vähän söpömpi ja valkoisempi versio maalaisromanttisesta. Ihan kiva tyyli kyllä, vaikka ei sinänsä yhtään minun makuuni. Kiva vaan, jos ihmiset sisustavat rohkeasti omalla tyylillään eikä aina sillä ajanmukaisesti höystetyllä versiolla skandinaavisesta funkrionalismista.
Tulee mieleen amerikkalaiset elokuvat, etenkin jos googlaa teinien huoneista kuvia. Ihan söpöä, ei kuitenkaan oma juttuni.
Chesterfield-sohvat ja raskas mahonki vetoaa kyllä minuun paljon enemmän. Sellainen englantilaiskartanon kirjasto, missä herrat nautiskelee viskiä päivällisen jälkeen. Iso rähjäinen irlannisusikoira loikoo takan edessä ja ikkunoista vetää niin perkeleesti.
Suomennettuna maalaisromanttinen överi.
Ei omaa tyyliäni mutta ymmärrän kyllä jos joku tyylistä tykkää
Vähän liian romanttinen ja helposti teennäinen omaan makuuni. Erityisesti "kulutettua" puuta inhoan, vaikka tykkään vanhoista puisista huonekaluista muuten. Mutta niin kuin joku sanoikin, virkistävää nähdä jotain muuta kuin sitä iänikuista ankeaa ja frigidiä skandinaavista minimalismia.
En muuten ole muistaakseni koskaan nähnyt oikeasti kenenkään ihmisen kodissa shabby chic -tyyliä, ainoastaan lehdissä ja leffojen lavastuksissa.
Luulin että tällä tarkoitetaan sellaista 'boheemia sisustusta' mistä oli just lehdessä juttua
Vierailija kirjoitti:
Chesterfield-sohvat ja raskas mahonki vetoaa kyllä minuun paljon enemmän. Sellainen englantilaiskartanon kirjasto, missä herrat nautiskelee viskiä päivällisen jälkeen. Iso rähjäinen irlannisusikoira loikoo takan edessä ja ikkunoista vetää niin perkeleesti.
😁 hyvä kuvaus... melkein pystyy kuvittelemaan miltä tuo koira haisee.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että tällä tarkoitetaan sellaista 'boheemia sisustusta' mistä oli just lehdessä juttua
Shabby chic on kyllä boheemia, mutta ei sellaista tumma ja uhkeaa mustalais/intiahässäkkää, vaan puuterivärejä, pitsiä ja valkoista tai vaaleaa puuta. Näyttää helposti vähän lavastetulta koska värimaailma on niin spesifi ja kapea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😁 hyvä kuvaus... melkein pystyy kuvittelemaan miltä tuo koira haisee.
Komp, karhea ulolta haiseva turkki, vihreää ruutukangasta vaatteissa ja muissa tekstiileissä, seinillä maisemamaalauksia ja metsästyskivääreitä...
Joo mä tykkään, laitan niin paljon kuin mies sallii :)
On! Mä myös tykkään.