Eikö shabby chic-tyylinen sisustus ole vaan aika ihana?
Instagramissa on niin supersöpöjä ja ihania shabby chic-tyylisiä sisustuskuvia. Olen ihan ihastuksissani!
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Joo mä tykkään, laitan niin paljon kuin mies sallii :)
Millaisissa jutuissa se näkyy teillä? Onko miehesi hermostunut jos on liian romanttista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chesterfield-sohvat ja raskas mahonki vetoaa kyllä minuun paljon enemmän. Sellainen englantilaiskartanon kirjasto, missä herrat nautiskelee viskiä päivällisen jälkeen. Iso rähjäinen irlannisusikoira loikoo takan edessä ja ikkunoista vetää niin perkeleesti.
😁 hyvä kuvaus... melkein pystyy kuvittelemaan miltä tuo koira haisee.
Komp, karhea ulolta haiseva turkki, vihreää ruutukangasta vaatteissa ja muissa tekstiileissä, seinillä maisemamaalauksia ja metsästyskivääreitä...
Pahoin pelkään että koira haisee lähinnä pierulta. Tulin antaneeksi sille vähän sisälmyksiä palatessamme fasaanimetsältä.
James! James on hyvä ja kohentaa tulta.
No tämähän on just sitä vihattua maalaisromantiikkaa, mistä kukaan ei halunnut kuullakaan vielä pari vuotta sitten. Ja nytkö se on taas in?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mä tykkään, laitan niin paljon kuin mies sallii :)
Eli aika vähän, tai sitten et vaan välitä miehesi mielipiteistä, niin kuin naiset yleensä tekevät sisustus ja lapsentekoasioissa.
Naisvihaajakatkero löysi tiensä shabby chic -keskusteluunkin 😂
Kuinka tärkeää teille on että sisustuksenne kertoo jotakin teistä eikä ainoastaan näytä hyvältä?
Tällainen tyyli on kyllä joka miehen painajainen. Kuka miehinen mies haluaa katsella jotain pitsityynyjä?
Itse kaipaisin sellaista pahaenteisen goottilaista viktoriaanistyyliä, tai sitten just tuo aiemmin kuvattu Humiseva Harju -tunnelma haisevine koirineen :)
Ja itse asiassa nuohan olisi jopa yhdistettävissä todella hyvin. Kun voitan lotossa, ostan vihdoinkin sen kartanon, ja takan yläpuolelle kokoelma ammuttujen eläinten päitä. Voisi siellä olla joku ihmisenkin pää joukossa.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Kakkahattutäti kirjoitti:
No tämähän on just sitä vihattua maalaisromantiikkaa, mistä kukaan ei halunnut kuullakaan vielä pari vuotta sitten. Ja nytkö se on taas in?
Mun mielestä nämä ei ole ihan sama asia, vaikka ovatkin lähellä toisiaan. Maalaisromantiikkaan kuuluu sälää ja tilpehööriä ja kitshiä, shabby chic on tyylikkäämpi, valikoidumpi ja yläluokkaisempi versio siitä. Hollywoodtähti sisustaa shabby chicillä, vantaalaistavis maalaisromantiikalla, if you know what I mean.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tärkeää teille on että sisustuksenne kertoo jotakin teistä eikä ainoastaan näytä hyvältä?
Mulle on tärkeää, että sisustus tuo mulle iloa. Että kotini miellyttää silmääni. Sisustus on ensisijaisesti itseäni varten, meillä ei niin kovin usein käy vieraita.
On kiva kun voi katsella kaikkea nättiä ympärillään.
Vierailija kirjoitti:
Vähän liian romanttinen ja helposti teennäinen omaan makuuni. Erityisesti "kulutettua" puuta inhoan, vaikka tykkään vanhoista puisista huonekaluista muuten. Mutta niin kuin joku sanoikin, virkistävää nähdä jotain muuta kuin sitä iänikuista ankeaa ja frigidiä skandinaavista minimalismia.
En muuten ole muistaakseni koskaan nähnyt oikeasti kenenkään ihmisen kodissa shabby chic -tyyliä, ainoastaan lehdissä ja leffojen lavastuksissa.
Puuhuonekalut, joiden maali on rapissut ja osaksi kulunut pois, eivät vetoa.
Ei, ei ja vielä kerran ei. Minusta tuollainen sisustus on teennäisyyden maksimointia, överi söpöstelyä.
Minusta mieskin pitäisi ottaa huomioon, ei tuollaiseen sisustukseen sovi kukaan mies, tai ainakin tuollainen ympäristö hoitaisi henkisen kastroinnin. Itse olen nainen, mutta otan sisustamisessa huomioon myös mieheni mielipiteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että tällä tarkoitetaan sellaista 'boheemia sisustusta' mistä oli just lehdessä juttua
Shabby chic on kyllä boheemia, mutta ei sellaista tumma ja uhkeaa mustalais/intiahässäkkää, vaan puuterivärejä, pitsiä ja valkoista tai vaaleaa puuta. Näyttää helposti vähän lavastetulta koska värimaailma on niin spesifi ja kapea.
Siis SS-koti?
Tällainen tyyli on kyllä joka miehen painajainen. Kuka miehinen mies haluaa katsella jotain pitsityynyjä?
Itse kaipaisin sellaista pahaenteisen goottilaista viktoriaanistyyliä, tai sitten just tuo aiemmin kuvattu Humiseva Harju -tunnelma haisevine koirineen :)
Ja itse asiassa nuohan olisi jopa yhdistettävissä todella hyvin. Kun voitan lotossa, ostan vihdoinkin sen kartanon, ja takan yläpuolelle kokoelma ammuttujen eläinten päitä. Voisi siellä olla joku ihmisenkin pää joukossa.
Ei mun mies ole valittanut.
Miehethän tykkäävät kaikesta kauniista, kauniista naisistakin.
Miksi jotkut aina suhtautuvat miehiin kuin joihinkin hyvän päälle ymmärtämättömiin simpansseihin?
En ymmärrä miten tuommoisen saa pidettyä pölyttömänä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän liian romanttinen ja helposti teennäinen omaan makuuni. Erityisesti "kulutettua" puuta inhoan, vaikka tykkään vanhoista puisista huonekaluista muuten. Mutta niin kuin joku sanoikin, virkistävää nähdä jotain muuta kuin sitä iänikuista ankeaa ja frigidiä skandinaavista minimalismia.
En muuten ole muistaakseni koskaan nähnyt oikeasti kenenkään ihmisen kodissa shabby chic -tyyliä, ainoastaan lehdissä ja leffojen lavastuksissa.Puuhuonekalut, joiden maali on rapissut ja osaksi kulunut pois, eivät vetoa.
Siis rapsutettu pois että näyttäisi muka vanhalta. Feikimpää on paha keksiä.
Paras live-esimerkki shabby chic-tyylistä on Frendit-sarjan sisustus Monican keittiössä. Todella kiva.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nämä ei ole ihan sama asia, vaikka ovatkin lähellä toisiaan. Maalaisromantiikkaan kuuluu sälää ja tilpehööriä ja kitshiä, shabby chic on tyylikkäämpi, valikoidumpi ja yläluokkaisempi versio siitä. Hollywoodtähti sisustaa shabby chicillä, vantaalaistavis maalaisromantiikalla, if you know what I mean.
Jep. Juurikin näin. Tyylikkyys on tärkeä säilyttää.
Itse rakastan myös kustavilaista tyyliä ja se oli juurikin hyvin kaunista ja tyylikästä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että hyvältä näyttäminen on varmaan viimeinen asia mitä olen sisustuksessa miettinyt. Mukavuus ja "mun näköisyys" on etusijalla. Kaikki meille ensimmäistä kertaa tulevat sanookin aina "täällä on niin teidän näköistä". Tiedä sitten onko se kohteliaisuus.
t: se haisevan irlanninsusikoiran "omistaja"
Kesämökille tai vanhaan rintsikaan voisin kuvitella itselleni sellaisen sisustuksen.
Mä tykkään eniten sellaisesta modern english farmhouse-tyylistä, sellainen päivitetty perinteinen, kodikas, pehmeä, mutta tyylikkäästi hieman värikäs.
Eli aika vähän, tai sitten et vaan välitä miehesi mielipiteistä, niin kuin naiset yleensä tekevät sisustus ja lapsentekoasioissa.