Arvostettu/suosittu kaupunki jota inhoatte?
Kommentit (359)
Helsinki. Aina tuulee, usein muutenkin kamalat kelit - ainakin talvella. Kallista niin asua kuin turisteillakin.
Vierailija kirjoitti:
New York. Betoniviidakko, jossa ei ole mitään vihreää tai viihtyisää paitsi Central Park. Sielläkin nistit ja pulsut ovat vallanneet joka nurkan. NY on törkeän kallis, eikä hyvää ruokaa saa melkein mistään. Ihmiset ovat töykeitä ja koko kaupunki kuin kuhiseva muurahaispesä. Rasismi on räikeää ja erityisesti mustien asuinalueilla näkyy lohduton köyhyys. Epäluuloisuus ja itsekkyys huokuvat katseista, eikä hädässä olevaa juuri auteta. Kaamea kaupunki.
Olisit mennyt Chicagoon, hyvaa ruokaa, Culinary Capital of USA. Kivat ihmiset, nahtavyyksia mm. Museum Campus ja uimarantoja ihan keskella kaupunkia. New Yorkilaisilta loksahtaa leuka kun vierailevat.
,
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle että millaisia ihmisiä olette te, jotka rakastatte Pariisia! Itselleni riitti yksi käyntikerta ja toiste en mene. Ruoka ei ollut kummoista, hinnat olivat kalliita, kaikkialla järjettömän rähjäistä ja likaista, kusi ja paska haisi joka nurkassa, ihmiset olivat todella töykeitä ja yleinen turvattomuuden tunne kadulla partioivien sotilaiden muodossa, ihan kuin olisi ollut jossain lähi-idässä. Kaikissa nähtävyyksissä oli sanoinkuvaamaton tungos. CDGn lentokenttäkin oli ihan painajaismainen kokemus. Leipä oli kyllä Pariisissa hyvää, ja kahvilat mukavia, mutta siihen se jääkin, Olen vieraillut useasti Ranskassa mutta toisella puolella maata, siellä viihdyin hyvin mutta Pariisin kamaluus oli todellakin shokki. Leuka meinaa tippua maahan joka kerta kun joku hehkuttaa tuota kaupunginkuvatusta, pistää miettimään että olinko jossain eri universumissa tuon reissun aikaan.
Olen keski-ikäistyvä entinen valokuvaaja, entinen muotihullu. En osaa sanaakaan ranskaa mutta loistavasti olen pärjännyt. Yritän olla aina ystävällinen. Näytän aika vaatimattomilta. Olen silti saanut paikallisilta todella hyvää palvelua, esim näissä Pariisin tavarataloissa ja hotelleissa, plus pariisilaisvanhuksilta kun olen eksynyt. Apua on annettu pyytämättäkin.
Tykkään Pariisin kirkoista, kanaaliseudusta, puistoista ja olen kiinnostunut hautausmaista, graffiteista, elokuvan historiasta ja kukkasista sekä muodista. Pariisi on ihana paikka. Tykkään myös Islannista, Norjasta, New Yorkista ja Berliinistä.
Pariisin liikenne on järkyttävä,varsinkin metro. Lisäksi naishuijareita on paljon. Matka de Gaullen lentokentältä oli aika pelottava, olin suunnilleen ainoa valkoihoinen junassa.
Vierailija kirjoitti:
Lontoo ja New York.
Lontoossa tullut vastaan töykeimmät ihmiset mitä missään muualla maailmalla ja New York liian kuselle haiseva isoine rakennuksineen.
Tämä, että lontoossa todella paskamaista, pahansuopaa ja huonotapaista väkeä. Se on joku myytti että englannissa -huom. ei britanniassa, ollaan jotain kohteliaita vanhan maailman gentemanneja ja ladyja tai lämpimiä kansanmiehiä ja -naisia. Jos joskus olikin noin niin ei todellakaan enää.
Sitten toisaalta vasemmistolaisessa suomessa ollaan aina suunapäänä siitä miten törkeitä amerikkalaiset muka ovat, mutta mä rakastan amerikkalaisia!
Ja juurikin niitä nykin yms. suurkaupunkien amerikkalaisia. Siellä osataan olla rehellisen karskeja ja töykeys sellaista kierolla tavalla humoristista, mikä vetoaa minuun.
San Fransiscoa on tylyttänyt lähes jokainen tuttuni joka siellä on käynyt. Itseä kiinnostaisi Boston ja New Orleans.
Vierailija kirjoitti:
San Fransiscoa on tylyttänyt lähes jokainen tuttuni joka siellä on käynyt. Itseä kiinnostaisi Boston ja New Orleans.
Molemmissa mainitsemistasi on hurmaava paikallisaksentti.
Budapest. Ruma ja likainen. Joka paikka vähän rikki. Ja tämä pientä ihmisiin verrattuna, jotka suurin osa varsinaisia ihmis jyrpiä naama myrtyssä tönivät ja etuilevat toisiaan ilman alkeellisia käytöstapoja. Kaks kertaa käynyt ja ainakin toinen liikaa. Olis pitänyt uskoa kerrasta että tuo veljeskansa parempi antaa olla keskenään siellä ilman minun häiriötä.
Täällä on haukuttu, että Pariisissa on paljon koiranpaskaa... Sitä oli siellä 80-luvun alussa... Ei enää esim 1988 jolloin asuimme Pariisissa ekaa kertaa pidemmän ajan.
Brysselissä asuimme 10 vuotta (joista 9 ydinkeskustassa), enkä tiedä sieltä yhtään rähjäistä vuokratalolähiötä!? Bryssel on aivan ihana kaupunki, jossa on valtavat kulttuurimahdollisuudet ja ehkä koko Euroopan parhaat ravintolat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle että millaisia ihmisiä olette te, jotka rakastatte Pariisia! Itselleni riitti yksi käyntikerta ja toiste en mene. Ruoka ei ollut kummoista, hinnat olivat kalliita, kaikkialla järjettömän rähjäistä ja likaista, kusi ja paska haisi joka nurkassa, ihmiset olivat todella töykeitä ja yleinen turvattomuuden tunne kadulla partioivien sotilaiden muodossa, ihan kuin olisi ollut jossain lähi-idässä. Kaikissa nähtävyyksissä oli sanoinkuvaamaton tungos. CDGn lentokenttäkin oli ihan painajaismainen kokemus. Leipä oli kyllä Pariisissa hyvää, ja kahvilat mukavia, mutta siihen se jääkin, Olen vieraillut useasti Ranskassa mutta toisella puolella maata, siellä viihdyin hyvin mutta Pariisin kamaluus oli todellakin shokki. Leuka meinaa tippua maahan joka kerta kun joku hehkuttaa tuota kaupunginkuvatusta, pistää miettimään että olinko jossain eri universumissa tuon reissun aikaan.
Olen keski-ikäistyvä entinen valokuvaaja, entinen muotihullu. En osaa sanaakaan ranskaa mutta loistavasti olen pärjännyt. Yritän olla aina ystävällinen. Näytän aika vaatimattomilta. Olen silti saanut paikallisilta todella hyvää palvelua, esim näissä Pariisin tavarataloissa ja hotelleissa, plus pariisilaisvanhuksilta kun olen eksynyt. Apua on annettu pyytämättäkin.
Tykkään Pariisin kirkoista, kanaaliseudusta, puistoista ja olen kiinnostunut hautausmaista, graffiteista, elokuvan historiasta ja kukkasista sekä muodista. Pariisi on ihana paikka. Tykkään myös Islannista, Norjasta, New Yorkista ja Berliinistä.
Pariisin liikenne on järkyttävä,varsinkin metro. Lisäksi naishuijareita on paljon. Matka de Gaullen lentokentältä oli aika pelottava, olin suunnilleen ainoa valkoihoinen junassa.
Totta. Omia suosikkipaikkojani ovat esim. Buttes de Chaumontin puisto ja Canal Saint Martin.
Itse en ekalla käynnillä tykännyt lontoosta. Tokalla vuosia myöhemmin ihastuin kaupunkiin. Lieneekö väliä että aluksi majoitus syrjemmässä ja oli syksy, toinen reissu kesällä ja mukavassa hotellissa nätillä alueella
Pariisi, Lontoo, Bryssel... Sitten yhtäkkiä joku pieni Pori useammassakin viestissä. 😂 Huvittaa näin porilaisena.
Olisit mennyt Chicagoon, hyvaa ruokaa, Culinary Capital of USA. Kivat ihmiset, nahtavyyksia mm. Museum Campus ja uimarantoja ihan keskella kaupunkia. New Yorkilaisilta loksahtaa leuka kun vierailevat.
, [/quote]
Olen käynyt Jenkeissä monta kertaa ja matkustanut siellä eri kaupungeissa. Yhdysvalloissa on myös kauniita ja vieraanvaraisia kaupunkeja, itärannikollakin. Mutta tässä kysyttiin yliarvostettua kaupunkia, jota inhoan. Se on tuo NY enkä voi käsittää, miten ystäväni matkustavat sinne yhä uudelleen, kun ”se on niin ihana”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisi onkin jo sanottu joten komppaan vain.
Mutta Venetsia. Onhan siellä hienoa arkkitehtuuria ja taidetta, ja hiukan erilaista kuin muualla, mutta päiväkäynti riittää. Pidemmäksi aikaa ei tarvitse mennä.
Siellä on kallista, turisteja ja turisteihin kyllästyneitä paikallisia. Ja se kanaalien lemu. Syksyllä siellä on kylmää ja kosteaa.Iltaisin klo 18 jälkeen Venetsia on vapaa turisteista. Ihana kaupunki. 💚❤💛
Olethan sinäkin siellä klo 18 jälkeen?
Juu. Tai siis olin, viime syyskuun.
USAssa on niin paljon mielenkiintoisia kaupunkeja ja paikkoja etta ihmetyttaa miten suomalaiset vain ramppaavat tuota NYC, Miami, LA rinkia. Ja sitten ollaan sellaisia Amerikka-asiantuntijoita etta pitaisi antaa vahintaan tohtorin arvosana.
Lukisitte vahan ennen kuin paatatte minne matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Pariisi saa paljon negaa, mutta onneksi Ranskaa on sen ulkopuolellakin. Itse luulin vihaavani Pariisia, mutta käynnin jälkeen on lähinnä neutraalit tunnelmat. Ei tarvi takaisin mennä, mutta oli mainettaan parempi. Ihmiset olivat ystävällisiä ja kaikkea sai mitä tarvi. Marseille oli myös paikka, johon ei tarvi palata, mutta siellä oli enemmän vaaran tunnelma monilla asuinalueilla. Näiden ulkopuolella Ranska on ollut mielekäs kokemus. Englantiakin on puhuttu lähes jokaisessa paikassa, kun auttava ranska ei riitä.
Mitkä ovat suosikkipaikkojasi Ranskassa?
Mun pitäisi juuri nyt olla kiertämässä Ranskaa. Olin lähdössä lounais-osaan, Pyreneille ja Bretagneen. Mutta sitten tuli korona.
Vierailija kirjoitti:
USAssa on niin paljon mielenkiintoisia kaupunkeja ja paikkoja etta ihmetyttaa miten suomalaiset vain ramppaavat tuota NYC, Miami, LA rinkia. Ja sitten ollaan sellaisia Amerikka-asiantuntijoita etta pitaisi antaa vahintaan tohtorin arvosana.
Helppo mennä, jos on loma esim lyhyt, ei jaksa mitään 42 h lentoja.
Vierailija kirjoitti:
Suorat lennot Helsingistä. Toki jos on 3-5 vk loma niin voisi käydä muuallakin mutta kun ei ole.
Niistä kaupungeista joissa olen käynyt, niin Pariisi valitettavasti epämiellyttävin. Heti perään kakkoseksi tulee Rooma.
Mukavimmat kaupungit Lontoo, Amsterdam ja Rooma. Venetsiasta pidän myös.
Vierailija kirjoitti:
Venetsia. Turistien kansoittama (normaalioloissa), uppoava, kesäkuumalla haiseva kaupunki. Kuoleman ja dekadenssin tyyssija.
Sama kokemus. Inhotti koko paikka. Lisäksi turisteilta rahat pois asenne. Kuppi teetä niin laskussa oli erikseen orkesteri maksu, kun nyt soittivat siinä lähellä.
Samaa mielta minakin. Kesalla niin kylmaa etta meinasin paleltua kuoliaaksi. Jalkavaivaiselle painajainen kun tasaista maata ei tahdo loytya millaan. Ei mitaan ihme nahtavyyksia kun se silta ja Alcatraz on niin tuttuja.
Iltaisin oli pimeata ihankuin katuvaloja ei olisi ollut keksitty.
Onneksi oli viinitilat kaupungin ulkopuolella ja punapuumetsa ihan kaupungin kyljessa.
t. usassa asuva