Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muille suositeltu lasten disperiiniä lentomatkoille?

09.02.2006 |

Olin eilen ekalla neuvolalääkärikäynnillä ja kerroin ohimennen lähteväni muutaman viikon päästä reissulle, jossa pitkät lennot edessä (13h suuntaansa, viikko perillä). Lääkäri siihen, että muista syödä lasten disperiiniä ennen ja jälkeen lentojen, veritulppariskin minimoimiseksi. Olin vähän ihmeissäni kun en ole koskaan sellaisesta kuullut. Kuulema muutama päivä ennen lentoa ja jopa viikko pari sen jälkeen otettava päivittäin. Lasten disperiinissä on vain viidesosa aikuisten vastaavan vaikuttavista aineista, mutta toisaalta epäilyttää, että jos syön sitä monta viikkoa putkeen, niin johan siitä kertyy...tavallinen disperiinihän on raskauden aikana kielletty.

Siis pitkiä matkoja lennelleet, oletteko saaneet moisia ohjeita? Tai onko joku enemmän tai vähemmän asiantuntija linjoilla, joka voisi valaista asia?

Kyselee Nujoammil rv 10+6

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ennen kuullut, että sitä olisi suositeltu, ainahan puhutaan siitä että voi lentää ihan normaalisti. Tosin pitää muistaa jaloitella hyvin. Ja jos kerta normaali disperiini on kielletty, mutta lasten disperiiniä voisi ottaa noin paljon - jos kerta vaikuttava aine on sama, tuleehan siitäkin sitten sitä ainetta. Tottahan se on, että disperiini ohentaa verta tms, jolloin veritulppa riski on pienempi. Eli olen vähemmän asiantuntija, mutta näillä tiedoilla tällaista pohdintaa :D

Vierailija
2/2 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lääkärin määräyksestä toistuvien keskenmenojen takia minidisperiiniä 100 mg päivässä koko raskauden ajan rv36 asti. On niin vähäinen määrä, ettei siitä ole haittaa. Tämä on aivan tavallista toistuvista keskenmenoista kärsivillä.

neronja rv10+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla