Mikä idea on nimetä äitienpäivä synnyttäjien päiväksi?
Siis oon kuullut tollasta ja en tajuu et ketä se palvelee koska onhan äitejäkin jotka eivät ole synnyttäneet ja he ivat ihan yhtä paljon äitejä
Kommentit (14)
Onhan sitäkin isänpäiväkin. Ei se, että saat siemennettyä jonkun tee susta varsinaisesti isää, vaan isä on mun mielestä se, joka sen lapsen kasvattaa.
Muut ovat siittäjiä
Eikös maailmassa oo niitä miespuolisiakin synnyttäjiä. Suolesta olen minä syntynyt tuolla kauniissa Karjalassa......
Eiköhän noi voi hyvin mennä omilla nimillään. Jos tuntee itsensä äidiksi tai isäksi voi juhlia näitä päiviä huoletta...
Miten ois vanhempien päivä mutta sekin on sitten ikärasismia, jos vanhempi kokee olevansa nuorempi.
Eikös Kokoomus-Jethrolla se ole Suikkaripäivä?
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on! Sellainen se pitääkin olla äidit antamassa suikkareita lihaville aikamiespojille.
Vierailija kirjoitti:
Wokeväellä meni herne nenään ja tuli peppukipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on! Sellainen se pitääkin olla äidit antamassa suikkareita lihaville aikamiespojille.
Meillä täällä Kankaanpäässä on äitienpäivä kerran viikossa.
Ei mikään idea. Miksi trollaat tällaista?
Koska miehet voivat synnyttää niin parempi vaihtaa tuo nimi synnyttäjien päiväksi. Äiti on vanhentunut sana, joka koskee vain yhtä sukupuolta. Eli tuolle parempi keksiä nykyaikainen sana. Tai sitten se pitäisi vaihtaa suoraan isänpäiväksi.
No et ole kuullut sellaista, vaan trollaat vaan.
Esimerkiksi Britanniassa äitienpäivää vietetään laajemmassa muodossa tarkoittaen myös muita kuin biologisia äitejä. Jotkut käyttää myös termiä mothering day. Mielestäni ihan kiva systeemi.
Ei ole sellaista ideaa, höpö höpö