Mistä johtuu, että joitain ihmisiä vihataan aina, vaikka olisivat kilttejä ihmisiä?
Ymmärrän hyvin, että joku diktaattorimainen ihminen tai muuten vaan esim. selän takana juonitteleva, joutuu vihan kohteeksi. Usein kuitenkin olen havainnoinut, että ihmiset joilla on vähän ystäviä ja joita vihataan tai ällötään tai muuten vaan sivuutetaan, eivät suinkaan ole pahoja vaan aika kilttejä ja harmittomia ihmisiä. Itsekin tähän ryhmään kuulun, mutta olen huomannut myös muissa vastaavissa ihmisissä tällaisen kohteeksi joutumista. Molemmissa sukupuolissa.
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua vihataan. Pyrin puhumaan suoraan ja kertoa mielipiteeni, otan huomioon myös toisten mielipiteen, kannusta ja tsemppaan, vastaan viesteihin AINA ystävällisesti. En mollaa, en arvostele. Autan mielelläni.
Mutta silti minua vihataan, ei tervehditä, ei kutsuta kylään, minun luona ei käydä. Olen niin yksin kuin piru helvetissä
Pitäisikö alkaa ilkeäksi?
Oletko liian suorapuheinen, sanot asiat töksäyttäen ja rumasti? Kerrot, jos kaverin ostama uusi paita on mielestäsi ruma eikä sovi tälle? Että tämän uusi kampaus on hirveä? Kerrot, että toinen on lihonut tai rupsahtanut? Kaikkea ei tarvitse sanoa, voi olla myös hiljaa. Ei tarvitse myöskään olla äärirehellinen, vaan voi vähän pehmitellä tai kertoa osatotuuden toisen tunteita säästelläkseen.
Nuo ihmiset on just niitä inhotuimpia Suomessa ja yleensä itse ovat rumia, mutta arvostelevat muiden ulkonäköä ja ammattia ja asumismuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää vihata ilman painavaa syytä?
Pikkumaista.
Niitä kiusataan, joita on helppo kiusata.
Ei se katso sitä onko kiltti vai tuhma.Ei kannata. Koska aikuisena, kun olet henkilöstöjohtajana se kiltti laittaa susta juorut liikkeelle, kuinka oli lapsena ilkeä ja paha koulukiusaaja.
Nämä on parhaita jutun aiheita kaupungin baareissa ja pubeissa.
Joo, on aina mukava kuulla, kuinka ne vttumaiset teot vuosien takaa tulevat ilmi ja purevat perseeseen
Kiusaajan vaimo saa tietää minkä mulkun kanssa on mennyt naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilttejä, harmittomia ja huomaamattomia. Ei heitä mitenkään erityisesti vihata. Heissä vaan ei ole mitään kiinnostavaa. Yleensä kilteiksi itseään kutsuvat pyrkivät miellyttämään kaikkia ja ikävä tosiasia on, että kun yhteen suuntaan kumarrat, toiseen suuntaan pyllistät. Kokeile vaikka itse.
Ne "kaikkien kaverit" taas eivät yleensä ole kenenkään kavereita, koska he eivät anna itsestään toisille mitään ja pyrkivät pysymään puolueettomina asiassa kuin asiassa ja tilanteessa kuin tilanteessa. Heihin ei oikeasti voi luottaa, koska he kääntävät takkiaan aina sen mukaan, kenen seurassa kulloinkin ovat.
Miten sitten selität sen, että 8n myös sellaisia, jotka eivät ärsytä ketään ja joista kaikki pitävät? Hekin ovat silti ihan mukavia eivätkä esitä mitään.
Selitit jo itse tuolla lihavoimallani kohdalla. Varsin usein kilteiksi itsensä mieltävät nimenomaan esittävät. He esittävät aina tilanteen mukaan jotain. Jotain, minkä olettavat miellyttävän muita paikalla olevia. Heillä on usein kova tarve saada hyväksyntää muilta ihmisiltä ja sen vuoksi ovat valmiita muuttamaan omaa käytöstään siten, että saavat kaipaamaansa hyväksyntää. Jos ihminen on ihan oikeasti mukava eikä esitä mitään, häntä ei haittaa palaneen puupennin vertaa, vaikka joku ei hänestä tykkäisikään.
Tuo loppuosa ei kyllä pidä paikkansa. Kaikkia ihmisiä sattuu, jos porukka ympärillä ei pidä sinusta. Varmastikaan suurin osa ihmisistä ei sitä kipua näytä ulospäin, mutta kyllä se silti sattuu. Noin, että se ei haittaisi oikeasti mukavaa ihmistä ollenkaan että muut ympärillä syrjii, voi kirjoittaa varmaankin ainoastaan ihminen, jota itseään ei ole syrjitty.
Höpön höpön. Emotionaalisesti terve ihminen ei todellakaan tarvitse sitä, että KAIKKI pitäisivät hänestä. Ja siitähän tuossa oli kyse. KaIKKI ei koskaan voi pitää jokaisesta.
Minulla esim on sellainen luonne tai mikälie, että ne ihmiset, jotka pitävät minusta, pitävät paljon. Niitä on vähän, suurin osa joko arastelee hiukan ja pieni vähemmistö selkeästi inhoaa.
Ja minulle on aivan taivaallisen yhdentekevää jos joku inhoaa minua. Tai tavallaan aika viihdyttävää. Sitäpaitsi yleensä ne on niitä ihmisiä, joita en itse mitenkään arvosta, joten siinähän inhoavat.
Ap:n vouhottamaa vihaa en kyllä ole koskaan kohdannut tai nähnyt. Aika harva viljelee arjessa niin vahvoja tunteita jotain random työkaveria kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilttejä, harmittomia ja huomaamattomia. Ei heitä mitenkään erityisesti vihata. Heissä vaan ei ole mitään kiinnostavaa. Yleensä kilteiksi itseään kutsuvat pyrkivät miellyttämään kaikkia ja ikävä tosiasia on, että kun yhteen suuntaan kumarrat, toiseen suuntaan pyllistät. Kokeile vaikka itse.
Ne "kaikkien kaverit" taas eivät yleensä ole kenenkään kavereita, koska he eivät anna itsestään toisille mitään ja pyrkivät pysymään puolueettomina asiassa kuin asiassa ja tilanteessa kuin tilanteessa. Heihin ei oikeasti voi luottaa, koska he kääntävät takkiaan aina sen mukaan, kenen seurassa kulloinkin ovat.
Miten sitten selität sen, että 8n myös sellaisia, jotka eivät ärsytä ketään ja joista kaikki pitävät? Hekin ovat silti ihan mukavia eivätkä esitä mitään.
Selitit jo itse tuolla lihavoimallani kohdalla. Varsin usein kilteiksi itsensä mieltävät nimenomaan esittävät. He esittävät aina tilanteen mukaan jotain. Jotain, minkä olettavat miellyttävän muita paikalla olevia. Heillä on usein kova tarve saada hyväksyntää muilta ihmisiltä ja sen vuoksi ovat valmiita muuttamaan omaa käytöstään siten, että saavat kaipaamaansa hyväksyntää. Jos ihminen on ihan oikeasti mukava eikä esitä mitään, häntä ei haittaa palaneen puupennin vertaa, vaikka joku ei hänestä tykkäisikään.
Tuo loppuosa ei kyllä pidä paikkansa. Kaikkia ihmisiä sattuu, jos porukka ympärillä ei pidä sinusta. Varmastikaan suurin osa ihmisistä ei sitä kipua näytä ulospäin, mutta kyllä se silti sattuu. Noin, että se ei haittaisi oikeasti mukavaa ihmistä ollenkaan että muut ympärillä syrjii, voi kirjoittaa varmaankin ainoastaan ihminen, jota itseään ei ole syrjitty.
Höpön höpön. Emotionaalisesti terve ihminen ei todellakaan tarvitse sitä, että KAIKKI pitäisivät hänestä. Ja siitähän tuossa oli kyse. KaIKKI ei koskaan voi pitää jokaisesta.
Minulla esim on sellainen luonne tai mikälie, että ne ihmiset, jotka pitävät minusta, pitävät paljon. Niitä on vähän, suurin osa joko arastelee hiukan ja pieni vähemmistö selkeästi inhoaa.
Ja minulle on aivan taivaallisen yhdentekevää jos joku inhoaa minua. Tai tavallaan aika viihdyttävää. Sitäpaitsi yleensä ne on niitä ihmisiä, joita en itse mitenkään arvosta, joten siinähän inhoavat.
Ap:n vouhottamaa vihaa en kyllä ole koskaan kohdannut tai nähnyt. Aika harva viljelee arjessa niin vahvoja tunteita jotain random työkaveria kohtaan.
No, siivoan vessan töissä huonosti, vaikka tulisi joku toimitusjohtaja vieraaksi tai NHL pelaaja. Ei ihmisiä enää kiinnosta muut ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kilttejä yms. vihataan, koska ne vihaajat ovat itse epämiellyttäviä luonteita, jotka eivät kykene hyvään. Kun sen pahan rinnalle tulee joku hyvä, nin se pahan pahuus korostuu entisestään, mikä varmaan saa raivon nousemaan.
Varmasti yksittäistapauksissa näin, mutta alun perin oli kyse siitä, että joitain ihmisiä vihaisivat kaikki. Mun on mahdoton uskoa, että niin suuri määrä ihmisistä olisi pahoja, että tuo olisi ainoa selitys.
Olisin edelleen tosi kiinnostunut konkreettisista esimerkeistä siitä, miten se viha ilmenee arkipäivän tilanteissa, jos joku tällaista kokenut haluaisi valaista asiaa.
Suljetaan ryhmän ulkopuolelle, ei koskaan puhuta kohteelle, vastata tervehdyksiin, ei välttämättä vastata edes jos sanoo tai kysyy jotain. Ignoorataan vain täysin. Mulkoillaan ja sipistään vilkuillen sun suuntaan. Jos on asiaa, tullaan rähisemään tai sanotaan muutoin tarpeettoman töykeästi, kylmästi ja vihamielisesti. Vain pahojen ja huonojen ihmisten mieletä tämmöinen on ihan normaalia käytöstä. Ja päässävikaisten.
Ei hyvää käytöstä, mutta tuskin vihaakaan. Inhoa ehkä, todennäköisemmin halveksuntaa.
Ymmärrätkö ihan varmasti, mitä viha tarkoittaa?
Voin siivota vessan huonosti, vaikka leikkaus potilaaksi tulisi ylilääkäri. Ketään ei enää nyky Suomessa muiden ammatit kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Voin siivota vessan huonosti, vaikka leikkaus potilaaksi tulisi ylilääkäri. Ketään ei enää nyky Suomessa muiden ammatit kiinnosta.
Voi olla kakkatahroja pytyssä, vaikka asiakkaaksi tuli NHL pelaaja. Ei kiinnosta tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua vihataan. Pyrin puhumaan suoraan ja kertoa mielipiteeni, otan huomioon myös toisten mielipiteen, kannusta ja tsemppaan, vastaan viesteihin AINA ystävällisesti. En mollaa, en arvostele. Autan mielelläni.
Mutta silti minua vihataan, ei tervehditä, ei kutsuta kylään, minun luona ei käydä. Olen niin yksin kuin piru helvetissä
Välinpitämättömyys ei ole vihaa.
Viestisi on hirveän aggressiivinen. Tunnut ajatteleva, että muut ovat sinulle jotain velkaa. Koska et saa sitä, minkä luulet itsellesi oikeuden mukaan kuuluvan, tunnet itse vihaa, ja projisoit sen näihin välinpitämättömiin ihmisiin.
On mukavampi ajatella olevansa vihattu kuin merkityksetön, vai mitä?
Hyvätuloiset on yleensä ilkeitä köyhemmille joten jo senkin takia heitä varten siivotaan huonosti vessat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välinpitämättömyys ei ole vihaa.
Viestisi on hirveän aggressiivinen. Tunnut ajatteleva, että muut ovat sinulle jotain velkaa. Koska et saa sitä, minkä luulet itsellesi oikeuden mukaan kuuluvan, tunnet itse vihaa, ja projisoit sen näihin välinpitämättömiin ihmisiin.
On mukavampi ajatella olevansa vihattu kuin merkityksetön, vai mitä?
Eikä sun lapsi saa parempaa hoitoa päiväkodissa, vaikka olet ylilääkäri. Ketään ei kuule kiinnosta sä ja sun lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku vihaa sua, niin mitä väliä sillä on? Anna sen vihata ja tuntea ikävää tunnetta. Ei se ole sinulta pois.
Jättää huomiotta sen, kuinka levittää valheita susta? On välittämättä siitä, kuinka varastaa sulta tavaroita? Tai rikkoo niitä? Tai nöyryyttää julkisesti? Helppo sanoa.
Vaihda ihmeessä tuttavapiiriä, jos piireissäsi on tuollaista. Enpä ole moiseen itse törmännyt.
Sinänsä jos joku käyttäytyy noin, kyse lienee pikemminkin vakavasta mt-ongelmasta kuin henkilökohtaisesta vihasta.
Vaikea sanoa varmuudella, mutta olen huomannut autistina että olen saattanut joskus (harvoin) sanoa jotain tökerösti tai ajattelematonta tarkoittamatta kuitenkaan pahaa. Ei mitään hirveän pahaa mitä ei voisi selittää. Uskoisin että tätä tapahtuu kaikille ihmisille.
Mutta sitä en ymmärrä miksi sen pienen töpähdyksen täytyy määrittää koko ihminen muiden silmissä, ja sitten toisaalta hyväksytään jonkun toisen ihan avointa pahuutta kuten kiusaamista. Oma vaisto sanoo että jos en tiedä jostain tyypistä paljoakaan mutta tämä sanoo jotain mikä saa hänet vaikuttamaan vaikkapa yksinkertaiselta, niin en minä silti lyöttäydy sellaisen seuraan jonka tunnen paremmin mutta jonka sosiaalista kanssakäymistä värittää voimakkaasti antisosiaalinen käytös. Vaikka siihen ei itse suoraan osallistuisi niin sitä saisi hävetä jatkuvasti.
Ehkä jotkut ihmiset on sellaisia että heille riittää ettei ilkeä ihminen ole ilkeä juuri heille (ainakaan sillä hetkellä), ja yhteisö saa haukata paskaa. 👀
Tätä en tule koskaan ymmärtämään.
Ansiosidonnaista leikattiin joten ketään ei kiinnosta, että olet ylilääkäri.
Sitten olen tyytyväinen kun kaikki jättävät minut rauhaan!Kun en muuta pyydä!
Vierailija kirjoitti:
Ylilääkärit on yleensä ylimielisiä ja niitä haukutaan selän takana. Nostavat isoa palkkaa eivätkä jaksa nähdä vaivaa edes lausuntojen kirjoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa viettää aikaa ihmisten kanssa, jotka ovat koppavia ja leuhkivat omaisuudella kuin pienet lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylilääkärit on yleensä ylimielisiä ja niitä haukutaan selän takana. Nostavat isoa palkkaa eivätkä jaksa nähdä vaivaa edes lausuntojen kirjoittamiseen.
Ei ole lausuntoon mitään lisäämistä. Hylky tuli. Olen koppava ylilääkäri enkä jaksa nähdä vaivaa lausuntojen kirjoittamiseen. Kunhan itselle kerään omaisuutta ja matkoja.
Kelasta tulee hylkyjä, kun laiskat ylilääkärit eivät jaksa B-lausuntoon kirjoittaa mitään. Koppavia, ylimielisiä ja laiskoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa viettää aikaa ihmisten kanssa, jotka ovat koppavia ja leuhkivat omaisuudella kuin pienet lapset.
Minä en halua seuraanne!Minulla on lähipiirin,jotka pitävät minusta huolta koska olen nykymaailmasts ihan pihalla ajastani jälkeenjäänyt eikä minulla ole intressiä opetella digitaitoja kun minua ei nyt yhtään Sari mikään Digi kiinnostamaan!Pelkään nykyaikaa minulle tämä on liikaa!
Joo, on aina mukava kuulla, kuinka ne vttumaiset teot vuosien takaa tulevat ilmi ja purevat perseeseen