Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos googlaat itsesi

Vierailija
16.05.2020 |

Minkätyyppisiä tuloksia saat? Työjuttuja? Harrastusasioita? Someprofiileja?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkiaiheisia tuloksia (harrastustuloksia ym). Niitäkin yhden käden sormilla laskettava määrä. Somessa olen tarkoituksella lempinimelläni (inhoan oikeaa nimeäni btw), niin tulevien työnantajienkaan on aivan turha etsiä mua facebookista tai instasta.

Vierailija
42/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työjuttuja, julkaisuja ja haastatteluja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta ei tule kuin se perus Fonecta tulos, mut sen lisäksi tulee sit hirveästi juttuja yhdestä suomalaisesta murhaajasta, jolla vähän saman tyylinen nimi kuin mulla. Tosi kiva, jos joku mahdollinen työnantaja vaikka googlaa ja luulee, että on sukua tai jotain... Kun ei siis ole mitään yhteyksiä. Molemmat ollaan ns. sukuun naituja, mutta eri suvut silti kyseessä.

Aika yksinkertainen pitää työnantajan olla, jos tuollaisten kuvitelmien antaa vaikuttaa yhtään mihinkään. Normaalit ihmiset kyllä ymmärtävät, ettei sillä ole mitään vaikutusta sinun osaamiseesi tai luonteeseesi vaikka todistetusti olisit sukua murhaajalle. 

No joo, näin on. Mut yllättävän paljon uudet tuttavuudet aina kyselee, että hei mulla on joku tutun tutun tuttu, jolla on sama sukunimi ku sulla, onks se sulle jotain sukua. :-D Harvinainen sukunimi siis kyseessä ja oon kyllä vakaasti alkanut miettiä, että ottaisin oman tyttönimeni takaisin ja voisin olla taas ihan perus "Miettinen". Oma alani taas sellainen, että taustat todellakin pitää olla kunnossa ja ne syynätään tarkkaan... Asiakkaidenkin takia olis kyllä hyvä joku yleinen nimi, jos joku innostuisi stalkkaileen enemmän...

Vierailija
44/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Eräälle harraste foorumille piti kirjautua omalla nimellä ja nyt näkyy ihan kaikki mitä olen kirjoittanut foorumille.

Onko tuo laillista? Pitäisikö kirjoitukset olla jotenkin suojattuja vai vaadinko kaikkien kirjoitusten ja käyttäjä tunnusten poistoa?

Olet rekisteröityessäsi klikannut kohtaa "Hyväksyn käyttöehdot" (tai jotain sinne päin). Sillä olet tehnyt lailliseksi kirjoitusten julkaisemisen. Kannattaa katsoa aina tarkkaan mitä ehtoja hyväksyy. Kaikkien kirjoitusten poisto tuskin onnistuu, vaikka tilisi suljettaisiin. 

Ei tullut mieleen kun ei muilla foorumeilla ole tuollaista tapahtunut.

Kyllä sinun av-kirjoituksesikin löytyvät jos tietää, mihin ketjuun olet kirjoittanut. Lähtökohtaisesti kaikki mitä kirjoitat nettiin on enemmän tai vähemmän julkista. 

Vierailija
45/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonimikaimaani ei varmaankaan löydy koko maailmasta. vaikka etunimet yleisiä onkin.

"ei tuloksia haulle XXXX" Näytetään plaa plaa plaa...

Vierailija
46/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta ei tule kuin se perus Fonecta tulos, mut sen lisäksi tulee sit hirveästi juttuja yhdestä suomalaisesta murhaajasta, jolla vähän saman tyylinen nimi kuin mulla. Tosi kiva, jos joku mahdollinen työnantaja vaikka googlaa ja luulee, että on sukua tai jotain... Kun ei siis ole mitään yhteyksiä. Molemmat ollaan ns. sukuun naituja, mutta eri suvut silti kyseessä.

Aika yksinkertainen pitää työnantajan olla, jos tuollaisten kuvitelmien antaa vaikuttaa yhtään mihinkään. Normaalit ihmiset kyllä ymmärtävät, ettei sillä ole mitään vaikutusta sinun osaamiseesi tai luonteeseesi vaikka todistetusti olisit sukua murhaajalle. 

No joo, näin on. Mut yllättävän paljon uudet tuttavuudet aina kyselee, että hei mulla on joku tutun tutun tuttu, jolla on sama sukunimi ku sulla, onks se sulle jotain sukua. :-D Harvinainen sukunimi siis kyseessä ja oon kyllä vakaasti alkanut miettiä, että ottaisin oman tyttönimeni takaisin ja voisin olla taas ihan perus "Miettinen". Oma alani taas sellainen, että taustat todellakin pitää olla kunnossa ja ne syynätään tarkkaan... Asiakkaidenkin takia olis kyllä hyvä joku yleinen nimi, jos joku innostuisi stalkkaileen enemmän...

Tuo on ihan normaalia. Etkä pääse siitä eroon, vaikka vaihtaisit sukunimen. Oma sukunimeni on top10 listalla yleisimmissä ja silti minulta kysytään, onko se ja se saman sukuniminen minulle sukua. Tuotakin huvittavampaa on, kun kysytään tunnenko henkilön x, joka kävi samaa koulua kuin minä. Juu, toki minä ne kaikki 800 oppilasta tunsin :D Mutta joskus käynyt niinkin, että tunnen ja siitä on syntynyt kiinnostavia keskusteluja. Ei kannata liikaa miettiä sitä, mitä muut miettivät nimestäsi tai kaimoistasi. 

Vierailija
47/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja opiskelujuttuja.

Vierailija
48/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan työhön liittyviä osumia.

Vierailija
49/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta löytyy lähes kaikki. Syntymäpäivä ja -vuosi, kotiosoite, aviomiehen nimi ja ikä, asunnon koko ja taloutemme ajoneuvojen määrä. Nimeäni haettaessa saa myös selville, että asun omistusasunnossa ja asuinalueemme keskipalkan. Tämän lisäksi löytyy Twitter ja LinkedIn tilit, jotka olen luonnollisesti itse luonut.

P.S. Asun Ruotsissa. Maassa, jossa kaikista kansalaista löytyy yllä listaamani tiedot. Mielestäni täällä jaetaan aivan liian avoimesti yksityishenkilöiden tietoja netissä.

Tämä vahvisti sen, että en koskaan tule muuttamaan Ruotsiin. Jos siis oikeasti on totta, ettei siellä tunneta käsiteitä "salainen numero" tai "yhteystietojen julkaisukielto"

Vierailija
50/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Eräälle harraste foorumille piti kirjautua omalla nimellä ja nyt näkyy ihan kaikki mitä olen kirjoittanut foorumille.

Onko tuo laillista? Pitäisikö kirjoitukset olla jotenkin suojattuja vai vaadinko kaikkien kirjoitusten ja käyttäjä tunnusten poistoa?

Olet rekisteröityessäsi klikannut kohtaa "Hyväksyn käyttöehdot" (tai jotain sinne päin). Sillä olet tehnyt lailliseksi kirjoitusten julkaisemisen. Kannattaa katsoa aina tarkkaan mitä ehtoja hyväksyy. Kaikkien kirjoitusten poisto tuskin onnistuu, vaikka tilisi suljettaisiin. 

Kyllä sinun av-kirjoituksesikin löytyvät jos tietää, mihin ketjuun olet kirjoittanut. Lähtökohtaisesti kaikki mitä kirjoitat nettiin on enemmän tai vähemmän julkista. 

Mistä voi tietää kuka mitäkin on kirjoittanut jos ei ole edes nimimerkkiä.

Jos haen jonkun foorumin nimimerkillä ei löydy mitään tai sitten tuloksia on niin paljon ettei kukaan jaksa selata niitä.

Vierailija
51/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan tiedot sekä omat ja puhelintietoni. En halua muuta itsestäni nettiin. Ei ole tarvetta. On hyvä olla näin.

MITÄ! Eikös tuossa kaikki tarpeellinen olekin stalkkaajalle, tms.

Omalla nimelläni ei löydy mitään minuun viittaavaa.

Ps. Olen kyllä tämän suhteen "foliohattu".

Vierailija
52/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kirjoittamani lehtiartikkeli.

Yritystietoni.

Erään osakeyhtiön vastuuhenkilöluettelo.

Vierailija
53/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on julkkiskaima. Joten lööppejä sivutolkulla. Ja nimi hyvin yleinen, joten ei niitä someprofiilejakaan tuosta vaan löydy.

Taidat olla minun kaimani!

T. Jenni V.

Vierailija
54/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy julkinen tekemäni opinnäytetyö opinnäytetöiden sivustolta. Tuolla myös lukee tiedoston avaamiskertojen määrä, joten työtä on käyty lukemassa. Muuten tulee kaikenlaista tietoa toisista saman nimisistä, mutta mitään itseäni koskevaa en ole näistä löytänyt. Minulla ei ole some-tilejä ja vain tälle palstalle kirjoittelen. En myöskään juuri lue muita palstoja.

Vierailija
55/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Mistä voi tietää kuka mitäkin on kirjoittanut jos ei ole edes nimimerkkiä.

Jos haen jonkun foorumin nimimerkillä ei löydy mitään tai sitten tuloksia on niin paljon ettei kukaan jaksa selata niitä.

Lue oikein huolellisesti ensimmäisen lauseen sivulause. Jos tietää jne. Eipähän sitä harrastepalstaakaan löydä, jos ei osaa sitä etsiä. 

Vierailija
56/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden samannimisen kaiman juttuja tulee ja oma linkkari profiili jossain sivulle , hyvä näin.

Vierailija
57/61 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksiin liittyviä juttuja tulee muutama. Kaimoja ei ole, joten kaikki tulokset ovat kyllä itseeni viittaavia, vaikka sen enempää etunimeni kuin sukunimenikään ei ole harvinainen. Pari yritysteletulosta,vaikka en ole ollut yrittäjä 15 vuoteen. Ensimmäiselle sivulle mahtuu kaikki, sitten seuraavat tulokset on jo joku urheilutuloslista tyyliin Teikäläinen Tellervo, Meikäläinen Maija, kun oma nimeni on se "Tellervo Meikäläinen".

Vierailija
58/61 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko paljon lehtijuttuja. Olin ennen maajoukkuetason urheilija.

Vierailija
59/61 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaistu kirja.

Vierailija
60/61 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy yhtään mitään. En ole millään sos.median alutalla.

Sama juttu. Nimikin on niin harvinainen että täyskaimoja ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme