Miten toivot kiinnostuneen miehen lähestyvän sinua, miten et?
Kommentit (104)
Toivoisin, että mies tulisi juttelemaan ystävällisesti niitä näitä ja ehkä sen jälkeen pyytäisi numeroa tai ulos. Sama se tapahtuuko yöllä baarissa vai päivällä bussipysäkillä. Toivon myös että ymmärtää perääntyä, jos vastaan: ei kiitos.
En halua että tarrataan tisseihin tai perseeseen kiinni ja aletaan nuolemaan korvaa/muuta osaa naamastani. En halua tätä päivällä enkä yöllä. En halua kenenkään seuraavan minua jos sanon ei kiitos ja lähden kävelemään pois.
Vierailija kirjoitti:
No country of easy smiles kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette naiset siitä että mies kirjoittaa puh numeronsa paperin palalle ja ojentaa sen sulle ''vaikutat kivalta tyypiltä, lähetä vaikka tekstaria tai soita jos haluat jutella''? Tämä toki sen jälkeen jos on tuntunut jännitettä välillämme ja hymyjä on vaihdettu.
Jos se on ainoa vaihtoehto eli jompi kumpi on juoksemassa junaan tai lentokoneen lähtöportille tai muuta vastaavaa. Mutta jos se mies voisi halutessaan juuri siinä paikassa ja sillä hetkellä ryhtyä juttusille, niin leimaisin luuseriksi. Ei hänestä mitään hauskaa ja rentoa treffikumppania paljastu myöhemminkään, jos hän ei jo sillä hetkellä sellainen ole. Ja jos hän on ehtinyt tuntea jännitettä ja hymyjä on vaihdettu, niin kyllä hän olisi ehtinyt myös muutaman sanan vaihtaa. Johan tuon litanian kirjoittamiseenkin menee aikaa.
Eli omalla kohdallani ei pääsisi jatkoon, hymyilisin lempeän huvittuneesti.
Tarkoitin että puhelinnumero on vain siinä paperin palalla ja nuo muut sanotaan verbaalisesti. Noh antaa olla sitten :).
Kuten jo totesin, jos hänellä on lähtöportti sulkeutumassa tai juna lähdössä. Mutta jos hän pystyisi jäämään siihen juuri sillä hetkellä juttusille, niin pitäisin outona. Miksi minun pitäisi soittaa tai tekstata voidakseni jutella ihmisen kanssa, jonka kanssa voisin jutella juuri siinä ja silloin?
Että voidaan sopia ehkä myöhempi tapaaminen? Nainen voi itse päättää ottaako yhteyttä siihen numeroon. En menetä mitään. Vastaa käyntikortin antamista. Ihan yleinen tapa ulkomailla antaa lyhyen jutustelun jälkeen oma numero. Varmaan parempi suomalaisten naisten kohdalla pysyä baarissa lähestymisiin.
Pyytäisi juttelun lomassa vaik kahville, leffaan tai kävelylle. Mut mielummin niin et ei istuta vastapäätä ja sillain et pääsen livahtamaan äkkiä punastellen tilanteesta muualle sanottuani joo.
Ujo nainen
No juu.. Not gonna happen.. 😉
Kyllä: Asiallisesti ja selvinpäin
Ei: Epäasiallisesti ja kännissä (epäasiallinen kattaa myös ulkonäkökommentilla lähestymisen)
Vierailija kirjoitti:
Pyytäisi juttelun lomassa vaik kahville, leffaan tai kävelylle. Mut mielummin niin et ei istuta vastapäätä ja sillain et pääsen livahtamaan äkkiä punastellen tilanteesta muualle sanottuani joo.
Ujo nainenNo juu.. Not gonna happen.. 😉
Ujot naiset on söpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette naiset siitä että mies kirjoittaa puh numeronsa paperin palalle ja ojentaa sen sulle ''vaikutat kivalta tyypiltä, lähetä vaikka tekstaria tai soita jos haluat jutella''? Tämä toki sen jälkeen jos on tuntunut jännitettä välillämme ja hymyjä on vaihdettu.
Jos ilmassa on molemminpuolista kiinnostusta (hymyjä, katseita ym) ja jompikumpi tekee lähtöä, silloin kyllä, ehdottomasti hyvä idea. Tai jos on joku todellinen syy, miksi ei voi jäädä juttelemaan.
Silti voisi mieluummin mennä niin päin, että ensin mies tulisi juttelemaan ja sanoisi "Vaikutat kivalta tyypiltä, olisi kiva jutella enemmänkin, saanko vaikka antaa numeroni", ja kirjoittaisi sitten sen numeronsa. Ellen näkisi että mies kirjoittaa sen numeron varta vasten minulle, alkaisi epäilyttää, onko kyseessä tyyppi joka jakelee numeroaan toiveikkaana joka naiselle ja pitää mukanaan valmiiksi kirjoitettua puhelinnumeronippua.
Jos taas mies aikoo olla pidempään samassa paikassa enkä itsekään ole siitä lähdössä mihinkään, en ymmärrä miksi ei haluaisi jutella kanssani siinä hetkessä, jos kerran on kiinnostunut. Sellaisessa tilanteessa ehdottomasti parhaan vaikutelman itsestään saisi annettua jäämällä juttelemaan ja tutustumaan jo heti saman tien. Toisaalta, jos kyseessä on vaikka ujo mies joka lähestyy yhtä naista tiiviissä kaveriporukassa, voi ehkä selittää tätä sillä, että kertoo että juttelisi mieluusti rauhassa lisää, kun ei ole näin paljon hälinää ympärillä, tai jotakin.
Mutta joka tapauksessa iso plussa siitä, että mies ilmaisee kiinnostuksensa rehdisti ja rohkeasti eikä mitenkään limaisella tavalla. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on ainoa vaihtoehto eli jompi kumpi on juoksemassa junaan tai lentokoneen lähtöportille tai muuta vastaavaa. Mutta jos se mies voisi halutessaan juuri siinä paikassa ja sillä hetkellä ryhtyä juttusille, niin leimaisin luuseriksi. Ei hänestä mitään hauskaa ja rentoa treffikumppania paljastu myöhemminkään, jos hän ei jo sillä hetkellä sellainen ole. Ja jos hän on ehtinyt tuntea jännitettä ja hymyjä on vaihdettu, niin kyllä hän olisi ehtinyt myös muutaman sanan vaihtaa. Johan tuon litanian kirjoittamiseenkin menee aikaa.
Tarkoitin että puhelinnumero on vain siinä paperin palalla ja nuo muut sanotaan verbaalisesti. Noh antaa olla sitten :).
Kuten jo totesin, jos hänellä on lähtöportti sulkeutumassa tai juna lähdössä. Mutta jos hän pystyisi jäämään siihen juuri sillä hetkellä juttusille, niin pitäisin outona. Miksi minun pitäisi soittaa tai tekstata voidakseni jutella ihmisen kanssa, jonka kanssa voisin jutella juuri siinä ja silloin?
Että voidaan sopia ehkä myöhempi tapaaminen? Nainen voi itse päättää ottaako yhteyttä siihen numeroon. En menetä mitään. Vastaa käyntikortin antamista. Ihan yleinen tapa ulkomailla antaa lyhyen jutustelun jälkeen oma numero. Varmaan parempi suomalaisten naisten kohdalla pysyä baarissa lähestymisiin.
Mutta kun tuossa annettiin ymmärtää, ettei ensin ole sitä lyhyttä jutustelua. Sehän se koko pointti oli. Jos jutellaan ja viihdytään hyvin yhdessä, niin tuo on hyvä ja luonteva tapa mahdollistaa juttelun jatkuminen. Mutta jos miehellä ei ole mitään muuta sanottavaa kuin ujosti kakaistu "vaikutat kiinnostavalta" ja hän ojentaa jonkun paperilapun, niin eihän siinä ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun tuossa annettiin ymmärtää, ettei ensin ole sitä lyhyttä jutustelua. Sehän se koko pointti oli. Jos jutellaan ja viihdytään hyvin yhdessä, niin tuo on hyvä ja luonteva tapa mahdollistaa juttelun jatkuminen. Mutta jos miehellä ei ole mitään muuta sanottavaa kuin ujosti kakaistu "vaikutat kiinnostavalta" ja hän ojentaa jonkun paperilapun, niin eihän siinä ole mitään järkeä.
Ympäristö on ehkä sellainen missä ei voi jutella niin hirveän pitkää. Noh pitää katsoa jos nainen itse vaikka sitten ilmaisee kiinnostuksensa. Voi olla että kuvittelen vain asioita vaikka epäilen tässä tapauksessa vahvasti.
Miten ja missä tahansa, mutta oleellista on sanoa asia selkeästi ääneen. En koskaan ole ymmärtänyt, milloin mies on kiinnostunut ja milloin ei.
Vierailija kirjoitti:
Miten ja missä tahansa, mutta oleellista on sanoa asia selkeästi ääneen. En koskaan ole ymmärtänyt, milloin mies on kiinnostunut ja milloin ei.
Naisen kanssa on vähän sama. Silmiin katsomien ja hymyili, mikroilmeet, hermostuneisuus ja äänen kimeyttäminen voi tarkoittaa että nainen on vain mukava ja hänellä on hyvä päivä.
Suomessa taitaa kuitenkin helpointa olla baarissa naiseen tutustuminen ja sosiaalisesti hyväksytyintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ympäristö on ehkä sellainen missä ei voi jutella niin hirveän pitkää. Noh pitää katsoa jos nainen itse vaikka sitten ilmaisee kiinnostuksensa. Voi olla että kuvittelen vain asioita vaikka epäilen tässä tapauksessa vahvasti.
Älä nyt tuommoisesta luovuta, jos on kerran kiinnostusta ja epäilet että toisellakin olisi. Sano ääneen niin kuin asia on: "Täällä kun on vähän hankala jutella, mutta haluaisitko numeroni, jos joskus onnistuisi paremmin. Olisi kiva tutustua sinuun."
Kuten sanottu, se riippuu paikasta ja tilanteesta, miltä paperilapun antaminen yllättäen vaikuttaa. Ainakin itselleni tuli aiemmasta viestistä juuri se mielikuva, että olisi mahdollista jutella, mutta mies ei uskalla kuin hätäisesti lapun ojentaa. Totta kai, jos on tilanne, missä ei oikeasti pysty juttelemaan kunnolla, siihen vedoten voi tarjota vaikka sitä puhelinnumeroa. :) Suosittelisin kuitenkin ohjenuoraksi, että jos on mahdollisuus jutella, juttele nyt ihmeessä edes vähän aikaa kasvotusten.
Mieluiten viestillä ensin. Kasvokkain menee helposti kipsiin, vaikka tykkäis kovastikin.
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten viestillä ensin. Kasvokkain menee helposti kipsiin, vaikka tykkäis kovastikin.
Silloin on viestikin hyvä. :) Ole armollinen itsellesi, ja ajattele että tärkeintä kun ainakin olet rohkea ja yrität. :) Jos nainen pitää sinusta, hän kyllä tarttuu tilaisuuteen. Jos ei, älä jumiudu epäonnistumisen tunteeseen vaan mene eteenpäin ja kokeile toisen kerran uudelleen, kun löydät seuraavan josta tykkäät. :)
Ei ssattana älä tule mun kassalle ehdottelemaan. Siellä en voi sanoa, että suksi v*ttuun, koska olen töissä ja työasussa.
T. toinen vapaa kassa
Mä olen vähän ujo ja hidas lämpenemään eli suoraan treffikutsuun pamauttaisin varmasti saman tien ei ja kiirehtisin tilanteesta pakoon.
Mulle sopisi paremmin normaali juttelu ja sitä kautta tilanteen tunnustelu. Ei vaadi ihmeitä, esim. baarissa moikkaus ja voiko tässä istua hetken, jotain diipadaapaa että ootko yksin liikenteessä vai kaverin kanssa, musiikin tms kommentointia, ei niin väliä mitä se juttu on.
Yllättävän harvoin tällaista perusjuttelua tapahtuu, enemmän se on sitä että yritetään lähennellä jossain tanssilattialla, heitetään tosi tökeröä juttua tyyliin "haluutko mut viekkuun tänä yönä"/"pakko sanoo että oot tosi kaunis"/"mitäs mun tarttis tehdä et saisin tytöltä hymyn"
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vähän ujo ja hidas lämpenemään eli suoraan treffikutsuun pamauttaisin varmasti saman tien ei ja kiirehtisin tilanteesta pakoon.
Mulle sopisi paremmin normaali juttelu ja sitä kautta tilanteen tunnustelu. Ei vaadi ihmeitä, esim. baarissa moikkaus ja voiko tässä istua hetken, jotain diipadaapaa että ootko yksin liikenteessä vai kaverin kanssa, musiikin tms kommentointia, ei niin väliä mitä se juttu on.
Yllättävän harvoin tällaista perusjuttelua tapahtuu, enemmän se on sitä että yritetään lähennellä jossain tanssilattialla, heitetään tosi tökeröä juttua tyyliin "haluutko mut viekkuun tänä yönä"/"pakko sanoo että oot tosi kaunis"/"mitäs mun tarttis tehdä et saisin tytöltä hymyn"
Tässä varmaan tarkoitetaan muuta kuin baarissa lähestymistä. Kuka vaan pystyy baarissa lähistymään alkoholin vaikutuksen alaisena. Ei vaadi ihmeitä.
Rennosti juttelemalla jostain kevyestä tilanteeseen sopivasta asiasta. Ei mitään liian suunniteltua. Jutun pitää luistaa heti puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on tuttu: kysyä suoraan ja selkeästi treffeille, helppo vastata "kyllä" tai "ei".
Jos tuntematon: tulla jutustelemaan, jos hetki on luonteva. Tilanteesta riippuen, kysyä heti treffeille tai tutustua hieman lisää.
Minä en haluaisi kutsua treffeille, en edes silloin jos mies on tuttu ja itsellänikin ehkä orastavaa mielenkiintoa häntä kohtaan. Treffikutsu olisi kamalan painostava, koska silloin mies odottaisi minun jo olevan hänestä kiinnostunut enkä saisi mahdollisuutta ensin tutustua häneen ja sitten vasta miettiä, olenko hänestä kiinnostunut. Eli treffikutsuun vastaisin kieltävästi. Sen sijaan, jos mies pyytäisi kaljalle, seuraksi jonnekin keikalle, elokuvaan tms ja vieläpä puolihuolimattomasti tyyliin "Olen menossa paikkaan X, ei sinua kiinnostaisi lähteä mukaan?" niin varmasti lähtisin jos vähänkään olisin hänestä kiinnostunut.
Jos kyseessä on entuudestaan vieras ihminen, niin nro 3 kirjoitti jo saman, minkä itsekin olisin kirjoittanut. Eli ihan normaalisti lähestymällä, juttelemalla, reagoimalla omiin verbaaleihin ja nonverbaaleihin viesteihini.
Ei-lähestymiset:
- pyytämättä ja yllättäen eli jos en ole edes huomannut ihmistä tai yritän selkeästi kääntää katseeni poispäin hänestä osoittaakseni, etten halua hänen lähestyvän (ja/tai uppoudun kirjaan, kännykkään tms)
- humalassa
- töksäyttämällä pyyntöä kahville (tai treffeille) ennen kuin on edes juteltu siinä tilanteessa, missä kohdataan
- juoksemalla minut kiinni kertoakseen, että minulla on hyvä perse (sitäkin on tapahtunut)
Olenko ihan pihalla, kun minusta nämä nimenomaan on treffikutsuja? Tai siis harvemmin sitä varmaan sanotaan: haluatko lähteä kanssani treffeille.
Kaupassa, kadulla tai lenkillä ei ainakaan kannata. Silloin naisilla on muuta kiirettä. Itse olen huomannut että juttuun pääsee parhaiten harrastusporukassa.