Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö shabby chic-tyylinen sisustus ole vaan aika ihana?

Vierailija
19.05.2020 |

Instagramissa on niin supersöpöjä ja ihania shabby chic-tyylisiä sisustuskuvia. Olen ihan ihastuksissani!

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus vähän tuontyylinen koti. Olin ostanut sen ShabbyChic kirjankin silloin aikoinaan 2010-luvun alkupuolella, taitaa vieläkin löytyä hyllystä. Tuunasin itse vanhoja huonekaluja, maalasin ja tein kulutetun näköisiä pintoja, vaihdoin vetimiä antiikkisiin ja valaisimet oli kristallikruunutyylisiä, kun en aitoja antiikkisia löytänyt silloin. Vaaleanpunaista kukkakuosia ja romanttisia verhoja. Se oli ihan mukavaa aikaa ja sisustus sopi siihen paikkaan. Mielestäni vaatii tilaa ympärilleen ja korkeat huoneet, koska on muuten helposti tunkkainen.

Vierailija
42/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, minusta kaikki tuollainen maalaisromanttinen on vähän teennäistä. Tekovanhoja huonekaluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Tällainen tyyli on kyllä joka miehen painajainen. Kuka miehinen mies haluaa katsella jotain pitsityynyjä?

Itse kaipaisin sellaista pahaenteisen goottilaista viktoriaanistyyliä, tai sitten just tuo aiemmin kuvattu Humiseva Harju -tunnelma haisevine koirineen :)

Ja itse asiassa nuohan olisi jopa yhdistettävissä todella hyvin. Kun voitan lotossa, ostan vihdoinkin sen kartanon, ja takan yläpuolelle kokoelma ammuttujen eläinten päitä. Voisi siellä olla joku ihmisenkin pää joukossa. 

Ei mun mies ole valittanut.

Miehethän tykkäävät kaikesta kauniista, kauniista naisistakin.

Miksi jotkut aina suhtautuvat miehiin kuin joihinkin hyvän päälle ymmärtämättömiin simpansseihin?

Tämä. Kyllä miehetkin arvostavat kauniisti laitettua ympäristöä, vaikka eivät sisustusta itse harrastaisikaan. Eniten kehuja kodistani olen saanut miehiltä.

Vierailija
44/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chesterfield-sohvat ja raskas mahonki vetoaa kyllä minuun paljon enemmän. Sellainen englantilaiskartanon kirjasto, missä herrat nautiskelee viskiä päivällisen jälkeen. Iso rähjäinen irlannisusikoira loikoo takan edessä ja ikkunoista vetää niin perkeleesti.

Joo! Mutta missä näitä on?

Vierailija
45/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, minusta kaikki tuollainen maalaisromanttinen on vähän teennäistä. Tekovanhoja huonekaluja.

Vähän samanlaista muka-salaperäistä kuin pukeutua trenssiin.

Vierailija
46/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin asuisi kermakakussa. (No niin, nyt rupesi tekemään sellaista mieli sitten.)

Vierailija
47/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastellivärit ihan ok, varsinkin yhdistettynä valkoiseen mutta pitsi, kaikki tommoinen roikkuva tilpehööri ja koukerot ja kuviot ei iske sitten yhtään. Jotenkin ihan liikaa kaikkea, enemmän tykkään selkeästi ja ns. suorista pinnoista. Kauhea homma varmasti olisi pölyjä pyyhkiä jokaisesta välistä jos on tollaisia koukeroita.

Vierailija
48/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chesterfield-sohvat ja raskas mahonki vetoaa kyllä minuun paljon enemmän. Sellainen englantilaiskartanon kirjasto, missä herrat nautiskelee viskiä päivällisen jälkeen. Iso rähjäinen irlannisusikoira loikoo takan edessä ja ikkunoista vetää niin perkeleesti.

Joo! Mutta missä näitä on?

Sohvia saa ihan kaupoista eikä ne niin hirveän kalliita edes ole. Vaativat vaan tosi paljon tilaa ympärilleen, eli eivät sovi joka kotiin.

Mahonki taas oikeasti on tosi epäeettistä nykyään, koska liikahakkuiden takia vähentynyt merkittävästi. Eli sitä ei pidä uutena ostaa. Mahonginvärisiä huonekaluja on sitten vaikkapa Boknäsillä.

Vierailija
49/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin, perus maalaisromanttinen?

Vierailija
50/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tuommoisessa riidellään, tai ollaan jos ei jaksa laittaa itseään edes kotoilu-siistiksi?

Vierailija
51/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras live-esimerkki shabby chic-tyylistä on Frendit-sarjan sisustus Monican keittiössä. Todella kiva.

Nyt kun teini on katsellut Frendejä olen alkanut miettiä, miksi Monicalle on sisustettu sellainen asunto, erityisesti keittiö. Kuka ylisiisti kokki haluaisi vähän epämääräisten kalustuksen ja roinaa joka puolella?

Tuntuu että ensin tehtiin lavasteet ja sitten keksittiin hahmo.

Vierailija
52/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chabby chic ei ole maalaisromanttinen, eikä siinä ole pitsiä.

Paremmin sitä kuvaisi Kierrätystyyli, tai Kirpputorityyli.

Vierailija
53/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan se oli muotia, ei mun juttu mutta ei se ole multa pois jos joku tykkää. Kivaahan se on kun oma tyyli löytyy.

Vierailija
54/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chabby chic ei ole maalaisromanttinen, eikä siinä ole pitsiä.

Paremmin sitä kuvaisi Kierrätystyyli, tai Kirpputorityyli.

Mulla on kaikki huonekalut jotain kierrätettyjä, eikä todellakana näytä siltä kuin noissa kuvissa mitä sain Google shabby chic -kuvahaulla. Olen valinnut kirppareilta värikkäitä selkeälinjaisia huonekaluja, en taatusti mitään horhelöä tai pastelleja.

Vierailija
55/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihana käydä jonkun luona joka on sisustanut noin, mutta itse en voisi elää tuollaisessa asunnossa :D lisäksi olisi kiva löytää autenttisia kuvia, miltä todellisuudessa näyttää asua kyseisen sisustustyyli keskellä. Nyt enimmistö kuvia näyttää ainoastaan tarkoin aseteltuja teepannuja ja kukan varsia.

Mikäs siinä jos tykkää vastaavasta tyylistä. Oma elämä vaan kävisi liian raskaaksi kun päivittäin pitäisi pitää yllä tasapainoa arkielämän merkkien ja sisustuslehdessä elämisen välillä.

Vierailija
56/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras live-esimerkki shabby chic-tyylistä on Frendit-sarjan sisustus Monican keittiössä. Todella kiva.

Nyt kun teini on katsellut Frendejä olen alkanut miettiä, miksi Monicalle on sisustettu sellainen asunto, erityisesti keittiö. Kuka ylisiisti kokki haluaisi vähän epämääräisten kalustuksen ja roinaa joka puolella?

Tuntuu että ensin tehtiin lavasteet ja sitten keksittiin hahmo.

Oi, minä olen aina lapsilleni ihmetelly ääneen tuota samaa, ei ollenkaan ole Monica luonteen sisustus se.

Vierailija
57/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramissa on parempia kuvia kuin mitä googlella löytyy.

Esim. italialaiset ja venäläiset oikein kunnostautuvat tässä.

Vierailija
58/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkitys ilmeisesti muuttunut.

Vierailija
59/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta Monikan keittiö edusta shabby chic-tyyliä.

Sehän on ihan tavis.

Vierailija
60/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta Monikan keittiö edusta shabby chic-tyyliä.

Sehän on ihan tavis.

Lihavoidun, ei tyylin. Live-esimerkillä tarkoitetaan esimerkkiä oikeasta elämästä tai edes esimerkkiä jonka voi kokea livenä, röyhkeästi oletin ettei kirjoittaja ole kuvauspaikalla käynyt. Eihän Monican keittiö ole sen livempi esimerkki kuin googlen kuvahaun kuvatkaan.