Paineen tunne useasti juurihoidetussa hampaassa. Mistä voisi johtua piilossa olevasta juuresta?
Juuressa joka ei näy röntgenkuvassa voisi olla tulehdus eikö vaan? Olen jo pari kertaa käynyt näyttämässä hammasta ja väitetään kaiken olevan kunnossa. Oletteko käyneet tälläisessä tapauksessa panoraamatomografiassa tai kartiokeilatomografiassa?
Kommentit (13)
Eihän juurihoitoa anneta samalle hampaalle kuin kerran?
Juurihoidetut hampaat eivät ole ikuisia vaan voi olla että toimii vaan muutaman vuoden. Minulla on muutama juurihoidettu hammas ja eräässä oli pitkään samanlaista paineen tunnetta. Nyt on tunne ollut kadoksissa pari vuotta.
Jos hampaasi on hiljan juurihoidettu, niin voi olla, että epäonnistunut ja mätää juuressa joka pitäisi päästää pois.
Vierailija kirjoitti:
Eihän juurihoitoa anneta samalle hampaalle kuin kerran?
Juurihoidetut hampaat eivät ole ikuisia vaan voi olla että toimii vaan muutaman vuoden. Minulla on muutama juurihoidettu hammas ja eräässä oli pitkään samanlaista paineen tunnetta. Nyt on tunne ollut kadoksissa pari vuotta.
Jos hampaasi on hiljan juurihoidettu, niin voi olla, että epäonnistunut ja mätää juuressa joka pitäisi päästää pois.
Kyllä tätä hoidettu minta kertaa. Aina tulehtui uudelleen. Nyt pitäisi olla kuvien mukaan kunnossa. On naputtaessa arka ja paineen tunne voimakas. Olen muistaakseni jostain kuullut, että voi olla pieni juuri ns. piilossa joka jäänyt putsaamatta ja oireilee. Ap
Vaadi avaamaan hammas, siellä voi olla mitä vaan oravaa pienempää. Itselläni oli vuosia sitten samanlainen tapaus. Paineen tunnetta ja outoja tuntemuksia. Moneen kertaan asiaa mukamas tutkittiin ja ihmeteltiin.
Hammaslääkäri oli katkaissut juurihoitoneulan juurikanavaan. Ei puhunut asiasta mitään, oli muka tietämätön tapahtuneesta. Kun asia selvisi vihdoin muualla hammashoidossa, hammas jouduttiin poistamaan kokonaan. Sain potilasvahingosta korvauksen, mutta en riittävää. Tapahtuneen johdosta menetin sitten kaikkiaan 3 hammasta, erinäisten peittely yritysten takia. VAADI siis avaamaan hammas ja ottamaan kuvat kunnolla. Jotain siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vaadi avaamaan hammas, siellä voi olla mitä vaan oravaa pienempää. Itselläni oli vuosia sitten samanlainen tapaus. Paineen tunnetta ja outoja tuntemuksia. Moneen kertaan asiaa mukamas tutkittiin ja ihmeteltiin.
Hammaslääkäri oli katkaissut juurihoitoneulan juurikanavaan. Ei puhunut asiasta mitään, oli muka tietämätön tapahtuneesta. Kun asia selvisi vihdoin muualla hammashoidossa, hammas jouduttiin poistamaan kokonaan. Sain potilasvahingosta korvauksen, mutta en riittävää. Tapahtuneen johdosta menetin sitten kaikkiaan 3 hammasta, erinäisten peittely yritysten takia. VAADI siis avaamaan hammas ja ottamaan kuvat kunnolla. Jotain siellä on.
On avattu neljästi. Ja tavis kuvissa ei näy kakkea. Pyydänkö suoraan repimään irti? Pelottaa oma terveys. Ap
Hammas paikattu täs joskus hammas poistettu tälläviikolla ei sama . Kolottaa jostain samalta puolelta , kun paikattu ja poistettu aiva korvaan säteilee . Maatessa vielä enemmän. En ole käynyt.
Minulla sama. Kosketusarka hammas. Aikaa ei saa Vantaan hammashoitoon. Yksityiselle ei varaa. 1.9 tulee voimaan hoitotakuu, 4kk. Täytyy kärvistellä siihen saakka.
Kaikki juurihoidetut hampaat on mätäpesiä. Ne kuuluu poistaa!
Itselläni oli paineentunnetta ja hampaassa tuntui myös "sydämensyke", siis sellaista tykytystä, ei varsinaisesti kipeä.
Oli siis tulehtunut uudestaan ja yhdestä juuresta löytyi ylimääräinen juurikanava, jota ei oltu huomattu ekalla kerralla.
Juurihoito aloitettiin uudestaan ja sillä kerralla katkesi sitten viila (tai mikä lie) tähän ylimääräiseen kanavaan ja ei saatu pois. Puoli vuotta hoitoja ja sitten nostettiin sekä minä ja lääkäri kädet ylös ja hammas poistettiin. Oli siis ylhäällä kutos hammas.
En ole tuota poistoa katunut. Tuo hammas poistettiin kun olin noin 35v.
Seiska hampaita ei yleensä juurihoideta, kun niiden hoidot kuulemma epäonnistuu niin usein. Mikä hammas aapeella kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On avattu neljästi. Ja tavis kuvissa ei näy kakkea. Pyydänkö suoraan repimään irti? Pelottaa oma terveys. Ap
Pyydä repimään veke.
Itsellä oli samat oireet, oli juurihoidettu useasti eikä röntgenkuvissa näkynyt mitään.
Aina passitettiin pois, että ei mitään vikaa. Näin 10 vuotta.
Vaihdoin koko hammaslääkäriasemaa ja sitten otettiin ekaa kertaa 3D kuva, josta paljastui massiivisen iso krooninen tulehdus, ollut koko sen 10 vuotta. Oli niin paha tilanne, että hammas revittiin melkein samantien irti. Sain muutaman päivän sulatteluaikaa, siis henkistä. Onneksi kehoni oli pitänyt sen aisoissa, enkä ollut saanut mitään verenmyrkytystä tai muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki juurihoidetut hampaat on mätäpesiä. Ne kuuluu poistaa!
Kyllä.
Mulle on tehty kolme juurihoitoa ja kaikki mätäni. Kaikki piti repiä lopulta pois.
Juurihoito on vain venytystä sille faktalle, että hammas pitää repiä irti.
Minulla kaikki kolme juurihoidettua hammasta kipuili kun oli korona. Kipuilu loppui kun parannuin koronasta. Muuten ei ole oireillut.
Kyllä juurihoidettukin hammas voi olla pitkään ihan hyvä. Itselläni piti avata juuresta ikenen puolelta juurihoidettu hammas leikkauksessa, ja sen jälkeen on ollut rauhallinen.
Piti kirjoittaa, että voisiko johtua piilossa olevasta juuresta. Ap