Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitamaton masennus ja alati yltyvät raivokohtaukset

Vierailija
18.05.2020 |

Otsikon ongelma on itselläni. Tiedän, että kärsin masennuksesta, mutta minulla ei ole varaa "alkaa" sairastamaan sitä. Koko ajan pitää pyörittää arkea, juosta töissä ja olla palvelualtis. Kaikki vastuu kaatuu minulle, ei puhettakaan että voisin jäädä tästä oravanpyörästä pois, ja aloittaa esim. terapia ja lääkitys. Ehei. On vaan pakko painaa.

Nyt olen sitten alkanut saada omaan luonteeseeni sopimattomia raivokohtauksiakin. Ensimmäistä kertaa elämässäni huusin tuntemattomalle, kun tämä törttöili pyörällä. Pahinta oli, että halusin lyödä häntä, jos hän ei olisi perääntynyt tilanteessa. En ole koskaan ollut väkivaltainen ihminen, mutta nyt primitiiviset reaktiot alkaa tulla esiin. Raivoan kotonakin ja sitten häpeän sitä jälkeenpäin. Olen alkanut pelätä että sekoan töissä ja alan karjumaan asiakkaille tai työkavereille. Että naamio pettää. Mutta ei ole varaa jäädä pois, ei saikulle tai muutenkaan ja vaikka olisikin, kotona ei saa hetken rauhaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapset haluavat mieluummin turvallinen, rakastavan ja tasapainoisen mieluummin kuin kalliita harrastuksia. Mieti millaisen lapsuuden aiheutat heille, jos olet jatkuvasti kireä ja pahantuulinen. Eivät varmana viihdy kotona.

Vierailija
22/26 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lepoa vielä seuraavatkin 10 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun lapset haluavat mieluummin turvallinen, rakastavan ja tasapainoisen mieluummin kuin kalliita harrastuksia. Mieti millaisen lapsuuden aiheutat heille, jos olet jatkuvasti kireä ja pahantuulinen. Eivät varmana viihdy kotona.

Niin, oletko miettinyt miksi?

Vierailija
24/26 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne, mutta ehdin sentään käydä terapiassa.

Joskus on vaan niin, että on selvittävä arjesta tavalla tai toisella. Ymmärrän tilannettasi

Terapeuttini antoi ihan konkreettiset ohjeet, miten voi raivarihetkiä koettaa hallita. Joten jos jaksat etsiä oppaita tai neuvoja, niin löytyisikö niistä sulle apua? Raivon hallinta-hakusanoilla?

Muutenkin ajatuksiaan voi hallita ja antaa sen ikävän ajatuksen tulla, mutta samalla antaa sen mennä. Ei uskoa kaikkea, mitä mieleen juolahtaa. Puristaa kädet nyrkkiin,vetää syvään henkeä kolmeen laskien ja puhaltaa ulos kuuteen laskien, rentouttaa kasvolihakset, istua alas ja painaa jalat lattiaan, siis kaikkea sellaista missä saan tunnun kehoosi ja nopeasti. 

Toivottavasti pääset pian lomalle. 

Vierailija
25/26 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin jatkuva makaaminen auttaa, kun ei pääse eteenpäin?

Vierailija
26/26 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuulle vaan, siinä kun kattoon tuijottaa, kyllä piristyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi