Sain perjantaina päätöksen sossulta: Astianpeskukoneen, kirjahyllyn, sohvan, lasten sängyt patjoineen ja pyykinpesukoneen: saan hakea uutena kaupoista maksusitoumuksella mutta telkkarin ja tietokoneen joudun ostamaan käytettiynä
Eikö ole iso terveysriski ostaa käytettyjä koneita nyt korona-aikana?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Kuka tarvitsee telkkaria vuonna 2020? Osta kunnon tietokone niin sillä pärjää.
Kyllä meidän perheessä katsottaisiin edelleen telkkaria. Tietokone olisi lähinnä laskujen maksua ja pelaamista varten.
ap
Vierailija kirjoitti:
32 vuoden kokemus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me saimme kyllä uuden tietokoneen mutta telkkari piti ostaa itse.
Lopeta nyt jo tuo valehtelu. Koneeseen ei saa harkinnanvaraista, koska kehottavat hoitamaan kännykän netillä (normaaliaikoina kirjastossa ilman koronaa). Telkkariin ei saa ikinä mitään tukea eikä sitä pidetä välttämättömänä.
Eikä tiskikoneeseenkaan saa, koska sanovat että pitää pestä käsin.
Ainoa mihin saa on pyykinpesukone, *vain* jos on lapsiperhe ja taloyhtiössä ei ole todistettavasti pesutupaa.
Sori, mutta sinakin Helsingissä saa maksusitoumuksen astianpesukoneeseen. Ja ehtona on maksusitoumuksessa, että se tiskikone myös asennetaan sinne asiakkaan keittiöön. Muuten nämä sekakäyttäjät ja pummit myisi sen heti ja ostaisi mutä nyt ostavatkaan. Kun koneen saa vain asennettuna, sen irroittaminen ja myyminen tuottaa edes vähän vaivaa. Mutta jälleenmyyntiin nämä koneet päättyy kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin ja sossu/kela maksaa laskut vesivahingoista taloyhtiölle tai hekan vuokratalo, niin ei niin väliä.
Kaverini myi sekä pyykinpesukoneen, että astianpesukoneen uutena heti niiden saavuttua kotiin. Sossun maksamassa rivarissa olikin astianpeukone valmiina ja pyykkikone ole liian iso asennettavaksi pesuhuoneeseen. Molemmat koneet oli sossun maksusitoumuksella kaupasta haettuja.
Hienoa! Toivottavasti löydät mieleiset. Hyvälaatuista käytettyä kodin elektroniikkaa saa nyt edullisesti. Lähipiiristä tai tutuilta voit löytää parivuotta vanhan käyttökelpoisen mutta ylimääräiseksi jääneen laitteen jopa ilmaiseksi.
Elektroniikka kannattaa aina kierrättää käytössä loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kantasuomalaisille ei tipu muuta kuin 50-100 egen maksusitoumus kirppikselle.
Tippuuko siis paremmin ruskettuneelle jotain automaattisesti enemmän? Ja faktaa kehiin ei mutuilua, kiitos.
Ei. Samat säännöt koskee ihan kaikkia suomalaisia.
Nimenomaan Suomalaisia. Ei m'a'm'u'j'a...
Vierailija kirjoitti:
Elektroniikka kannattaa aina kierrättää käytössä loppuun.
Vanha elektroniikka on paloturvallisuusriski ja syö turhaan sähköä
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä vaan😠
Minä ja mieheni olemme maksanert veroja 35v jotta kaltaisesi l us mut ja l uu serit saavat kaiken ilmaiseksi.
Tämän takia vihaan tätä maata.
Lusmut alapeukuttaa
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä vaan😠
Minä ja mieheni olemme maksanert veroja 35v jotta kaltaisesi l us mut ja l uu serit saavat kaiken ilmaiseksi.
Tämän takia vihaan tätä maata.
Kirjoittamaan et ole oppinut 35 vuodessa
Elvistelkää vielä lisää tuilla, niin saatte kääntymään mielipiteet teitä vastaan
Vierailija kirjoitti:
Elvistelkää vielä lisää tuilla, niin saatte kääntymään mielipiteet teitä vastaan
Mitä elvistelyä se on ,että koronan kyllästymiä vanhoja laitteita tarjotaan köyhille?
Onko tässä taas se että tukea saa ilman että tarkistetaan mitään?
Tuttava veti ison tuen kun vähän vinkui sossussa, edes selkävaivaa ei ole.
En tiedä maksoivatko kaiken uudesta huonekalusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä taas se että tukea saa ilman että tarkistetaan mitään?
Tuttava veti ison tuen kun vähän vinkui sossussa, edes selkävaivaa ei ole.
En tiedä maksoivatko kaiken uudesta huonekalusta.
Ja sinä olet kateellinen työttömälle tuttavalle?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sain kodin perustamisrahaa sossusta vuonna 1991 3000 markkaa.
Lähes 20 miljoonaa?
No joopajoo. Lapsesi ovat siis tähän mennessä eläneet ilman sänkyjä? Kirjahyllyjä saa käytettynä ilmaiseksikkin, astianpesukone tuskin on välttämättömyys, ellei sulla ole joku suurperhe, kun taas sossu maksaisi kyllä pyykinpesukoneen, ehkä jopa sen tietokoneenkin (näin nykyaikana).
Huti tuli ap.
En usko muutakuin pyykkikoneen/astianpesukoneen osalta, koska ne on välttämättömät muut ei ole, esim torista saa aika paljon hyväkuntoisia huonekaluja ilmatteeks, kun ihmiset tahtoo yleensä eroon
Hei yritetään nyt ymmärtää tätäkin ketjun aloittajaa, ajan kuluminen hänelläkin erittäin rajoitettua. Menis vaikka ulos lenkille:D
Mä olin opiskeluaikoina välillä sossun asiakas, että sain ruokaa ja vuokran maksettua, mutten todellakaan ois kehannu alkaa mitään uusia kodinkoneita saati viihde-eletroniikkaa ostattamaan (käytin porukoiden vanhoja ja itse asiassa käytän edelleen, vaikka olen työelämässä ja varaa ostaa uusia, mikrokin on hankittu käytettynä kirppikseltä...) Noi harkinnanvaraiset tuet on sitten pois joltakulta muulta, joka vaikeeseen elämäntilanteeseen oikeesti tarttis apua. Myykää se pleikkari ja ostakaa pesukone käytettynä. Peskää se hyvin ja peskää kätenne niin ette te mitään koronaa siitä saa.
Sori, mutta sinakin Helsingissä saa maksusitoumuksen astianpesukoneeseen. Ja ehtona on maksusitoumuksessa, että se tiskikone myös asennetaan sinne asiakkaan keittiöön. Muuten nämä sekakäyttäjät ja pummit myisi sen heti ja ostaisi mutä nyt ostavatkaan. Kun koneen saa vain asennettuna, sen irroittaminen ja myyminen tuottaa edes vähän vaivaa. Mutta jälleenmyyntiin nämä koneet päättyy kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin ja sossu/kela maksaa laskut vesivahingoista taloyhtiölle tai hekan vuokratalo, niin ei niin väliä.