Apua! Luulin olevani hoikka ja olenkin lievästi ylipainoinen.
Kävin pitkästä aikaa jäämällä ja järkytyin. Painoin 69 kg (pituus 160 cm). Ennen lapsia paino 52-56 kg. Nyt lapset teini-ikäisiä ja luulin edelleen painavani 58-60 kg, kuten muutama vuosi sitten.
Milloin itse olet käynyt vaakalla?
Kommentit (63)
Mä käyn vaa'alla säännöllisesti, aina noin kolmen vuoden välein :D En siis omista vaakaa, joskus harvoin jonkun ystävän luona punninnut itseni. Viimeksi jouluna, silloin vaaka näytti 63kg mikä ei ollut yllätys, vaatteet kiristi. Sen jälkeen en ole käynyt, mutta yli 10v vanha tiukka kynähame mahtuu taas päälle, joten jotain on lähtenyt.
Sopivin paino mulle on n.57kg, silloin olo on hyvä.
N166cm, 38v ja käytän kokoja 36/38/M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn samaistumaan ap:n tilanteeseen hyvin. Olen 162/67 ja mahdun s- ja 36- kokoisiin vaatteisiin, voisi siis tulkita hoikaksi. Mutta olen ylipainoinen!!
Wow, sulla täytyy olla tiivis/timmi kroppa? Mä oon tuo aiemmin kirjoittanut 72 -> 63.1 kiloon laihduttanut ja pituutta tosiaan 162cm. Käytän tällä hetkellä 63-kiloisena kokoa 42!! Joskus mahtuu 40 mutta 38 ei todellakaan vielä. Toki minulla on iso rintamus mutta silti. Onnittelut jos tosiaan olet noin pikkuruinen, eihäm silloin vaa'an luvulla ole väliä.
En ainakaan itse koe tiiviiksi tai timmiksi, joo esim. reidet ei nyt sentään ihan täynnä selluliittia ole, mutta karmea olo silti. Joku tossa ylempänä sanoi ettei ole paljon kehumista jos johonkin tiettyyn kokoon saa itsensä ahdettua. Olen omalla kohdalla huomannut tämän, että vaikka paidoissa useimmiten sekä 36 että 38 menee, silti 36 istuu paremmin ja näyttää paremmalta kuin löysempi 38. Mulla on aika siro kropan malli ja mulle sopii melko alhainenkin paino ilman että näytän nälkiintyneeltä. Joten siksi tämä (omasta mielestä 10kg) extrapaino tuntuu ahdistavalta. Kuitenkaan ulkopuoliset ei tajua että painan ihan näin paljon eikä tajua että olen tosiaan ylipainoinen, vaan ennemminkin mielletään normaalipainoiseksi. Ja tosiaan pelkkään peiliin katsomalla ja muita naisia katsomalla voisi luvullakin itseään normaalipainoiseksi, mutta vaaka kertoo totuuden :D
Meillä ei ole vaakaa. Turha kapistus. Vaatteista kyllä huomaa, jos kiloja alkaa kertyä. Sitten vähän itsekuria peliin, kunnes housut tuntuu taas sopivilta. Minuakin on punnittu vain raskauksien yhteydessä ja se riittää.
T. samat farkut jalassa jo viidettä vuotta