Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit ja isät, jos SINÄ saisit päättää, mikä lapsestasi tulisi isona?

Vierailija
16.05.2020 |

Ihan sama minkä ikäinen lapsesi on nyt, mutta jos saisit ja voisit päättää, minkä alan ammattilaiseksi tai mihin työhön lapsesi laittaisit?

Minulla kaksi poikaa toinen 11v ja toinen 6v.

Vanhempi lapsi on todella sosiaalinen ja tasaisesti hyvä kaikissa kouluaineissa. Harrastaa soittoa ja jalkapalloa. Näkisin hänet opettajana tai ammattivalmentajana esim jalkapallossa.

Nuorempi lapsi selvästi matemaattisempi ja "ei niin sosiaalinen". Harrastaa myös soittamista ja yleisurheilua. Nään hänessä paljon omaa isääni joka on arkkitehti. Näkisin lapseni insinöörinä tai tämän tyylisissä töissä.

Jännittävää nähdä mihin heidän omat valinnat vie. En aio sanoa sanallakaan lapsilleni näistä ajatuksistani. Olen kirjoittanut ne itselleni muistoihin. Kiva katsoa pitääkö ne yhtään paikkansa vai avautuvatko he ihan eri tyylisiin aloihin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstään pitävä ihminen.

Vierailija
2/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäiset lapset:

Esikoinen on kiinnostunut monenlaisissa ja hyvä "kaikessa". Oikeasti voi isona tehdä melkein mitä tahansa. Mies juuri eilen sanoi, että ehkä lapsesta tulee näyttelijä. Itsellä ehkä mielessä jonkinlainen yrittäjyys, jossa yhdistetään taidetta ja tietotekniikkaa. Joku ohjelmistoyrittäjä?

Kuopus voisi olla vaikka kemisti, farmaseutti tai tilintarkastaja. Tai joku DI. Jotain, jossa tarvitaan matikkaa ja ei ole mikään supersosiaalinen homma.

Vierailija
4/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen

Luitko kysymyksen? Onko onnellinen joku työ tai ammatti?

Vierailija
5/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen, terve ja itsensä elättävä. Aivan sama mitä työtä itselleen valitsee, kunhan on laillista.

Vierailija
6/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kunhan on onnellinen. Onnellisuus tosin voi löytyä siitä että toteuttaa oman potentiaalinsa parhaalla mahdollisella tavalla. Tällä hetkellä näyttää että lapsi on perinyt meidän molempien vanhempien kiinnostuksen tutkimukseen (isä on tekniikan tohtori) mutta tuemme ja kannustamme lastamme siihen mikä hänestä itsestä tuntuu parhaimmalta ja tekee onnelliseksi.

Vierailija
7/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleisen työn tekijä. Isältään jos kysyisi, niin isopalkkaisen työn tekijä. 

Vierailija
8/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä toivon että tuo lapsi pääsisi hyödyntämään taiteellista lahjakkuuttaan ja tekemään sitä, missä on hyvä esimerkiksi menestyvänä kuvataiteilijana tai ammattimuusikkona.

Vierailija
9/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsari

Kieltenope

Merkonomi

Vierailija
10/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri

Vierailija
11/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri

Vierailija
12/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen. Se on nyt ammatti.

Vierailija
13/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies ja lääkäri.

Ja kas, niinhän siinä sitten kävi, että äidin toiveet toteutuivat.

Vierailija
14/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa laillinen työ, jossa lapsi on onnellinen. Minulle kaikki ammatit ovat samanarvoisia. 

Vierailija
15/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonääri. Jonkun uuden tuotteen keksimisestä rikastunut nero.

Vierailija
16/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinfoniaorkesterin muusikko. Sanotaan vaikkapa Wienin filharmoniseen orkesteriin. Äiti tulee oikein mielellään kuuntelemaan lapsen soittoa :)

Vierailija
17/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä kunhan pitäisi työstään ja tienaisi vähintään 3000€/kk. Itse olen kitkutellut ja elättänyt lapseni 2200€/kk palkalla ilman mahdollisuutta lisiin ja todella tiukkaa on tehnyt.

Vierailija
18/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen toivoisin käyttävän lahjojaan ja lukevan hyvän ammatin, jossa hän turvallisuushakuisena ihmisenä työllistyisi ja viihtyisi. Toivoisin myös että hän voisi toteuttaa haaveitaan ja parantaa maailmaa. Ehkä ympäristötekniikan diplomi-insinööri?

Keskimmäinen on rämäpää, taiteilija, seikkailija. Toivon että hän pystyisi elättämään itsensä muusikkona ja nauttimaan soittamisesta.

Kuopus on vielä niin pieni etten osaa sanoa.

Vierailija
19/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ja otsikko eivät täsmää. On iso ero siinä, missä näkisi lapsensa tai minne hänet laittaisi, jos saisi täysin rajoituksetta päättää. Ainakin minulla se, mihin lapsen laittaisin, ei ole hänelle millään muotoa realistinen vaihtoehto. 

Vierailija
20/31 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI, joka saa rennon työn, josta tienaa mukavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme