Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostettu/suosittu kaupunki jota inhoatte?

Vierailija
19.05.2020 |

Minä aloitan: Lontoo.

Kommentit (359)

Vierailija
301/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen että Suomessa pääkaupunkiseudun ulkopuolella saa harvoin hyvää palvelua.

Vierailija
302/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kööpenhamina on keskellä kesää ok, mutta esim. talvisaikaan missään ei ole mitään. Turistit muutaman hengen ryhmissä ihmettelevät, että onkohan tämä jokin kaupunki. Isot tavaratalotkin menevät seitsemältä kiinni. Sitä se kotihygge tekee. Kanavaristeily oli kyllä kiva, samoin vohvelikahvilat yms., mutta yleiskuva tylsä. Ruoka oli kans hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisin eka matka oli kylmä ja tylsä (April in Paris, not). Toisella kerralla menimme keskellä kesää ja teimme päiväretken Loiren linnoihin sekä Euro Disney'hin, joten lasten kanssa meni ihan mukavasti. Nykyään saa palvelua englanniksikin, vielä 80-luvulla eivät mukamas ymmärtäneet muuta kuin ranskaa.  

Vierailija
304/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä .. Ylpeilee että puhuvat suomea puhtaasti. Totta kai puhuu koska ei Ruotsilla/ venäjällä ollut hyöytyä joutomaasta . Kultturia edustaa jokavuotinen Jyväskylä pieree ja soi -festivaali

Savolaisuus huokuu tuosta kaupungista.

Vaikka se ei ole Savoa? Vai onko kyse jostain henkisestä savolaisuudesta, jota voi kokea missä päin vaan?

Vierailija
305/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotka, nuoret huojuu kauppojen ympärillä ja rauhaton kaupunki. Erityisesti Karhula ja Karhuvuori. En ymmärrä miksi kukaan rauhaa rakastava haluaisi siellä asua.

Onko Kotka arvostettu/suosittu kaupunki...?

Vierailija
306/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku. Tappavan tylsä ja keskustakin kamalan kaukana junalta.

Wien. Kallis, ihmiset todella epäkohteliaita jopa suomalaisella mittapuulla, perusnähtävyyksien lisäksi ei mitään näkemistä tai tekemistä. Tunnelma olematon.

Wienin tunnemasta olen osittain samaa mieltä, mutta ei se kyllä kallis paikka ole. Ja kohteliaita ovat, ainakin saksaa puhuvalle.

Vierailija
307/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisitar2 kirjoitti:

Lontoo ja muut isommat englantilaiset kaupungit. Todella tylyjä ihmisiä, ei saa palvelua ranskaksi vaikka aloittaisi kohteliaasti englanninkielisellä tervehdyksellä.

Englanti on maailmankieli. Sorry ranskikset. Ei pelkästään Britannian mahtavan (entisen) imperiumin ansiosta, mutta myös toisen maailmasodan jälkeinen USA valloitti maailman kaupallaan, sotilasmahdillaan, media-, viihde-, ja elokuvateollisuudellaan ja  tietysti tieteellään. 

Että voisit levittää tätä tietoa siellä Ranskassa. Onneksi emme kuitenkaan kommunikoi maailmalla  ollessamme ranskaksi, saksaksi tai venäjäksi.  Say something in Great British! 

Kaikki imperialismin ja kolonialismin jäänteet on totta kai hävitettävä, eikö niin?

Muutenhan kyse on räzismistä.

Mitä jääkään jäljelle Britannian "suuruudesta"...

Vrt Tuulen viemää

Mm. Elgin marbles, nähtävillä British Museumissa. Eikä siellä nyt niin hirveät ruuhkat ole.

Niin, I rest my case - ne on pöllitty Kreikasta! Saisivat jo palauttaa ne!!!

Eli mitä jääkään jäljelle Britannin "suuruudesta"...  ?

Vierailija
308/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Helsinki arvostettu ja suosittu? Ehkä. Itse olen töiden takia siellä käynyt melkein viikoittain jo vuosia ja yrittänyt viikonloppuja yms kaupungissa viettää, mutta ei, minä en siellä viihdy. En jotenkin saa muodostettua minkäänlaista tunnesidettä Helsinkiin, ei tule mitään ihania elämyksiä ja kokemuksia mieleen. Ja anteeksi, mutta tosi suuri osa paljasjalkaisista helsinkiläisistä on jotenkin tympeän, pinnallisen ja ylimielisen oloisia, en heistäkään oikein saa mitään otetta. Muualta muuttaneissa on enemmän lämpöä ja välittömyyttä, persoonaa. En voisi kuvitellakaan asuvani Helsingissä, vaikka se varmaan töiden kannalta olisi järkevää. 

Entisenä Helsinkiläisenä olen aina ihmetellyt sitä kuinka Helsinkiläisiä haukutaan ylimielisiksi ja pinnallisiksi. Itse kouluni siellä käyneenä pidän suurinta osaa Helsinkiläisistä täysin normaaleina ja mukavina. Sen sijaan kaupunkiin eksyy yllättävän paljon porukkaa "esittämään" jotain roolia, mitä en tajua. Yksikään näistä ei ole ollut syntyperäinen, vaan muuttanut opintojen tms. perässä Helsinkiin ja jotenkin luulee että kuuluu asiaan vetää jotain roolia.

Kummallisinta ylivedettyä "slangia" (ei siis vanhaa stadin slangia, vaan nykyajan slangia jossa enkkua jne mukana) vetävät jotkut Kauniaislaiset ja Espoon perukoilta tulevat, joiden pitää jotenkin merkata pääkaupunkilaisuuttaan erikseen vaikka asuvat pellon perukoilla...

Nojoo, itse olen asunut jo yli 10 vuotta muualla, mutta edelleen rakastan kotikaupunkiani :) Toki Helsingissä on paljon aluita joihin en ole tutustunut, ja omatkin muistot liittyvät pääosin tiettyihin kaupunginosiin/puistoihin/ravintoloihin/jne. Se ero on Helsingissä muihin Suomen kaupunkeihin verrattuna, että siellä helposti liikkuu vaan oman klikkinsä seurassa tietyllä alueella (koska pääkaupunkiseutu on niin laaja): muualla suomessa kokee yleensä koko kaupungin omakseen. 

Vierailija
309/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kööpenhamina on keskellä kesää ok, mutta esim. talvisaikaan missään ei ole mitään. Turistit muutaman hengen ryhmissä ihmettelevät, että onkohan tämä jokin kaupunki. Isot tavaratalotkin menevät seitsemältä kiinni. Sitä se kotihygge tekee. Kanavaristeily oli kyllä kiva, samoin vohvelikahvilat yms., mutta yleiskuva tylsä. Ruoka oli kans hyvää.

Oletko kuullut sellaisista kuin museoista? Tivolin talvimaailma? Joulumarkkinat Kongens Nytrov? Luistelu? Lisäksi Köpiksessä on monia ravintoloita tai hotelleja, joissa voi istuskella ison takan äärellä juomassa lämpimiä juomia.

Suosittelen.

Vierailija
310/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere. Saan ihottuman niiden murteesta....

Vierailija
311/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisin eka matka oli kylmä ja tylsä (April in Paris, not). Toisella kerralla menimme keskellä kesää ja teimme päiväretken Loiren linnoihin sekä Euro Disney'hin, joten lasten kanssa meni ihan mukavasti. Nykyään saa palvelua englanniksikin, vielä 80-luvulla eivät mukamas ymmärtäneet muuta kuin ranskaa.  

"Joo, ei täällä Pariisissa ole kuin taidetta, arkkitehtuuria, maailmaan huippumuseoita, historiallisia nähtävyyksiä, huippuravintoloita, muotiliikkeitä, teatteria, ja muuta tylsää, en kestä. Lähdetään Euro-Disneyhin." Aivan.

Malotrue, sanoisivat ranskalaiset sinusta.

Vierailija
312/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi. En nyt sitä niin inhoa, mutta se on täynnä ryysykauppoja, rafloja ja nähtävyyksiä. Normaaliin elämään kuuluvia asioita en löydä. Normaali supermarketti on kaupungin ulkopuolella, verkkokaupan tapainen hiukankin suurempi elektroniikkamyymälä loistaa poissaolollaan yms..

Ei kuulosta kyllä tältä Pariisilta jossa minä asun.

Vierailija
313/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo, sateinen, harmaa, ihmiset tylyjä ja ylimielisiä, ruoka kamalaa.

Ljubljana, liian pieni, ei mitään kunnon nähtävää.

Vierailija
314/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona. Huumeveikkoja, sotkuista ja jäätävää palvelua turisteille.

Vierailija
315/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini oli musta kamala.

Vierailija
316/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisi. En nyt sitä niin inhoa, mutta se on täynnä ryysykauppoja, rafloja ja nähtävyyksiä. Normaaliin elämään kuuluvia asioita en löydä. Normaali supermarketti on kaupungin ulkopuolella, verkkokaupan tapainen hiukankin suurempi elektroniikkamyymälä loistaa poissaolollaan yms..

Kyllähän noita supermarketteja ja muita löytää ihan hyvin asuinalueilta, ehkä ei ihan turistikeskustasta. Ja Ranskassa on se yksi elektroniikkaketju, jonka liikkeitä on aika tiuhassa.

Pariisissa on Monopris-supermarketteja ihan turistikeskustassakin. Kalliiden liikkeiden vieressä esim. Armanin lippulaivaliike, Halleilla ja tavaratalojen takana. Näyttävät ulkoapäin pienemmiltä kuin ovat. Eivät siis ole mitään Prismoja tyhjällä peltoaukealla.

Vierailija
317/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kyllä tältä Pariisilta jossa minä asun.

No eipä, entinen pariisitar olen itsekin. Mutta jospa ym. henkilö oli erehtynyt mantereesta ja käynyt jossain USA:n Pariisissa, siellähän on useamman pikkupaikkakunnan nimenä Paris.

Vierailija
318/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Napoli. Heti juna-asemalta ulos astuessa tuntui, kuin olisi puhallettu torvella suoraan korvaan. Hirveä villin lännen meininki päällä koko ajan. Iso pääkatu täynnä kalliita muotiliikkeitä, mutta astupa kadun väli sivummalle niin näät totuuden. P askaista ja kurjaa, torakat juoksee kadulla ja pelkäät että kadun kulmilta mulkoilevat tyypit aikoo ryöstää sut. Hikisessä bussissa matkalla satamaan vanha ukko yrittää vaivihkaa kähmiä. Olihan kaupungissa sijaitseva linnoitus hieno, mutta muuten ihan kamala mesta.

Itse en edes uskaltaisi mennä sinne mafian takia

Vierailija
319/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkin Antalya. Kammottavin p%rsläpi ikinä

Vierailija
320/359 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi on monelle turistille pettymys, koska kunnon hotelliin arvokkaalla alueella on harvalla varaa ja kaupunki jää etäiseksi juurikin ranskan osaamattomuuden takia. Joudutaan sitten kuljeksimaan maahanmuuttajatäytteisillä ja suttuisilla alueilla ja ihmetellään missä se elokuvien romanttinen Pariisi oikein on. Ainoiksi ranskalaiskontakteiksi jäävät ravintoloiden töykeät tarjoilijat ja sitten tullaan vauvapalstalle haukkumaan kaikki ranskalaiset aidon suomalaisen juntin tavoin.

Minäpä, Pariisissa vuosia keskusta-alueella asuneena kerron: se Pariisi on fantasiaa, sitä ei ole olemassa! Pariisi on hyvä kaupunki niille, jotka ottavat vastaan ranskalaiset sellaisina kuin ne ovat, puhuvat ranskaa sujuvasti ja löytävät paikkansa kaupungissa töiden tai opiskeluiden johdosta. Sitten Pariisi voi olla ihanin paikka maailmassa. Turistina Pariisiin sen sijaan ei kannata tulla! Välttelen muiden paikallisten tavoin itsekin turistien täyttämiä alueita ja ns. huonompia kaupunginosia.

No hah, jopa työttömän budjetilla avautui se romanttinen Pariisi heti, kun turistibussiin hyppäsin hostellin vierestä ja se minut keskustaan kuljetti. Toki hostelli oli siellä kodittomien keskellä ja aiheutti kauhua saapuessani, mutta äkkiä siitä toipui. Jos ei ilmaiseksi latinalaiskortteleissa, jokien varsilla, Shakespeare kirjakaupassa, Notre damessa ja Louvren liepeillä jne jne kävellen (nättinä päivänä), romantiikkaa siinä näe niin sokea, yksinkertainen ja mielikuvitukseton saa olla. En kokenut myöskään tylyyttä vaikka enkulla mentiin, mutta olen itsekin melko tyly niin sovin joukkoon:)) Ystävällisesti neuvottiin hienostohotellilta tietä hostelliini, kiitettiin kun väistin ruuhkassa ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme