Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi painan niin paljon, vaikka näytän hoikalta ja sutjakalta? :(

Vierailija
17.05.2020 |

Olen 170 cm ja painan 73 kg. Lievän ylipainon puolella siis. Peilistä näytän kuitenkin varsin sutjakalta, voin pukeutua miten vain (ei tarvitse peitellä läskejä tms). On lantio, vyötärö jne. Monet myös kehuvat minun olevan hyvässä kunnossa.

Tiedän ettei pitäisi tuijottaa vaakaa mutta lukema ahdistaa silti. Tunnen sen takia olevani läski vaikka järki sanookin muuta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kuvittelee näyttävänsä hoikemmalta kun peilikuvaa vain katsoo. Eivätkä ihmiset kovin usein päin naamaa kuitenkaan sano vaikka olisikin vähän tuhti.

Vierailija
22/33 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauviksen naiset ovat kaikki sutjakan näköisiä, vaikka vaaka ja mittanauha näyttäisi mitä. He ovat niin kovin lihaksikkaita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet varmaan jäntevän ja lihasta on. Itse olen 20 kg kevyempi ja hieman pidempi, enkä ole edes luisevan näköinen. Ruumiinrakenne tekee paljon. 

Vierailija
24/33 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se hyvässä kunnossa tarkoittaa että hyvässä lihassa. Ehkä he pitävät että on vähän mistä ottaa kiinni. Kehopositiivisuus on päivän sana.

Vierailija
25/33 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisessä lihaakin? Sehän on sitten eri asia kuin rasva ja läski, jota aina ajatellaan ylipainon olevan.

Vierailija
26/33 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat aivan liikaa painoarvoa vaa'an näytölle. Minä olen lihaksikas, oikein hyvässä kunnossa. Rasvaprosentti 18%, 175cm ja 82kg.

Vierailija
27/33 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset voi kerätä painoa nätimmin. Lihas ihan oikeastikin painaa enemmän ja tekee kurveja. Samoin tiimalasilla reisien ja rintojen rasva näyttää paremmalta kuin sellaisella, joka kerää keskivartaloon.

Itse kerään vyötärölle helposti joten koetan pysyä melko hoikkana, mutta jos olisin naisellisesti kurveja ottava niin en varmaan jaksaisi muutamasta kilosta paljon välittää. Terveyteenkään ne ei yhtä paljon vaikuta kuin vyötärörasva.

Vierailija
28/33 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä edes kysy minun lukujani: lakkasin käymästä vaa'alla kun lähestyin 90 kiloa.

Olen kyllä pitkä 180 cm. Juoksen 10 kilsan lenkkejä kevyesti joka toinen päivä ja käyn kuntosalilla. Rasvaa voisi aina olla vähemmän mutta toisaalta minulla on hyvät rinnat ja takapuoli.

Neuvoni: Älä käytä vaakaa.

N38

Tämä minullakin sillä pituus lisää painoa. Olen N 180 cm ja painan 93 kg. Jaksan juosta portaat ylös siinä missä enemmän liikuntaa harrastava hoikka ystäväni ei jaksa.

Vierailija
29/33 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksia ei helpolla naisille tule, eli ton voi unohtaa lähes aina.

Monella vääristynyt minäkuva vaan.

Voitte googlettaa vaikka  serena williams,pituus ja paino kisakunnossa.. siinä näette mitä lihakset on,ja kuinka paljon ne painaa oikeasti.

Vierailija
30/33 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin Serena Williamsin, mutta se ei vastannut kysymykseen paljonko lihakset painavat. Williamsin painoksi oli ilmoitettu 134-198 paunaa mikä on aika iso haarukka.

Vierailija
31/33 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa moni asia kuten pituus, vartalonmalli, lihakset, painon jakautuminen kehossa jne. Minä ole pitkä (177cm) ja tiimalasivartaloinen ja hieman lihaksikas luontaisesti. Akuisiällä olen painanut vähimmillään 80 kg ja silloin näytin aivan normaalipainoiselta, jopa hoikalta. Yleensä olen painanut 85-95 kg mikä on minulle sellainen normaalipaino. Näytän tuossa sopusuhtaiselta vaikkakaan en tietenkään hoikalta. Painoin muutaman vuoden ajan yli sata kiloa (max 112) ja silloin alkoi vyötärö katoamaan ja näytin tosi tuhdilta ja persevältä.

Vierailija
32/33 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehodysmorfia

Vierailija
33/33 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n paino on lievästi ylipainon puolella eli nykymaailmassa ihan keskiverto. Sen takia ap ei ehkä mielestään näytä lihavalta. Nykyään suomalaisista puolet on ylipainoisia eli iso osa vielä ap:ta paljon suurempia, koska ap on ylipainon alarajalla.

Mutta ihan oikeasti, jos oma painoindeksi on selvästi yli ylipainon, eikä mitenkään näytä mielestään isolta, niin kyllä on vääristynyt kehosuhde. Näitä näkee jonkun verran somessa, esimerkiksi yksi lukiokaverini jakaa kuviaan salilta, ja ihmettelee BMI-systeemiä jonka mukaan hän on lihava. Että kun näyttää kuitenkin näin sopusuhtaiselta. Systeemissä on hänen mukaansa pakko olla virhe. Hän on ihan nätti, mutta kyllä kuvista näkee että ylipainoa on ja reilusti. Varsinkin kun tunsin hänet lukiossa, niin muutos on massiivinen. Eihän kukaan sitten tällaiseen kuvaan kehtaa mennä kirjoittamaan, että itse asiassa näytät ylipainoiselta. Jokainen kuvittelee olevansa jotenkin poikkeustapaus BMI:n suhteen. Uskon että miehillä tämä voi joskus pitää paikkansa, miehillä sitä lihasmassaa saattaa oikeasti olla. Jos nainen käy salilla ja treenaa, niin siinä ei kyllä paino nouse. Itsellä ainakin pysyi täysin samana, kehon koostumus toki muuttui. Lihas painaa enemmän kuin läski, mutta lihasmassaa on naisen täysin mahdotonta kasvattaa niin paljon että se selittäisi ylipainon. tai sitten tulee samalla rasvaakin. Tästä voi olla poikkeuksena joku ammattilaiskehonrakentaja, mutta ne ovat harvassa. Tiedän aika monen ihmisen painon, mutta en tiedä yhtään naista jonka paino olisi yli BMI:n ylipainon alarajan ja joka ei siltä näyttäisi. Miehiä tiedän pari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä