Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6kk tulot, uusi työ ja sairasloma_ mistä äp.raha kertyy?

05.07.2006 |

eli mites se äitiyspäiväraha kertyy? 6kk tulot, mutta lasketaanko äitiyrahakautta edeltävät tulot vai hakupäivää edeltävät?

aloitin uudessa työssä vasta huhtikuussa. ja sitten olen siirtynyt sairaslomalle.

osaisko joku selittää?

ekaa kertaa aion hakea tällä systeemillä..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha kertyy puoli vuotta ennen sitä päivää, kun äitiysloma alkaa. Tai sitten viimeinen valmistunut verotus- eli jos la vuonna 2006 niin sitten 2004 verotuksen mukaan.

Vierailija
2/4 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä selkiyttää systeemiä jo paljon.

kiitos tiedosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistäs sitä voi kukaan tietää, millaiset tulot mulla on sen jälkeen, kun olen hakemuksen laittanut? Hakemuksenhan voi laittaa kun on kulunut tietty määrä raskauspäiviä, muistaakseni jo pari kuukautta ennen äippäloman alkamista. Olen tuntipalkalla ja ansioni vaihtelevat tuntimäärien ja lisien takia. Tätä olen miettinyt jo kauan, kysynpä nyt kun tuli puheeksi. Aion myös jäädä sairauslomalle viimeistään kk ennen ä-lomaa koska teen rankkaa seisomatyötä. Mutta sitähän ei kukaan voi tietää silloin kun hakemuksen laitan. Löytyykö jollain selitystä tähän?

Vierailija
4/4 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksen voi laittaa sisälle heti kun sen lapun saa neuvolasta ja toimittaa 6 kk tulot sitten jälkikäteen toisella lomakkeella jonka työnantaja täyttää ainakin meillä. 6kk tuloja ei voi enää itse päättää miltä ajanjaksolta ne laittaa vaan ne tulee siitä kun äitiysloma alkaa niin siitä 6 kk taaksepäin. Näin mulle asia selitettiin.