Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että joitain ihmisiä vihataan aina, vaikka olisivat kilttejä ihmisiä?

Vierailija
19.05.2020 |

Ymmärrän hyvin, että joku diktaattorimainen ihminen tai muuten vaan esim. selän takana juonitteleva, joutuu vihan kohteeksi. Usein kuitenkin olen havainnoinut, että ihmiset joilla on vähän ystäviä ja joita vihataan tai ällötään tai muuten vaan sivuutetaan, eivät suinkaan ole pahoja vaan aika kilttejä ja harmittomia ihmisiä. Itsekin tähän ryhmään kuulun, mutta olen huomannut myös muissa vastaavissa ihmisissä tällaisen kohteeksi joutumista. Molemmissa sukupuolissa.

Kommentit (305)

Vierailija
161/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä,eikä akateeminen perheeni hyväksy tätä  nykykehitystä!Me emme aio tulla mukaan,emmekä aio opetella uusia digitaitoja,meitä ei nimittäin yhtään kiinnosta!Ja meidän ei ole pakko olla kiinnostuneita digistä,jos  me ei haluta!

Olet täysin oikeassa. Pakko ei ole tehdä mitään, mutta itse vastaa aina seurauksista.

En kuule aio vastata yhtään mistään!Elän elämääni kuin olisi 1990-luku!

Vierailija
162/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kilttejä yms. vihataan, koska ne vihaajat ovat itse epämiellyttäviä luonteita, jotka eivät kykene hyvään. Kun sen pahan rinnalle tulee joku hyvä, nin se pahan pahuus korostuu entisestään, mikä varmaan saa raivon nousemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen kateutta. Olemalla kiltti ja hyvä ihminen muistutat heitä siitä, mitä heidänkin pitäisi olla, mutta eivät ole. Suurin osa ihmisistä on nimittäin melko huonoja ihmisiä. Heille on ihan normaalia käytöstä olla töykeitä, tylyjä, ilkeitä ja kiusata muita. Tuntevat siksi sinua kohtaan alemmuutta ja siitä kumpuavaa vihaa ja kateutta. Usein hyvät ihmiset ovat kauniita myös ulkoisesti ja sekös saa sisäisesti ja ulkoisesti rumat raivon partaalle.

Vierailija
164/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ORTODOKSKIRKON jäsenet on niin out . Eronneet katolisesta ja siirtyivät esoteeriseen oriental kabbalaan. Joka lähtöön noitia. 

Vierailija
165/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen kateutta. Olemalla kiltti ja hyvä ihminen muistutat heitä siitä, mitä heidänkin pitäisi olla, mutta eivät ole. Suurin osa ihmisistä on nimittäin melko huonoja ihmisiä. Heille on ihan normaalia käytöstä olla töykeitä, tylyjä, ilkeitä ja kiusata muita. Tuntevat siksi sinua kohtaan alemmuutta ja siitä kumpuavaa vihaa ja kateutta. Usein hyvät ihmiset ovat kauniita myös ulkoisesti ja sekös saa sisäisesti ja ulkoisesti rumat raivon partaalle.

Kiitos tästä.🤗

Vierailija
166/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kilttejä yms. vihataan, koska ne vihaajat ovat itse epämiellyttäviä luonteita, jotka eivät kykene hyvään. Kun sen pahan rinnalle tulee joku hyvä, nin se pahan pahuus korostuu entisestään, mikä varmaan saa raivon nousemaan.

Varmasti yksittäistapauksissa näin, mutta alun perin oli kyse siitä, että joitain ihmisiä vihaisivat kaikki. Mun on mahdoton uskoa, että niin suuri määrä ihmisistä olisi pahoja, että tuo olisi ainoa selitys.

Olisin edelleen tosi kiinnostunut konkreettisista esimerkeistä siitä, miten se viha ilmenee arkipäivän tilanteissa, jos joku tällaista kokenut haluaisi valaista asiaa.

Vierailija
167/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ehkäisyä epämuodostuneita myrkynkeittäjien lapsia syntyy että joka TV sarjassa jo esiintyy kallohalkioita. Surkastuneita käsiä .  MITÄ SÄ OIKEIN PUUHAAT KUN SYNNYTÄT MYRKKY YRTTI LAPSIA JA HUUMELAPSIA ?  

Vierailija
168/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ns. kiltit ihmiset eivät välttämättä ole niin helppoja tai mukavia, vaikka päälle päin vaikuttaisi siltä. Olen tuntenut yläkoulusta asti erään naisen (kutsun häntä vaikka Veeraksi), joka on ensi vaikutelmalta hiljainen ja nöyrän oloinen. Hän ei ollut kovin pidetty, ja ihmettelin miksi, koska hän vaikutti mukavalta ja harmittomalta. Aloin kaveerata Veeran kanssa aika tiiviisti ja huomasin pian, että hän oli todella epävarma itsestään. Se purkautui siten, että hän puhui monista pahaa selän takana, oli hyvin negatiivinen ja urhiutuva. Otti päähän myös, kun minulla oli kerran riitaa erään toisen kaverin kanssa ja kostoksi hän valehteli tälle Veeralle, että nauran hänelle selän takana ja puhun hänestä aina pahaa muille. Vaikka tuo kaveri oli Veeralle täysin vieras, hän uskoi tätä ennemmin kuin minua, eikä antanut minun selvittää asiaa. Hän piti minulle pitkän aikaa mykkäkoulua.

Pidemmän päälle hänen käytöksensä oli siis raskasta, ja kun yläkoulu loppui, ystävyytemme hiipui pikkuhiljaa. Olemme edelleen kolmekymppisinä etäisiä tuttuja, ja hänellä on edelleenkin tuo asenne "kukaan ei pidä minusta, vaikka en ole tehnyt kenellekään mitään".

Mulla oli aikoinaan, 1985-1995, kaveri. Tuli eräänä syyspäivänä esittäytymään yläasteen pihassa, välitunnilla. Olin silloin seiskalla ja hän ysillä. Alkuun asiallinen ja puolusti minua kiusaajilta. 

Aloin pian tämän tutustumisen myötä käydä hänen kotona kylässä, koska kutsuttiin ja olin sinne tervetullut.

Kaverilla oli oikein siisti, hyvällä maulla sisustettu koti. Alkuun kaikki oli ihan fiksua ja asiallista, kunnes... Se meni sellaiseksi, että vähän aikaa heillä oltuani siellä alkoi hirveä riita, sota. Ihan tyhjästä. Tämä kaveri naksahteli kotonaan vanhemmilleen ihan pikkujutuista. Milloin haukkui äitiään, milloin isäänsä. Kahvikuppia lenteli seinille ja muuta sellaista. Kauhea raivo kaverilla kotonaan ja koulussa sitten tosi asiallinen, hiljainen, mukava. Ihan Jekyll and Hyde koko tyyppi. Välillä haukut sai milloin kukakin heidän sukulainen ja tuttu, joista en tiennyt mitään ja jotka eivät olleet paikalla. Kovin sanoin haukkui milloin kenetkin: sukulaisen, tutun, äitinsä, isänsä.

Eräänä sumuisena aamuna hän tuli koulun pihaan, mun luo, kuin maansa myyneenä. Kertoi, että kotona oli tapahtunut sellainen juttu, että hänen radiokasettisoitin oli pudonnut kirjoituspöydältä lattialle ja hajonnut. Se oli ihan että nyt liput puolitankoon.

Tässä kohtaa en vielä tiennyt, mutta seuraavaksi aloin tehdä hänen luona käydessäni havaintoja, että raivotessaan kaveri oli pistänyt kotonaan paikkoja paskaksi. Siellä oli milloin mikäkin rikottu ja vuosien saatossa tuo laittoi koko talon remonttiin. Alkuun oli sellainen tyylikäs valkoinen lipasto, jonka yläosassa oli pieni matala vitriini, saanut kovan iskun yläkulmaan. Se oli ties mitä maksanut ostettaessa. Sitten oli ikkunat rikki monet kerrat, oviin lyöty reikiä, kattovalaisin kolhittu jne. Irtainta tuhosi paljon. Loppuaikoina hän oli viillellyt sohvatkin piloille. Sitten hän puhui minulle: "Kyllä on 'mukava' asua tämmöisessä, jossa on kaikki paikat rikottu." Itsepähän oli tilanteen aiheuttanut. Olisi voinut rajoittaa sen raivoamisen siihen huutamiseen, ei olisi sentään kotia tarvinut tuhota siinä samalla. Mutta kun pää oli mikä oli, niin seuraukset oli mitä oli. Ei voinut mitään. Hän oli itse pistänyt sen rakkaan radiokasettisoittimensa päreiksi, ei se ollut mitään itsekseen pudonnut. Saattoi olla peräti ensimmäinen asia, jonka kotonaan rikkoi, kun päässä naksahti.

Tällä kaverilla ei käynyt mun lisäksi muita kuin eräs toinen tyyppi. Senkin tämä minulle haukkui selän takana, samoin kuin tämä tyyppi hänet, hänen selän takana. Kummallekaan en koskaan kertonut, millä sanoin kuulin heidän toisiaan haukkuneen, koska sitten olisin saanut juoruajan leiman. 

Kaverilla ei ollut ikinä tyttöystävää ja sitä hän vuoroin harmitteli ja vuoroin jupisi kaikkea parisuhteessa elämistä vastaan, kuinka hän ei rupea mitään seurustelemaan, sairasta mennä kihloihin ja pitää jotain sormusta. 

Hirveetä raivoomista kotona ja vuoroin sitten pisti huumorivaihteen silmään ja alkoi esittää jotain Veijo vammaa. Pilkkasi vammaisia, mutta sitten puhui tyyliin, että pelkäsi lapsineroja ja koki heidät joksikin uhaksi. Kotoa ei muuttanut pois vasta kuin joskus kolmikymppisenä. 

Tässä ei ollut vasta kuin pieni osa siitä kaikesta. 

Vuonna 95 muutin pois kotoa ja hän asui silloin vielä vanhempiensa nurkissa. Kerran sovittiin, että hän tulee katsomaan mun kämppää. Hän sitten tuli, kävi kääntymässä vähän eteisen puolella ja lähti kiireesti pois. "Tuota... Mun pitää nyt lähteä. On menoja." Selitti. Tämän jälkeen ei olla nähty. Hän alkoi piileskellä ja vältellä kohtaamisia.

Vierailija
169/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodoksit hellarit synnyttää vammaisia siinä kuin muslimit juutalaiset ja eri lahkot VERORAHOILLA ELÄTETÄÄN . ET TEE VAAN TYÖTÄ KUN ET VIITSI KÄYTTÄÄ EHKÄISYÄ . 

Vierailija
170/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on ainakin alkoholilla ja napeilla syövyttäneet aivonsa että saavat vaikka mitä kohtauksia.      Miksei niitä voi kieltää?

Vierailija
171/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole vammainen tee töitä maksa verot että EPÄMUODOSTUNEET saa tukirahat . 

Vierailija
172/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hiljaisuudesta tuli kiltin synonyymi? Hiljaisuus on epäkohteliasta, vaikka ei niin kiinnosta niin jotakin mukavaa voi sanoa ihan kohteliaisuudesta. Joku itseensä käpertyminen ei ole kilttiä, se on egosentristä.

Silmien sulkeminen pahalta ei ole kiltteyttä, se voi olla osittain myös pelkoa, että joutuu itse kohteeksi. Hyvyyttä se ei ole.

Vierailija
173/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastetut kengät jalassa  ja huumeruisku taskussa .  

Vierailija
174/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimelliset (vajaaälyiset) ihmiset pitävät kilttejä heikkoina, joita kuuluukin vähintään kiusata. Periaatteessa ymmärrän kun herkkyys on kuin korttitalo. Se voi näyttää hienolta, mutta tökkäisemällä totuus paljastuu.

Vierailija
175/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua myyty seksiin huumattuna et pysty liikkuun et hakeen apua et hälyttää .  Odota . Huumeet haihtuu joku kerta , esitä että olet puoli tajuton .  Kun tiedät ettei he ole lähellä , ota vaatteesi ja kävele ovesta ulos . Älä mene juosten vaan kävele nopeasti suoraan pois sieltä .  Mene jonnekin mistä saat pääsyn junaan tai bussiin . Jos ei ole rahaa mene vain kauas.   Etsi poliisi tai pyydä soittamaan jostain missä heidän joukkoon kuuluvia ei ole.  Usein on kyseessä heimot tai uskonnot. 

Vierailija
176/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiltti" on alkujaan hyväkäytöksisestä tottelevaisesta lapsesta käytetty sana.  Aikuisesta puhuttaessa se saa negatiivista sivumakua ja tuo mieleen muiden tahtoon helposti alistuvan henkilön. Jos ajattelee tämän tilalla esim aidosti ystävällistä ja hyväntahtoista ihmistä mielikuva muuttuu.

Vierailija
177/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain sillitiellä tai Herttoniemessä huumejengiä .  Ole kuin et tajuaisi mitään muuten ne tappaa . Ne voi kuljettaa huumattuna muihin maihin . Älä tuhlaa rahaa jos joku antaa osta lentolippu pidä passi piilossa . 

Vierailija
178/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huume rikollisuskonto lahkoissa on huumekuljetukset maasta toiseen nimellä pyhiinvaellus matkat . Avustusmatkat . Älä mene niihin. 

Vierailija
179/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vihataan. Pyrin puhumaan suoraan ja kertoa mielipiteeni, otan huomioon myös toisten mielipiteen, kannusta ja tsemppaan,  vastaan viesteihin AINA ystävällisesti. En mollaa, en arvostele. Autan mielelläni. 

Mutta silti minua vihataan, ei tervehditä, ei kutsuta kylään, minun luona ei käydä. Olen niin yksin kuin piru helvetissä

Pitäisikö alkaa ilkeäksi?  

Vierailija
180/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisia jotka on huumeissa ei voi yksin alkaa tappeleen vastaan.  Jos et pysy rauhallisena käy huonosti . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme