Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisin selvittää, miksi minusta ei pidetä?

Vierailija
19.05.2020 |

Minulla on useampikin vihaaja ja ilmeisesti minusta puhutaan pahaa. Ärsyttävää, kun oon melkein koko elämäni yrittänyt miellyttää ihmisiä ihan vilpittömästi ja parhaan kykyni mukaan, mutta sen sijaan ihmiset inhoavat minua.

Oma veikkaukseni on sellainen, että ihmiset haistavat minussa jonkun heikkouden, joten inhoavat minua siksi. Myöskin uusien kavereiden löytäminen on lähes mahdotonta samoin kuin parisuhteenkin löytäminen. Se, että on kiltti, kohtelias, siisti, asiallinen, kunnollinen ja luotettava (nainen), eivät riitä, vaan saan osakseni dissausta kaikilla rintamilla. Erityisesti naiset eivät pidä minusta ja miehille olen kuin ilmaa.

Olisiko ideoita siis?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ideoita, millaiseksi mun pitäisi muuttua, jotta ihmiset pitäisivät minusta enemmän? Pitäisikö olla ihan supertyylikäs/hyvännäköinen/erittäin hoikka (nyt oon vain hoikahko/normaalipainoinen), puhelias ym.? (Ilmeisesti pitäisi jotenkin osata hienovaraisesti tulkita ihmisiä, mutta se on minulle vaikeaa).

Vierailija
22/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ideoita, millaiseksi mun pitäisi muuttua, jotta ihmiset pitäisivät minusta enemmän? Pitäisikö olla ihan supertyylikäs/hyvännäköinen/erittäin hoikka (nyt oon vain hoikahko/normaalipainoinen), puhelias ym.? (Ilmeisesti pitäisi jotenkin osata hienovaraisesti tulkita ihmisiä, mutta se on minulle vaikeaa).

Miksi sinusta pitäisi pitää? Oletko siis yksinäinen? Ilman yhtään ystävää tai kaveria? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäkö voisit selvittää miksi sinusta ei pidetä?

No rupea somepersoonaksi ja lue saamiasi kommentteja.

Vierailija
24/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieedätkö miksi nuoret lähettää negatiivisia kommentteja? Se on kokematttomalle nuorelle pitäää olla joku ohjenuora jota he seuraaavat jotta jaksavat kasvunn painetta ja kun he viiisastuvat ja itsenäistyvät niiin huomaavatkin olevan vääärässä.

Vierailija
25/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieedätkö miksi nuoret lähettää negatiivisia kommentteja? Se on kokematttomalle nuorelle pitäää olla joku ohjenuora jota he seuraaavat jotta jaksavat kasvunn painetta ja kun he viiisastuvat ja itsenäistyvät niiin huomaavatkin olevan vääärässä.

Ihhmisen kasvu menee kutakuinkin niiin että lapsena alkaa havainnoida, sen jälkeeen alkaa yhdistellä havaintoja ja myöhemmmin alkaa ihmetelllä mistä kaiikki on lopulta peräisin.

Vierailija
26/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että tulkitset liikaa ja ajattelusi pyörii oman napasi ympärillä - toiset voivat pikemminkin olla vain ihan neutraaleja. Seuraa miten muut ihmiset kohtelevat toisiaan ja vertaa neutraalisti itse saamaasi kohteluun.

Tai sitten. Teetkö itsestäsi liian tärkeän, korostatko itseäsi liikaa vai osaatko olla myös coolina taustalla? Kuunteletko muita ja kyselet, vai puhuuko vain itsestäsi? Onko huumorisi väkinäistä ja vaivaannuttavaa pikemmin kuin luontevaa ja hauskaa? Oletko liian pikkutarkka tai et osaa lopettaa jankkaamista? Oletko ns. reilu tyyppi vai oikeastaan vähän mulkero, tai pikkumainen ja piikikäs? Tuo suorapuheisuus on varoitusmerkki, osaatko olla tahdikas? Oletko ahne tai saita? Osaatko aidosti nauraa itsellesi?

Aikuistenkin kesken käytöskoodisto on hyvin hienovaraista, ja jollet luonnostaan tajua sitä, et ehkä tule ymmärtämään miksi sinusta ei mahdollisesti pidetä.

Vierailija
27/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu. En tiedä mistä johtuu. Osa ikäänkuin päättää ennen tutustumista että mä en oo hyvä ja kiva. Näytän aika normaalilta ja naisiakin ollut. Mutta ehkä mä näytän jonkun mielestä vit.tumaiselta. Tyttöystäväni on huomannut saman eli en ole vainoharhainen. Saatan baarissa ollesakin saada turpaan ihan tuntemattomalta jne. Lisäksi joudun helposti syrjityksi yhteisöissä. Syytä sille ei kysymyksistä huolimatta anneta. Yleensä se on joku yksittäinen henkilö joka aloittaa sen masinoinnin mua vastaan ja muut peesaa. Ja syytä ei tosiaan sanota.

Vierailija
28/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan tosissas mietit että miten voisit muuttaa ulkonäköäs, jotta ihmiset pitää susta........ nii mun vastaus tähän kysymykseen on että olet liian epävarma ihmiseksi. :D

ja miellyttäminen on vaan hyvä asia.. ite ainaki katon mieluummin sellasta kohteliasta tyyppiä ku sellasta vihasta juoruämmää joita on 100 tusinassa.

Vierailija
29/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se miellyttämisenhalu. Ihmiset haluaa tasavertaista seuraa, eikä mitään miellyttäjää. Miellyttäjät vaativat muita pitämään heistä ja se on rasittavaa.

Hmm, voi tuo olla myöskin totta. Kieltämättä tietty miellyttäminen ja muodollisuus tuovat etäisyyttä ihmisten välille. Siltikin itse olen sellainen, että jopa sellainen jenkkityylinen kohteliaisuus tekee mut todella hyväntuuliseksi ja onnelliseksi, vaikka se olisi täysin feikkiä. Mä vain pidän sellaisesta iloisuudesta ja siitä, että ihmiset vähäsen tsemppaavat toistensa vuoksi, vaikka eivät haluaisikaan tutustua lähemmin. Toki on sitten mukavaa, että on niitä muutamia lähimpiä, joiden kanssa on täysin "paljaasti" oma itsensä.

Voin puhua ainoastaan omasta puolestani, mutta itse inhoan tuollaista tuntemattomien miellyttämistä ja jenkkikohteliaisuutta. Joku puolituttu ei tiedä minusta mitään. Siksi liika mukavuus ärsyttääkin, koska tiedän tällaisen ihmisen joko teeskentelevän tai sitten mieltyneen johonkin omaan mielikuvaansa minusta. Se on myös epärehellistä, koska ei se miellyttäjä itsekään oikeasti koe suhdetta niin läheiseksi kuin antaa kivoilla puheilla ymmärtää. Mun energia ja hermot ei riitä sellaisiin leikkeihin osallistumiseen, vaikka useimmiten olenkin avoin aidosti tutustumaan.

Tässä oma viisisenttiseni. Tietysti sinulla on oikeus olla sellainen kuin haluat. Kaikkia ei kuitenkaan voi koskaan miellyttää ja kannattaa opetella hyväksymään, että kaikki ihmiset eivät pidä sinusta.

Vierailija
30/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Minusta ei pidetä. Ja lähes aina aletaan kiusaamaan ja syrjimään yhteisöissä.

Vierailija
31/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet suorapuheinen mutta haluat samaan aikaan miellyttää ihmisiä, niin se luo ristiriidan, mikä voi saada useat ihmiset hiukan varuilleen suhteesi. Ihmiset eivät ehkä tiedä, kumpaa olet aidosti: harmoniaa tavoitteleva miellyttäjä vai suoraviivainen totuudentorvi. Minä tunnen muutaman henkilön, jotka ovat yhtenä hetkenä äärimmäisen sydämellisiä ja kannustavia, ja heti seuraavana tökeröitä ja ylisarkastisia näpäyttelijöitä. Heidän seurassaan koen oloni huonoksi ja vaikeaksi, koska en ikinä voi olla varma siitä, kumpi moodi heillä on päällä. Jos he ovatkin hyvällä tuulella, niin en ikinä tiedä, mitä heille uskaltaa sanoa, ettei reaktio ole taas jokin alentuva tiuskaisu. Siksi en heidän kanssaan enää olekaan tekemisissä, koska se kävi henkisesti liian raskaaksi.

Suosittelisin, että mietit, kumpaa olet aidommin: haluatko, että kaikilla ympärilläsi olisi hyvä olla ja koetko luontevaksi olla sellainen sopuisa hengen luoja, vai oletko sittenkin enemmän asiakeskeinen ja konstailematon halki-poikki-pinoon -ihminen. Kummassakaan tapauksessa sinun ei silti ole syytä vetää täysin överiksi luontaista tyyliäsi, koska silloin ihmiset ainakin kaikkoavat ympäriltäsi. Jokaisessa meissä kun on kumminkin lukemattomasti erilaisia vivahteita, vaikka tietty perusvire ja -luonne siellä pohjalla vaikuttaakin.

Vierailija
32/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pätevä jossain tai monissa asioissa ja he kadehtivat sinua.

Vierailija
33/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan ajasta ihmiset miettivät itseään. Todennäköisesti kuvittelet, että ihmiset eivät sinusta pidä ja alat käyttäytyä sen mukaisesti. Todellisuudessa aikuiset ihmiset ovat rutiini-ihmisten kanssa eli tutut työkaverit ja vapaa-ajan kaverit. Roikkujat löytävät automaattisesti toisensa ja me muut sitten emme aikuisena montaa hyvää ystävää edes omaa.

Monet naiset ovat joka tapauksessa hankalia ihmisiä. Älä yritä miellyttää heitä, ei siitä ole hyötyä, päinvastoin. Epäloogisesti kohtelevat hiukan paremmin, jos kohtelet heitä vähän "huonommin".

Vierailija
34/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu yksi josta ei pidetä. Minua on sanottu valoisaksi ja empaattiseksi. Olen kohtelias ja ystävällinen mutta vähän etäinen eli en juoruile enkä harrasta mitään naisellisia kotkotuksia jne.

Naapureista suurin osa kääntää päänsä pois. Moni katsoo halveksuvasti eikä tervehdi tms. Miehelleni tervehtivät. Mieheni taas voi kommentoida rumastikkin selän takana näitä naapureita.

Olen ihan tavallisen näköinen ja yritän nähdä aina kokonaisuuksia eli ihmisten hyvät ja huonot puolet. Porukoissa jään ulkopuolelle ja minulle ollaan jopa ilkeitä päin näköä ja vihjaillaan ikävästi.

Vierailija
35/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se miellyttämisenhalu. Ihmiset haluaa tasavertaista seuraa, eikä mitään miellyttäjää. Miellyttäjät vaativat muita pitämään heistä ja se on rasittavaa.

Mutta nämä instakuvakerjäystykkäyksethän on juuri tuota rasittavaa huomaa minut kerjäystä. Ei ole lapsena saanut sitä huomioo tarpeeksi.

Vierailija
36/36 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ammattiavustajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi