Jo viides koulu Uudella maalla: Mäntsälässa kirkonkylän koululla 11 lasta asetettu karanteeniin koronaviruskaranteenin vuoksi
https://www.keski-uudenmaansote.fi/ajankohtaista/mantsalassa-kirkonkyla…
Muut varmistetut
Porvoo
Sipoon Söderkulla
Itäkeskus
Kannelmäki
Mäntsälä
Lisäksi vantaalla altistus ennen etäopetuksen päättymistä
Kommentit (436)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en maskia käytä vaikka se tulisi pakolliseksi. En myöskään käytä pyöräilykypärää.
Tämä on muuten vissi. Ja lapset pistin kouluun, ei ole tervettä nyhjöttää sisätiloissa viikkotolkulla.
Meidän perheen motto on kuolla mieluummin nuorena ja vapaana kuin vanhana ja vankeudessa.
Ei kuolemaa ja sairauksia pidä pelätä niin paljoa, ne on osa tätä elämää ja kiertokulkua.Luojan luomia ollaan kaikki, myös korona. Minä uskon että koronaan kuolleet olisi haettu taivaisten valtakuntiin muutoinkin, jollain muulla keinoin. Lapsiin ei pidä levittää hysteeristä pelkoa.
Minä en myöskään käytä turvavöitä tai noudata liikennevaloja!
Minäkin käytän turvavyötä aina, opin helposti kerrasta. Noudatan liikennevalojakin, yleisen turvallisuuden vuoksi. Kunnioitan suojatietä. Harmittaa hankkia pyörän takavalo, ostan sen silti ja käytän, ymmärrän takaatulevia autoilijoita. Johtuu varmaan siitä, että olen luojan luoma, tavallinen muista välittävä. Käytän maskia, koska en halua sairastua tai sairastuttaaa muita. Elän ja nautin. Raamatun mukaan minun pitäisi päästä taivaallisen valtakuntaan, done.
Voi veikkosta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt Australiassa tai Uudessa-Seelannissa?
Olen asunut molemmissa vuosia. Sattumoisin. En nyt haluisi varastaa tätä keskustelua joten toivotan kaikille hauskaa iltaa. On epäkohteliasta viedä keskustelua siihen suuntaan mihin sinä sitä juuri nyt olet viemässä.
Suosittelisin hyvien käytöstapojen opettelua ja nettikettiä kuntoon sinullekin :)
Vähän pitää vanhempana henkilönä näpäyttää ja pistää keskustelua pakettiin.
Pitää ottaa muut huomioon. Tämä on sellainen vähän vasemmistolainen arvo, mutta pidän sen siitä huolimatta. Vaikka minulla on varaa lätistä vaikka koko pitkä yö läpeensä.
Sanopa se hallitukselle.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna selviää.
Mikä? Ellei maskipakko tai kaikki taas suljetaan, kamala älämöly, mikä taho eniten huutaa niin sinne annetaan milardeja - järjestä viis. Kun ihmiset liikkuvat vapaammin, tartunnat leviävät, myös kouluissa. Jos huominen liittyy maskeihin, Suomen hallitus on täysin munannut itsensä maskin vastaisin puhein, ettei ne mitään auta. Jokunen lääkäri myös, varmuusvarasto täys fiasko, josta Pekonen viikkojen aikan toitotti mediassa että Suomi on varautunut hyvin suojavarusteissa. Vitsien vitsi, että kertoi että Suomen ulkopuolelta oli tullut mielenkiintoa varastoja kohtaan, jotta olisi ostettu tavaraa. Voi juma. Marin komppasi tuolloin Pekosta. Tähän kaikkeen ei ole kyllä myötämielisinkään kansalainen enää pystynyt muokkautumaan. Järki ja terveys edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en maskia käytä vaikka se tulisi pakolliseksi. En myöskään käytä pyöräilykypärää.
Tämä on muuten vissi. Ja lapset pistin kouluun, ei ole tervettä nyhjöttää sisätiloissa viikkotolkulla.
Meidän perheen motto on kuolla mieluummin nuorena ja vapaana kuin vanhana ja vankeudessa.
Ei kuolemaa ja sairauksia pidä pelätä niin paljoa, ne on osa tätä elämää ja kiertokulkua.Luojan luomia ollaan kaikki, myös korona. Minä uskon että koronaan kuolleet olisi haettu taivaisten valtakuntiin muutoinkin, jollain muulla keinoin. Lapsiin ei pidä levittää hysteeristä pelkoa.
Onpa jännää elämää teillä, varsinkin kun ette käytä pyöräilykypärää, ei meidänkään perhe käytä. Jos mulkkaa, niin omahan on päänsä, minunkin. Meilläkin eletään kuin viimeistä päivää, jokainen päivä on kullanarvoinen, sen tekee elämisen arvoiseksi perhe, läheiset, persoonallisuudet. Mutta ei tulisi mieleenkään vahingoittaa muita tai altistaa muita omilla toiminnoillaan tappavalle taudille. Siksi käytämme maskia varmuuden vuoksi, koska liikumme kodin ulkopuolella muiden ihmisten kanssa, emmekä voi tietää keneltä maskittomalta virus leviää. Kerro sinä, jos tiedät enemmän kuin maailman virustutkijat? Teidän perhe on taatusti poikkeava erinomaisuudessaan, ettette ainakaan levitä oireettomina. Meidä perhe ei ainakaan suostu luopumaan maskeista, ennenkun virus on taltutettu. Kehittyneitä pököpäitä ollaan.
Kyllä juuri näin.
Jokainen voi tulla yrittämään ja laittaa minulle naamaria päähän. Voin todeta että ei tule onnistumaan vaikka joukolla puetaan aikuisella päälle väkisillä naamaria.
Ei onnistu vaikka sakotetaan.
Yksikään älykäs tiedemies ei myöskään ole vakuuttanut minua että naamareista olisi hyötyä. Päinvastoin ne lisäävät vain tautien leviämistä.
Ei ympäristölläkään ole varaa maskeihin jotka roskaa luontoa.
Yli-ihminen kuules, sun päähäs ei maskita pakoteta, kuten jo muutamissa maissa, sakon uhalla. Voit levittää virusta toistaiseksi vapaasti, oireettomanakin. Mistä olet saanut päähäsi, kenties mainitsemaltasi joltain älykkäältä tiedemieheltä, että maskit levittävät tautia? Tiedossa on, että tauti leviää syljestä, maski pysäyttää syljen. Kangasmaskeja alkaa olemaan kohta Suomi pullollaan tarjonnassa, niissä etu että ovat ehkä jopa satoja kertaa käytettäviä verrattuna kirurgisiin tai ffp2 - p3 maskeihin. Kerro ihmeessä näkemyksesi, miten sairaaloissa korvataan ffp3 maskit, joista tosiaan koituu hirvittävät jätemäärät. Eikö olekin hassua, että jotkut kansalaiset eivät suojaa itseään, kun hallitus ei ole ohjeistanut. Ja siten suojaamalla saataisiin tämä älytön maskien kulutusmäärä vähennettyä terveydenhuolto puolella. Kun kaikki älyisivät että yksilön suojaamattomuuspuolella nostetaan terveydehuollon puolella kansalaisille maksettavaksi jonkun idiootin 35 vuorokauden sairaalohoito, sisältäen tehon. Kaikille ei ole näemmä vielä valjennut, että sinäkin siitä tulet maksamaan korotettuina veroina, palveluiden ja tuotteiden kallistumisella, sekä sohvalla makaamisetuuksien loppumisen, kitisten.
Niin kauan kun muut tupakoi ja tupakointi on laillista, niin minähän en maskeja käytä.
mistä ne mukulat ne tartunnat saaeikö vanhemmat yhtään katso niiden perään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käytän turvavyötä aina, opin helposti kerrasta. Noudatan liikennevalojakin, yleisen turvallisuuden vuoksi. Kunnioitan suojatietä. Harmittaa hankkia pyörän takavalo, ostan sen silti ja käytän, ymmärrän takaatulevia autoilijoita. Johtuu varmaan siitä, että olen luojan luoma, tavallinen muista välittävä. Käytän maskia, koska en halua sairastua tai sairastuttaaa muita. Elän ja nautin. Raamatun mukaan minun pitäisi päästä taivaallisen valtakuntaan, done.
Tuollaisten ihmisten ansiosta on nyt lapsia koulussa melkein koko liuta. Kun ei kukaan uskalla vastustaa auktoriteettejä.
Minä olen aina pienestä pitäen rikkonut sääntöjä. Vanhempani olivat ns. anarkisteja ja fil.maistereita.
Sain vapaasti lintsata koulusta jos sille tuntui.
Olin koulukiusattu ja asialle ei tehty koulun puolelta mitään, joten minulla oli aika paljon vapaapäiviä viikossa.
Etäopiskelu olisi ollut ratkaisu tuohonkin.
vanhempani liberaalit nerot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten ihmisten ansiosta on nyt lapsia koulussa melkein koko liuta. Kun ei kukaan uskalla vastustaa auktoriteettejä.
Minä olen aina pienestä pitäen rikkonut sääntöjä. Vanhempani olivat ns. anarkisteja ja fil.maistereita.
Sain vapaasti lintsata koulusta jos sille tuntui.
Olin koulukiusattu ja asialle ei tehty koulun puolelta mitään, joten minulla oli aika paljon vapaapäiviä viikossa.
Etäopiskelu olisi ollut ratkaisu tuohonkin.
Taivaan tosi. Jotenkin tulee surullinen olo kun ihminen kiltisti seisoo liikennevalojen edessä ja liikennettä ei näy missään.
Samasta syystä ne lapsetkin laitettiin uhrialttarille.
Liika tottelevaisuus auktoriteettejä kohtaan. Tässäkin ketjussa oikein ylpeillään sillä miten osataan noudattaa typeriäkin sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
mistä ne mukulat ne tartunnat saaeikö vanhemmat yhtään katso niiden perään
Onhan niitä vanhempia edelleen olemassa jotka vähää välittävät muista ja pistävät ne niistelevät räkänokat kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäessä jälleen! Uus tiedote linkissä https://aijaa.com/XJoJ7d
Eli onko sama koulu? Tai ollut kontaktissa ekaan tartuntaan eli onko jatkotartunta?
Tämä on nyt uusi normaali. Pitää hyväksyä se, että yhteiskunnalle ei yksilön elämä enää ole niin tärkeää SDPn Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko sama koulu? Tai ollut kontaktissa ekaan tartuntaan eli onko jatkotartunta?
Tämä olisi tärkeä tieto. Eli onko tartunta tullut koulusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulujen määrä Suomessa oli vuoden 2019 lopussa 2 187. Oppilaita näissä 550400. Yhteensä erilaisia oppilaitoksia oli 3175. Näissä opiskeli noin 1,84 miljoonaa opiskelijaa. Ei kai joku oikeasti ajattele ja ehdota, että kaikki oppilaitokset pitäisi pitää kinni niin kauan ja aina, kun jossakin oppilaitoksessa todetaan jollakin koronatartunta?
Kyllä nää hysteerikkomammat taitaa niin ajatella😅
Mitäköhän ne tekee syksyllä kun tulee taas voimakkaampi aalto ja tauti lähtee oikeasti taas tarttumaan? En usko, että koko Suomen kouluja enää suljetaan, ehkä pk-seutu ja työnantajat ei enää suostu etätöihin. Voivoivoii. Tämän kanssa on kuulkaa nyt vaan opittava elämään.
Meillä yliopistolla varaudutaan siihen mahdollisuuteen, että koko syksy opetetaan etänä. Kesällä ei ole asiaa työpaikalle kuin erityisluvalla. Siellä taitaa olla "hysteerikkomammat" päättämässä. Jos nyt olisi pidetty muutaman viikon kunnollinen sulku (ja pysyvä sulku rajoilla ongelma-alueille) koko ongelma olisi jo kesäkuussa hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi tärkeä tieto. Eli onko tartunta tullut koulusta?
Meidän Wilma viestissä tätä ei huoltajille kerrottu.
Cambridgen yliopistossa hysteerikkomammat vauhdissa!!! Salmisen Mika nauraa partaansa.
Cambridgen yliopisto siirtää kaikki tulevan lukuvuotensa luennot verkkoon, kertovat muun muassa yhdysvaltalaislehti The New York Times sekä Britannian yleisradioyhtiö BBC. Lähiopetuksena järjestettäviä luentoja ei näin ole lainkaan. Lukukausi alkaa lokakuussa ja päättyy kesällä 2021.
Julkaisemassaan lausunnossa Cambridgen yliopisto totesi, että on todennäköistä, että sosiaalista eristäytymistä vaaditaan jatkossakin. Yliopiston mukaan päätöstä harkitaan uudelleen, jos viralliset koronaviruslinjaukset muuttuvat.
Yliopisto kertoo The New York Timesin mukaan, että pienempiä opetusryhmiä voi olla mahdollista järjestää, jos turvaväleistä pystytään pitämään huolta.
Cambridgen yliopiston opetus on ollut koronavirustilanteen vuoksi verkkopohjaista maaliskuusta lähtien. Verkko-opetuksesta huolimatta lukukausimaksut voidaan periä BBC:n mukaan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tämä jo se Lin kaipaama koulutartunta?
Vierailija kirjoitti:
Cambridgen yliopistossa hysteerikkomammat vauhdissa!!! Salmisen Mika nauraa partaansa.
Cambridgen yliopisto siirtää kaikki tulevan lukuvuotensa luennot verkkoon, kertovat muun muassa yhdysvaltalaislehti The New York Times sekä Britannian yleisradioyhtiö BBC. Lähiopetuksena järjestettäviä luentoja ei näin ole lainkaan. Lukukausi alkaa lokakuussa ja päättyy kesällä 2021.
Julkaisemassaan lausunnossa Cambridgen yliopisto totesi, että on todennäköistä, että sosiaalista eristäytymistä vaaditaan jatkossakin. Yliopiston mukaan päätöstä harkitaan uudelleen, jos viralliset koronaviruslinjaukset muuttuvat.
Yliopisto kertoo The New York Timesin mukaan, että pienempiä opetusryhmiä voi olla mahdollista järjestää, jos turvaväleistä pystytään pitämään huolta.
Cambridgen yliopiston opetus on ollut koronavirustilanteen vuoksi verkkopohjaista maaliskuusta lähtien. Verkko-opetuksesta huolimatta lukukausimaksut voidaan periä BBC:n mukaan normaalisti.
Huippuyliopisto ei halua riskeerata, että fiksuja ihmisiä kuolee useita tai että huippututkijoita on pitkään pois pelistä koronasairaana. Älykäs veto. Jos menetämme ihmiskunnan älymystön koronalle, niin ei ole kukaan kehittämässä uusia lääkkeitä, jne.
Myös opetus on laadukkaampaa, kun se heti suunnitellaan etäopetusta silmällä pitäen eikä niin, että siihen joudutaan turvautumaan paniikissa.
Vierailija kirjoitti:
Espoo, Kilonpuiston koulu. 1 tartunta todettu.
Tästä ei mitään vielä mediassa. Onneksi on tämä palsta niin vanhemmat saavat tiedon. Kouluhan ilmoittaa vain yhden luokan vanhemmille.
Yli-ihminen kuules, sun päähäs ei maskita pakoteta, kuten jo muutamissa maissa, sakon uhalla. Voit levittää virusta toistaiseksi vapaasti, oireettomanakin. Mistä olet saanut päähäsi, kenties mainitsemaltasi joltain älykkäältä tiedemieheltä, että maskit levittävät tautia? Tiedossa on, että tauti leviää syljestä, maski pysäyttää syljen. Kangasmaskeja alkaa olemaan kohta Suomi pullollaan tarjonnassa, niissä etu että ovat ehkä jopa satoja kertaa käytettäviä verrattuna kirurgisiin tai ffp2 - p3 maskeihin. Kerro ihmeessä näkemyksesi, miten sairaaloissa korvataan ffp3 maskit, joista tosiaan koituu hirvittävät jätemäärät. Eikö olekin hassua, että jotkut kansalaiset eivät suojaa itseään, kun hallitus ei ole ohjeistanut. Ja siten suojaamalla saataisiin tämä älytön maskien kulutusmäärä vähennettyä terveydenhuolto puolella. Kun kaikki älyisivät että yksilön suojaamattomuuspuolella nostetaan terveydehuollon puolella kansalaisille maksettavaksi jonkun idiootin 35 vuorokauden sairaalohoito, sisältäen tehon. Kaikille ei ole näemmä vielä valjennut, että sinäkin siitä tulet maksamaan korotettuina veroina, palveluiden ja tuotteiden kallistumisella, sekä sohvalla makaamisetuuksien loppumisen, kitisten.