Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi painan niin paljon, vaikka näytän hoikalta ja sutjakalta? :(

Vierailija
17.05.2020 |

Olen 170 cm ja painan 73 kg. Lievän ylipainon puolella siis. Peilistä näytän kuitenkin varsin sutjakalta, voin pukeutua miten vain (ei tarvitse peitellä läskejä tms). On lantio, vyötärö jne. Monet myös kehuvat minun olevan hyvässä kunnossa.

Tiedän ettei pitäisi tuijottaa vaakaa mutta lukema ahdistaa silti. Tunnen sen takia olevani läski vaikka järki sanookin muuta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö salilla? Itse olen myös 165cm ja jopa 70kg hoikan näkönen. Kuulin olevani anorektisen näköinen painaessani 58kg, kuukautisetkin loppuivat. Eli se lihas?

Vierailija
2/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö salilla? Itse olen myös 165cm ja jopa 70kg hoikan näkönen. Kuulin olevani anorektisen näköinen painaessani 58kg, kuukautisetkin loppuivat. Eli se lihas?

Käyn salilla ja lenkkeilen

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes kysy minun lukujani: lakkasin käymästä vaa'alla kun lähestyin 90 kiloa.

Olen kyllä pitkä 180 cm. Juoksen 10 kilsan lenkkejä kevyesti joka toinen päivä ja käyn kuntosalilla. Rasvaa voisi aina olla vähemmän mutta toisaalta minulla on hyvät rinnat ja takapuoli.

Neuvoni: Älä käytä vaakaa.

N38

Vierailija
4/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihmettelen sitä, että naisten suositeltu vyötärönympärys on alle 80, olit sitten 150 tai 180 senttiä pitkä... Oon 175 pitkä ja vyötärö 90. Kokeilin mitalla katsoa, miten paljon pitäisi laihtua, että 80 olisi mittana. Ja lopputulos oli täysin luonnoton, kun rintakehä ja lantion luut on leveää mallia (vaikka olisin hoikempi, en luuston takia olisi siro, ikinä).

Vierailija
5/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä olet sellainen rotevampivartaloinen.

Vierailija
6/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas painaa

Vierailija
7/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas painaa enemmän kuin läski.

Vierailija
8/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin akka on mielestään sutjakka.

https://news.images.itv.com/image/file/1822647/stream_img.jpg

Vierailija
9/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra lihasta painaa noin 1,06 kiloa ja litra rasvaa 0,9 kiloa. 

Itse olen ympärysmitoiltani 4 cm kapeampi kuin tasan vuosi sitten, mutta painan 5 kiloa enemmän.

Vierailija
10/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ihmettelen sitä, että naisten suositeltu vyötärönympärys on alle 80, olit sitten 150 tai 180 senttiä pitkä... Oon 175 pitkä ja vyötärö 90. Kokeilin mitalla katsoa, miten paljon pitäisi laihtua, että 80 olisi mittana. Ja lopputulos oli täysin luonnoton, kun rintakehä ja lantion luut on leveää mallia (vaikka olisin hoikempi, en luuston takia olisi siro, ikinä).

Sama. Vyötäröni on 84 cm ja olen 171 cm/ 70 kg. Painoin ennen 85 kg ja sillöin vyötärö oli 87 cm.

Eli 15 kilon laihtuminen sulatti vyötäröltä vain 3 cm :( Tällä vauhdilla pitäisi laihtua melkein 50 kiloon että pääsisin 80 cm:n vyötäröön. Ja silloin olisin jo pahasti alipainon puolella.

Vierailija
11/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas se painaa.. Varsinkin jos salilla käyt. Mäkin olen 168 ja 65 kg ja vaatekoko 36-38.

Kannattaa uskoa peiliä ennemmin ku vaakaa😊

Vierailija
12/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005151099.html 

"nämä yhdeksän kuvaparia osoittavat, että paino ei lopulta kerro kaikkea"

Vierailija
13/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luut painavat myös jos on isoluinen.

Vierailija
14/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luut painavat myös jos on isoluinen.

No eikä paina. Jos henkilöllä on isot eli leveät luut, hän tottakai tarvitsee enemmän lihaa niiden ympärille. Ja se liha siinä painaa, eivät itse luut. Siksi rotevarakenteinen eli ne isot luut omaava voi painaa enemmän kuin siro, ja silti omata vähemmän rasvaa.

Eihän pitkälläkään ihmisellä ole kuin "pitkät luut" sitä pituutta tuomassa, ja siksi hän saa painaa enemmän kuin lyhempi. Täsmälleen sama vaikutus on luiden koolla leveyssuunnassa.

Vierailija
15/33 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli unohdetaan paino, painoindeksi, jopa mittanauha ja luotetaan peilikuvaan 👍🏻

Vierailija
16/33 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, sokeutuuko sitä omalle peilikuvalleen. Aloitin pari vuotta sitten uudessa vastuullisessa työssä (paljon enemmän stressiä) ja olen vähän päälle viisikymppinen esivaihtareissa. Nukkumisen laatu ja määrä ovat romahtaneet em syistä viime vuosina. En ole muuttanut syömisiä, mutta niin vain kahdessa ja puolessa vuodessa paino on huomaamatta noussut kymmenen kiloa. Se on tullut suurin osa keskivartaloon, ja sopivalla vaatetuksella eroa aiempaan vaikea huomata. Nyt olen menossa työterveyden kautta ravitsemusterapeutille ja labroihin. Yritetään saada tämä kehitys pysähtymään ja kääntymään. Langan aloitukseen liittyen en edelleenkään tunnista peilistä täysin tätä painonnousua. Siksi kävin myös pitkästä aikaa ostamassa vaaan kotiin, koska tämä ei voi jatkua näin. 

17/33 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot luut ja paljo lihasta 

Vierailija
18/33 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen normaalipainoinen, mutta vartaloni on suora "H":n mallinen. Joutuisin laihduttamaan varmasti 20 kiloa, että saisin vyötärön lukemaksi alle 80. Miksi tässä asiassa ei ole otettu huomioon eri mallisia vartaloita.

Ystäväni ylipainoinen, mutta tiimalasivartalo. Hänellä vyötärö on alle 80 cm.

Vierailija
19/33 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät mielestäsi hyvältä.

Näytät muittenkin mielestä hyvältä.

Mutta tilanteeseen ei voi tyytyä vaan pitää murehtia jotain lukua?

Olet selvästikin nainen.

M

Vierailija
20/33 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinulla on BMI-laskurin mukaan kilo ylipainoa, hönö. Olet todennäköisesti rotevarakenteinen. Laihduta se kilo jos olet noin pakkomielteinen vaa'an lukemasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän