Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Porvoossa joutui tuttu opettaja ja liuta koululaisia karanteeniin

Vierailija
17.05.2020 |

Eipä kaua ehtineet opiskella. Jollain siellä oli tartunta. Kiva kiva.

Kommentit (501)

Vierailija
341/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuosta tartunnasta ei voi syyttää koulujen avautumista koska on tullut ennen sitä.

Miten se on sitten muuten siellä koulussa ollut jos se on todettu nyt positiiviseksi. Onhan sen testeissä täytynyt olla jo ennen torstaita.

Miten niin on täytynyt? Tällä hetkellä testejä tehdään niin vähän, että tuloksen voi saada alle vuorokauden sisällä.

Tulos ei ole varmasti tullut tänään, vaan eilen. Testi on otettu joko to tai pe.

Jolloin oppilas on jo ollut oireileva, todennäköisesti to.

Mikään rajoitus ei auta, jos ihmisillä ei järki riitä siihen, että oireisena pysytään kotona.

Vierailija
342/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites nyt Andersson suu pannaan????????

V..ttuun koko hallitus! Vaihtoon!

Se uusi hallitus toimisi samoin. Koska tämä hiljalleen avaaminen on kaikessa yksinkertaisuudessaan paras tapa edetä. Pandemian aikaan porukkaa sairastuu j sairastuneista kuoleen. Tämän kanssa on nyt vaan opittava elämään. Kellareissa piilottelua ei voida näin pienellä kuolleisuudella perustella mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tautioireita, ja tässä just mietin, pitääkö mennä aamulla töiden sijaan testiin. Jos mulla on tartunta, yli sata oppilasta joutuu yläasteen koulustamme karanteeniin ja monet opettajat myös. On tää hullun hommaa.

t. Ope

Oireita? Mietit mennäkö testiin vai töihin? Vaikea uskoa. Mutta kannattaa mennä testiin ihan heti oireiden alkaessa, koska silloin testi on luotettavin. Ei kannata yhtään pitkittää sitä, jos siis haluaa tietää tartunnastaan.

Saivartelu kunniaan!

Koronatestiasemat eivät ole tänään auki. Ei ainakaan täällä. Huomenna sitten.

Täh, onhan. Itse kävin juuri tänään testissä. Uudellamaalla.

Täällä ei, just tarkistin.

Vierailija
344/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 yläkoulun opettajaa karanteeniin. Onkohan helppoa saada sijaisia huomiseksi?

Ne voi opettaa omat tuntinsa etänä tietysti. Onhan koululla koneita.

Koulun koneita vaan ei saa valitettavasti oppilaat nyt käyttää :((. Eli vaikeeksi menee...

Vierailija
345/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menee koronatestissä 1-4 tuntia, siis sairaalassa. Jostain yksityiseltä varmaan kauemmin, en tiedä mihin lähettävät.

Vierailija
346/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen puoli yhdeksän uutisissa ei sanaakaan tästä asiasta. Eivät vaivautuneet uutisoimaan, vaikka näitä tapauksia on nyt ilmeisesti todettu jo useissa Eteläsuomen kouluissa?

Vierailija
347/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnanjoen koulu?

Kyllä. Li Andersson sanoi että koulujen avaaminen on turvallista.

No katsotaanhan, kuinka moneen virus on koulussa levinnyt, ja joutuuko kukaan tartunnan saaneista oikeasti vaaraan..

Vierailija
348/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä menee koronatestissä 1-4 tuntia, siis sairaalassa. Jostain yksityiseltä varmaan kauemmin, en tiedä mihin lähettävät.

Virustestissä?

Vasta-ainetesti on nopea, mutta en tiennyt, että virustestikin olisi.

Vierailija
349/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa tuo, ettei puoli yhdeksän uutisissa mainittu mitään. Kuuden uutisissa oli lopussa teksti, jossa luvattiin juttua seuraavassa lähetyksessä.

Vierailija
350/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa tuo, ettei puoli yhdeksän uutisissa mainittu mitään. Kuuden uutisissa oli lopussa teksti, jossa luvattiin juttua seuraavassa lähetyksessä.

Todella outoa, oletan että Yle hallituksen äänitorvena ei halua "keikuttaa venettä". Muuten huomenna jää paljon lapsia kotiin ja se ei sovi tavoitteisiin. Typerää ja turhaa tosin kun tieto leviää muuta kautta.

Vierailija
351/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tautioireita, ja tässä just mietin, pitääkö mennä aamulla töiden sijaan testiin. Jos mulla on tartunta, yli sata oppilasta joutuu yläasteen koulustamme karanteeniin ja monet opettajat myös. On tää hullun hommaa.

t. Ope

Oireita? Mietit mennäkö testiin vai töihin? Vaikea uskoa. Mutta kannattaa mennä testiin ihan heti oireiden alkaessa, koska silloin testi on luotettavin. Ei kannata yhtään pitkittää sitä, jos siis haluaa tietää tartunnastaan.

Testiä ei otettu ainakaan tyttäreltäni heti oireiden alettua, vaan vasta 2 vrkn jälkeen. Muuten ei kuulemma ole tarpeeksi virusta jotta se jäisi kiinni testeihin.

Vierailija
352/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen puoli yhdeksän uutisissa ei sanaakaan tästä asiasta. Eivät vaivautuneet uutisoimaan, vaikka näitä tapauksia on nyt ilmeisesti todettu jo useissa Eteläsuomen kouluissa?

NO mitä uutisoitavaa tuossa nyt sitten on? 

Vierailija
353/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uutisoitavaa? No ei varmaan ketään kiinnostakaan. Täälläkin vain 18 sivua kommentteja.

Vierailija
354/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset sairastu ja jos sairastuu niin lievänä. 

Vierailija
355/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ope

Testiä ei otettu ainakaan tyttäreltäni heti oireiden alettua, vaan vasta 2 vrkn jälkeen. Muuten ei kuulemma ole tarpeeksi virusta jotta se jäisi kiinni testeihin.

Minulle taas sanottiin, että paras aika on juuri oireiden alettua. Olin itse 4 päivää oireiden alkamisen jälkeen testissä.

Vierailija
356/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti ymmärrä niitä jotka päästivät lapsensa kouluun, eli 95% vanhemmista. En ymmärrä, ihan itkettää. 

Moni vanhempi laittoi lapset kouluun, koska koki että oli PAKKO vaikkei haluaisi.

Kun tarkoitus on selvittää että jokaisella lapsella on asiat hyvin. Jos ei lapsi mene kouluun niin asian selvittää koulupsykologi tai kuraattori tai sossu. Pakotettiin.

Katsos kaikkea ei tarvitse totella.Mekin haettiin lapsille vapautusta ja saatiin .Uhkailuja ei toteltu.Kunnassa 0 tartuntaa mutta 2 viikon takia ei lapset menee kouluun.Syksyllä eri asia kun kouluvuosi vasta alkaa.

Vierailija
357/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ope

Pitääkö oikein miettiä? Pitääkö tosiaan?

Ei opettaja välttämättä pääse testiin.

Olen itse töissä riskiryhmäläisten ryhmäkodissa, minä pääsin testeihin vain ja ainoastaan siksi. Ei perus flunssaoireet siihen olis riittäneet. Kysyttiin tosi, tosi tarkasti kaikki mahdollinen puhelimessa. Sanottiin suoraan, että noilla oireilla ei testattaisi (kurkkukipu, yskä, nuha, päänsärky, lämpöä 37,5) ellen olisi sosiaalipuolella töissä.

Tulos tuli päivässä.

Vierailija
358/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tämä luulopeelojen hysteria!

Vierailija
359/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä uutisoitavaa? No ei varmaan ketään kiinnostakaan. Täälläkin vain 18 sivua kommentteja.

Kolmen luulopeelon maanista spämmäystä jälleen kerran. Lässähtää tämäkin hysterian lietsomisyritys.

Vierailija
360/501 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta!