Arvostettu/suosittu kaupunki jota inhoatte?
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Rauma. Ikävä kyllä päädyin työpaikan myötä sinne asumaan... Joo, Vanha Rauma on kyllä nätti ja vierailijana siellä on ihana käydä, miten mukavia ihmisiä! Totuus jos joudut asumaan pitempään; uskomatonta selän takana ränkyttämistä "tullista tulleille", ovat vähän parempia ihmisiä murteineen ja kulttuureineen. Jos sinusta ei muuten mitään irti saa, niin kyllä joku vähintään keksii sinusta jonkun mehukkaan tarinan jota levitellään ympäriinsä täysin kyseenalaistamatta. Eikä kukaan viitsi kysyä sinulta totuutta, on se niin hienoa kikatella niissä omissa piireissään kun satut ohi kävelemään :P
Minäkin muuttanut Raumalle ja saanut ihania ystäviä sieltä. Ettei olisi kirjoittajassa asenteineen syytä tähän ilmiöösi.
Voiko olla suomalaisempaa ketjua. Teen poikkeuksen kyllä nyt kun en osaa nimetä kaupunkia jota inhoaisin. Tosi monessa maassa reissannut hyvällä porukalla, niin vaikka toinen kaupunki oli toista kivempi, kaikissa oli aika hiton hyvää aikaa ja hauskaa.
Ykköseksi kuitenkin pakko nostaa Miami <3 Siellä on kaikkea ystävällisistä ihmisistä alkaen! Vaikutusta voi toki olla sillä että olen miehenikin sieltä aikoinaan hakenut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisitar2 kirjoitti:
Lontoo ja muut isommat englantilaiset kaupungit. Todella tylyjä ihmisiä, ei saa palvelua ranskaksi vaikka aloittaisi kohteliaasti englanninkielisellä tervehdyksellä.
Englanti on maailmankieli. Sorry ranskikset. Ei pelkästään Britannian mahtavan (entisen) imperiumin ansiosta, mutta myös toisen maailmasodan jälkeinen USA valloitti maailman kaupallaan, sotilasmahdillaan, media-, viihde-, ja elokuvateollisuudellaan ja tietysti tieteellään.
Että voisit levittää tätä tietoa siellä Ranskassa. Onneksi emme kuitenkaan kommunikoi maailmalla ollessamme ranskaksi, saksaksi tai venäjäksi. Say something in Great British!
Kaikki imperialismin ja kolonialismin jäänteet on totta kai hävitettävä, eikö niin?
Muutenhan kyse on räzismistä.Mitä jääkään jäljelle Britannian "suuruudesta"...
Se Great Britannian etuliitteenä on ihan ironinen tätä nykyä. Britit ei itse sano olevansa from Great Britain, they are from the UK. Että voit ihan chillaa Britannian suuruuden kans. Käypä Lontoossa pällistelemässä.Vrt Tuulen viemää
Mm. Elgin marbles, nähtävillä British Museumissa. Eikä siellä nyt niin hirveät ruuhkat ole.
Niin, I rest my case - ne on pöllitty Kreikasta! Saisivat jo palauttaa ne!!!
Eli mitä jääkään jäljelle Britannin "suuruudesta"... ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisin eka matka oli kylmä ja tylsä (April in Paris, not). Toisella kerralla menimme keskellä kesää ja teimme päiväretken Loiren linnoihin sekä Euro Disney'hin, joten lasten kanssa meni ihan mukavasti. Nykyään saa palvelua englanniksikin, vielä 80-luvulla eivät mukamas ymmärtäneet muuta kuin ranskaa.
"Joo, ei täällä Pariisissa ole kuin taidetta, arkkitehtuuria, maailmaan huippumuseoita, historiallisia nähtävyyksiä, huippuravintoloita, muotiliikkeitä, teatteria, ja muuta tylsää, en kestä. Lähdetään Euro-Disneyhin." Aivan.
Malotrue, sanoisivat ranskalaiset sinusta.
Sano vain ihan suomeksi: vain juntit menee euro disneyhin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisin eka matka oli kylmä ja tylsä (April in Paris, not). Toisella kerralla menimme keskellä kesää ja teimme päiväretken Loiren linnoihin sekä Euro Disney'hin, joten lasten kanssa meni ihan mukavasti. Nykyään saa palvelua englanniksikin, vielä 80-luvulla eivät mukamas ymmärtäneet muuta kuin ranskaa.
"Joo, ei täällä Pariisissa ole kuin taidetta, arkkitehtuuria, maailmaan huippumuseoita, historiallisia nähtävyyksiä, huippuravintoloita, muotiliikkeitä, teatteria, ja muuta tylsää, en kestä. Lähdetään Euro-Disneyhin." Aivan.
Eurojuntit.
Vierailija kirjoitti:
Tampere. Aivan järkyttävä jun ttila joka jämähtänyt jonnekin ysärille.
Isäs jämähti ysärille kun sua teki.
Dubai, Sharjah, Abu dhabi . Marmorilla, kromilla, messingillä ja mustalla peililasilla silattuja tunkioita ja kyttäämistä.
Lahti. Itse kaupungissa ei sinällään vikaa, sijainniltaan täydellinen heti Helsingin kupeessa, urheilukaupunki, tuore yliopistokaupunki, hienoja omakotitaloja, satamassa hienoja veneitä ja purjehtijoita, kulttuuria, kivoja ravintoloita ja kaikkea tekemistä yms. mutta ihmiset yhtä tylyjä, ylpeitä ja ylimielisiä kuin Helsingissä. Lahdessa asuin opintojeni ajan ja huomasin, että siellä todella leijutaan ja ylpeillään rahalla, materialla ja saavutuksilla. Minä muutin sinne kaukaa maalta eikä minulla ole varaa ostaa uusimpia vaatteita ja tavaroita jotka on ajan trendiä, niin sain todella oudoksuvia katseita rumine vaatteineni ja koin oloni välillä aika ulkopuoliseksi. Siitä huolimatta löysin puolisoni sieltä joka on aivan ihana ihminen, mutta yleisesti pidän Lahden asukkaita todella ylimielisinä. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Euro-Disneyihin menemisessä ole mitään vikaa.
Mutta se, että joku pitää kaikkia Pariisin nähtävyyksiä Euro-Disneyn rinnalla "tylsinä" --- se on kyllä moukkamaista aikuistelta peruskoulun käyneeltä ihmiseltä.
Helsinki. Paljasjalkaiset helsinkiläiset ovat todellisia fakki-idiootteja, erittäin fakkiutuneita kaupunkiin, luulevat että se on jotenkin iso ja/tai merkittävä kaupunki, luulevat että missään muualla Suomessa ei oikeasti käytännössä voi asua tai ääliöimmät luulevat jopa ettei muualla Suomessa oikeasti kukaan varsinaisesti asu ainakaan tai ainakaan vapaasta tahdostaan tai muualla Suomessa ei ole yliopistoja, ainakaan sellaisia joissa voi opiskella lääkäriksi esimerkiksi.
Ylimielisiä, pinnallisia ihmisiä mitä olen tavannut niin että vähänkään olen tutustunut. Talvisin, loppusyksystä ja alkukeväästä keskimäärin todella huono sää, kosteaa, loskaista, likaista, melko tuulistakin, harmaata ja pimeää. Ruuhkaista, huonot liikennehärjestelyt, kansainvälisesti noinkin pieneen kaupunkiin saadaan hankalasti ruuhkia arkisin pelkästä työmatkaliikenteestä. Aina kun siellä on käynyt niin on tullut mieleen että ihan ok ja joskus jopa kivaa siellä on käydä vaikka kesällä, mutta vielä kivempaa sieltä on päästä pois tai kiva ainakin ettei siellä tarvitse asua. Olen asunut Kotkassa, Kuopiossa ja Tampereella, virkamatkoilla aiemmin valtion virkamiehenä johtavassa asemassa joutui kulkemaan kohtalaisen paljon virkamatkoilla pitkin Suomea Turusta Ouluun saakka ja Helsingissä tuli oltua välillä viikkokin yhtä menoon hotellissa majoittuen, lisäksi siellä on opiskeluaikoina tullut käytyä ja kavereiden luona. Ensimmäinen avopuolisoni parikymppisenä oli helsingistä kotoisin ja oli muuttanut Tampereelle opiskelemaan yliopistoon kuten minäkin. Silloin tuliharva se viikonloppu käytä Helsingissä. Voi luona tuon nuoren naisen juttuja alkuun, niin Helsinki-keskeistä oli ajatusmaailma fakkiutumisineen että hyvä kun sitä jaksoi kunnes se laimeni ja mielipiteet ja ajatukset Tampereella asuessa muuttuivat hiljalleen avarammiksi ja järkevämmiksi. Omalla alalla Helsingissä palkka on Suomen huonoimmasta päästä ja töitä on joka puolella Suomea, oikeastaan sitä parempi palkka mitä syrjemmässä työpaikka on kun työntekijöitä ei saada syrjäseuduille enkä toki itsekään pelkän palkan perässä lähde muuttamaan minnekään pikkukaupunkiin tai syrjäkylille, joskus opiskelujen loppuaikana ja vastavalmistuneena kyllä keikkaa tuli heitettyä pienilläkin paikkakunnilla.
Helsingissä ei ole kannaltani mitään hyvää: pienempi palkka ja kalliimmat asunnot. Pääsen Helsingin keskustaan kuitenkin kotioveltani 1,5 tunnissa tarvittaessa, mutta onneksi sinne ei tarvitse mennä edes kun ulkomaille lähtee lentäen vaan riittää pelkästään pääkaupunkiseudulle meneminen sinne pääkaupunkiseudun laitamille Helsinki-Vantaalle. Eikä Helsingissä asu kuin 10% suomalaisista, se kannattaisi helsinkiläisten välillä muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kööpenhamina on keskellä kesää ok, mutta esim. talvisaikaan missään ei ole mitään. Turistit muutaman hengen ryhmissä ihmettelevät, että onkohan tämä jokin kaupunki. Isot tavaratalotkin menevät seitsemältä kiinni. Sitä se kotihygge tekee. Kanavaristeily oli kyllä kiva, samoin vohvelikahvilat yms., mutta yleiskuva tylsä. Ruoka oli kans hyvää.
Oletko kuullut sellaisista kuin museoista? Tivolin talvimaailma? Joulumarkkinat Kongens Nytrov? Luistelu? Lisäksi Köpiksessä on monia ravintoloita tai hotelleja, joissa voi istuskella ison takan äärellä juomassa lämpimiä juomia.
Suosittelen.
Köpis on kiva kaupunki, mutta huvittaa tuo lihavoimani, se tuskin riittää syyksi matkustaa.
Hesa,turku,tampere.Inhokit.Tietullit vit..u sinne heti ök.Saastepaikka hesa.
Vierailija kirjoitti:
Berliini. Kauheirta rakennuksia, vihaisia ja ankeita ihmisiä, huonoa ruokaa ja epämielenkiintoinen
Krakova. Super tylyä asiakaspalvelua, huonoa ruokaa, kulahtanutta ja ihan tavallinen kaupunki.
Rooma. Roskainen ja haiseva kaupunki. Ahdistavan kuuma ja tunkkainen
Mulla on samanlainen kokemus Roomasta! Berliinissä en ole käynyt.
Krakova on mielestäni kaunis, mutta tosiaan joissain paikoissa oli asiakaspalvelu käsittämättömän tylyä meidänkin reissulla siellä, jopa röyhkeää! En muualla ole saanut yhtä heikkoa asiakaspalvelua hotellissa kuin mitä Krakovassa, vaikka paljon olenkin matkustellut.
Vierailija kirjoitti:
Lahti. Itse kaupungissa ei sinällään vikaa, sijainniltaan täydellinen heti Helsingin kupeessa, urheilukaupunki, tuore yliopistokaupunki, hienoja omakotitaloja, satamassa hienoja veneitä ja purjehtijoita, kulttuuria, kivoja ravintoloita ja kaikkea tekemistä yms. mutta ihmiset yhtä tylyjä, ylpeitä ja ylimielisiä kuin Helsingissä. Lahdessa asuin opintojeni ajan ja huomasin, että siellä todella leijutaan ja ylpeillään rahalla, materialla ja saavutuksilla. Minä muutin sinne kaukaa maalta eikä minulla ole varaa ostaa uusimpia vaatteita ja tavaroita jotka on ajan trendiä, niin sain todella oudoksuvia katseita rumine vaatteineni ja koin oloni välillä aika ulkopuoliseksi. Siitä huolimatta löysin puolisoni sieltä joka on aivan ihana ihminen, mutta yleisesti pidän Lahden asukkaita todella ylimielisinä. 😅
Voi Jeesus Kristus taas ja terveisiä nötköttilandiasta, jos jotkut Lahti tai Pori ovat suosittuja kaupunkeja, niin kenen mielestä xD xD Ette kyllä ikinä petä näiden vastausten sössimisissä :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kööpenhamina on keskellä kesää ok, mutta esim. talvisaikaan missään ei ole mitään. Turistit muutaman hengen ryhmissä ihmettelevät, että onkohan tämä jokin kaupunki. Isot tavaratalotkin menevät seitsemältä kiinni. Sitä se kotihygge tekee. Kanavaristeily oli kyllä kiva, samoin vohvelikahvilat yms., mutta yleiskuva tylsä. Ruoka oli kans hyvää.
Oletko kuullut sellaisista kuin museoista? Tivolin talvimaailma? Joulumarkkinat Kongens Nytrov? Luistelu? Lisäksi Köpiksessä on monia ravintoloita tai hotelleja, joissa voi istuskella ison takan äärellä juomassa lämpimiä juomia.
Suosittelen.
Köpis on kiva kaupunki, mutta huvittaa tuo lihavoimani, se tuskin riittää syyksi matkustaa.
Mainittiin siinä muutama muukin asia, mutta jostain syystä päätit ohittaa ne. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Helsinki arvostettu ja suosittu? Ehkä. Itse olen töiden takia siellä käynyt melkein viikoittain jo vuosia ja yrittänyt viikonloppuja yms kaupungissa viettää, mutta ei, minä en siellä viihdy. En jotenkin saa muodostettua minkäänlaista tunnesidettä Helsinkiin, ei tule mitään ihania elämyksiä ja kokemuksia mieleen. Ja anteeksi, mutta tosi suuri osa paljasjalkaisista helsinkiläisistä on jotenkin tympeän, pinnallisen ja ylimielisen oloisia, en heistäkään oikein saa mitään otetta. Muualta muuttaneissa on enemmän lämpöä ja välittömyyttä, persoonaa. En voisi kuvitellakaan asuvani Helsingissä, vaikka se varmaan töiden kannalta olisi järkevää.
Entisenä Helsinkiläisenä olen aina ihmetellyt sitä kuinka Helsinkiläisiä haukutaan ylimielisiksi ja pinnallisiksi. Itse kouluni siellä käyneenä pidän suurinta osaa Helsinkiläisistä täysin normaaleina ja mukavina. Sen sijaan kaupunkiin eksyy yllättävän paljon porukkaa "esittämään" jotain roolia, mitä en tajua. Yksikään näistä ei ole ollut syntyperäinen, vaan muuttanut opintojen tms. perässä Helsinkiin ja jotenkin luulee että kuuluu asiaan vetää jotain roolia.
Kummallisinta ylivedettyä "slangia" (ei siis vanhaa stadin slangia, vaan nykyajan slangia jossa enkkua jne mukana) vetävät jotkut Kauniaislaiset ja Espoon perukoilta tulevat, joiden pitää jotenkin merkata pääkaupunkilaisuuttaan erikseen vaikka asuvat pellon perukoilla...
Nojoo, itse olen asunut jo yli 10 vuotta muualla, mutta edelleen rakastan kotikaupunkiani :) Toki Helsingissä on paljon aluita joihin en ole tutustunut, ja omatkin muistot liittyvät pääosin tiettyihin kaupunginosiin/puistoihin/ravintoloihin/jne. Se ero on Helsingissä muihin Suomen kaupunkeihin verrattuna, että siellä helposti liikkuu vaan oman klikkinsä seurassa tietyllä alueella (koska pääkaupunkiseutu on niin laaja): muualla suomessa kokee yleensä koko kaupungin omakseen.
Espoon pellon perukoilla? :D jokin ei nyt täsmää. Anteeksi mutta tuo kuulostaa juuri niin stadilaiselta kommentilta kun voi olla. Tämähän juuri lienee syy yleiselle olettamukselle stadilaisten ylimielisyydestä. Omankin kokemuksen perusteella pakko yhtyä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Jeesus Kristus taas ja terveisiä nötköttilandiasta, jos jotkut Lahti tai Pori ovat suosittuja kaupunkeja, niin kenen mielestä xD xD Ette kyllä ikinä petä näiden vastausten sössimisissä :DD
Äh 🤦♂️
Helsinki. Jos lasketaan suosituksi/arvostetuksi, se ilmeisesti aika tarkkaa tässä ketjussa 🙈
Olen lapista sinne muuttanut opiskelemaan ja heti valmistuttua pois, nykyään Tampereella asuen (mukavat ihmiset btw!)a
Jäi tosi kolkko ja pintaliito fiilis paikasta. Paljonhan siellä on kaikkea, mutta joku aitous puuttuu. Tietty pikkupaikkakunnalta pois olevana tottunut tietynlaiseen yhteisöllisyyteen ja lämminhenkisyyteen jne, mutta tuntuu että muissa Suomen kaupungeissa heti eri meno, vaikka olisivatkin myös isompia kaupunkeja. Kulttuuri tuntuu vaihtelevan niin laajasti koko maan sisällä, mikä on minusta kyllä kivakin asia ✌
Ihmisistä joiden kans ystävystyi täytyy sanoa että valittamisen määrä yllätti 😅 varmasti näitä on muuallakin mutta heissä juuri korostui, saattanee olla siis sattumaakin