Mitkä automerkit ovat ns. sydäntäsi lähellä ja mitkä taas eivät todellakaan?
Tarkoitan aivan perustason merkkejä, ei mitään superhyperautoja. Esim. Porsche on jo tuollainen. Muut merkit voitte ehkä päätellä tuosta.
Kommentit (114)
Ennen Audia noin 10 v. Mersuja 2 kpl.
N60
Tykkään volkkareista ja sympatiseeraan Minejä, Jeepejä ja Land Rovereita. Kaukoidän autot ei oikein kiinnosta, paitsi Honda ehkä vähän. Ranskalaisilla merkeillä on hyvännäköisiä autoja, mutta kestävyys mietityttää. Ikinä en varmaankaan ajele Kialla tai Dacialla, mutten myöskään mersulla, bemarilla tai Audillakaan, niiden imagossa on jotain vastenmielistä.
Audi ja BMW. Mielikuvien vuoksi, juntahtavia autoja
Plussaa Jaguarille. Älkää kysykö perusteluja, nää on myös tunnejuttuja.
Pitkä miinus puolestaan Ladalle.
Sydäntä lähellä on Cadillac. Siihen on muodostunut ikään kuin suhde. Siitä pitää valtavasti, välillä sille voi kiukutella ja se vie kaikki rahat.
Siitä huolimatta se on silmissäni kaunein auto päällä maan ja sen ratin taakse istuessa on aina lämmin ja hyvä olo.
Toisessa päässä onkin sitten kaikki ranskalaiset autot. Sellaisia en halua ikinä.
SAAB
Rakastuin Saabeihin jo ihan pikkutyttönä ja heti kun kortin sain, sain myös oman Saabin ja siitä eteenpäin ajoin yli 10 vuotta Saabeilla. Noh, merkille kävi kuin kävi, mutta vielä tänäkin päivänä pää kääntyy tuolla tien päällä kun Saab tulee vastaan. Nyt olen ajanut jo vuosia Volvolla ja senkin ostin vain siksi että sopivaa Saabia ei ollut tarjolla ja ajattelin että onhan sekin ruåttalainen, joten ei se hirveän huono voi olla... No ei se ole hyväkään kyllä ollut, eikä läheskään yhtä rakas kuin Saab, mutta minkäs teet.
En tykkää oikeastaan mistään muista autoista.
Vierailija kirjoitti:
Noin 20 auton, jotka isompaa keskiluokkaa (merkkeinä mm. Volvo, Audi, BMW, Honda, Skoda, Renault, Nissan, Citroen) kokemuksella ehdottomasti paras ajokokemus ja - mukavuus on ollut Citroenit. Lisäksi hyvä varustetaso eikä mitään isompia vikoja. Todellakin positiivisia yllätyksiä ovat sitikat olleet ja todellakin parempi Hinta-laatusuhde kuin esim. Audissa tai bemarissa.
Mä olen henkilökohtaisesti aina karsastanut näitä ranskalaisia, mutta työkaverilla oli 9 vuotta Citroen ja kehui että oli ihan hemmetin hyvä auto, ei mitään vikoja koskaan.
Vierailija kirjoitti:
UUSI OHJE:
1 merkki per viesti. Sitten plussaa ja miinussaa.
AP
Etkö olisi suoraan itse voinut naputella automerkkejä yksittäisiin viesteihin?
Hyviä: Mersu, Ford, Jaguar, Tesla, VW,
Inhokkeja: Kia, BMV, Audi, Opel, Nissan, Porsche
Ei autoissa ole kokoluokkiensa sisällä merkittäviä eroja mitattavissa ominaisuuksissa. Vähän sama kuin vertaisi kahta samanhintaista älypuhelinta.
Ennen esim mersut olivat kestäviä ja hyvin tehtyjä autoja, mutta se johtui vain siitä, että muut ajan autot olivat pskempia.
Sitä en itse ymmärrä, että miksi joku ostaa kulimallin premiumin eli esim 1-bemarin,kun samalla rahalla voi ostaa huippuvarustellun corollan. Bemari ei ole hiljaisempi ja maantietä side silmillä ajaessa et osaa erottaa kumpaa edes ajat.
Kai se auto on statusjuttu yhä sitten monelle.
Mielummin 10v vanha saksalainen kuin uusi korealainen.
Narsistimiehet ajaa Audeilla, siksi minulla huono mielikuva Audeista.
No eikös siinä ollut myös niin huonot iskarit että kaljat menee rikki takakontissa?