Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö vauva 46-vuotiaana?

Vierailija
05.07.2006 |

Täytän tänä kesänä 46 vuotta. Minulla on jo 8 v ja 4,5 v lapset. Olen siis saanut lapset melko " vanhana" . Kun nuorin lapseni syntyi, ajattelin, että voisin vielä hankkia kolmannen lapsen, mutta en enää jaksa. Asia on kuitenkin jäänyt mietityttämään ja nyt on viimeiset hetket käsillä...Liekö jo liian myöhäistäkin? Olen jo antanut pois kaikki pienet vaatteetkin ja tarvikkeet, vain vaunut on jäljellä. Onko tässä mitään järkeä? (Ei siis ole järkeä. Tiedän sen itsekin.) Mistä tämä kertoo? Ajatuksia kaipailisin tästä asiasta teiltä muilta!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut lapset 26v,35 ja 37v ja täytyy sanoa että viimeisen kohdalla olin tosi väsynyt!

Itse en tekisi enää, en jaksaisi!

Mutta jos jaksat, anna palaa!

Vierailija
22/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin luonto on asian jarjestanyt ja jos pystyt tulemaan raskaaksi, niin hyva niin :). Oman kuntosi, jaksamisesi jne. tiedat itse parhaiten.

Itse olen nyt 42-vuotias - ja tuntuu, etta lapset on nyt tehty, eika enaa lisaa, mutta kuka tietaa, milta tuntuu vuoden parin paasta ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia? En ymmärrä.

Vierailija
24/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä vitonen ja kohta eronnut 37v. Tuskimpa ehdin enää uutta onnea löytämään..ehkä muutoin olisin vielä sitä toista halajanut..

Vierailija
25/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin minusta ei olisi ollut äidiksi. Toinen lapsi syntyi, kun olin 38. Lastenhoito on ollut paljon helpompaa ja rentouttavampaa kuin raaka työelämä, eikä mitään vaivoja ollut raskauksissa eikä synnytyksissä. Minusta ikä on vain numero, ja on hyvin yksilöllistä, milloin on liian vanha äidiksi. Joku on liian vanha 3-kymppisena, toinen 50-vuotiaana, itse tiedät parhaiten.

Minä olen vielä nelikymppisenäkin hyvin nuorekas ja näytän nuoremmalta kuin moni kaksvitonen. Voisin vieläkin tehdä lapsen.

Jos lapsi sinulle suodaan, ota se vastaan, jos haluat. Se ettet tulisikaan raskaaksi, kertoisi, että olet liian vanha. Jos tulet raskaaksi, et ole liian vanha. Ajattele, kyllä monet miehetkin lisääntyvät vielä 6-kymppisenäkin. Et sinä voi olla Paavo Lipposta pahempi vain siksi, että olet nainen!

Menoksi vaan!

Vierailija
26/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vain " kärsivät" vauvakuumeesta loputtomiin tai ainakin niin pitkään kun ovat tietyn luopumistyön tehneet.

Sinuna ehkä luottaisin luontoon - kuten moni muukin on täällä kehoittanut. Mutta tosiaan, voi olla että kaipuu vauvaan jää kyteväksi unelmaksi.

Vierailija
27/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapsia? En ymmärrä.

Vierailija
28/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ensimmäisen 27 vuotiaana ja suunnitelmissa on ainakin kaksi lisää. Ja minä siis olen mielestäni vielä aika nuori ensi synnyttäjä ollut..

Vierailija
29/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hyvän äidin kriteeri se että näyttää 20 kymppiseltä..justpa niin. t. 38v joka näyttää kolmekymppiseltä mutta ei halua enää lapsia

Vierailija
30/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

46v:n lapsi on pahimmassa murkkuiässä kun äiti on 6-kymppinen. lapsen lapset syntyvät kun olet 70.

Ei hyvä... Meillä oli isomummin 75v synttärit viimeviikolla. Kiva kun on nuorekkaita vanhempia...

Vierailija
31/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on 70v ja siinä vasta hyvä ja jaksava mummi onkin!

Vierailija
32/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaikille parempi,ettet tee lisää mukuloita jos älykkyytesi on tuolla tasolla.

Vierailija
33/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmassa tapauksessa murkkuikäinen lapsesi asuu vielä kotona elätettävänäsi kun jäät eläkkeelle.

Vierailija
34/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon siis onnea vauvan yritykselle!

Sen sijaan sinä 14/22: Aika erikoista tekstiä! Sinustako

siis 31 v. on " liian vanha" hankkimaan lapsia?

Puhu vain omasta puolestasi. Itse aion vielä yrittää

kolmatta, vaikka ikää on jo nyt 32,5!

Ensisynnyttäjien keski-ikä on muuten tällä hetkellä

Suomessa yli 27,5 v. 30 v. ei siis ole edes ensisynnyttäjäksi

vanha, ainakaan tilastollisesti!

Vierailija
35/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähde tuossa iässä lapsia hankkimaan. Ap:n tapauksessa en ymmärrä, miksi ei, sillä pieniä hänen muutkin lapsensa vielä ovat. Mun lapset on siinä kymmenen ikävuoden molemmin puolin ja itse olen 31v. Nämä kolme riittävät meille, me teemme sitten niitä juttuja ap:n iässä, joita ap teki meidän iässä. (Tai sitten jotain muuta.) Meidän lasten aika oli nuorena, ap:n nyt vähän vanhempana.

Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
36/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps Äitiysvaatteet vaan ovat aivan kamalia nykyään! terv. 45-vuotias odottaja joka eilen kiersi puoli kaupunkia löytääkseen fiksuja mammavaatteita.

Vierailija
37/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toivon siis onnea vauvan yritykselle!

Sen sijaan sinä 14/22: Aika erikoista tekstiä! Sinustako

siis 31 v. on " liian vanha" hankkimaan lapsia?

Puhu vain omasta puolestasi. Itse aion vielä yrittää

kolmatta, vaikka ikää on jo nyt 32,5!

Ensisynnyttäjien keski-ikä on muuten tällä hetkellä

Suomessa yli 27,5 v. 30 v. ei siis ole edes ensisynnyttäjäksi

vanha, ainakaan tilastollisesti!

Kun lapsi on murrosiässä lähentelee ikäni jo 50:ntä... kyllä siinä lapsi kärsii!! Ja todisteita asiasta on ihan nuorten puheista ja yksikin lapsi itki kun hänen äitinsä on vanha minun äitiini verrattuna. Samaa kuuluu kaverin lapsien kavereiden suusta nytten!!

Mutta jokainen päättää millon lapsensa tekee, minä ajattelen lasten parasta, en itseni. -14 ja 22-

Vierailija
38/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne jaksamisen kannalta, ikää minulla tosin 19 vuotta vähemmän, mutta annan järjen puhua. Kun en jaksa kolmatta niin en jaksa, joten kolmas jää todennäköisesti tekemättä. Tosin minulle se iltatähden hankkiminen myöhemmin on sitten vielä mahdollista.

En tiedä mitä ap:n tilanteessa olisi viisainta tehdä, mutta itse miettisin juuri tuota jaksamista. Kyllä niissä ap:n muissakin lapsissa on vielä hoidettavaa.

Vierailija
39/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sen, että yli 4-kymppisenä lapsen saaneet elävät yleensä pidempään kuin 2-kymppisenä lapsen saaneet? Ja miten niin 30-vuotiaasta äidistä lapsi kärsii? Millä perusteella? Ennenmmin vois sanoa että lapsi kärsii 2-kymppisestä äidistään jolla menojalka vipattaa baarista toiseen, paljon enemmän kuin 3-kymppisestä joka on jo menonsa juossut. Häpeäisit nyt vähän mitä kaikkea sontaa suustas päästelet! HYI SINUA!

Ja sinä ap, minusta sinun kannattaa ainakin yrittää saada se 3. lapsi. Jos et raskaudu enää, niin tiedät ettei sinun ollut tarkoitus saada sitä lasta. Mutta jos et edes enää yritä, voi asia jäädä kaivelemaan mieltäsi lopuksi elämäksesi. Itse olen kohta 36v ja minulla on 3v lapsi, eikä tässä ole vielä kiirettä toista lähteä yrittämäänkään. En ole vielä mikään vanhus, etkä ole sinäkään vaan nainen parhaassa iässä! :)

Vierailija
40/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isomummusi ikään tulee, niin meidän lapsen isoäiti on 78 ja lapsella ikää 1v. Toivottavasti saamme pitää hänet vielä kauan ja sen parempaa lapsenvahtia saa hakea. Lapsi rakastaa mummuaan ylikaiken ja viihtyy kauheasti seurassa. Pidempiä aikoja (yli 6-8h) emme pidä hänellä vaan minun vanhemmilla, koska omat vanhempani ovat noin 60v. ja tietenkin jaksavat enemmän. Mutta kyllä tämä teräsmummu on pyytänyt lasta yöksikin, mutta minä olen hiukan skeptinen lähinnä sen suhteen, ettei ihan itseään uuvuttaisi. Mutta edelleen en näe mitenkään painajaisena sitä, että mummu olisi 80-vuotias. Varmaan olisi sinusta pitänyt jättää lapset tekemättä, kun oltiin hankittu ammatit ja talot, ja eletty vapaata elämää pitkään, ja päätettiinkin lisääntyä tämän palstan mittapuulla todella vanhoina eli minä 32 ja mies 38!

Vierailija:

46v:n lapsi on pahimmassa murkkuiässä kun äiti on 6-kymppinen. lapsen lapset syntyvät kun olet 70.

Ei hyvä... Meillä oli isomummin 75v synttärit viimeviikolla. Kiva kun on nuorekkaita vanhempia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän