Porvoossa joutui tuttu opettaja ja liuta koululaisia karanteeniin
Eipä kaua ehtineet opiskella. Jollain siellä oli tartunta. Kiva kiva.
Kommentit (501)
Vierailija kirjoitti:
Älkää päästäkö lapsianne huomenna kouluun!
Tottakai menevät kouluun. Oletko vähän yksinkertainen?
Tartunnoista ei tiedoteta, en usko nollaan tartuntaan, kun tiedän että enemmän niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 yläkoulun opettajaa karanteeniin. Onkohan helppoa saada sijaisia huomiseksi?
Ne voi opettaa omat tuntinsa etänä tietysti. Onhan koululla koneita.
Koulun koneita vaan ei saa valitettavasti oppilaat nyt käyttää :((. Eli vaikeeksi menee...
Kyllä meillä oli tietokoneilla 7.luokkalaisten tunti perjantaina koulussa. Ei ole mitään kieltoa käyttää koneita tai tabletteja koululla. Ne puhdistetaan käytön jälkeen. En sitten tiedä, kuinka hyvin, kun oppilaat itse puhdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tautioireita, ja tässä just mietin, pitääkö mennä aamulla töiden sijaan testiin. Jos mulla on tartunta, yli sata oppilasta joutuu yläasteen koulustamme karanteeniin ja monet opettajat myös. On tää hullun hommaa.
t. Ope
Pitääkö oikein miettiä? Pitääkö tosiaan?
Ei opettaja välttämättä pääse testiin.
Olen itse töissä riskiryhmäläisten ryhmäkodissa, minä pääsin testeihin vain ja ainoastaan siksi. Ei perus flunssaoireet siihen olis riittäneet. Kysyttiin tosi, tosi tarkasti kaikki mahdollinen puhelimessa. Sanottiin suoraan, että noilla oireilla ei testattaisi (kurkkukipu, yskä, nuha, päänsärky, lämpöä 37,5) ellen olisi sosiaalipuolella töissä.
Jaa ainakin meillä testiin pääsee kaikki oireilevat ja kriittisillä aloilla olevia ohjataan todella herkästi hakeutumaan testiin, näin ollut jo muutaman viikon ajan.
Terveisin koronapolin hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa nuoriso on hengannut koko ajan keskenään oli korona tai ei. Isot jengit liikkuneet yhdessä. Mammat saa nyt katsoa ihan omaan peiliin, koska koulun avaamisen syytä tämä ei ole.
Eikä ole henganneet, hyvin pieni osa nuorista. Meidän omat lapset (5. ja 7. luokalla) ovat olleet vain kotona eivätkä missään hengaamassa. Ei ole ollut koko naapurustossa mitään hengailuporukoita, vaikka tällä alueella asuu vähintään sata 7-17-vuotiasta.
Li harjottelee uusia koottuja selityksiä huomiselle, luulis että hävettää tällä hetkellä!! Hänen vastuullaan nämä turhat tartunnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaapa, miten voi altistua kun käsiä on pesty ja turvavälit pidetty? Eikö toiminutkaan niinkuin robotteja olisi ohjelmoitu. Mikä ihme on, ettei niitä maskeja voitu vaatia kouluun, jakaa ne vaikka koulun ovella tms.
Altistus voi, mutta tartunnat vähenee mitä pidempi matka.
Olen sen verran salaliittoterioita seurannut, että tulee mieleen jonkun tahallinen sabotaasi. Joku joka ei mitenkään halua hallituksen selviävän koronasta. Miksi lapsi on mennyt kouluun, jos on kipeä? Jos sunnuntaina asiasta ilmoitetaan, niin on varmasti käynyt vähintäänkin edellisenä päivänä testeissä. Luultavasti jo aikaisemmin. Menisikö muka näin, että to ja pe on koulussa oireeton ja la tulee oireet, testi ja vastaus ja su julkisuus? Tiukka aikataulu lauantaina. Ja en tiennyt, että virustesteistä tulee vastaus saman päivän aikana. Yleensä niissä vie kauemmin.
Missä on sanottu, että oppilas oli koulussa sekä to että pe? Meidän naapurilla täällä Porvoossa alkoi korona kovalla kuumeella. Tunnissa oli noussut kuume yli 39 asteeseen, eikä ennen sitä ollut edes nuhaa tai yskää. Kaikilla ei oireet ala lievinä, vaan kertarysäyksellä. Hän oli koronaosastolla hoidossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ei tartuntaa saisikaan niin ei mua ainakaan silti nappaisi istua 2 vko kotona karanteenissa.
Tämä. Mitenkähän pahasti työpaikat lamaantuu näiden kahden viikon takia? Porvoossa 17 oppilaan vanhemmat eli 34 ei saa mennä työpaikalleen (oletan että tämä sääntö on kaikilla työpaikoilla vai onko? Eli jos perheenjäsen karanteenissa niin töihin ei saa mennä? Näin omassa työssäni) ja tietysti opettajien puolisot lisäksi. Ja kaikki muut karanteeniin menevät tässä kahden viikon aikana.
Miten paljon helpommalla olisikaan päästy etäopetuksella!
Ei vanhemmat ole poissa töistä, jos perheenjäsen on altistunut, vaan silloin, jos itse on altistunut koronalle.
Älkää laittako lapsianne kouluun.
Tarkoitus on tehdä suomalaisista koekaniineja lääkeyrityksille, se on todennäköisesti se syy, miksi koulut avattiin vielä näin myöhään. Tautia levitetään, jotta sen leviämistä ja käyttäytymistä voidaan testata, tällaisista korruption leimaamista tavoitteista saattaa olla kyse.
Nyt kaikki koulit kiinni koko maassa! :D