Olin rehellinen, en saanut tukea Kelasta
Harmittaa, olis pitäny varmaan valehdella.
Sen sijaan henkilö joka valehtelee, saakin isot tuet.
Mites tää näin menee?
Kommentit (67)
Me virkailijat kyllä tunnetaan nuo petkuttajat, mutta niille ei voi mitään. Suomen laki sanoo niin.
Olen laittanut palautetta Kelaan tästä epäkohdasta. Mitään ei ole tapahtunut.
Tiedän nimittäin kaksi henkilöä jotka tekevät näin.
Laskin eilen että huijari ehtii tienata n. 50 k vielä tällä systeemillään elämänsä aikana - veronmaksajien rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla henkilö voi valehdella, että saa tukia, jotka eivät hänelle kuulu?
Tyypillisintä lienee teeskennellä, että pariskunta on eronnut ja nainen yh, mies asuu virallisesti muualla mutta todellisuudessa silti perheen luona.
Tämä on kuulemma laillista vauvapalstan mukaan. Eli kaikki voisivat tehdä näin.
Ja aina, jos jommalla kummalla vanhemmalla ei ole tuloja, kannattaa mennä käräjäoikeuteen ja sopia , että elarit maksaa se jolla ei ole tuloja. Tällöin valtio maksaa ne.
Joskus kuukauden kurssilla ei saanut opiskella työttömyysetuudella. Minä rehellisesnä kysyin asiasta Kelalta ja minulta otettiin tuet pois rehellisenä. En saanut mistään mitään rahaa.
Kaikki muut 15 muuta kurssille osallistunutta saivat rahaa, koska eivät sanoneet kelalle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän kaikki meni ihan oikeudenmukaisesti.
Ai ihan kaikki? Valehteleva ja huijaava tuttu sai tuet.
Ja maksaa korkojen kanssa takaisin, kun jää kiinni. Kaupan päälle vielä tuomio petoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla henkilö voi valehdella, että saa tukia, jotka eivät hänelle kuulu?
Siinäpä se onkin, näin voi tehdä, tämä asia on outo koska sitä ei voi tarkistaa.
Ei siis liity mihinkään euromääriin.
Siis mikä asia on outo? Miten sitä ei voi tarkistaa? Kerrotko tarkemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisintä lienee teeskennellä, että pariskunta on eronnut ja nainen yh, mies asuu virallisesti muualla mutta todellisuudessa silti perheen luona.
Mutta silloinha miehen on maksettava elatusmaksuja, jotka lasketaan tuloksi.
Lapsilisät, yh-korotus, asumistuki, työttömyystuki kokonaan tai soviteltuna, kela maksaa työttömän tai pienituloisen isän elatusmaksut, toimeentulotuki.
Ja parhaassa tapauksessa vielä miehen virallisessa asunnossa pimeästi asuva vuokralainen.
Ja sitten se pimeästi asuva vuokralainen tuhoaa asunnon ja mies joutuu vastuuseen, eikä voi viedä edes pimeästi asuvaa vuokralaista oikeuteen.
Jos kaksi henkilöä on työttömiä, on heille itseasiassa halvempi asua saman katon alla, kuin erikseen.
Kun en tiedä jääkö kiinni. Kun on se mahdollisuus huijaukseen koko ajan.
Kaikki on kiinni siitä mitä itse sepustat ja asiaa ei voi tarkistaa kuin yhdellä tavalla eli tässä kohtaa on suuri moka tehty.
Olen jo keksinyt tavan jolloin ei voi huijata enää.
AP ei kerro tarkemmin mistä huijauksesta kyse, koska ei ole mitään huijausta. Yrittää vain ylläpitää tälläistä valhetta, että muka suurin osa Kelan tuensaajista huijaavat tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se onkin, näin voi tehdä, tämä asia on outo koska sitä ei voi tarkistaa.
Ei siis liity mihinkään euromääriin.Siis mikä asia on outo? Miten sitä ei voi tarkistaa? Kerrotko tarkemmin
Juuri se ettei asiaa tarkisteta, tukeen kuuluvaa ehtoa.
Riittää se oma sepustus eli valehtelu jos vaan kehtaa tietäen että voi täten saada isotkin rahat.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kuukauden kurssilla ei saanut opiskella työttömyysetuudella. Minä rehellisesnä kysyin asiasta Kelalta ja minulta otettiin tuet pois rehellisenä. En saanut mistään mitään rahaa.
Kaikki muut 15 muuta kurssille osallistunutta saivat rahaa, koska eivät sanoneet kelalle mitään.
Siksi se opiskelulupa hankitaan työkkäriltä "työllisyyttä edistävänä toimintona". Saat jopa 9e extraa niiltä päiviltä kun olet siellä kurssilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siis liity mihinkään euromääriin.Siis mikä asia on outo? Miten sitä ei voi tarkistaa? Kerrotko tarkemmin
Riittää se oma sepustus eli valehtelu jos vaan kehtaa tietäen että voi täten saada isotkin rahat.
Niin mitä asiaa ei tarkisteta?
Vierailija kirjoitti:
AP ei kerro tarkemmin mistä huijauksesta kyse, koska ei ole mitään huijausta. Yrittää vain ylläpitää tälläistä valhetta, että muka suurin osa Kelan tuensaajista huijaavat tukia.
Todellakin on. Minä rehellisenä en saanut tukea ja olisin valehtelemalla saanut.
En ole väittänyt että suurin osa huijaa.
Se on mahdotonta.
Toisaalta voisimme kaikki tehdä näin niin kela olisi ihmeissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta silloinha miehen on maksettava elatusmaksuja, jotka lasketaan tuloksi.
Lapsilisät, yh-korotus, asumistuki, työttömyystuki kokonaan tai soviteltuna, kela maksaa työttömän tai pienituloisen isän elatusmaksut, toimeentulotuki.
Ja parhaassa tapauksessa vielä miehen virallisessa asunnossa pimeästi asuva vuokralainen.
Ja sitten se pimeästi asuva vuokralainen tuhoaa asunnon ja mies joutuu vastuuseen, eikä voi viedä edes pimeästi asuvaa vuokralaista oikeuteen.
Jos kaksi henkilöä on työttömiä, on heille itseasiassa halvempi asua saman katon alla, kuin erikseen.
Työttöminä ehkä mutta työttöminä ja toimeentulotuen asiakkaina ei. Yhdessä asuva tarvitsee Kelan mukaan vaatteisiinsa, ruokaan ja muihin perusosalla katettaviin menoihin vain n. 420 euroa, kun taas yksin asuva n. 502 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on. Minä rehellisenä en saanut tukea ja olisin valehtelemalla saanut.
Se on mahdotonta.
Toisaalta voisimme kaikki tehdä näin niin kela olisi ihmeissään.
Miksi et sitten kerro niitä valheita, joiden avulla muka saa enemmän tukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää se oma sepustus eli valehtelu jos vaan kehtaa tietäen että voi täten saada isotkin rahat.Niin mitä asiaa ei tarkisteta?
Sitä kohtaa missä vaan saat itse keksiä sairauden oireita,vastaat vaan " oikein"
ja tietysti jokin vaiva diagnoosina.
Se on helppoa vaikka koululaiselle löytää tuo idea.
Nyt kun vastasin rehellisesti, kaikki meni mönkään( yhteen asiaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on mahdotonta.
Toisaalta voisimme kaikki tehdä näin niin kela olisi ihmeissään.Miksi et sitten kerro niitä valheita, joiden avulla muka saa enemmän tukia?
Vastaat vaan kyllä kysymyksiin, se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on mahdotonta.
Toisaalta voisimme kaikki tehdä näin niin kela olisi ihmeissään.Miksi et sitten kerro niitä valheita, joiden avulla muka saa enemmän tukia?
Vastaat vaan kyllä kysymyksiin, se riittää.
Mihin kysymyksiin?
Diagnoosien kanssa pitää olla lääkärin B-lausunto mukana. On ihan sama mitä sepityksiä itse laittaa, ei Kela niihin usko.
Mitä tukea hait?
Mä oon aina saanut rehellisyydellä ne tuet, joihin olen oikeutettu. Samoin vammainen lapsi saa tukea, johon oikeutettu. Hakemuksessa vaan pitää mainita melko yksityiskohtaisesti pienetkin asiat, joilla perustelet tukihakemuksen. Niistä koostuu kokonaisuus, joka vaikuttaa päätökseen. Joa vaan mainitsee esim. jonkin sairauden, niin se yksistään ei välttämättä ole peruste tuelle.
Kelassa joka toinen asiakas valehtelee.