Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo viides koulu Uudella maalla: Mäntsälässa kirkonkylän koululla 11 lasta asetettu karanteeniin koronaviruskaranteenin vuoksi

Vierailija
18.05.2020 |

https://www.keski-uudenmaansote.fi/ajankohtaista/mantsalassa-kirkonkyla…

Muut varmistetut
Porvoo
Sipoon Söderkulla
Itäkeskus
Kannelmäki
Mäntsälä

Lisäksi vantaalla altistus ennen etäopetuksen päättymistä

Kommentit (436)

Vierailija
301/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP: mikäs se tällainen uusi maa on? Missä päin maailmaa sijaitsee?

Esimerkiksi kännykän kapeassa syöttöruudussa ja pienessä näppäimistössä?

T. joku joka ei ole äly- ja oivallusrajoitteinen

Mun luuri osaa kyllä kirjoittaa Uusimaa,  olisko sunkin aika päivittää omas.

Vierailija
302/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikista tapauksista ollut tieto uutisissa?

Päiväkodeista ei uutisoida. Tiedän varmasti, koska lapseni päiväkodissa todettiin aiemmin eikä siitä ole kerrottu missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät käytä ennakoivaa tekstinsyöttöä, lisäksi se ei ole Uusimaalla vaan Uudellamaalla. 

Vierailija
304/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuullut päiväkotitapauksista, mistä ei olla tiedotettu eteenpäin. Olisi hyvä tietää tarkemmin niin voisi miettiä, viedäkö lapsi päiväkotiin vai pitääkö mielummin kotona. 

Vierailija
305/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään ymmärrä tämän palstan sensuuritoimia. Viestissäni ei ollut mitään asiatonta/kiellettyä. Tekeekö modet joskus näitä kiusallaan?

Vierailija
306/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modet ainakin poistanut tänne linkkejä Wilman kuvakaappauksista.

Vierailija
307/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät käytä ennakoivaa tekstinsyöttöä, lisäksi se ei ole Uusimaalla vaan Uudellamaalla. 

No siinä tapauksessa olisit varmaan itse osannut sen kirjoittaa oikein jos niin fiksu olet ;) Mistäköhän vedit tuon taivutuksen tohon mukaan, en ainakaan ole ko. sanan taivutuksesta keskustellut täällä, mutta eiköhän se nykyaikainen luuri osaa senkin ja omalla kohdalla myös luurin omistaja. Yksinkertainen tosiasia nyt vaan sattuu olemaan, että tosi moni ei hallitse yhdyssanoja ja näkyy etenkin täällä usein, hieno homma jos olet niin etevä että tuollaisen perustaidon osaat.

Vierailija
308/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua siis niin surettaa ja suututtaa tämä!!!

Kuinka kukaan ei näe, että tässä tehdään ihmiskoetta yhteiskunnan hyväksi?

Tietenkin koulut avattiin sen takia, että saadaan opettajat sairastamaan pitkän kesäloman ajaksi, jotta ovat työkuntoisia syksyllä - ne ketkä Ylipäätään ovat elossa eivätkä ole vammautuneet.

Valehdeltiin, että lapset eivät tartuta, koska se näyttää siltä sen takia, kun heillä ei ole oireita niin paljon. Eli tartuttajat eivät jää kiinni.

Herätkää ihmiset pliis!!! Älkää pliis suostuko tähän enää!

Nää rajoitusten purkamiset pitää nyt lopettaa koska ihmiset sairastuu koko ajan lisää. Se tarkoittaa sitä, että hallitus kaikessa hiljaisuudessa sallii tappavan kulkutaudin leviämisen väestössä. Se on tartuntatautilain vastaista. He eivät voi sanoillaan peitellä totuutta enää!!!

Vastustakaa! Tehdään yhdessä jotain!?

Vierailija
309/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kuullut päiväkotitapauksista, mistä ei olla tiedotettu eteenpäin. Olisi hyvä tietää tarkemmin niin voisi miettiä, viedäkö lapsi päiväkotiin vai pitääkö mielummin kotona. 

Tiedotettu eteenpäin.. siis kenelle? Eiköhän ne ilmoita sinulle jos asia koskettaa lastasi jotenkin? Jos ei, niin voisimmeko olla kohteliaita ja suhtautua toisten altistumiseen/sairastumiseen heidän yksityisasianaan?

Vierailija
310/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika nyt. Eikö ole hyvä, että on varmuuden vuoksi asetettu karanteeniin mahdollisesti ALTISTUNEET. Ei tarkoita, että karanteeniin asetetuilla olisi tartunta.

Vierailija
311/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin koulut avattiin sen takia, että saadaan opettajat sairastamaan pitkän kesäloman ajaksi, jotta ovat työkuntoisia syksyllä - ne ketkä Ylipäätään ovat elossa eivätkä ole vammautuneet.

Valehdeltiin, että lapset eivät tartuta, koska se näyttää siltä sen takia, kun heillä ei ole oireita niin paljon. Eli tartuttajat eivät jää kiinni.

Nää rajoitusten purkamiset pitää nyt lopettaa koska ihmiset sairastuu koko ajan lisää. Se tarkoittaa sitä, että hallitus kaikessa hiljaisuudessa sallii tappavan kulkutaudin leviämisen väestössä. Se on tartuntatautilain vastaista. He eivät voi sanoillaan peitellä totuutta enää!!!

Kummasti noi todettujen tapausten määrät nyt kuitenkin vähenee ja sairaalahoitoa tarvitsrvien määrä laskee. Lopeta nyt toi hysterisointi ja pysy itse poterossasi.

Vierailija
312/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Tanskassa ja Norjassa tartuntatapaukset hiipuu edelleen vaikka koulut ovat olleet auki jo viikkoja.

Vierailija
313/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmasti ilmoitetaan niille, joita asia koskee.

Vierailija
314/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa ja norjassa on pienet ryhmäkoot, eikä yläkouluja ollut auki ennen huhtikuuta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006493695.html?utm_campaign=tf-IS&ut…

https://www.dr.dk/nyheder/politik/kaare-moelbak-loefter-pegefingeren-do…

Kåre Mølbak: Teini-ikäisillä kaksi kertaa enemmän koronatartuntoja.

Tartunnan saaneiden nuorten määrä kasvaa, ja tämä aiheuttaa SSI: n johtajalle varoituksen nuorille.

Koronavirusinfektio etenee Tanskassa, mutta se ei koske kaikkia ikäryhmiä.

Koska tartunnan saaneiden ihmisten määrä yhteisössä jatkaa laskuaan ja vankien lukumäärä on sama, Statens Serum Institut -yksikön tekninen johtaja Kåre Mølbak näkee nyt huolestuttavan trendin. Nuoret tarttuvat entistä enemmän. Itse asiassa niin paljon, että ikäryhmässä 13 - 19 vuotta on kaksinkertaistunut.

- Tämä on uusi suuntaus, jota emme ole nähneet aikaisemmin. Näimme kaksinkertaistumisen huhtikuussa, kertoo Kåre Mølbak.

Vertailun vuoksi tartuttamme keskimäärin 0,9 muuta ihmistä. Se on ns. tartuttavuusluku RO.

Hän on esitellyt luvut myös Folketingin tänään toimiville puoluejohtajille, jotka käyttävät niitä päätöksenteon pohjana ennen päätöksentekoa siitä, pitäisikö nuorten palata peruskoulun vanhimpiin luokkiin vai keskiasteen koulutukseen, kun siirrymme uuteen avaamisvaiheeseen.

Vierailija
315/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa on tullut tuloksia suurimmasta - ja ensimmäisestä - kokeilusta, joka on tehty lastentarhojen ja koulujen sulkemisen vaikutuksesta viruksen leviämiseen suuressa Norjan kaupungissa. Tutkijat tekivät kokeen 75000  asukkaan kaupungissa, tulos kertoi miten Norja voi taistella koronavirusta vastaan.

Mitä tapahtuu, kun lastentarhat ja koulut avataan uudelleen? Ainutlaatuinen koe, joka perustuu suureen Norjan kaupunkiin, osoittaa, että suljetuilla lastentarhoilla ja 1. - 3. luokalla on vain kohtalainen vaikutus koronavirukseen.

Mutta jos kaikki koulut avataan, tilanteesta tulee nopeasti tuhoisa. Linkissä animaatio.

https://www.aftenposten.no/norge/i/pLeGGE/forskerne-gjorde-et-eksperime…

UiT Norjan arktisen yliopiston tutkimusryhmä otti käyttöön maailman johtavan virusmallin Imperial Collegessa. Tämä oli perusta hallituksen ja terveysviranomaisten päätökselle sulkea suuri osa Norjasta.

Vierailija
316/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi koulu, Vantaalla 70 karanteeniin

Ruusuvuoren koulun oppilaita ja henkilökuntaa karanteeniin koronavirusaltistuksen vuoksi

https://www.vantaa.fi/uutisia/kaikki_uutiset/101/0/151205?language=fi

Vierailija
317/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas uusi koulu, Vantaalla 70 karanteeniin

Ruusuvuoren koulun oppilaita ja henkilökuntaa karanteeniin koronavirusaltistuksen vuoksi

https://www.vantaa.fi/uutisia/kaikki_uutiset/101/0/151205?language=fi

Vauhti kiihtyy

Vierailija
318/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläpä yksi ope pk-seudulta menossa testiin lievien flunssaoireiden vuoksi. Jos näyttää positiivista (yläkoulu) niin olen ehtinyt altistaa 180 oppilasta kiertämällä joka tunti eri ryhmillä sekaisin 7 - 9 luokkalaisia. Oppilaat pysyy samassa tilassa, mutta ope kiertää eli kanssani samoja näppiksiä ja kaukosäätimiä on käyttänyt 30 kollegaa. Välkät on oltu ulkona, mutta käytävillä turvavälit on mahdottomia eivätkä teinit välitä niistä muutenkaan. Ruokailtu on porrastetusti, mutta linjastolla silti 150 oppilasta kerrallaan.

Ai niin, koulut alkoi torstaina ja omat oireena maanantaina illalla. Etäopetuksen ajan olen ollut täysin eristyksissä ja tilannut ruuat netistä. Eli mikä tämä flunssa sitten onkaan, niin koulusta tämä on tullut kaikesta käsienpesusta huolimatta. Ja jos tämä pöpö tarttui, niin ihan samalla tavalla se koronakin voi koulussa levitä.

Oma vaimo kanssa ja itse olen myös töissä ja lapset koulussa, koska vuokrat on niin korkeat ettei tukien varaan voi vaan jäädä. Työttömyys on niin kurjaa ettei kukaan taloudellisesti halua lähteä siihen rumbaan vuosiksi sen takia että irtisanoutuu vuoden sopparista.

Eli tauti tulee tarttumaan meidän perheen kautta todella moniin kymmeniin ellei satoihin ihmisiin, jos tulee tarttuakseen.

Ajateltiin aluksi että ei mitään järkeä kun itse olen hoitotyötä tekevä ja vaimo on opettaja, sitten on lapsia ja ei autoa. Käytetään kaikki julkisia ihan lapsia myöten.

Meidän perhe on potentiaalisesti ihan helvetin kova koronalinko.

Pakko tässä on talouden ylläpitämiseksi käytävä duunissa. Olisi ollut helpompaa itselle, jos vaimo olisi voinut hoitaa etätyönä opetukset ja minä ollut se perheen ainoa eräänlainen vaaratekijä, jonka saa vaikka eristykseen parvekkeelle pienessä kaksiossa, jossa asuu 6 henkilöä.

t. Potentiaalinen koronalinko

Vierailija
319/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suomessahan ei karanteeneja mitenkään valvota, eli mitä luultavemmin lapset rahvas-vanhempineen kirmaa huomenna ja viikonloppuna sukulaisten ja kavereiden luona vähän tartuttamassa :)

Vierailija
320/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, ne vastustaa jotka aikoinaan lintsasivat koulusta ja muutenkin jättävät äänestämättä puolueita. Kaikki muut jäävät työnjohtajan määräyksestä ylitöihinkin ja tottelevat auktoriteettejä.

Tätä se on kun kansalaisista kasvatetaan alisteisia.

Meikäläisiä on aina halveksuttu. Minä poltin tupakkaa jo 11-vuotiaana ja lintsailin koulusta milloin mistäkin syystä. En todellakaan laittanut lapsiani kouluun. En vain luota johtajiin.

HE haluavat aina hyötyä meistä muista.

Tässä olisi ajattelemista niille työnjohtajille, jotka olettaa että alaisten on jäätävä ylitöihin kyselemättä.

Aika halpamaista. Toivottavasti saatte koronan, koska kiltit ihmiset laittavat lapset kouluihin tahtomattaan, koska isompi auktoriteetti käskee niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi