Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita vanhempia, joiden esiteini-ikäinen poika on "hajamielinen haahuilija"

Vierailija
18.05.2020 |

Oma 11v. poikani on todellinen hajamielinen haahuilija. Hän pärjää koulussa ihan hyvin, mutta on rasittavuuteen asti hajamielinen. Aina saa olla pitämässä huolta, että poika muistaa lähteä esim. kouluun ajoissa tai muistaa tehdä kaikki läksyt jne. Poika on siis ainokaisemme, johtuukohan tämä siitä sitten?

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Apua kaivataan...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on syksyllä 9 täyttävä poika, joka on hajamielinen haahuilija.

Vierailija
2/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnekysymys. Meillä nuorempi poika oli samanlainen, mutta on tuo hajamielisyys ajan mittaan korjaantunut. Kokeet tuli aina yllätyksenä, koealueet oli hukassa ja välillä kirjatkin. Ajan myötä poika oppi pitämään huolta asioistaan. Esikoinen oli ihan toista maata. Lasten isä on hajamielinen, joten lienee periytynyt häneltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnekysymys. Meillä nuorempi poika oli samanlainen, mutta on tuo hajamielisyys ajan mittaan korjaantunut. Kokeet tuli aina yllätyksenä, koealueet oli hukassa ja välillä kirjatkin. Ajan myötä poika oppi pitämään huolta asioistaan. Esikoinen oli ihan toista maata. Lasten isä on hajamielinen, joten lienee periytynyt häneltä.

Kiitos tästä. =) Lohduttavaa, että saattaa tilanne parantua vuosien mittaan. Välillä vaan tuntuu, että hulluksi pian tulee...

Vierailija
4/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisellä on ja mielestäni ko poika on jonkintasoisesti autistinen.

Vierailija
5/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös pojalla kesti ennenkuin oppi huolehtimaan asioistaan. Aina kadonnut lompsa tai koulukirja, hanskoja piti ostaa jatkuvalla syötöllä ja harrastuksiin lähtö unohtui vaikka muistutin.

Nyt menossa syksyllä lukioon ja hoiti esim.etäkoulun tosi napakasti ja muutenkin todella omatoiminen niinkuin aikuisuuden kynnyksellä olevan pitääkin.

Kypsyminen vie oman aikansa, en olisi huolissani.

Vierailija
6/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempansa tosin eivät havaitse mitään epänormaalia hänessä, rakkaus on sokea.

Vierailija
7/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa ADD.

t. Adhd-pojan äiti

Vierailija
8/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa ADD.

t. Adhd-pojan äiti

Itse asiassa olen tätä epäillytkin. Myös itselläni, vaikka aikuinen olenkin.

Ap

Vierailija
9/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melko normaalilta tuon ikäiseltä. En mitään diagnooseja lähtisi tekemään pelkästään tuon perusteella. 

Vierailija
10/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissani. 11-vuotias on vielä ihan lapsi. Oppii kyllä vastuullisemmaksi ajallaan. 

Vierailija
11/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sinä näet omiasi. Ellei sinulla ole alan koulutusta, on turha edes yrittää tehdä diagnooseja mutulla. 

Vierailija
12/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi huolissani. 11-vuotias on vielä ihan lapsi. Oppii kyllä vastuullisemmaksi ajallaan. 

On oikein kutsua lasta lapseksi, eikä miksikään tiedätte kyllä.

Vierailija
13/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei lapsia ole, mutta poikasi kuulostaa ihan minulta 10-12-vuotiaana. Ihan normaaliksi ja vastuulliseksi aikuiseksi kasvoin, joten en usko että sinullakaan on syytä huoleen. Haahuilu on toisilla verissä ja tietty ikä lisää sitä :)

Vierailija
14/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä. =) Lohduttavaa, että saattaa tilanne parantua vuosien mittaan. Välillä vaan tuntuu, että hulluksi pian tulee...

Olin joskus menossa pojan 5-luokan vanhempainiltaan ja kysyin pojalta, onko hänellä jotain, joka pitää ottaa esille. Poika sanoi, että koealueet kerrotaan huonosti, hän ei tiedä, mitä pitää lukea. Menin sitten sanomaan sen opettajalle. Opettajalla pullistui silmät päästä, hän piti minulle esitelmän aiheesta ja paukutti kädellään taulua, johon oli merkitty hyvin tarkkaan mitä kirjasta pitää lukea. Samaan kohtaan opettaja kirjoitti jokaisen koealueen tiedot. Että minua hävetti. Opettaja sanoi lisäksi, että hän ei ole koskaan nähnyt yhtä hajamielistä ja unohtelevaa oppilasta. Luikin korvat luimussa kotiin ja sanoin pojalle, että katso joskus taululle.

Vierailija
15/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 15-vuotiastanikin saa välillä muistutella läksyistä yms. Ei hätää ap, kyllä ne lapset aikanaan oppivat omatoimisiksikin. 

Vierailija
16/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuollainen. Unohtelin jatkuvasti koulukirjoja, jumppavaatteita, astmalääkettä jne. kotiin. Onneksi asuin lähellä koulua, niin sain käydä hakemassa niitä välitunnilla. Läksyt myös unohdin tehdä usein. Se oli outoa. Koulussa yritin oikein takoa kallooni, että "tee nyt ne läksyt heti, kun menete kotiin! Tee läksyt, tee läksyt!" mutta silti unohdin ne heti, kun olin päässyt kotiin. Siellä oli niin paljon kaikkea muuta kivaa tekemistä, joka sitten vei huomioni. Asia ratkesi sillä, että aloin kirjoittaa kaikki läksyni erilliseen vihkoon. Siitä aina katsoin mitä tehtäviä piti tehdä. Yläasteeseen mennessä olin oppinut huolellisemmaksi, enkä silloin enää niin kovasti unohdellut asioita. Vielä näin aikuisenakin olen hajamielinen, mutta pärjään elämässä silti ihan hyvin. Joskus mietin, että minulla saattaisi olla ADD, mutta en ole hakeutunut tutkimuksiin.

Vierailija
17/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen äiti ja hajamielinen haahuilija. Ei kovin hyvä yhdistelmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi