Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut haluaa pitää mekkoja/hameita + epämukavia kenkiä vapaaehtoisesti?

Vierailija
18.05.2020 |

Tunnetko itsenne kauniiksi, vai mikä saa ostamaan ja pukeutumaan kuin leivos?
Itse en ole lapsuuden jälkeen pukenut mekkoa päälleni, korkokenkiä ym jyhlakenkiä en käytä.
Tuntuu vaan niin oudolta ajatella että joillekin tollaset on ihan normivaatteita ja oikein haluavat ne päälleen, itse en vois kuvitellakaan moista. 😱

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame on mukava vaatekappale. En vuosiin omistanut housuja, nyt minulta löytyy kolmet sellaiset, vähän vähemmän hameita. Hame puristaa ja kinnaa paikoista vähemmän, joku puolikellohelmainen on aivan ihana päällä. Ainoa ärsyttävä on sukkahousut, niitä on vaikea löytää mukavana.

En ole koskaan kokenut olevani hame päällä mikään LEIVOS XD Ei minun hameissani ole mitään tyllirimpsuja, ihan perus suoria hillitynvärisiä tai kellohelmaisia tummia hameita.

Vierailija
2/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisista vaatteista hameet ja mekot ovat mukavampia kuin suorat housut ja farkut. 

Myös pieni korko tuo mukavuutta kävelyyn. Valitsen lenkkaritkin niin, että niissä kanta on selvästi varvasta korkeammalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallisista vaatteista hameet ja mekot ovat mukavampia kuin suorat housut ja farkut. 

Myös pieni korko tuo mukavuutta kävelyyn. Valitsen lenkkaritkin niin, että niissä kanta on selvästi varvasta korkeammalla.

Ehdottomasti näin.

Vierailija
4/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on se ihmeellistä, kun kaikki eivät tunne ja koe asioita samoin kuin sinä. Tervetuloa todellisuuteen!

Vierailija
5/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä leivosta mielestäsi muistutan, kun minulla on päällä farkkuhame? 

Vierailija
6/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön avaus taas kerran. Hameet ja mekothan ovat paljon mukavampia päällä kuin vaikka tiukat farkut!

Vierailija
7/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse asiassa juuri tänään mietin, että on ollu nyt korona-aikana rentouttavaa olla niissä samoissa pieruverkkareissa ja likaisissa hiuksissa päiviä, keskittyä vaan käytännön asioihin- etätyöhön, kotityöhön, keväthommiin ulkona. Mutta samalla todellakin kaipaan aikaa, kun laitan ne mukavat, kauniit kengät, kauniit vaatteet ja pääsen tapaamaan ihmisiä jossain juhlassa tai edes kaupungilla, kahvilassa. 

Minulle se et laittautuu (myös mun kauniit vaatteet on mukavia päällä), piristää ja virkistää- on kivaa nauttia kauneudesta, ja omasta kehosta. Energisoituu ihan eri lailla. On mulle osa itsestään huolehtimista ja elämästä nauttimista. Myös monissa tilaisuuksissa on toistenkin kunnioittamista ulkonäöstä- myös pukeutumisesta huolehtiminen. Jokainen tietysti omalla tyylillään. Enkä mitään leivosta kyllä ole missään nähnyt- olisko nyt kyseessä joku sun oma, sulle haastava asia? Koska minusta elämään kuuluu sekä käytännöllisyys ja työteliäisyys, että pieni vaivannäkö itsestään huolehtimisen, kauneuden ja sosiaalisen kanssakäymisen vuoksi. Minä pukeudun kauniisti ihan silkasta elämänilosta ja kivoissa vaatteissa tuntee itsensä naiselliseksi, flirttailevaksi, viehättäväksi. Jatkuva verkkarielämä latistaa semmoista elämäniloa. 

Vierailija
8/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivokseksi mua ei olekaan vielä kukaan sanonut. Edellähän ne syyt tulivatkin jo.

Hippitäti

Vierailija
9/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kenellekin epämukavaa. Minusta farkut ovat todella epämukava vaatekappale: paksu denim ei jousta ollenkaan, se on jäykkä ja hankaa inhottavasti ihoa.

Vierailija
10/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nimenomaan housut ovat epämukavat. Jos ne eivät kiristä jostain, niin sitten ne roikkuvat tai liehuvat. Hame on aina mukava ja mekko vielä parempi, koska ei tarvitse erikseen miettiä yläosaa, sen kuin heittää päälle yhden vaatekappaleen ja valmista tuli. Mekkoa helpompaa ei ole.

Vierailija
11/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä miten joku pitää esim. farkkuja mukavampana kuin mekkoa. En käytä itse housuja kuin urheillessa ja ulkoillessa. Bonuksena mekot ja hameet ovat kauniimpia kuin housut ainakin omasta mielestäni.

Ja itselläni jalat kipeytyvät matalista kengistä, pieni korko tuo mukavuutta vain. 

N39

Vierailija
12/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona käytän pitkää hametta ja kodin ulkopuolella housuja. Ulkona on helpompaa liikkua reteemmin, tuuli ei tartu helmoihin jne. Kotona ei tuule.

Vierailija
13/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkot on ihania vaatteita. Käytän paljon mekkoja, töissä varsinkin. Jos työ vaatii pukeutumista, niin helpoimmalla pääsee muutamalla mukavalla, tyylikkäällä mekolla. Saman rakentaminen housuilla on paljon vaikeampaa ja kalliimpaa. Ja paljon mielummin olen koko päivän mekossa kuin housupuvussa, ne harvoin istuu A-malliseen vartalooni. 

Työssäni tapaan ihmisiä, joiden pukeutumisesta en voi olla ihan varma etukäteen: asiakkaalla voi olla päällä puku, pikkutakki tai haalari. Sopiva mekko ei ole liioitellun hieno, mutta ei myöskään alipukeutumista, jos asiakas onkin viimeiden päälle pukeutunut. 

Vierailija
14/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken yllämainitun lisäksi trikoomekko tai hame menee samalla tavalla päälle jos lihot tai laihdut pari kiloa, ihonmyötäiset farkut tms eivät. Toki jos laihtuu niin vyö auttaa

Tuuli ja pyöräily ovat ainoat hameiden miinukset.

Vierailija
15/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kenellekin epämukavaa. Minusta farkut ovat todella epämukava vaatekappale: paksu denim ei jousta ollenkaan, se on jäykkä ja hankaa inhottavasti ihoa.

Samat tuntemukset.

Vierailija
16/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona käytän pitkää hametta ja kodin ulkopuolella housuja. Ulkona on helpompaa liikkua reteemmin, tuuli ei tartu helmoihin jne. Kotona ei tuule.

Hame tai mekko on kyllä kotiasuna mukava.

Vierailija
17/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee siitä ongelmaa itsellesi ap! Et sinä voi tietää onko hame/mekko epämukavaa kun et niitä edes pidä. Etkä pysty kengistäkään puhumaan kuin korkeintaan omaan jalkaasi sopivista. So there.

Vierailija
18/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen leivos?

Omasta mielestäni mekot on paljon mukavampia kuin housut, ihanaa kun tulee kesä ja voi kaivaa kaapista kesämekot. Etenkin nyt raskaana, kun kaikki housut puristaa epämukavasti.

Mitä kenkiin tulee, minusta matala korkokaan ei ole lainkssn epämukava, kengässä mukavuuden osalta ratkaisevaa on kärki. Huonoja löytyy niin korollisista kuin korottomistakin.

Vierailija
19/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä leivosta mielestäsi muistutan, kun minulla on päällä farkkuhame? 

Mustikkamuffinssia.

Ap

Vierailija
20/65 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä pukeutuisikaan niihin jos ne olivat epämukavia.

Viihdyn mekoissa ja hameissa, housuissa en. En omista kuin yhdet ulkoiluhousut, mutta ison osan talveakin kuljen hameessa ulkoillessakin.

Enkä ole palelluttanut itseäni jos joku sellaista saattaa miettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän