Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella sinua ei ole valittu hakemaasi työhön?

Vierailija
18.05.2020 |

Mikä on oudoin, asiattomin tai asiallisin perustelu ollut miksi et ole tullut valituksi hakemaasi avoimeen työhön?

Itse olen työskennellyt vuoden-kahden määräaikaisuuksissa eri projekteissa ja hankkeissa n.kymmenen vuoden ajan. Nyt minua ei valittu vakkariksi sillä perusteella,kun ei ole kokemusta pysyvästä työstä. Toinen peruste oli taasen se,että on liian laajasti työkokemusta :D :D

En tiedä itkeäkkö vai nauraa,koska kymmenen vuotta sitten vastavalmistuneena en meinannut kelvata mihinkään töihin,kun ei ollut tarpeeksi ja monipuolisesti työkokemusta.

Kerran jäi työpaikka saamatta siksi,kun rekrytoija oli ex-miesystäväni kaveri. Haastatteluun mennessä en tiennyt kun haastatteluun kutsujan nimen ja yllätys oli melkoinen kun toisena haastattelijana oli tuo exän kaveri. Ja tietenkin tuo ex oli juuri se jonka kanssa suhde oli päättynyt myrskyisästi (hänellä paljastui vaimo ja lapset usean kuukauden seurustelun jälkeen sekä pari säätöä!!!) ja kumpikin haukkui suhteen jälkeen toisensa ja tuo kaverihan oli exän tukena haukkumassa minua (en ymmärrä tänä päivänäkään miten vika voi olla minussa,jos mies tulee ja iskee baarissa ja valehtelee usean kuukuden ajan?).

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vaihtaa tehtäviä firman sisällä. Molemmilla kerroilla sanottiin etten tullut valituksi koska olin luottohenkilö töissä mitä tein sillä hetkellä, eikä pomo halua että lähden. Mutta kun en halunnut enää tehdä kyseisiä hommia vaan ihan toisenlaista työtä. Vaihdoin työnantajan sellaiseen joka ei nähnyt asiassa mitään ongelmaa. 

Vierailija
42/69 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut ruotsia tarpeeksi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jäin ilman työpaikkaa, koska olin rehellinen. Hain Hesburgeriin siivoojaksi ja tuolloin poltin satunnaisesti tupakkaa (pari savuketta viikossa, ei edes joka päivä). Olin samaan aikaan töissä toisaalla ja sielläkään en koskaan työpäivän aikana tupakoinut. Näin ollen olisin ihan helposti voinut olla tupakoimatta tässäkin työssä. Ennen työhaastattelua sain puhelun, että poikaystäväni paras kaveri oli kuollut liikenneonnettomuudessa. Tottakai menin ihan tolaltani ja ajattelin, että nyt on pakko polttaa se savuke, että vähän rauhoitun. Tiesin, että haisen sitten haastattelussa tupakalta, mutta siinä kohtaa ei hirveästi jaksanut sellaisesta stressata. Menin haastatteluun ja se meni mielestäni ihan kivasti. Mutta sitten haastattelija kysyi, tupakoinko. Sanoin totuudenmukaisesti, että kyllä tupakoin, mutta voin ihan hyvin olla töissä tupakoimatta. Enhän olisi voinut sanoa, että en tupakoi, kun tiesin, että haisen. Haastattelija sanoi, että heillä on linjana se, että töissä ei saa tupakoida, koska elintarvikkeet jne (mikä sinänsä oli jännä juttu, että siivoojan työaika oli tuntikausia ennen Hesburgerin avaamista eikä minun työkuvaani olisi edes kuulunut mikään ruoan valmistaminen). Ei auttanut selitys, että töissä en tupakoi. Ehkä olisi pitänyt valehdella, etten tupakoi ollenkaan. 

Vierailija
44/69 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haettiin määräaikaista puoleksi vuodeksi ja perusteltiin ettei valittu,koska ei haluttu tarjota niin lyhyttä työsuhdetta kuin vain 6kk:tta! Tämä on ollut ehkä paras.

Kuitenkin kiitettiin ja pyydettiin hakemaan uudelleen jos avautuu uusia paikkoja auki.

Vierailija
45/69 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei valittu pidempään sijaisuuteen koska sairastan reumaa. Tämän mulle kertoi toinen työntekijä. Aikaisemmin olin kelvannut lyhyiin sijaisuuksiin.

Vierailija
46/69 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesti paikkoihin on useita hakijoita ja haastateltavia ja viime kädessä fiilis on se, joka ratkaisee.

Eli vaikea siinä on sanoa syytä, kun peruste on vain se, että toinen henkilö vaikuttaa toista mukavammalta.

Itse yleensä teen töitä rekrytoimieni henkilöiden kanssa, joten jopa puhdasta osaamista/koulutusta tärkeämpi on se, että henkilö vaikuttaa kivalta. Sen verran on töitä tullut tehtyä, että työilmapiiri ja hauskat ihmiset on itselleni aika tärkeä juttu.

Vierailija
47/69 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olin haastattelussa pankissa ja naisjohtaja sanoi, että mulla on liia hyvä todistus. Ka oli vähän yli 9.

En kuulemma kauan viihtyisi niin simppelissä hommassa.

Vierailija
48/69 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut tarpeeksi hyvän näköinen ja edustava.

Työnantaja sanoi tämän vielä minulle itselle.

Työ olisi vaatinut jonkun verran matkustelua ja tapaamisia yhteistyötahojen kanssa.

Pukeudun siististi ja hiukset laitan ja meikkaan työpäiväksi,mutta se ei riittänyt tuohon tehtävän suorittamiseen kunnolla.

Myöhemmin sain tietää työhön valitun minua viisi vuotta nuoremman naisen jolla oli ripsipidennykset, huuli täytteet,suihkurusketus,rakennekynnet ja instakuvien perusteella silarit ja hiuspidennykset. Muovilla ja rahalla tehtyä ulkonäköä löytyi.

Kyseinen henkilö ei kauaa ollut kuitenkaan valitussa tehtävässä ja paikka tuli uudelleen hakuun,en hakenut enää,pitäköön tunkkinsa.

Vierailija
49/69 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan silloinen esimies ei voinut sietää minua, ja kun vakkaripaikka taas aukesi, olisi se järjestyksessä mennyt itsestäänselvästi minulle, kuten aiemmatkin: aina vuorollaan niille, jotka pisimpään olleet sijaisina siihen mennessä. Vakinaistettiin kuitenkin kylmänviileästi äskettäin taloon tullut, esimiehen mielestä ihana ihminen. Oli ihan mukava ja pätevö tyyppi, jolla kuitenkin kokemusta murto-osa omastani. No, enää en tuolla työskentele, ja kyseinen esimies sai maistaa omaa lääkettään myös pian tämän jälkeen...

Vierailija
50/69 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei nua tatuoidut  nenä renkaalla varustetut teini äidit tajuu että heidän paikkansa olisi kaatopaikalla kuormien kippaus paikkoja näyttämässä. luulevat olevansa normi ihmisiä

Vierailija
51/69 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin ylikoulutettu. Hain diplomi-insinöörin tutkinnolla tuotantotyöntekijän paikkaa. Kutsuivat kuitenkin haastatteluun vaikka tutkintoni näkyi cv:ssä. Haastattelija tuhlasi meidän molempien aikaa.

Vierailija
52/69 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut puhelinmyynnistä paikkaa koska ei ollut puhelinmyynnistä riittävästi kokemusta. Haastattelu oli perinpohjainen ja kesti yli puoli tuntia.

Vierailija
53/69 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto ohjasi sopimuskumppanilleen vuokratyöfimaan työilmoituksen perusteella. Aikansa haastateltuaan teini-ikäinen haastattelija alkoi tyrkyttää diipadaapa koulutuksia. Kun pyysin töitä, naureskeli ethän oikeasti ikäsi takia enää luule työllistyväsi (40+).

Vierailija
54/69 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mut valittiin tekemään sijaisuutta. Tosin laitettiin ilmoitusluontoisesti pois kun joku alalle ei-koulutettu esimiehen kaveri tarvitsi töitä. Olipa turha kysellä mua enää sinne myöhemmin töihin.

Vierailija
55/69 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mulle ole koskaan mitään selitelty. Suurinpaan osaan tulee vastaukseksi: "valintamme ei tällä kertaa valitettavasti osunut sinuun. Pidämme tietosi tallessa mahdollisia myöhempiä tilanteita varten". Ei ole koskaan tullut.

Olen peräänkin soitellut, että oliskos tietoa siitä paikasta. "ei ole vielä mitään päätöksiä tehty. Ollaan yhteyksissä sitten." - kerran oli silleen huvittava, kun tiesin, että kys duuniin oli ihminen palkattu kaksi viikkoa aikaisemmin ja oli jo töissä. Läheinen samassa firmassa töissä tiesi kertoa.

Sama, aina ilmoitetaan vaan että "päteviä hakijoita oli paljon ja valitettavasti valintamme ei tällä kertaa osunut sinuun". Aina tietysti lopussa toivotaan että "yrityksemme kiinnostaa työpaikkana jatkossakin". Näin jopa kerran kun haastattelussa jo lähes sovittiin alkavista töistä. 

Kerran nuorena hain työharjoitteluun työkkärin kautta ja harjoittelijaa hakeva yrittäjä ilmoittikin sitten haastattelun jälkeen ettei pystykään ottamaan harjoittelijaa. Pari viikkoa tästä kävelin ko liikkeen ohi, ovi oli auki ja siellä yrittäjä perehdytti uutta harjoittelijaa. 

Tällaisia valeita kun kuuntelee aikansa lakkaa uskomasta kehenkään. Luottamus työnantajiin pyöreä nolla. 

Vierailija
56/69 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut vain ne perus työhön palkattiin vähemmän pätevä pomon sukulainen ja työhön palkattiin vähemmän pätevä mies (olen nainen). 

Vierailija
57/69 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikoulutettu olen ollut moneenkin työhön. Tuo on ihan sairasta. Jos mä haen sitä paikkaa, enköhän itse tiedä ettei se vastaa mun koulutustasoa. Olen siis kotona lasten kanssa, mutta voisin tehdä pikku hommaa vaikka sit kirjallisia töitä, mutta koska olen lisensiaatti ja tehnyt potilastyötä, olen sit liian pätevä.

Vierailija
58/69 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain pätevänä opettajana työtä johon minulla oli soveltuvaa työkokemusta. Minua ei edes kutsuttu työhaastatteluun ja virallisessa valintapäätöksessä luki että paikka jätettiin täyttämättä koska ei löytynyt ketään sopivaa. Mutkan kautta sain tietää että kyseistä työtehtävää hoitamaan otettiin koulussa jo aiemmin työskennellyt epäpätevä (eli ei opettajan koulutusta) henkilö.

Eli koko homma oli täysin suunniteltu jo etukäteen. Paikka oli avoimessa haussa vain koska näennäisesti heidän oli pakko etsiä pätevää opettajaa siihen. Sitten he jättivät paikan täyttämättä ja pystyivät palkkaamaan sen epäpätevän rehtorille tutun henkilön "koska pätevää opettajaa ei etsinnästä huolimatta löytynyt".

Olen sittemmin siirtynyt koulumaailmasta muihin hommiin. Ihan käsittämättömän paljon tapahtuu kaikenlaista kyseenalaista hommaa rekryissä.

Vierailija
59/69 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tehnyt jo terävää määräaikaisena. Esimiehen kanssa ei ihan kemiat kohdanneet, mutta koska hän vaihtui toiseen hain paikkaa kun se vakinaistettiin. Tajusin kyllä heti, etten tule sitä saamaan, koska ilmeni, että ex-esimies oli valinnassa mukana. Niiden oli pakko roikottaa mua mukana ja roikuin, koska halusin nähdä millä perusteilla jättävät mut valitsematta.

Peruste oli se, että olen pätevä nykyiseen tehtävänkuvaan, mutta tulevaisuuden muuttuvaan tehtävänkuvaan en. Missään vaiheessa hakua ei kerrottu mitä tämä tulevaisuuden tehtävänkuva tulisi pitämään sisällään, tai että sellaista yleensä oltiin kaavailtu, eli en voinut millään ottaa kantaa siihen olisiko minusta sellaiseen vai ei. Hakuilmoitus oli sanasta sanaan samanlainen kuin aiemmin hakiessani ko. tehtävää.

Ex-esimies oli niitä, joilla oli oma vaihtuva näkemys hoitaa asioita. Jos ennakoin ja ajattelin itse, sain kritiikkiä, koska hänen tulee päättää nämä asiat. Seuraavalla kerralla sama asia, enkä sitten ennakoinut, koska hän oli niin selkeästi ilmoittanut että hän päättää. Sainkin sitten haukut kun kaikki pitää erikseen kertoa, olisi pitänyt olla oma-aloitteinen. Näitä oli paljon eri versioina, teit niin, näin tai noin, ikinä ei ollut hyvä.

Vierailija
60/69 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika menee hukkaan kirjoitti:

miksei nua tatuoidut  nenä renkaalla varustetut teini äidit tajuu että heidän paikkansa olisi kaatopaikalla kuormien kippaus paikkoja näyttämässä. luulevat olevansa normi ihmisiä

Teiniäiti

Nenärengas

Kaatopaikkakuorma

Normi-ihminen

Nämä nyt aluksi, minkä vuoksi itse kuulut siihen kaatopaikkaporukkaan.🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi