Miksi nen-päätteinen sukunimi on etenkin naisten mielestä jos ei nyt suoraan nolo, niin ainakin "rahvas"?
Meillähän on pääministerinäkin ollut mm. Kekkonen, Sukselainen, Miettunen, Karjalainen, Virolainen, Katainen, Vanhanen, Lipponen.
Kommentit (79)
Entäs Vyötiäinen - oisko kelvollinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsä, juntti, ninnannunnannönnö.
Kerro lisää itsestäsi...onks nen-pääte sukunimessäsi?
En avaudu nenneille, sori siitä. Ei. ;''D
Mieluummin olisin esim. Talola tai Talonen kuin pelkkä Talo.
Rahvaanomainen pääte, mutta vielä pahempi on tuplasukunimi ja tuplasukunimi tuplanenninä.
Joka maassahan on lähes joku tyypillinen sukunimenloppu. Suomessa -nen, Puolassa -ski, Islannissa -dottir, Ruotsissa -son, Venäjällä -ov jne jne.
Minusta -nen on hyvin normaali ja suomalainen sukunimenloppu. Mutta olen nähnyt näitä joille se on liian rahvaanomainen ja sitten pitää vaihtaa esim. Lahtinen johonkin Lahtiojaksi tai muuhun suvun "hienompaan" nimeen tms.
Typerää vielä nimellään jotenkin "rehvastella". Jokainen on sitä mitä on eikä se nimellä muuksi ja hienommaksi persoona siitä muutu.
En ole koskaan kuullut että joku nainen on tuota mieltä.
Koska tavallinen suomalaisuus on niin hävettävä noloa...
Gullischsen sukunimi olis todella hieno,
kelpaiskos se sulle?
0/5. Voisitko lopettaa näiden typerien ketjujen tekemisen. Kukaan ei usko näitä, joissa esität typerän asian muka totena, ja kirjoitat itse sitä vahvistavia typeryskommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Gullischsen sukunimi olis todella hieno,
kelpaiskos se sulle?
Sai jo kyllikseen...
Vierailija kirjoitti:
On liian tavalliNEN
Siis mitä? Ja noin moni vielä yläpeukuttanut. Mitä uniikkeja lumihiutaleita te yritätte olla. Naurettavaa. Mulle ainakin on ihan sama mikä sukunimi mulla on.
Jortikka, siinä ei ole yhtäkään n- kirjainta, ei e:tä.
Minä ole -nen, aiwa samantekevää.
-Nen viittaa itä-suomalaiseen sukutaustaan, lännessä taas -la -päätteet. Itä on kyllä aina ollut köyhää lähteen verrattuna, mutta ei välttämättä rahvasta.
Mulla on isäni kiva nen-loppuinen sukunimi. Mielummin se kuin äitini ruotsalainen nimi.
Kiimalainen (kuten entisellä jääkiekon maajoukkuepelaajalla) on varmaankin hyvin miehekäs nimi. Tosin voi se hyvin sopia naisellekin. Riippuu naisesta.