Mitkä automerkit ovat ns. sydäntäsi lähellä ja mitkä taas eivät todellakaan?
Tarkoitan aivan perustason merkkejä, ei mitään superhyperautoja. Esim. Porsche on jo tuollainen. Muut merkit voitte ehkä päätellä tuosta.
Kommentit (114)
Opeleista pidän, niitä ollut monta.
Inhokkeihin kuuluu mm. Ford, Toyota, Nissan. Ranskalaiset autot kaikki, joten Opelit mennee ehkä kieltolistalle jatkossa.
Sanotaan kun ei hyvästä tiä,osaa vaatiakkaan.Kaikkein shitein opel.rellut,nissanit.Mutta ne parhaat onkin sitten parhaat.Kerran saa hyvän, ei osta enää mitään huonoja qaskaita.Vaan pysyy merkissä,onhan se mukavaa matkata pitkiä 500-1000km.kunnon autolla ei aamulla särje selkää,eikä päätä.Ja muutenkin parempi kyyti.Matkustus mukavuus,koittakaa mutä matkata pienellä rellulla 1000km,joka kuopps tärähtää niskaan.
Mulla ei ole autot missään lähelläkään sydäntä, kunhan haluan mahdollisimman ekologisen ja luotettavan kulkuneuvon, joka olisi suht edullinen. Sijoitan mieluummin järkevämpiin asioihin. Ehkä joku Toyotan hybridi?
Audi on ykkönen!
Mitään eritystä inhokkimerkkiä ei ole, mutta mitään laiskaa autoa en alleni haluaisi.
Anders kirjoitti:
Toyota on luotettava, varma ja nykyään hyvännäköinenkin.
Varmaan moni ei sinänsä 'vihaa' BMW:tä ja Audia, mutta monet niiden öykkärikuskit aiheuttavat sen, että koko merkki saa huonon maineen. Eiväthän ne autoina huonoja ole, mutta liian montaa bemaria tai audia ohjastaa silkka ku*ipää.
Toyota on just passeli.
Vierailija kirjoitti:
Opeleista pidän, niitä ollut monta.
Inhokkeihin kuuluu mm. Ford, Toyota, Nissan. Ranskalaiset autot kaikki, joten Opelit mennee ehkä kieltolistalle jatkossa.
Ei ne Opelit välttämättä huonone. Kaikki nykyiset peugeot pohjaiset mallit rakennetaan samoilla Opelin tehtailla kuin ennen. Laadunvalvonta on ehkä ratkaisevin asia siinä tuleeko auto toimimaan hyvin vai ei, ja voidaan olettaa että saksalakset ovat tässä tarkempia kuin ranskalaiset. Sama on nähty myös niissä toyotoissa, jotka jakavat tekniikkaa psa-konsernin kanssa; toyotan autot ovat kestävämpiä, vaikka tekniikka täysin sama (esim aygo ja c1). Ei voi johtua muusta, kun että toyotalla on tarkempi laadunvalvonta, ja siten heidän autot ovat tasalaatuisempia.
Ohis
Toyota hiace (vanha malli) ja BMW, käyttötarkoituksen mukaan.
Sydäntä lähellä Alfa Romeo, ne BMW:t mitä olen omistanut ja Porsche. Vanhat Rellut lämmittävät myös muistoja, vaikka autoina olivat mitä olevat.
En ikinä voisi kuvitella omistavani minkään sortin itäautoa kuten Skodaa, Daciaa tai Kiaa, ihan karmeita ja noloja kaikki, sama koskee Opelia. Kulkisin mieluummin bussilla. Eikö moisilla proletariaattikinnereillä ajaville tule ikinä sellaista oloa, että jotain on mennyt elämässä pahasti pieleen?
Ford Focus on ainut, jolla suostun ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sydäntä lähellä Alfa Romeo, ne BMW:t mitä olen omistanut ja Porsche. Vanhat Rellut lämmittävät myös muistoja, vaikka autoina olivat mitä olevat.
En ikinä voisi kuvitella omistavani minkään sortin itäautoa kuten Skodaa, Daciaa tai Kiaa, ihan karmeita ja noloja kaikki, sama koskee Opelia. Kulkisin mieluummin bussilla. Eikö moisilla proletariaattikinnereillä ajaville tule ikinä sellaista oloa, että jotain on mennyt elämässä pahasti pieleen?
Opelin tapauksessa riippuu vuosimallista. Opel on tehnyt hyvin eritasoisia autoja eri aikakausina.
Ensin minulla oli Audi ja nyt on Mersu. Luulen ostavani seuraavaksi jälleen Audin. Pidän myös Bemarista, eli olen saksalaisten autojen ystävä. Ja vaikka Porsche kiellettiin mainitsemasta, niin se on ollut suosikkini aivan pikkupojasta lähtien. En kuitenkaan aio ostaa sitä, vaikka rahaakin olisi. Joskus voin viikonlopuksi vuokrata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaikilla on Bemaria ja Audia vastaan? Parempia autoja ajaa kuin yksikään riisipussi.
Ne ei-niin-hyvät kuskit on pilanneet hyvien autojen maineen.
Mersu. Mitään muuta autoa en aja enkä osta.
Bemarit onkin sitten listan toisessa ääripäässä. Useampaa on tullu kokeiltua, mut eivät ajettavuudeltaan oo minun suosikkeja.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tykännyt italialaisesta Alfa Romeosta tai ranskalaisista Peugeotista, Citroenista ja Renaultista, koska ne ruostuvat alta aikayksikön. Huonot pintakäsittelyt olleet aina noissa merkeissä.
Peugeotit on tainneet olla vähiten ruostuvia automalleja jo 07 mallista lähtien...
Täyssinkitty kori ja kevytmetallit vaikuttanevat asiaan.
Ei ole suuria positiivisia tunteita mitään tiettyä merkkiä kohtaan, tällä hetkellä on Peugeot mutta on ollut myös Nissan, Skoda, Rellu ja Ford.
Negatiivisia tunteita sitten taas kyllä löytyy, en ikinä halua mitään ns. statusmerkkiä kuten Audi, Mersu, BMW.
Ei ikinä amerikkalaista. Chrysler on varmaan maailman ruostuvin auto.
Tesla m3 lähti takaisin kauppaan, kun palasevat tipahtelivat kyljistä 4000km ajon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Audi on ykkönen!
Mitään eritystä inhokkimerkkiä ei ole, mutta mitään laiskaa autoa en alleni haluaisi.
Audi on nykyajan toyota corolla. Kaikilla, mukaan lukien anoppi, on sellainen. Tylsä kuin voikukka, eivätkä uskalla muuttaa designia lainkaan ettei myynti (taas) sakkaa.
Muistuttaa patonkia.
Mosse, Wartburg, Trabant ovat sydämeni autoja, myös englantilaiset urheiluautot avomallisina menee.
Väyrys-Mersu menee kyllä kaikkien aikojen rumimpien autojen listalle. Aivan hirveän näköinen ja ruostekasakin vielä. Hyihyi!