Kauanko sinulla kestää pinnoitettu paistinpannu?
Kommentit (30)
Nykyisiä olen käyttänyt 5 vuotta, eikä näy naarmuja vieläkään. Asun kyllä yksin, joten käyttö on varmaan vähäisempää kuin lapsiperheessä.
Induktioliesi on noille myrkkyä kun se kuumentaa liikaa. Meillä toi Swiss Diamond on ollu hyvä, kestää huomattavasti paremmin.
Heikkolan lätkät menevät kuukaudessa mutta hintansa takia ei rahallista merkitystä.
Liitin tarjouspannulla mennyt vuosiakin.
Mulla oli ennen valurautapannuihin siirtymistä Hackmannin joku perus-teflon, ja se kesti kymmenisen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Induktioliesi on noille myrkkyä kun se kuumentaa liikaa. Meillä toi Swiss Diamond on ollu hyvä, kestää huomattavasti paremmin.
Mun induktiossa on ihmeellinen nappula jolla lämpöä voi säätää. Oletko idiootti joka hehkuttaa tyhjää pannua?
5 minuuttia. Ostan aina uuden jokaisen käyttökerran jälkeen.
Hah, pannu joka ei kestä lämmitystä!
Huonoimmat on ollut 5v ja paremmista en osaa sano kun ovat vieläkin kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Höpötilöpöti. Pannua ei voi kuumentaa liikaa. Kaikki ruoka savuaa jo paljon alemmissa lämpötiloissa.
No tyhjänä tietysti, jos joku ottaa hullun riskin.
Vuoden. Sitten alkaa pinnoite lähteä irti.
Minulla on lidlin tarttumaton pinta 10€
Hyvin käsitelty, pinta parantunut. Ei ota kiinni mikään. Tulee kestämään. Tuuria.
Se ei tosin ole tuuria että olen käyttänyt lämpötiloja ja pessyt oikealla tavalla jotta se tosiaan on kestävä mutta se tarvii samanlaista käsittelyä jatkossakin.
Vihaan sitä että pannu laitetaan täydelle teholle. Tosin pistää viellä vihaisemmaksi ne ketkä eivät opeta muita ja pitävät omaa mielipidettään maapallon historian alkulähteenä.
Kestää ja "kestää". Monissa pinnoite pysyy, mutta tarttuminen alkaa jo kuukaudessa ;-(
Vuosi. Useampi pannu perheessä käytössä. Minä käytän pääasiassa hiiliteräspannua tai rautapannua.
Teinit kokkaa muilla ja vuoden päästä käyttökelvottomia vaikka ohjeistettu käytössä.
Ikeasta ja Lidlistä ihan kelpo pannut ostanu, harmittaa vaan heitellä roskiin.
Oon koittanut myös kalliimpia, mutta ihan sama merkistä ( alle 50e pannu) riippumatta.
Kunnon pannuun valmis satsaamaan, en pinnoitettuun/tefloniin.
N. vuoden. Pesen astianpesukoneessa ja käyttö on päivittäistä, joka voi vaikuttaa asiaan.
Fiskars Hard face. Vuoden... alkoi jo keskeltä vaalenemaan. Kallis oli vielä!
Onko kellään tietoa mistä saa non stick pannua joka kestää 30 vuotta? Ei oo varaa ostaa jatkuvasti uutta.
Ei se pelkästään ratkaise, miten usein pannua käytät, vaan pikemminkin, miten sitä käytät. Et kuumenna pannua tyhjänä, vaan tipautat siihen jo kuumennusvaiheessa rasvaa tai pelkkää vettä. Otat paistettavat huoneenlämpöön hyvissä ajoin, jolloin pannu ei jäähdy, kun panet lihat, kalat tai makkarat kypsymään tai kuumentumaan. Laske hieman lämpöä, ettei pannu ala kärytä. Ja vielä: älä käytä metallisia työvälineitä. Pese pannu tiskiharjalla ja miedolla pesuaineella käytön jälkeen. Suositushan on, ettei pannua pidä pestä koneessa, mutta tunnustan, kyllä se pannu usein menee koneeseen. Ei ole kärsinyt. Näillä ohjeilla pannu säilyy pitkään käyttökelpoisena. Kun pinnoitus alkaa kulua, vaihdan uuteen. Itse asiassa minulla on kaksi erilaista pinnoitettua pannua, perinteinen ja keraaminen. Valitsen pannun sen mukaan, onko tarkoitus vain kuumentaa ruokaa (keraaminen) vai paistaa, kypsentää (perinteinen). Kyllähän se valurautapannu olisi lyömätön esim. ruskeaa kastiketta tehdessä tai lettuja paistettaessa, mutta valitettavan vähälle käytölle on viime aikoina jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Fiskars Hard face. Vuoden... alkoi jo keskeltä vaalenemaan. Kallis oli vielä!
Onko kellään tietoa mistä saa non stick pannua joka kestää 30 vuotta? Ei oo varaa ostaa jatkuvasti uutta.
Ei kestä swiss diamondkaan. Ei edes muovisilla välineillä. Puu olisi ehkä pehmeämpi ja silloin saattaisi kestää ehkä pitempään.
On se kumma että kestäviä ei osata/haluta tehdä. Mainoksissa toisin kyllä mainostetaan, että kestää melkein mitä vaan.
Hackmanin kovanaama ollut vuodesta 2000. Sitä ei ole koskaan pesty koneessa vaan aina käsin joten on hyvässä kunnossa edelleen. Vuosi tarkkaan muistissa koska saatiin kihlajaislahjaksi mummoltani rahaa jolla tuo pannu ostettiin :)
Vierailija kirjoitti:
Hackmanin kovanaama ollut vuodesta 2000. Sitä ei ole koskaan pesty koneessa vaan aina käsin joten on hyvässä kunnossa edelleen. Vuosi tarkkaan muistissa koska saatiin kihlajaislahjaksi mummoltani rahaa jolla tuo pannu ostettiin :)
Kovanaama täälläkin. On kestänyt kuusi vuotta. Ei tartu mikään, kananmuna vaan liitelee pannulla.
Meni monta vuodessa kunnes ostin testivoittajan. Green Pan Barcelona on nyt kolmatta vuotta.
Rautapannuaskartelun tuuppasin kaapin perälle. Voin ostaa lapsille Barcelonat kun muuttavat kotoa ja panna rautapannun metallinkeräykseen. :-)