Mitenkä jollain voi olla 15 lasta?
Siis ihan ystävällismielisesti kyselen ja ihmettelen... Itse olen saanut todeta että vauvoja tulee kovan yrityksen kautta ; ), jos tulee ollenkaan. Tähtäävätkö suurperheelliset aina ovulaatiopäiviin petipuuhat, vai ovatko he superhedelmällisiä ja ovuloivat koko ajan. ja miten he jaksavat ja ehtivät petipuuhiin, kun suuri pesue huollettavana. Ainakin meillä pikkunelosen tilauspuuhat siirtyvät vähän väliä, kun yhdelle muksulle tulee mahatauti ja toinen kaipaa muuten vaan kainaloa keskellä yötä. Elämän suuria arvoituksia...
Kommentit (30)
ja enkat tais viedä perhe jossa 19 lasta!
Uskomatonta mutta totta.
Mies ja nainen menevät makuuhuoneeseen (yleensä, tietenkin mikä paikka vain käy..) toistuvasti, hyvällä tuurilla ei tarvitse mennä kuin 15 kertaa ja ovat vähän humputi pumputi. Tietenkään ehkäisyä ei saa käyttää.
12 poikaa, joista 1 menehtyi pienenä ja kolme tyttöä.
Itse sain esikoisen 20-vuotiaana.
4kk synnytyksestä olin jo raskaana! Toinen syntyy nyt kun olen 21v, terkkuja tutuille vaan.
Jos en käyttäisi ehkäisyä ollenkaan, laskin pikaisesti mielessäni että 30-vuotiaana saisin jo 10. lapseni.
Siksi ihmettelen miten lestadiolaisilla on nykyään niin vähän lapsia, joillakin 40-kymppisillä vasta alle 10?
Käyttääköhän ne salaa ehkäisyä?
luuletko että jos ensimmäisten lapsien väli on reilu vuosi se pätee kaikkiin väleihin...voi olla että seuraavaa joudutkin osottelemaan kauan
Olemme superhedelmällisiä!
Mutta ihan totta, varmaan tahti hiipuisi jossakin vaiheessa.
Luulen silti että 45-vuotiaana minulla voisi olla kevyesti se 15 lasta.
Onneksi en ole lesta!
21
Iso perhe ei todellakaan tarkoita sitä, että seksielämä olisi jotenkin tavanomaista vilkkaampaa. Joillakin nyt vaan tärppää toisia herkemmin. Toisaalta, kuka tietää, moniko nainen on useastikin raskaana, mutta raskaus keskeytyy jo ekoihin menkkoihin mennessä? Voi siis olla, että pikkuperheelliselläkin tärppää aika usein, raskaus vain ei etene kovin pitkälle.
Hassua minusta, että joku liittää suurperheen vanhempien seksielämän vilkkauteen =D
Monta 15- lapsen perhettä, kahden 16- lapsen, yhden 17- lapsen, kaksi 18-lapsen, yhden 19- lapsen ja yhden jopa 20- lapsen perheen.
Lähisuvussani on monta suurperhettä. Tiedän, että monet isot perheen vanhemmat eivät harrasta seksiä mitenkään usein. Sattuvat vaan olemaan superhedelmällisiä. Siis menkat alkavat tuntemillani naisilla samantien synnytyksen jälkeen, imetys ei toimi ehkäisynä ja raskaaksi tullaan melkeinheti ekasta kerrasta synnytyksen jälkeen (vaikka se voi olla vasta puolen vuoden päästä).
Itse en ole sukuni hedelmällisyyttä perinyt, onneksi;). Serkkujen määrää en tiedä tarkalleen, pitää joskus laskea. Varmaan yli 200.
T: Lestadiolaisessa perheessä kasvanut.
Lastenlapsia isovanhemmillani on yhteensä 120 eli jaettuna kymmenellä, keskimäärin 12 lasta/perhe.
t. vanhoillislestadiolainen
ps. tunnen kaikki serkkuni ainakin ulkonäöltä! ;)