Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vakuutuksia teillä on?

Vierailija
18.05.2020 |

Olen aikeissa katsoa läpi mun vakuutukset ja karsia turhat pois ja ottaa mahdollisesti tarpeellisempia vakuutuksia tilalle. Ongelmana on vain se, että noita kaikkia eri vakuutuksia on tsiljardi, ja tuntuu että kaikkien ehdoista löytyy pienellä präntättynä liuta tilanteita, joita se vakuutus ei sitten kuitenkaan korvaa. En ole toistaiseksi joutunut anomaan vielä mitään vakuutuskorvauksia ja tuntuu, etten oikein tiedä millä kriteereillä lähtisin arvioimaan jonkun vakuutuksen tarpeellisuutta. "Turhasta" en haluaisi maksaa, enkä toisaalta olla kusessa sitten kun jotakin sattuu.

Laajaa kotivakuutusta pidän aika pakollisena, ja lisäksi mulla on siinä oikeusturva- ja vastuuvakuutus. Henkilövakuutuksista mulla on tapaturmavakuutus, ja matkavakuutuksista matkustaja- ja matkatavaravakuutus. Kaikki omat vakuutukset on Pohjolassa. Työpaikan kautta kuulun sairauskassaan. Asun vuokralla, ja lapsia, autoa tai merkittävää omaisuutta ei ole. Rahatilanne on ihan ok, ja säästöjä ja sijoituksia jonkin verran.

Kiinnostaisi kuulla, että onko kellään mitään hyviä nyrkkisääntöjä millä arvioida jonkun vakuutuksen tarpeellisuutta? Onko joku vakuutus, mistä et luovu ja miksi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus ilman muuta. Itse aikoinaan varasin neuvotteluajan kolmesta eri vakuutusyhtiöstä ja pyysin tekemään tarjouksen vakuuttamisesta. Näiden tarjousten pohjalta keräsin ne valuutukset mitä tarvitsen ja pyysin samoilta kolmelta vakuutusyhtiöltä tarjoukset. Halvinta en ottanut koska siinä oli surkeammat korvausehdot kuin hitusen kalliimmassa trjouksessa.

Vierailija
2/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko saada luottokorttiin maksuttoman matkavakuutuksen? Sellaisesta erikseen maksaminen on vaan aika tyhmää. Esimerkiksi Nordean master card, tai Norwegian Visa tarjoavat matkavakuutuksen ilman kuluja.

Muuta karsittavaa noissa ei taida olla, mutta kannattaisi silti kilpailuttaa välillä. Säästöä voi tulla rutkastikin, tosin aika monessa on sisäänheittotarjouksena halvempi eka vuosi. Kannattaa miettiä onko uusi halvempi sen jälkeenkin, tai sitten vaihtaa vuosittain.

Otsikon kysymykseen: Meillä on kiinteistövakuutus, mökkivakuutus, kahteen autoon liikenne ja kasko, peräkärryn liikenne ja ryhmähenkivakuutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain kotivakuutus. En omista autoa tai mitään muutakaan. Olen köyhä opiskelija.

Vierailija
4/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koti, lapsi, auto, matka. 

Noista en voi luopua. Lapsivakuuutuskin maksaa meidän migreenipotilaalla moninkertaisesti takaisin. 

Ylimääräinen vakuutus on pariturva. Olemme miehen kanssa vakuuttaneet toisemme sadasta tonnista. 

Vierailija
5/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on vakuutettu etten ole ollenkaan hullumpi tyyppi. Sillä ajattelin pärjätä. Riskit kannan itse.

Vierailija
6/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus (sis. oikeusturva- ja vastuuvakuutus), autoissa liikennevakuutus + superkasko lasivakuutuksineen ja asuntolainoissa takaisinmaksuturva. Lisäksi saan vapaa-ajan vakuutuksen ja ammattillisen oikeusturva- ja vastuuvakuutuksen YTK-yhdistyksen jäsenenä. 

Vierailija
7/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on vakuutettu etten ole ollenkaan hullumpi tyyppi. Sillä ajattelin pärjätä. Riskit kannan itse.

Kyllä kait. Riskit olet vyöryttänyt yhteiskunnalle.

Vierailija
8/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräistä tapaturmavakuutusta olen itänyt turhana. Suomessa julkinen terveydenhoito toimii kuitenkin käytännössä paremmin kuin yksityinen.

Kotivakuutuksessa olen pitänyt suurta omavastuuta. Tonniin tai kahden tonnin omavastuu laskee kivasti vuosimaksua. Lähinnä tuo kotivakuutus on tulipaloa tms. suurvahinkoa varten.

Matkavakuutast olen pitänyt, koska ulkomailla voi oma saldo olla tiukilla, jos joutuu maksamaan ylimääräisiä lentoja tms. jonku yllättävän tapahtuman vuoksi.

Autoissa on tietysti vakuutukset, mutta niissäkin oman vahingon korvaus suurella omavastuulla.

Kaikista tärkeintä on kilpailutus. Samat vakuutukset voivat maksaa toisessa vakuutusyhtiössä yli kaksi kertaa enemmän ja tuo Pohjola on yksi kalleimmista.

Vierailija
9/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajin mahdollinen kotivakuutus, osoittanut tarpeellisuutensa moneenkin kertaan erilaisissa tilanteissa.

(Vesivahinko, hajonneita kodinkoneita ja yksi kännykkä, sulanut pakastin sisältöineen yms.)

Vastuuvakuutus siinä mukana myös

Autossa laaja-kasko tuulilasivakuutuksella (uudehko auto) ja peräkärryssä vain liikennevakuutus.

Teinin mopossa liikennevakuutus.

Tapaturmavakuutukset luonnollisesti ja terveysvakuutukset koko perheelle sisältäen päivärahamaksatuksen alaikäisen sairastuessa vakavasti.

Ympärivuotinen matkavakuutus.

Henkivakuutus on perheessä vain miehellä, itselle tulisi iso rajoitus. 

Teinillä urheiluharrastukseen lisenssiin liittyen vakuutus.

Kaikki tarpeellisia. 

Vierailija
10/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään vakuutuksia. Olen köyhä työtön,eikä minulla ole tuollaisiin rahaa. En myöskään usko, että niistä mitään korvauksia koskaan saisin. Minulla ei yksinkertaisesti ole mitään,mikä pitäisi jotenkin vakuuttaa.

Vierailija
11/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkatavaravakuutusta ei tarvitse erikseen, jos on hyvä kotivakuutus.

Vierailija
12/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään vakuutuksia. Olen köyhä työtön,eikä minulla ole tuollaisiin rahaa. En myöskään usko, että niistä mitään korvauksia koskaan saisin. Minulla ei yksinkertaisesti ole mitään,mikä pitäisi jotenkin vakuuttaa.

Hevoseton mies on huoleton mies.

Vierailija
13/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkatavaravakuutusta ei tarvitse erikseen, jos on hyvä kotivakuutus.

Minun matkatavaravakuutus on kotivakuutuksessa, miehellä erillinen matkatavaravakuutus.

Ei ne korvaussummat niin isoja ole, jos jotain häviää.

Vierailija
14/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koti-, auto-, henki- ja muksuvakuutus. Viimeisin on ollut ihan haaskausta, koska lapset ovat onneksi olleet terveitä. Henkivakuutus on periaatteessa "turha", mutta nyt kun on koronat yms, niin eihän sitä ikinä tiedä. Summa on sellainen, että asuntolainan saisi kuitattua ja vähän jäisi ylimääräistäkin.

Vierailija
15/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja, kiitos!! Matkavakuutus luottokortin kylkeen oli hyvä idea. Nykyisessä kortissa sitä optiota ei ole, mutta säästäisin näköjään monta kymppiä jos vaihdan kortin toiseen ja lopetan erillisen matkavakuutuksen. Onko teillä kokemuksia siitä että kelpaako luottokortin kyljessä tulleen matkavakuutuksen matkavakuutustodistus viisumianomuksiin?

Ap

Vierailija
16/20 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli julkisen hoito ei nappaa, niin sairausvakuutus. Itselläni on se ja on niin ihanaa päästä aina samana päivänä lääkärille jos tulee jotain kolotusta tai vaivaa ja kaikki tutkitaan perusteellisesti, toisin kuin julkisella jossa käsketään tulemaan päivystykseen jos vielä parin kuukauden päästä jalat kantaa. Ymmärrän kyllä myös että se 150-250e mitä se vuodessa kattavudesta riippuen maksaa ei ole kaikille mieluinen hinta jos julkisen palvelut riittää. Itse kuitenkin koen hyötyväni tuosta runsaasti kun yksi käynti yksityisellä on aina satasen luokkaa.

Tapaturmavakuutuksissa vain usein löytyy jokin sairaus- tai rappeumaperäinen muutos, jonka vuoksi tapaturmavakuutus ei sitten korvaa sen hoitoa. Kun on sairausvakuutus myös, niin sitten senkin hoito on korvattu siitä.

Vierailija
17/20 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra - kerrostaloasuntoon perusturva vastuuvakuutuksella. Jonkinlainen matkavakuutus kuuluu siihen myös, itselle vakuutus vakavan sairauden varalta, lapsille tapaturmavakuutukset. Autoa ei ole. Maksavat n 400€/vuosi.

Vierailija
18/20 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutukset tietenkin jokaisen oman tarpeen mukaan. Esimerkiksi jos asuu kerrostalossa niin irtaimistoin vakuutus riittää aika pitkälle. Omakotitalossa on sitten jo paljon tärkeämpää ottaa laajat vakuutusturvat jotta esim. vesivahingot saa sieltä korvattua.

Otsikossa kysyttiin mitä vakuutuksia on niin luetellaan sitten. Henkivakuutus, kotivakuutus, moottoripyörälle ja autolle liikenne- ja kaskovakuutus. Mökille kaikki mahdollinen jotta  esim. myrskytuhot ja muut korvataan. Peräkärry ja venetraileri liikenne- ja varkausvakuutukset. 

Kotivakuutuksiin kuuluu matkavakuutus, joten erillistä sellaista ei tarvita meidän tapauksessamme.

Vierailija
19/20 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus on, oli pakko ottaa kun muutin vuokralle. Muuten ei vakuutuksia.

Vierailija
20/20 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on koti-, auto-, henki- ja muksuvakuutus. Viimeisin on ollut ihan haaskausta, koska lapset ovat onneksi olleet terveitä. Henkivakuutus on periaatteessa "turha", mutta nyt kun on koronat yms, niin eihän sitä ikinä tiedä. Summa on sellainen, että asuntolainan saisi kuitattua ja vähän jäisi ylimääräistäkin.

Lasten vakuuttaminen on tosi fiksua, koska sairauskuluvakuutuksiin pitää aina täyttää terveysselvitys ja vanhat sairaudet jää sitte korvaamatta. Jos lapselle kasvaessa ilmenee sitten jotain migreeniä, diabetesta, adhdtä, mielenterveysongelmia, astmaa, allergiaa tai muuta läpi elämän kestävää sairautta niin kyllä lapsi kiittää vanhempana kun on vakuutus joka korvaa jatkuvat lääkkeet ja lääkärikäynnit. Pääasia että vakuutus on otettu ennen sairautta, mutta tulevaahan kukaan ei voi ennustaa niin se on hyvä hankkia ennemmin kuin myöhemmin. Tämmöisten irtisanomista lapsen kasvaessa kannattaa harkita aina huolella, koska yleensä yhtä hyvää ei saa mistään tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan